Instalatie GPL !?!

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Dennis »

Sany wrote:Brc (am inteles ca in ultimul timp au avut probleme si nu prea ma atrage)
@sany, asta tot nea instalatoru' ti-a zis-o? Scuze ca il/te contrazic dar eu in 34.000 km n-am prea avut nici o problema.Precum vezi colegul @sender are peste 54.000km facuti fara probleme.
Si poate sunt si altii cu mai multi km parcursi pe GPL.Tu cati km estimezi ca parcurgi anual?
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

Sany
Posts: 67
Joined: 30 Jan 2008, 00:06
Auto:

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Sany »

Dennis wrote:
Sany wrote:Brc (am inteles ca in ultimul timp au avut probleme si nu prea ma atrage)
@sany, asta tot nea instalatoru' ti-a zis-o? Scuze ca il/te contrazic dar eu in 34.000 km n-am prea avut nici o problema.Precum vezi colegul @sender are peste 54.000km facuti fara probleme.
Si poate sunt si altii cu mai multi km parcursi pe GPL.Tu cati km estimezi ca parcurgi anual?
16000-17000 km pe an, dar as face mai multi daca nu m-ar constrange pretul benzinei. De aici si nevoia unei instalatii gpl. Revenind, care e diferenta in practica intre Stag 4, BRC My11 si Stag 3000 premium? Toate sunt compatibile si fac aceiasi treaba, de ce sa dau mai mult?

Sany
Posts: 67
Joined: 30 Jan 2008, 00:06
Auto:

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Sany »

Am facut programare la Buzau pentru un BRC 24/11 cu my09 la pret de 2850 lei. Desi nu am reusit sa inteleg de ce dau 2850 lei pe aceasta instalatie si nu 2400 lei pe un Stag 4 plus :) .

dulaul
Posts: 429
Joined: 12 Apr 2009, 15:28
Auto:
Location: IASI

Re: Instalatie GPL !?!

Post by dulaul »

Pai @Sany calculele pe care mi le-am facut eu sunt cam de genul asta:
1. revizia costa 200 lei la BRC si 100 la Tomaseto, preturi practicate in Iasi de catre GPL Auto Iasi
2. performantele dintre ele sunt apropiate
3. pretul schimbarii unui injector la BRC este 400 lei iar la Tomaseto toate cele 4 injectoare costa 400 lei, cand sa dus primul injector la BRC urmeaza imediat si celelate deci costuri duble
4. taximetristii au la greu Tomaseto si nu se mai plange nimeni
5. probabil la BRC functioneza mai bine masina de marketing decat la Tomaseto
6. sunt interesat de o instalatie populara in acest moment montata pe cat mai multe masini iar asta e Tomaseto, cel putin asa se deduce din galeria de AICI

Daca cineva are alta parere in ajutorul celor nehotarati va rog sa postati cat mai curand.

Va doresc cat mai multi kilometri !

dulaul
Kia Cee'd 1.6 GSL City, isg, GPL,Pewter Beige
Poze
Jurnal de bord Image

Image

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Instalatie GPL !?!

Post by sender78 »

Fara sa doresc a jigni pe cineva, dar pe ce supararea cer 200 la revizie BRC cei din Iasi?
Sufla in injectoare, asculta cu diapazonul vaporizatorul, arunca cu descantece.....ce ii fac instalatiei?

Eu zic sa mai cautati putin prin inprejurimi sa gasiti ceva mai normal ca pret adica maxim 100.

Legat de pretul injectoarelor, cele de la Tomasetto, daca nu ma inseala memoria sunt produse OMVL, fiind mai mult electrovalve decat injectoare dar sa le spunem injectoare daca ei asa le numesc si fata de cele de la BRC sunt mai ieftine si mai putin performante fiind proiectate sa rezite cam 100-120.000 km maxim, pe cand BRC-ul produce injectoarele iar acestea tin cam 200-250.000km. Materialul din care sunt confectionate injectoarele difera si el, mai precis BRC-ul este din otel, pe cand OMVL-ul este dintr-un aliaj de cupru si zinc.

Calibrarile sunt mai des intalnite la Tomasetto, la aprox 75.000, pe cand BRC-ul are nevoie de o calibrare pe la 150.000.

