Instalatie GPL !?!
Re: Instalatie GPL !?!
Depinde de service, dar ar trebui sa se situeze undeva intre 2300-3000 lei in functie de eventualele reparatii necesare.
Re: Instalatie GPL !?!
Daca cineva se gandeste sa-si monteze gpl (am o kia ceed 1.4 din 2008 - 65000km si stau in Bucuresti), poate-i va prinde bine experienta mea. Am tot cautat cel mai bun raport calitate-pret. Am restrans optiunile pana am ajuns sa aleg intre un Tomasetto Stag 4 Qbox cu injectoare valtek si rezervor toroidal 52 l - (2450lei la Andrei gpl) sau un AG Compact cu rampa de injectie Rail si rezervor toroidal 52l - (2300 lei la Supergaz cu conditia platii integrale). Daca nu duceam toti banii, ma costa mai mult prin sistemul de plata in rate. Am optat pentru cea mai ieftina varianta, mai ales ca service-ul era foarte aproape de mine. M-am programat si montajul s-a facut in 2 ore. Baietii au fost amabili si mi-au raspuns la toate intrebarile. Garantie 2 ani fara limita de km. Voi avea de schimbat filtrele la 15000km(90 lei). Voi reveni dupa 1000km pentru recalibrare (sa se copieze nu stiu ce harti). Nu am pus zenit pro pentru ca nu am o masina premium care sa aiba prea multe pretentii. Injectoarele Hana costau in plus 400 lei. Injectoarele Rail ar trebui sa tina 100.000km cu reviziile la timp. Pe mine ma intereseaza eficienta sistemului si voi reveni cu detalii. Sper sa merite! [-o<
Re: Instalatie GPL !?!
@gigi216
Felicitari pentru achizitie. Compactul este un ECU foarte ok pentru masinile noastre.
Stii ce conteaza cam 40 - 50% din montajul unei instalatii de GPL? Reglajul instalatiei de GPL, care la Supergaz e unul superficial si prost. Reglaj prost => probleme la motor in timp + consum marit.
Felicitari pentru achizitie. Compactul este un ECU foarte ok pentru masinile noastre.
Stii ce conteaza cam 40 - 50% din montajul unei instalatii de GPL? Reglajul instalatiei de GPL, care la Supergaz e unul superficial si prost. Reglaj prost => probleme la motor in timp + consum marit.
ODO: 100000km din 06.2008
Re: Instalatie GPL !?!
Daca cineva cunoaste mai multe detalii despre respectiva reglare a instalatiei gpl, va rugam sa ne dati ponturile respective. Nu de alta, dar sa stim ce sa le cerem baietilor de la service.
In ce-i priveste pe cei de la supergaz s-ar putea sa aveti dreptate; sau nu. Depinde de opiniile celor care au avut de-a face cu ei. Ar fi interesant sa aflam mai multe pe tema aceasta.
In ce-i priveste pe cei de la supergaz s-ar putea sa aveti dreptate; sau nu. Depinde de opiniile celor care au avut de-a face cu ei. Ar fi interesant sa aflam mai multe pe tema aceasta.
Re: Instalatie GPL !?!
http://www.youtube.com/watch?v=o6l6-fL3ZwM
Softurile sunt aici http://www.lpgshop.co.uk/lpg-autogas-so ... -materials
Nu ar strica ceva explicatii pe intelesul tuturor.
Softurile sunt aici http://www.lpgshop.co.uk/lpg-autogas-so ... -materials
Nu ar strica ceva explicatii pe intelesul tuturor.
Re: Instalatie GPL !?!
Am mai discutat cu un coleg in urma cu cateva pagini. Si el tot la supergaz si-a montat. Parerea mea: Degeaba le ceri astora de la service sa faca un reglaj cat de cat ok...nu cred ca sunt instruiti pentru asa ceva. Cat timp nu ai probleme cu masina si trage si cat de cat ok, nu ai cum sa iti dai seama daca amestecul gaz-aer este optim sau tinde spre optim.gigi216 wrote:Daca cineva cunoaste mai multe detalii despre respectiva reglare a instalatiei gpl, va rugam sa ne dati ponturile respective. Nu de alta, dar sa stim ce sa le cerem baietilor de la service.
