Baterie
Re: baterie moarta
Multumesc mult pt. lamuriri; acum m-am uitat sub capota si ai perfecta dreptate. Vreo trei magazine de piese m-au aburit ca am nevoie de bat. cu polaritate inversa dar se pare ca habar nu aveau despre ce vorbesc.
Ce sa aleg intre http://goo.gl/cr7dT1 si http://goo.gl/6nE6qH ? O sa incapa la dimensiunile alea? Sa ma mai uit si la alte marci ?
Ce sa aleg intre http://goo.gl/cr7dT1 si http://goo.gl/6nE6qH ? O sa incapa la dimensiunile alea? Sa ma mai uit si la alte marci ?
Cee'd 1.6 DSL 115 Cai
Re: baterie moarta
Dupa 6 ani si jumatate a bicat si bateria mea originala (marca solite de 46 Ah) si am schimbat-o cu o Varta Silver Dynamic de 61 AH (cu polaritate normala, nu inversa).cHILLy wrote:... Vreo trei magazine de piese m-au aburit ca am nevoie de bat. cu polaritate inversa ...
Ce sa aleg intre http://goo.gl/cr7dT1 si http://goo.gl/6nE6qH ? O sa incapa la dimensiunile alea? Sa ma mai uit si la alte marci ?
Am montat-o cu bornele spre botul masinii si acum totul este OK.
Intre cele 2 optiuni parerea mea este ca se merita achizitionata cea cu data de productie mai recenta (sau daca au aceeasi data, cea mai ieftina). Diferentele calitative nu cred sa fie semnificative, ambele fiind produse de top.
Succes la alegere!
Kia Ceed 1.4 GSL Silver Machine
ODO 60.500 km
ODO 60.500 km
-
- Posts: 4418
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: baterie moarta
as merge pe varta pentru curentul mai mare de pornire si dimensiunea ceva mai mica. (ca oricum o sa fie mai mare decat cea originala - care avea 80AH)cHILLy wrote:Multumesc mult pt. lamuriri; acum m-am uitat sub capota si ai perfecta dreptate. Vreo trei magazine de piese m-au aburit ca am nevoie de bat. cu polaritate inversa dar se pare ca habar nu aveau despre ce vorbesc.
Ce sa aleg intre http://goo.gl/cr7dT1 si http://goo.gl/6nE6qH ? O sa incapa la dimensiunile alea? Sa ma mai uit si la alte marci ?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
- gigi.ionescu
- Posts: 71
- Joined: 28 Mar 2010, 09:48
- Auto:
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: baterie moarta
Aiurea! Si Varta e la fel de proasta, daca ai ghinion. Am o cunostintinta, a schimbat, dupa 7 ani, bateria originala de pe Hyundai I30 si a inlocuit-o cu Varta Silver, fabricata in primavara lui 2013 conform codului. Acum trebuie sa o schimbe, la niciun an de stat pe masina si, il tot duc cu vorba cei de la care a cumparat-o ca nu se mai fabrica modelul asta si chestii d-astea romanesti, doar doar sa nu i-o schimbe in garantie......Nu este adevarat ca este chinezarie si nu tine....Pur si simplu depinde si cum a fost depozitata, placile cat de vechi au fost atunci cand au fost introduse in bac, cat de mult incarca alternatorul, etc. etc. A mea a plecat pe al 5 lea an si nu da semne de oboseala, cu toate ca au ramas, in 2 sau 3 randuri pozitiile aprinse pana seara (pana cand ne-am dat seama ca daca scoti cheia din contact si raman pozitile aprinse, se sting cand deschizi usa soferului, dar se reaprind daca nu le inchizi din comutator si apoi deschizi usa de pe dreapta). De 2 ori am pornit-o cu cabluri pt ca nu mai era pic de curent in baterie. Si este tot o baterie asiatica.the1 wrote:Varta, Banner si, la nevoie, Rombat.
[b]Kia Ceed 1.4 GLS, Silver Machine, City+ ( B 100 KIA)
http://picasaweb.google.ro/gigi.ionescu/KIaCeed#
KIA CEED 2020, 1,4 TGDI 7 DCT
http://picasaweb.google.ro/gigi.ionescu/KIaCeed#
KIA CEED 2020, 1,4 TGDI 7 DCT
Re: Baterie moarta
Tocmai cand o laudam ca ma apropii de 6 ani (5 ani si 9 luni), mi-a facut ieri prima oara figura. Ce-i drept, am lasat vreo 3 ore muzica la volum 30 (ceva de lucru cu niste vinete la gratar, muzica buna la radio ). Primul semn pe care mi l-a aratat mititica a fost scaderea volumului boxelor, daca vroiam sa dau iar volumul la 30 scadea automat de parca era setata. Mentionez ca a stat 1 saptamana nemiscata in parcare si pana la "Mamaia" nu am facut decat vreo 30 km.
La plecare bineinteles ca bateria nu a vrut sa-si mai faca treaba. Am "imprumutat" curent si imediat (in cateva secunde) a pornit la prima cheie. Sunt curios daca ma mai tine pana da frigu, daca nu mai utilizez auxiliare la pornire. Treaba-i buna, si asa peste cateva sute de km tre sa fac revizia.
Sa o mai las sau sa caut urgent baterie? Nu cred ca voi avea intotdeauna prin preajma pe cineva cu cablu de transfer dispus sa ma ajute.
La plecare bineinteles ca bateria nu a vrut sa-si mai faca treaba. Am "imprumutat" curent si imediat (in cateva secunde) a pornit la prima cheie. Sunt curios daca ma mai tine pana da frigu, daca nu mai utilizez auxiliare la pornire. Treaba-i buna, si asa peste cateva sute de km tre sa fac revizia.
Sa o mai las sau sa caut urgent baterie? Nu cred ca voi avea intotdeauna prin preajma pe cineva cu cablu de transfer dispus sa ma ajute.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget
)
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium
)
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget

Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium

GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Baterie moarta
Daca ai pornit masina imediat si ai incarcat acumulatorul total , nu are ce sa se intimple .
Ar trebui sa se comporte la fel ca inainte .
Dar daca dupa ce s-a descarcat bateria ai mai tinut masina nepornita 1 saptamina apoi ai mers 30 km pina la " Mamaia ", nu este bine ( eu asa inteleg din postarea ta).
Daca bateria s-a descarcat trebuie incarcata imediat , altfel va pierde mult din capacitate.
Iti vei da seama daca va fi cazul sa te gindesti la schimbare cind va veni frigul. Daca va invirti demarorul mai incet sau va creste numarul de rotatii pina la pornire atunci trebuie sa te gindesti la o schimbare.
Oricum la aproape de 6 ani , a trecut de prima tinerete, te-a tinut suficient de mult . A mea originala , m-a tinut tot 6 ani .
Ar trebui sa se comporte la fel ca inainte .
Dar daca dupa ce s-a descarcat bateria ai mai tinut masina nepornita 1 saptamina apoi ai mers 30 km pina la " Mamaia ", nu este bine ( eu asa inteleg din postarea ta).
Daca bateria s-a descarcat trebuie incarcata imediat , altfel va pierde mult din capacitate.
Iti vei da seama daca va fi cazul sa te gindesti la schimbare cind va veni frigul. Daca va invirti demarorul mai incet sau va creste numarul de rotatii pina la pornire atunci trebuie sa te gindesti la o schimbare.
Oricum la aproape de 6 ani , a trecut de prima tinerete, te-a tinut suficient de mult . A mea originala , m-a tinut tot 6 ani .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
Ce inseamna incarcata complet? Eu sunt mai mult "sofer de week-end". Cand fac de obicei in jur de 150-200 km. Dar se intampla uneori sa fac maxim 90 km pe la rude cum explicam in postul anterior. Care in ore de incarcare in mers nu inseamna cine stie ce, avand in vedere ca sunt fractionati km-trii. Unii considera o incarcare completa in 6-7 ore de mers in continuu. Asta inseamna excursii mai la distanta care nu le fac decat de 4-5-6 ori pe an. Am sa fac un test, sa nu mai ascult cu orele muzica cu motoru oprit, sa o incarc din mers la drumuri mai lungi (intentionez sa ajung si pe litoral) sa vedem cum se va comporta cand da frigu.
PS: am facut testul cu repornire dupa 16 ore de stationare. A pornit la prima cheie.
PS: am facut testul cu repornire dupa 16 ore de stationare. A pornit la prima cheie.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget
)
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium
)
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget

Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium

GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Baterie moarta
La pornirea motorului , consumul demarorului este foarte mare incit unii specialisti recomanda sa circuli cu masina dupa pornire, cel putin 10 km pina la incarcarea completa ( aducerea acumulatorului la 100 % capacitate ) . Cei care folosesc masina doar citiva km zilnic , de acasa pina la serviciu, mai putin de 5 km , risca ca intr-un an doi sa schimbe acumulatorul .
De ce ? : In procesul de cedare a curentului , pe placile de plumb ale acumulatorului se formeaza sulfat de plumb ( substanta alba , spongioasa) care se descompune imediat in plumb si acid sulfuric daca procesul este inversat imediat ( se incarca acumulatorul ) iar acumulatorul isi revine la capacitatea normala.
DACA : dupa descarcarea acumulatorului nu se incepe imediat procesul de reincarcare, sulfatul de plumb se solidifica , devine dur , casant , suprafata activa a placilor de plumb se micsoreaza din ce in ce mai mult pina devin inutilizabile.
De ce ? : In procesul de cedare a curentului , pe placile de plumb ale acumulatorului se formeaza sulfat de plumb ( substanta alba , spongioasa) care se descompune imediat in plumb si acid sulfuric daca procesul este inversat imediat ( se incarca acumulatorul ) iar acumulatorul isi revine la capacitatea normala.
DACA : dupa descarcarea acumulatorului nu se incepe imediat procesul de reincarcare, sulfatul de plumb se solidifica , devine dur , casant , suprafata activa a placilor de plumb se micsoreaza din ce in ce mai mult pina devin inutilizabile.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
Pai inseamna ca de aia m-a tinut atata bateria, chiar daca am mai ascultat muzica cu orele. Cand o pornesc fac minim cativa zeci de km, foarte rar in oras cu porniri si opriri dese. La descarcare completa cum am patit eu se zice ca ar trebui sa aiba mai multe ore de functionare continua. Lucru care se poate realiza mai rar, vorbim de drumuri mai lungi. O sa fac testul asa cum am zis, sa nu mai ascult muzica cu motoru oprit, oricum cand dau cheie fac ceva km, sa vedem ce se intampla cand o sa dea frigu.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget
)
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium
)
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget

Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium

GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Baterie moarta
Da, poti asculta muzica cu motorul oprit , chiar pina cind bateria da semne ca nu mai poate duce , DAR , imediat trebuie incarcata ( mers continuu , mai mult timp , la drum intins)
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
Deocamdata inca porneste la prima cheie, problema e ca in mers nu mai pot asculta muzica cu volumul sunet difuzoare la intensitate mare.
Sigur e numai din cauza bateriei sau mai e si alta cauza?
Sigur e numai din cauza bateriei sau mai e si alta cauza?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget
)
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium
)
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget

Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium

GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Baterie moarta
Daca porneste usor la prima cheie , este ok .
Nu stiu de ce nu poti asculta in mers muzica la volum maxim (daca scade volumul sau se aude prost , este din radio).Sigur nu e din baterie.
Odata pornit motorul , bateria nu mai este solicitata deloc . Ea este incarcata in mers de catre alternator care debiteaza un curent ce permite incarcarea acumulatorului si suporta ceilalti consumatori : faruri , radio , semnalizare , incalzire, motore electrice , etc .
Nu stiu de ce nu poti asculta in mers muzica la volum maxim (daca scade volumul sau se aude prost , este din radio).Sigur nu e din baterie.
Odata pornit motorul , bateria nu mai este solicitata deloc . Ea este incarcata in mers de catre alternator care debiteaza un curent ce permite incarcarea acumulatorului si suporta ceilalti consumatori : faruri , radio , semnalizare , incalzire, motore electrice , etc .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
Am ajuns si eu la punctul in care bateria mea da semne de oboseala. Ma gandeam sa cumpar un acumulator EXIDE Premium, 60Ah, curent de pornire EN 600A. Specificatii peste varta si bosch care se discuta pe acest topic. Bateria originala are deja 6 ani si cateva luni de functionare.
Stie cineva ceva despre Exide? Eu am auzit numai de bine, cu pareri ca ar fi mai ok decat ultimele mentionate. Am gasit-o la 305 lei, cu predarea acumulatorului vechi.
Stie cineva ceva despre Exide? Eu am auzit numai de bine, cu pareri ca ar fi mai ok decat ultimele mentionate. Am gasit-o la 305 lei, cu predarea acumulatorului vechi.
ODO: 100000km din 06.2008
Re: Baterie moarta
Salut. la mine masina a implinit saptamana trecuta 7 ANI. Inca sunt cu acumulatorul original. Nu am avut probleme niciodata. In caz de ma lasa, ma intereseaza cat costa una la fel, originala? Adica sper sa tina tot asa, minim 7 ani. Merci