Acum cred ca se intelege si diferenta de pret.
Oricum sunt sigur ca in tara, Bacau, Piatra Neamt, alte localitati, gasiti si un pic mai ieftin.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

ionutz
Posts: 446
Joined: 09 Jun 2008, 23:05
Auto: KIA CEED
Location: Pitesti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by ionutz »

Eu am instalatie BRC de 1an de zile si reviziile m-au costat asa: rev I = 35 lei, rev II=45lei(aceasta a fost facuta chiar acum 2sapt)
Referitor la durata de viata a injectoarelor BRC, in manual la instalatia mea scrie ca injectoarele au o durata medie de viata de 500.000KM
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal

dulaul
Posts: 429
Joined: 12 Apr 2009, 15:28
Auto:
Location: IASI

Re: Instalatie GPL !?!

Post by dulaul »

Am reusit sa vorbesc cu inginerul ca pana acum discutasem ci mecanicii. Noile preturi:
1. instalatia BRC secvent 24.11 MY09 la 2800 lei, pret ok pe care l-am gasit doar in Iasi
2. revizia 150 lei. Fata de ce spune colegul @ionutz e cam mult. Am sunat si la cei din orasele apropiate si am urmatoarele rezultate pentru revizie:
Botosani: 280 lei
Bacau:250 lei
Buzau Vernesti PRO GAZ SERVICE: 200 lei
Iasi: 150 lei
Pana la urma tot in Iasi revizia ar fi mai buna ca pret.

Inginerul de service mi-a comunicat ca daca apare o problema la BRC si-i suna la sediul central nu prea primeste raspuns la telefon, cam ciudat zic eu.

In fine pana la urma am sa merg pe mana voastra si am sa-mi pun un BRC 24.11 cu injector de gaz INO3 MY09 la care am platit avansul. Service-ul il voi face tot in Iasi la 150 lei nu e mare sfaraiala.

Va multumesc pentru ajutor in special lui @sender78 care a adus argumente pertinente.

dulaul
Kia Cee'd 1.6 GSL City, isg, GPL,Pewter Beige
Poze
Jurnal de bord Image

Image

dulaul
Posts: 429
Joined: 12 Apr 2009, 15:28
Auto:
Location: IASI

Re: Instalatie GPL !?!

Post by dulaul »

Mai am inca o mica problema la care stau in dubii in ceea ce priveste priza de alimentare. Putini ati scris despre acest lucru. Din cate inteleg cel mai estetic este sa iti montezi priza de alimentare chiar langa gura de alimentare pentru benzina. Din ce mi-am dat eu seama pana acum acest lucru are ceva dezavantaje.

Apar cateva intrebari:
1. nu v-a crapat plasticul de care a fost prinsa priza de alimentare?
2. cand motati si demontati la fiecare alimentare palnia, nu va miroase mana dupa ce ati demontat-o?
3. dupa ce ati alimentat si puneti palnia in portbagaj nu miroase a gaz in toata masina?

Sunt useri care au montat priza de alimentare cu gaz pe aripa? Puteti pune niste poze?

Ca dezavantaje, la montajul pe aripa:
1. automat trebuie sa pui si abtibildul verde cu "GPL" pe luneta
2. pierzi din aspectul exterior
3. probabil mai dai de "lucru" la vre' un curcan ratacit.

Multumesc,
dulaul
Kia Cee'd 1.6 GSL City, isg, GPL,Pewter Beige
Poze
Jurnal de bord Image

Image

Sany
Posts: 67
Joined: 30 Jan 2008, 00:06
Auto:

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Sany »

Am facut un " sondaj " pentru a afla opinia celor mai importanti importatori/ montatori de instalatii GPL.
La dimema mea trimisa pe mail:
Detin un Kia Ceed 2008 1.4 109 cp si vreau sa montez o instalatie GPL. Dupa o analiza a ofertelor mi-au atras atentia 3 variante de instalatie, insa datorita vidului de informatie existent in domeniu, nu stiu ce decizie sa iau, respectiv ce instalatie sa pun. Care e diferenta in practica intre Stag 4 plus, BRC 24/11 si Stag 300 premium? Toate sunt compatibile si fac aceiasi treaba, de ce sa dau mai mult cu 1200 lei pe Stag 300 premium fata de Stag 4 plus? As fi dispus sa fac efortul asta in cazul in care se merita si ma lamureste si pe mine cineva de ce se merita. Consum mai scazut ori... cu ce ma ajuta?
Am primit urmatoarele raspunsuri:
R1: " Pentru masina ta, nu e nici-o diferenta, poti sa o montezi pe oricare, ca face acelasi lucru. Diferentele apar pentru masini mai sofisticate, cu mai multi senzori de care sa se tina seama, cu alt tip de injectie, cu turbo.....etc. Masini care au nevoie de reglaje personalizate, in accelerare si decelerare, care au calculatoare mai pretentioase (cum e BMW-ul de ex.). Ceea ce nu inteleg multi, este faptul ca poti monta cea mai performanta instalatie, care poate sa coste si 10000,00lei, daca nu se intretine periodic tot asa se strica. Orice material s-ar folosi la fabricarea componentelor, daca nu se curata instalatia periodic (10.000-15.000km), tot asa se blocheaza. Daca nu-i schimbi filtrele la timp, tot asa se imbacseste cu mizerie."
R2:" stag premium nu strica parametrii de injectie, corectiile de fabrica...cu o instalatie ieftina dupa un timp veti fi nevoit sa mergeti la reprezentanta pt o resetare care costa, pt ca masina nu va mai avea pe benzina aceeasi timp de injectie, va merge prost si eventual va porni greu sau deloc "

Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Dennis »

@dulaul, felicitari pentru alegerea facuta.
La cele 3 intrebari iti pot da urmatoarele raspunsuri:
1. pana acum nu.
2. da, dar se poate remedia purtand o simpla manusa de protectie (gen manusile de sudor-am vazut ca toti angajatii statiilor GPL folosesc o astfel de manusa de protectie).Personal n-am adoptat solutia asta - cred ca din lene :o
3. este adevarat ca se simte pentru putin timp un iz de gaz - eu dupa fiecare alimentare merg cateva sute de metri cu geamul coborat pentru a scapa de mirosul de gaz.Ma gandesc ca palnia respectiva poate fi pusa intr-o punguta de plastic care se sigileaza - dar repet, mirosul de gaz nu persista atat de mult timp incat sa devina deranjant.
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

Sany
Posts: 67
Joined: 30 Jan 2008, 00:06
Auto:

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Sany »

.....................................next
R3:
Pentru masina dumneavoastra va recomandam un KIT GPL DEDIDCAT KIA CEED TOMASETTO STAG –300 , cu rezervor cilindric 40 de litri –pret 2799 RON, sau rezervor toroidal interior, in locul rotii de rezerva 41 litri –pret 2999 RON, sau 52 litri –pret 3199 RON, montajul si TVA sunt incluse in pret.
Aceasta este cea mai varianta cea mai buna pentru masina dumneavoastra –recomandat de xxxxxxxxxxxxx, avand tehnologie de montaj dezvoltata.
KIT-ul GPL TOMASETTO –STAG 300 PREMIUM, este pentru masini cu o electronica mai avansata, pentru masina dumneavoastra nefiind necesar, acesta nu ar aduce imbunatari functionarii autorismului dumneavoastra pe GPL sau un consum mai mic, KIT-ul GPL DEDIDCAT KIA CEED TOMASETTO STAG –300 fiind recomandat de xxxxxxxxxxxx pentru autoturismul dumneavoastra.
R4:
Putem discuta cateva ore pe aceasta tema - ce face una si ce face cealalta dar voi simplifica. In principiu fac acelasi lucru dar intotdeauna trebuie sa fie si un produs pentru care anumiti clienti "pretentiosi" ar plati mai mult pentru o eticheta mai colorata, in interior fiind acelasi lucru si cu asta cred ca am spus totul.
BRC-ul are multa reclama - este normal sa platesti mai mult pe produs si piesele de schimb.
STAG 300 este "varful de gama" de la Tomasetto (eticheta colorata)
STAG 4 este o versiune medie ca si culori pe carcasa.
STAG 200 este versiunea ieftina si este nucleul celorlate STAG-uri
Pentru masina dumneavoasta un STAG 4 este perfect.
R5: "Din experienta, pot sa-ti spun ca sunt masini fara gpl (de ex. Loganul si alte masini cu motorizare frantuzeasca) care trebuie sa-si resofteze calculatoarele, si asta, de cele mai multe ori din cauza combustibilului folosit. Combustibilul de proasta calitate (inclusiv gpl-ul) poate crea disfunctionalitati in functionarea motorului, care duc la "derutarea'' calculatoarelor, dar asta nu are de a face cu performantele instalatiei gpl. Eu iti spun un lucru: pentru masina ta, conteaza sa fie corect montata si corect setata. "

Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Dennis »

@sany, am vazut ca ti-ai facut programare la Buzau (probabil Progaz Vernesti) pentru montajul unui BRC.Am acelasi tip de instalatie -achizitie/montaj to la Vernesti.Baietii de acolo sunt profesionisti si deschisi oricaror intrebari.Iti spun ca n-ai sa regreti alegerea facuta.Eu am montat instalatia in mai 2011 iar pana in mai anul acesta voi depasi pragul de 40.000 km pe GPL fara a avea nici o problema.Nu spun ca BRC e mai bun decat Tomasetto, Landi Renzo sau alte marci.Dar sunt cateva chestii - evidentiate de @sender cateva posturi mai sus - care pot sa te convinga de faptul ca BRC este un pic mai altfel.
Referitor la raspunsurile primite de tine de la diversi montatori eu zic ca fiecare vrea sa-si vanda marfa lui.Eu sunt satul (ca amuzat nu mai sunt de mult) de parerile celor care afla ca am instalatie GPL pe masina : ca arderea e uscata, ca se duce motorul,ca se arde catalizatorul, ca se distrug supapele, s.a.m.d.
Asa ca monteaza instalatia, baga-i gaz in rezervor si "hit the road" linistit!
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Instalatie GPL !?!

