ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
- MeGeNe
- Moderator General
- Posts: 1390
- Joined: 15 Jun 2009, 12:07
- Auto: KIA
- Location: Bucuresti - Titan
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
La 130 km/h rezistenta aerului e mult mai mare decat la 90 km/h. Rezistenta aerului creste exponential cu viteza.
B-39-MGN cee'd HB yellow dakar 1,6 GSL City
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
eu nu am zis ca nu-i asa doar ca daca mergi cu masina prea tare turat, nu prea ai cum sa scoti consum cat mai mic.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Buna ziua,
Daca se poate as putea emite cateva pareri privind consumul economic pentru o masina kia ceed pe benzina motor 1.6 modelul FL care shift indicator la vitezometru:
- schimbarea vitezelor in general la 2200 - 2400 ture/minut;
- pentru o viteza de 90 km/h in exterior, treapta 5-a, drum in palier, consumul este cel specificat in carte, respectiv 5,3 l/100 km, peste aceasta viteza consumul creste in functie de viteza cu care se circula;
- un element important este presiunea in anvelope, tipul de anvelope si starea drumului;
- pe timpul iernii consumul creste in general cu 1l/100 km fata de cel specificat mai sus.
Daca se poate as putea emite cateva pareri privind consumul economic pentru o masina kia ceed pe benzina motor 1.6 modelul FL care shift indicator la vitezometru:
- schimbarea vitezelor in general la 2200 - 2400 ture/minut;
- pentru o viteza de 90 km/h in exterior, treapta 5-a, drum in palier, consumul este cel specificat in carte, respectiv 5,3 l/100 km, peste aceasta viteza consumul creste in functie de viteza cu care se circula;
- un element important este presiunea in anvelope, tipul de anvelope si starea drumului;
- pe timpul iernii consumul creste in general cu 1l/100 km fata de cel specificat mai sus.
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
- Sa fii tot timpul in diagrama de cuplu
- Nu pleca de pe loc foarte tare
- Nu depasi 110-120km in treapta 5 repectiv 6
- In localitati, in treapta 5, cu 70 km/h
- In afara localitatilor, in treapta 5, cu 95 km/h
- Sa anticipezi traficul
- Sa folosesti frana de picior cat mai putin
- Sa urci in ture usor
- Sa folosesti frana de motor cat mai mult
- Pentru cei cu ESP... => OFF si o sa mai scada putin
- Shift Indicator: II, imediat dupa I (:D), III - 30 km/h, IV - 45 km/h, V - 70 km/h
- Alegerea unui traseu cu cat mai putine semafoare sau intersectii
- Curatarea filtrului de aer sau schimbarea deasa a acestuia.
- Schimbarea la timp a bujiilor, poate chiar utilizarea unora cu iridiu.
- Schimbarea vitezelor in general la 2200 - 2400 ture/minut;
- Pentru o viteza de 90 km/h in exterior, treapta 5-a, consumul este cel specificat in carte, respectiv 5,3 l/100 km, peste aceasta viteza consumul creste in functie de viteza cu care se circula;
- un element important este presiunea in anvelope, tipul de anvelope;
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Am vazut pe la alte masini o diagrama de consum: in functie de turatie si treapta de viteza. Oare exista si pentru cee'd-urile noastre asa ceva?
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
@danycxxx, eu nu sunt de acord cu cel putin 3 puncte din lista ta.
Punctul 4) - 70/h in treapta a-V-a e subturat grav - deci minus pentru motor
Punctul 11) - pe langa faptul ca maltratezi motorul gandeste-te ca mergi printr-un oras cu trafic sustinut unde trebuie sa manevrezi rapid.Ce reactie are saraca masina daca trebuie sa faci o schimbare de banda in timp util cand tu esti in treapta a-III-a si ai 31km/h?
Punctul 15) - daca schimbi in plaja 2200-2400 - vei avea o turatie net sub 2000 in treapta superioara.Concluzia?
Adauga la toate astea folosirea A/C (ca tot suntem in sezon estival).
Sunt de acord cu mersul in afara la o viteza de croaziera de 95-100km/h.Chiar si cu A/C pornit scoti un consum decent.