In ce-i priveste pe cei de la supergaz s-ar putea sa aveti dreptate; sau nu. Depinde de opiniile celor care au avut de-a face cu ei. Ar fi interesant sa aflam mai multe pe tema aceasta.
ODO: 100000km din 06.2008
Re: Instalatie GPL !?!
Atasez si manualul de la Tomasetto STAG 200, 300PREMIUM, ISA2, etc. Se descrie foarte clar, incepand de la capitolul 3 , cum trebuie facut reglajul unei instalatii de GPL. La cati dintre voi s-a intamplat asa?
https://www.dropbox.com/s/5wqd12gtzhocg ... manual.pdf
Sorry de dublu post. Nu am avut cum sa mai editez.
https://www.dropbox.com/s/5wqd12gtzhocg ... manual.pdf
Sorry de dublu post. Nu am avut cum sa mai editez.
ODO: 100000km din 06.2008
Re: Instalatie GPL !?!
Buna ziua,
Vad ca sunt posturi pro inca din 2011 despre supergaz si nu se plange nimeni de reglajele lor, colegu DOX sti tu ceva?
dupa mine reglajul cel mai bun se realizeaza dupa cel putin 100 - 200 km in toate regimurile de mers si temperatura si nu este necesar sa mearga cineva cu laptopul in dreapta daca ecu gpl este destul de istet sa-si calculeze singur graficele ca cel de sus.
Vad ca sunt posturi pro inca din 2011 despre supergaz si nu se plange nimeni de reglajele lor, colegu DOX sti tu ceva?
dupa mine reglajul cel mai bun se realizeaza dupa cel putin 100 - 200 km in toate regimurile de mers si temperatura si nu este necesar sa mearga cineva cu laptopul in dreapta daca ecu gpl este destul de istet sa-si calculeze singur graficele ca cel de sus.
Re: Instalatie GPL !?!
Cat timp este clientul multumit, nu are sens sa insistam, nu? Mi-am expus parerea doar, nu sunt de la concurenta sau cine stie ce alte nebunii. Insa, te asigur ca un reglaj bun nu sta doar in "calcularea corecta a graficelor".tiparu wrote:Buna ziua,
Vad ca sunt posturi pro inca din 2011 despre supergaz si nu se plange nimeni de reglajele lor, colegu DOX sti tu ceva?
dupa mine reglajul cel mai bun se realizeaza dupa cel putin 100 - 200 km in toate regimurile de mers si temperatura si nu este necesar sa mearga cineva cu laptopul in dreapta daca ecu gpl este destul de istet sa-si calculeze singur graficele ca cel de sus.
De care instalatie ai? Esti multumit de ea?
ODO: 100000km din 06.2008
Re: Instalatie GPL !?!
Dupa ce mi-am pus instalatia gpl AG Compact pe 23.01.2014, la cateva zile mi-am facut omologarea RAR(164 lei). Noxele au iesit ok (drumul catre RAR de vreo 25km l-am facut pe benzina la turatii maricele 3500-4000, sa nu am vreo surpriza).
Pana acum toate bune; Insa, azi dimineata, 01.02. 2014, la vreo 170 km facuti de cand am pus instalatia (dintre care vreo 25 integral pe benzina), martorul check engine a refuzat sa se mai stinga. Am oprit masina de mai multe ori sperand ca la o noua pornire se va stinge. Ghinion. Martorul a ramas aprins. Am sunat si am vorbit cu mesterul care mi-a montat instalatia si m-am program luni, 03.02.2014, pentru o vizita de reglare a amestecului gaz-aer. Nu-mi dau seama daca acest amestec a fost setat prea bogat, in orice caz CB indica mereu peste 9. Consumul real o sa-l fac tot luni cand o sa suprapun plinul de gaz pe nr. de km rulati. Sper sa rezolv chestiunea cu martorul.