Post by sender78 »

@dulaul

Legat de montajul gurii de alimentare eu am pus-o in bara spate, mai precis in partea dreapta jos in spatele aparatorii de noroi.

Pentru cele mentionate de tine ca dezavantaje, raspunsurile mele sunt urmatoarele:

1. automat trebuie sa pui si abtibildul verde cu "GPL" pe luneta- eu nu l-am pus nici acum
2. pierzi din aspectul exterior - pentru montaj in bara spate nu prea sunt de acord fiindca daca nu te apleci sa vezi gura de alimentare aproape ca nici nu stii ca e acolo
3. probabil mai dai de "lucru" la vre' un curcan ratacit.- nicio problema pana acum si controale am prins destule
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

Sany
Posts: 67
Joined: 30 Jan 2008, 00:06
Auto:

Re: Instalatie GPL !?!

Post by Sany »

Dennis wrote:@sany, am vazut ca ti-ai facut programare la Buzau (probabil Progaz Vernesti) pentru montajul unui BRC.Am acelasi tip de instalatie -achizitie/montaj to la Vernesti.Baietii de acolo sunt profesionisti si deschisi oricaror intrebari.Iti spun ca n-ai sa regreti alegerea facuta.Eu am montat instalatia in mai 2011 iar pana in mai anul acesta voi depasi pragul de 40.000 km pe GPL fara a avea nici o problema.Nu spun ca BRC e mai bun decat Tomasetto, Landi Renzo sau alte marci.Dar sunt cateva chestii - evidentiate de @sender cateva posturi mai sus - care pot sa te convinga de faptul ca BRC este un pic mai altfel.
Referitor la raspunsurile primite de tine de la diversi montatori eu zic ca fiecare vrea sa-si vanda marfa lui.Eu sunt satul (ca amuzat nu mai sunt de mult) de parerile celor care afla ca am instalatie GPL pe masina : ca arderea e uscata, ca se duce motorul,ca se arde catalizatorul, ca se distrug supapele, s.a.m.d.
Asa ca monteaza instalatia, baga-i gaz in rezervor si "hit the road" linistit!
Maine am programarea facuta si timpul necesar. Revizia mi s-a spus ca e la 30000 km (fara limita de timp) si costa 200 lei. Am optat mai mult pentru profesionalismul service-ului decat pentru instalatia in sine, desi fiind foarte aglomerati s-ar putea sa lucreze "le norma" cu toata reclama lor. Sper sa nu. Instalatia... daca tot pun ceva, sa fie de generatie mai noua, dupa criteriu asta am ales, tare mi-e insa ca dupa 24 luni sa pice toate injectoarele si in loc de 400 la Tomasetto sa dau 1600 lei. Doar timpul imi va putea spune daca am facut alegerea corecta ori ba. Unde mai pui ca (asta din auzite) BRC consuma putin mai mult decat Tomasetto. O sa revin cu impresii dupa montaj.

dulaul
Posts: 429
Joined: 12 Apr 2009, 15:28
Auto:
Location: IASI

Re: Instalatie GPL !?!

Post by dulaul »

sender78 wrote:@dulaul

Legat de montajul gurii de alimentare eu am pus-o in bara spate, mai precis in partea dreapta jos in spatele aparatorii de noroi.
De mare folos mi-ar fi daca ai putea pune o poza.

In cazul tau, priza de alimentare e completa sau trebuie sa montezi si acea palnie necesara pentru pistolul de alimentare ?

In locul unde ai pus-o tu nu se murdareste, adica nu intra praf care la alimentare sa ajunga in rezervorul de GPL?

Eu am programare la montaj pe vineri 16.03 si m-ar ajuta daca din ceilalti colegi ati putea posta ceva poze privin montarea gurii de alimentare de la masina voastra.

Multumesc,
dulaul
Kia Cee'd 1.6 GSL City, isg, GPL,Pewter Beige
Poze
Jurnal de bord Image

Image

Post Reply

Return to “Generalităţi”