Eu cred ca fiecare dintre noi isi doreste un consum scazut de carburant dar hai sa luam in calcul chiar stricaciunile pe care le putem produce exploatand masina intr-un mod necorespunzator.
Punctul 4) - 70/h in treapta a-V-a e subturat grav - deci minus pentru motor
Punctul 11) - pe langa faptul ca maltratezi motorul gandeste-te ca mergi printr-un oras cu trafic sustinut unde trebuie sa manevrezi rapid.Ce reactie are saraca masina daca trebuie sa faci o schimbare de banda in timp util cand tu esti in treapta a-III-a si ai 31km/h?
Punctul 15) - daca schimbi in plaja 2200-2400 - vei avea o turatie net sub 2000 in treapta superioara.Concluzia?
Adauga la toate astea folosirea A/C (ca tot suntem in sezon estival).
Sunt de acord cu mersul in afara la o viteza de croaziera de 95-100km/h.Chiar si cu A/C pornit scoti un consum decent.
Eu cred ca fiecare dintre noi isi doreste un consum scazut de carburant dar hai sa luam in calcul chiar stricaciunile pe care le putem produce exploatand masina intr-un mod necorespunzator.
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Off:Am un prieten cu un Logan 16 v care se lauda cu consumuri f f mici- ceva de genul intre 5 si 5.5%.
Cum scoate el acest consum: merge pe autostrada sau pe DN1 cu 80 maxim 90 la ora constant si fara aer.
Degeaba ii explic eu ca si eu cu Kia dc as merge ca el tot atat ar consuma..el sustine sus si tare ca Loganu lui consuma mai putin decat Kia.
Pana la urma e alegerea fiecaruia si e cam ca la tren:
1. Vrei sa mergi in conditii de 'Personal' cu 80 la ora si fara aer... scoti sub 5.5%
2. Vrei sa mergi in conditii de Sageata Albastra- cu aer si sa nu faci t spe ore.. costa mai mult normal.
Totusi eu nu inteleg daca mergi ca in cazul 1... de ce ai mai dat peste 10,000 EUR pe o masina. Si o Dacia 1310 facea acelasi lucru.
On: Eu am observat ca daca schimbi undeva pe la 2,800 ture masina consuma mai putin decat dc schimbi in 2000- 2,500. Cazi in cuplu, dc ai nevoie de putere o ai...si nu nenorocesti motorul.
Totul e sa nu accelerezi brusc
Cum scoate el acest consum: merge pe autostrada sau pe DN1 cu 80 maxim 90 la ora constant si fara aer.
Degeaba ii explic eu ca si eu cu Kia dc as merge ca el tot atat ar consuma..el sustine sus si tare ca Loganu lui consuma mai putin decat Kia.
Pana la urma e alegerea fiecaruia si e cam ca la tren:
1. Vrei sa mergi in conditii de 'Personal' cu 80 la ora si fara aer... scoti sub 5.5%
2. Vrei sa mergi in conditii de Sageata Albastra- cu aer si sa nu faci t spe ore.. costa mai mult normal.
Totusi eu nu inteleg daca mergi ca in cazul 1... de ce ai mai dat peste 10,000 EUR pe o masina. Si o Dacia 1310 facea acelasi lucru.
On: Eu am observat ca daca schimbi undeva pe la 2,800 ture masina consuma mai putin decat dc schimbi in 2000- 2,500. Cazi in cuplu, dc ai nevoie de putere o ai...si nu nenorocesti motorul.
Totul e sa nu accelerezi brusc
SAAB 9-5
- FURNICA
- Posts: 108
- Joined: 07 Mar 2012, 12:24
- Auto: International Motors Group
- Location: Bucuresti ;w.imotors.ro
- Contact:
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
[quote="eugenflorinmanea"]
=D> =D> =D>
=D> =D> =D>
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Aici sunt de acord cu tine. Si eu am observat ca, daca schimba undeva intre 2500-3000 imi consuma mai putin.eugenflorinmanea wrote: On: Eu am observat ca daca schimbi undeva pe la 2,800 ture masina consuma mai putin decat dc schimbi in 2000- 2,500. Cazi in cuplu, dc ai nevoie de putere o ai...si nu nenorocesti motorul.