Pana acum toate bune; Insa, azi dimineata, 01.02. 2014, la vreo 170 km facuti de cand am pus instalatia (dintre care vreo 25 integral pe benzina), martorul check engine a refuzat sa se mai stinga. Am oprit masina de mai multe ori sperand ca la o noua pornire se va stinge. Ghinion. Martorul a ramas aprins. Am sunat si am vorbit cu mesterul care mi-a montat instalatia si m-am program luni, 03.02.2014, pentru o vizita de reglare a amestecului gaz-aer. Nu-mi dau seama daca acest amestec a fost setat prea bogat, in orice caz CB indica mereu peste 9. Consumul real o sa-l fac tot luni cand o sa suprapun plinul de gaz pe nr. de km rulati. Sper sa rezolv chestiunea cu martorul.
Re: Instalatie GPL !?!
Pentru cine se pricepe, ce parere aveti de textul acesta gasit pe net:
"In general, la masinile care au montate instalatii gpl, se poate aprinde "CHECK"-ul datorita unui amestec prea bogat sau prea sarac . Un amestec sarac, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura ridicata, distrugand astfel sonda lambda sau catalizatorul. Un amestec bogat, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura scazuta, ceea ce face ca in evacuare sa apara gaze nearse ce pot provoca infundarea catalizatorului.
Instalatiile gpl pot determina aprinderea "CHECK"-ului in urmatoarele cazuri:
1- reglare incorecta a instalatiei gpl in anumite regimuri de turatie si sarcina;
2- functionare incorecta a emulatorului din centrala electronica a instalatiei gpl;
3- injector( sau injectoare) de gpl defect.
4- montaj incorect
Legatura la sonda lambda a masinii se face pe firul de semnal ( culoarea poate sa difere de la masina la masina, de aceea se afla cu aparatul de masura), dar nu influenteaza deloc functionarea instalatiei gpl, ci doar transmite informatii operatorului care face reglajul masinii" ???
"In general, la masinile care au montate instalatii gpl, se poate aprinde "CHECK"-ul datorita unui amestec prea bogat sau prea sarac . Un amestec sarac, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura ridicata, distrugand astfel sonda lambda sau catalizatorul. Un amestec bogat, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura scazuta, ceea ce face ca in evacuare sa apara gaze nearse ce pot provoca infundarea catalizatorului.
Instalatiile gpl pot determina aprinderea "CHECK"-ului in urmatoarele cazuri:
1- reglare incorecta a instalatiei gpl in anumite regimuri de turatie si sarcina;
2- functionare incorecta a emulatorului din centrala electronica a instalatiei gpl;
3- injector( sau injectoare) de gpl defect.
4- montaj incorect
Legatura la sonda lambda a masinii se face pe firul de semnal ( culoarea poate sa difere de la masina la masina, de aceea se afla cu aparatul de masura), dar nu influenteaza deloc functionarea instalatiei gpl, ci doar transmite informatii operatorului care face reglajul masinii" ???
Re: Instalatie GPL !?!
Mai exista o explicatie pentru check engine aprins, nu mai stiu cand am postat-o.
Arderea GPL-ului este mult mai "completa" decat cea a benzinei, iar senzorii citesc un amestec cu prea putina "benzina", fiind setati sa stie o alta cantitate de noxe aruncate pe esapament, caz in care determina aprinderea check engine.
Dupa stergerea erorii o data sau de doua ori, treaba se rezolva de la sine.
Consumul mediu pt BRC este undeva la 8,2% cu mici variatii in functie de viteza de rulare si conditiile de trafic, iar acest 8,2% se mentine in cazul meu de 100.000km, cat a rulat deja masina de cand am pus gazul.
Arderea GPL-ului este mult mai "completa" decat cea a benzinei, iar senzorii citesc un amestec cu prea putina "benzina", fiind setati sa stie o alta cantitate de noxe aruncate pe esapament, caz in care determina aprinderea check engine.
