salut doctore,
Deci consumul e ok, ma gandeam daca consuma mai putin ca la BRC si la mine tot cam asa 1-1.5 peste CB eu sunt super multumit chiar si acum pe timp de iarna la mine distantele sunt scurte deci consum si ceva benzina, zilele acestea chiar ma cam ,,suparat" cateva zile a trecut pe gaz si lla 70 grade cand afara era -1 grad si figura sa repetat dar pe la 50-60 de grade. Drumuri bune.
SONIC3 wrote:salut doctore,
Deci consumul e ok, ma gandeam daca consuma mai putin ca la BRC si la mine tot cam asa 1-1.5 peste CB eu sunt super multumit chiar si acum pe timp de iarna la mine distantele sunt scurte deci consum si ceva benzina, zilele acestea chiar ma cam ,,suparat" cateva zile a trecut pe gaz si lla 70 grade cand afara era -1 grad si figura sa repetat dar pe la 50-60 de grade. Drumuri bune.
Salut,
Am observat o chestie "interesanta" legata de trecutul pe GPL. Daca lasi masina pe loc sa se incalzeasca dupa ce a pornit pe benzina, trece pe GPL la 40 de grade. Daca plec cu masina si merg tare, fara opriri la semafoare sau ceva o sa treaca pe GPL la 50-60-70 de grade.
Astazi, la -16 grade Celtsius trecerea pe gaz s-a facut cand apa a ajuns la aprox. 80 grade.Asta in conditiile in care masina a stat pe loc.Ma gandeam ca poate gazul a inghetat in butelie
Azi la _16 grade cred ca a inghetat GPL in butelie ca desi aveam 3 beculete aprinse(se stinsese doar 1)imi trecea pe benzina ca si cum nu as mai avea GPL
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal
Inclin sa cred ca instalatia BRC are un fel de protectie la temperatura - ca nu stiu altfel cum s-o numesc - vis-a-vis de comutarea pe gaz.Din experienta ultimelor zile am observat ca la temperaturi mai mici de -16 grade nu se face trecerea pe gaz.Detaliez putin: duminica la -16 grade a comutat pe gaz cand apa a ajuns la ~80 grade.Luni dimineata la -18/-19 grade n-a vrut s-o ia deloc (a comutat pe gaz cand am plecat din sevice IMG - in conditiile in care a stat in service cam 1/2 ora si afara erau deja -13 grade.Astazi (-19 grade) am mers pe benzina pana in Bucuresti.In momentul in care pe afisajul de bord temperatura a ajuns la -16 grade (eram aproape de Eroii Revolutiei) a comutat pe gaz.
Curios este faptul ca - daca rulezi pe gaz - si temperatura scade sub -16 grade nu se face comutarea pe benzina.Aseara in drum spre casa temperatura era de -17/-18 grade si am mers numai pe gaz.
Poate are cineva o explicatie mai "stiintifica"...eu doar am detaliat din experienta si am formulat o teorie naiva.
salutare @Dennis
la mine nu este nici o diferenta la temperaturi negative. chiar si azi dimineata la -18 gr Celsius a intrat pe gpl inainte ca acul de temperatura al apei sa ajunga la 50 de gr. e drept, a intrat pe gpl ceva mai tarziu, dar asta pentru ca nu se incalzea asa de usor.
teoretic, nu conteaza temperatura de afara pentru ca gazul se pastreaza lichid la o temperetura negativa sau presiune mare, depinde de care parametru este atins mai intai.
sa nu fie problema in alta parte, filtre imbaxite, etc si trecerea pe gpl la o temperatura mai mare sa fie doar o coincidenta.
drumuri bune.
1.4 GSL City Machine Silver achizitionata in 13 aprilie 2009 din 1 octombrie 2011 BV-80-CEO din 17 februarie 2011 si pe GPL ODO GPL: ~ 120K km ODO: ~ 140K km
@octav, nu cred sa am vreo problema cu filtrele sau racordurile.De cand cu vijelia las masina pe timpul zilei in parcarea subterana de la Sun Plaza.Aseara erau -2 grade cand am pornit masina si vreau sa spun ca trecerea pe gaz s-a facut in vreo 3 minute (inainte ca acul de la apa sa inceapa sa urce-deci cam la temperatura de 30 grade).
Nici eu nu am probleme cu instalatia Tomasseto Stag 200. Trece pe GPL fara probleme. De exemplu duminica dimineata erau -18 grade si nu am avut probleme de genul.
Luni 30ian2012 in timp ce rulam pe GPL pe autostrada pitesti-buc (la -21 grade pe bord) cu o viteza de 110km/h in momentul in care incercam sa accelerez mai tare, masina trecea automat pe benzina, desi butelia era umpluta undeva la 65%...tind sa cred ca de vina este GPL-ul...Maine chiar vreau sa fac un plin la o temperatura mai joasa(sub-10 grade) si am sa revin cu impresi(acum butelia este goala si ultimul plin pe GPL a fost facut la 3-4grade)!
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal
salutare @ionutz
ieri am facut plinul la gpl. cu toate ca mai aveam, au intrat apropape 36l. probabil din cauza temperaturii scazute...erau cam -14 gr. am zis sa fac un drum prin exterior sa se mai consume...mi se paruse ca a bagat cam mult si sa nu am presiune cam mare in butelie.
temperatura negativa de afara, corelata cu viteza nu imi dadea voie sa merg pe gpl la turatii mai mari de 3500. sarea pe benzina.
a mai patit cineva asa ceva?
drumuri bune.
1.4 GSL City Machine Silver achizitionata in 13 aprilie 2009 din 1 octombrie 2011 BV-80-CEO din 17 februarie 2011 si pe GPL ODO GPL: ~ 120K km ODO: ~ 140K km
La fel pateam si eu pe autostrada.la 110 km/ h motorul are o turatie ce depăşeşte 3000rot/min...în ceea ce priveşte cantitatea de Gpl, pot spune ca şi mie mi-a intrat odată când am alimentat de la Agip 37,4 litri...
Kia Ceed (2008) 1,4 GSL - BEST culoare: Black Pearl
Kia Sportage (2018) FL 1,6 T-GDI, AT 4x4, GT-Line culoare :Penta Metal