ionutz wrote:Nu stiu daca exista modificari constructive la KIA, insa la Logan exista sigur!Materialul din care este confectionata chiulasa, supape...este unul mai dur!(informatia este 100% adevarata-lucrez acolo

)
"eugenflorinmanea" AC nu intra in grupul motopropulsor!
intr-adevar, pe Dacia Logan se monteaza o alta chiuloasa pentru masinile cu GPL
chestia care m-a surprins a fost sa aflu cum monteaza instalatia de gaz in fabrica.
Dupa ce iese masina din linia de asamblare, chiuloasa originala se da jos si se pune cea pentru gaz

in loc sa se monteze direct din linie.
Gazul nu uzeaza segmentii sau alte balarii ce s-au mai scris pe aici, nu are ardere uscata

asta e inventata de vreun mecanic de cartier (ungerea motorului, a pieselor lui componente, se face cu ulei, nu cu gaz)
Singura problema pe care o implica gazul este ca se mareste putin temperatura in camera de ardere. Unii fabricanti, nu dau nume (Renault), aleg cele mai ieftine materiale, calculate la marele fix, din ratiuni economice. Pe aceste masini pot aparea probleme in conditii de exploatare puternica, de aceea s-a ales pe Logan sa se monteze chiloasa cu scaunele de supapa intarite (cam aici apar marile probleme la temperaturi mai mari, se infunda scaunele)
Oricum, chiar si asa , rectificarea unor scaune este destul de ieftina si merita investia de a pune o instalatie de gaz. Repet, nu este o problema generala intalnita la toate masinile, chiar si la cele unde se face rabat la calitatea materialelor folosite se manifesta doar in conditii de exploatare intensa.