Dupa stergerea erorii o data sau de doua ori, treaba se rezolva de la sine.
Consumul mediu pt BRC este undeva la 8,2% cu mici variatii in functie de viteza de rulare si conditiile de trafic, iar acest 8,2% se mentine in cazul meu de 100.000km, cat a rulat deja masina de cand am pus gazul.
Re: Instalatie GPL !?!
Dupa cum ti-am spus...tu sigur mergi cu un amestec foarte sarac, dovada fiind si consumul mare indicat de cb. Oricum martorul check engine se aprinde in cazul in care consumul este exagerat de bogat sau de sarac. Amestecul are o toleranta de +-25% fata de amestecul stoichiometric -->adica nu se aprinde martorul daca se afla intre acest interval, lucru testat de mine. (cee'd 1.4 gsl).gigi216 wrote:Dupa ce mi-am pus instalatia gpl AG Compact pe 23.01.2014, la cateva zile mi-am facut omologarea RAR(164 lei). Noxele au iesit ok (drumul catre RAR de vreo 25km l-am facut pe benzina la turatii maricele 3500-4000, sa nu am vreo surpriza).
Pana acum toate bune; Insa, azi dimineata, 01.02. 2014, la vreo 170 km facuti de cand am pus instalatia (dintre care vreo 25 integral pe benzina), martorul check engine a refuzat sa se mai stinga. Am oprit masina de mai multe ori sperand ca la o noua pornire se va stinge. Ghinion. Martorul a ramas aprins. Am sunat si am vorbit cu mesterul care mi-a montat instalatia si m-am program luni, 03.02.2014, pentru o vizita de reglare a amestecului gaz-aer. Nu-mi dau seama daca acest amestec a fost setat prea bogat, in orice caz CB indica mereu peste 9. Consumul real o sa-l fac tot luni cand o sa suprapun plinul de gaz pe nr. de km rulati. Sper sa rezolv chestiunea cu martorul.
Legarea sondei lambda la instalatia gpl e de domeniul SF pentru multe service-uri.
Sunt curios cum determina baietii de la supergaz tipul de amestec. Tine-ne la curent.
@sender78
Amestecul pe GPL trebuie sa tinda catre amestecul optim pe benzina(stoichiometric) +-10% maxim, altfel spus martorul check nu are de ce sa se aprinda in nici o circumstanta.
ODO: 100000km din 06.2008
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Si cum se vad aceste valori-prin diagnoza? Eu cand aveam probleme cu pornirea dimineata abaterile tindeau spre 0 pe diagnoza, dar cb ul arata un consum mai mare decat cel normal pe benzina, mai puneam 500 ml si stiam consumul pe gaz.Acum mi s a schimbat calculatorul de gaz, nu am mai avut probleme cu pornirea, dar in continuare cb ul arata un consum mai mare decat daca as merge pe benzina.(consumul real de gaz e ok)
Check engine nu s a aprins niciodata iar la itp noxele au iesit perfect fara sa merg turat etc
Check engine nu s a aprins niciodata iar la itp noxele au iesit perfect fara sa merg turat etc
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
@eugenflorinmaneaeugenflorinmanea wrote:Si cum se vad aceste valori-prin diagnoza? Eu cand aveam probleme cu pornirea dimineata abaterile tindeau spre 0 pe diagnoza, dar cb ul arata un consum mai mare decat cel normal pe benzina, mai puneam 500 ml si stiam consumul pe gaz.Acum mi s a schimbat calculatorul de gaz, nu am mai avut probleme cu pornirea, dar in continuare cb ul arata un cinsum mai mare decat daca as merge pe benzina.(consumul real de gaz e ok)
Check engine nu s a aprins niciodata iar la itp noxele au iesit perfect fara sa merg turat etc
Am vazut ca activezi si pe loganclub...ar trebui sa stii cum

Ai nevoie sa vizualizezi parametrii LTFT si STFT cu o interfata care iti da date in timp real.
ODO: 100000km din 06.2008