Totul e sa nu accelerezi brusc
Kia C'eed 1.4 Best 2008, 109 CP
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
danycxxx wrote:Facem abstractie de tipul de drum, nr, de pasageri, temperatura de afara, presiunea in pneuri. Ne axam doar pe consum, fara a produce stricaciuni motorului.
- Sa fii tot timpul in diagrama de cuplu
- Nu pleca de pe loc foarte tare
- Nu depasi 110-120km in treapta 5 repectiv 6
- In afara localitatilor, in treapta 5, cu 95 km/h
- Sa anticipezi traficul
- Sa folosesti frana de picior cat mai putin
- Sa urci in ture usor
- Sa folosesti frana de motor cat mai mult
- Pentru cei cu ESP... => OFF si o sa mai scada putin
- Shift Indicator: II, imediat dupa I (:D), III - 30 km/h, IV - 45 km/h, V - 70 km/h
- Alegerea unui traseu cu cat mai putine semafoare sau intersectii
- Curatarea filtrului de aer sau schimbarea deasa a acestuia.
- Schimbarea la timp a bujiilor, poate chiar utilizarea unora cu iridiu.
- Pentru o viteza de 90 km/h in exterior, treapta 5-a, consumul este cel specificat in carte, respectiv 5,3 l/100 km, peste aceasta viteza consumul creste in functie de viteza cu care se circula;
- un element important este presiunea in anvelope, tipul de anvelope;
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Punctul legat de: "Shift Indicator: II, imediat dupa I (:D), III - 30 km/h, IV - 45 km/h, V - 70 km/h" zic sa ramana. Daca asa zice sistemul, poate are si el dreptate putin 

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Daca schimbi sub 2000, mai ales pt motorul de 1.4, stilul se poate numi eco-leguma. Este fantastic de puturoasa la subturatii(poate doar a mea ?!). Doamne fereste de pasageri in masina + AC. Eu personal in oras schimb 1-a la 30 si a 2-a la 50. Mai circul si cu a 4-a mai relaxat la 60. Ce-i drept consumul sta la putin peste 9(in iasi), dar macar nu imping la ea.
In exterior scot consumuri bune, chiar sub 5 daca sunt absolut rabdator si nu ma grabesc.
In rest, punctele lui danycxyz sunt absolut adevarate
In exterior scot consumuri bune, chiar sub 5 daca sunt absolut rabdator si nu ma grabesc.
In rest, punctele lui danycxyz sunt absolut adevarate
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG
- cristi84pro
- Posts: 36
- Joined: 20 Apr 2011, 15:33
- Auto:
- Location: Constanta
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
rulat in a 6-a la 2100rpm aprox 80km/h (combustibil folosit: OMV MaxMotion100 in mod exclusiv)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
KIA pro'ceed FL 1,6i 126CP cutie 6+1 BEST + ESP + Pachet sumar piele + Pilot automat si SuperVision Cluster + Jante aliaj 16" tip A
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Mai rar asa consum la benzina. Banuiesc ca si treapta a 6-a ajuta.
- cristi84pro
- Posts: 36
- Joined: 20 Apr 2011, 15:33
- Auto:
- Location: Constanta
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
ajuta dar sa stii ca nu cine stie ce... adica la 100 in a 5-a ai 3000 rot... bagi a 6-a si ai 2700rot aprox... consum o leaca de tot mai mic pe autostrada decat 1.4 insa un mare dezavantaj in oras unde se vede clar ca o cutie 6+1 pe un motor aspirat nu e o solutie inspirata (ptr oras ma refer) unde treapta 1-a este exagerat de scurta! Am condus si BMW 320i (2008) tot 6+1 motor aspirat si se simte exact la fel...
KIA pro'ceed FL 1,6i 126CP cutie 6+1 BEST + ESP + Pachet sumar piele + Pilot automat si SuperVision Cluster + Jante aliaj 16" tip A