Salutare tuturor. As dori sa aflu daca are cineva montat instalatie GPL pe KIA CEED si cam care ar fi avantajele si dezavanta jele montarii unei astfel de instalatii
s-a mai discutat, da o cautare.
dezavantaje: termini motorul mai devreme (nu cu mult), investitia initiala de vreo 30-40 milioane, pierzi garantia, pierzi din putere (~5-7%).
avantaje: gpl-ul e 2 lei litrul (consuma cam cu 15% mai mult pe gpl), benzina 4,4. pierzi spatiu, daca montezi o butelie normala.
@patton De unde ai scos-o pe aia cu terminat motorului nu stiu ). La fel si pretul instalatiei: una de buna calitate, cu garantie a injectoarelor de 150k km, e in jur de 25 mil (incluzand montajul). Cat despre pierdutul puterii: a facut cineva un test pe aparat pentru a putea afirma lucrul asta? Sau mergem doar pe folclor? Chestia cu consumul marit era acum cativa ani cand instalatiile erau rudimentare si nu se cuplau cu computerul masinii. Acum consuma cam la fel. Iti poti monta butelie toroidala in locul rotii de rezerva daca vrei sa nu pierzi loc. Oricum ma bucur ca nu ai bagat-o pe aia ca mergi cu butelia sub fund. Aia e la gura tuturor ignorantilor cand vine vorba de GPL.
Kia Ceed 1.4 Best Piston Grey - 22k+ km
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac
multe sunt mituri parerea mea....eu unl am mers cu masina (cu butelia in spate) si nu mi s-a parut ca si-a pierdut asa de mult puterea iar in ceea ce priveste consumul la fel cresterea a fost f mica relativ cu benzina....si cum spune si pstefan instalatiile de acum au mai evoluat fata de cele vechi
Hit The Road ODO 56k+, 1.4 bestAbyss Blue, 6.03.2008
investitia ar merita daca ar fi undeva la 1500-1700 de lei instalatia......cat despre instalatia de gaz e mult mai sigura in caz de impact decat benzina din rezervor care se aprinde instantaneu in caz de ceva...doamne fereste....la dacia care am avut-o cu 80 de lei mergeam dus-intors pana la bucuresti.....pe gpl....
@pstefan
in primul rand tin sa te anunt ca pe fosta masina, un opel astra, am avut gpl. am mers 135 mii km pe gpl, nu vorbesc din folclor. nu stiu cat ai condus gpl, insa dupa aproape 140k km, iti pot spune ca puterea tine mult de calitatea gpl-ului (diferente destul de mari intre firme) si ca e adevarat, pana pe la 120-130 km/h nu simteam diferenta, dupa 120 km/h urca mult mai greu ca pe benzina.
motoarele sunt facute pt benzina/motorina (apropo se pune gpl si pe diesel), nu pt gpl, kerosen, untdelem, etc. daca tu faci un motor sa mearga pe orice altceva decat a fost conceput si te va tine la fel de mult, vei avea acelasi randament, iti dau eu un premiu nobel.
am avut butelie toroidala si am mers aproape tot timpul cu roata de rezerva in portbagaj, am pierdut astfel din spatiu.
despre "butelie sub fund" am mai scris intr-un alt topic, ca butelia este atat de dura, incat, in urma unui accident grav, ar putea fi singura care sa ramana intreaga din masina.
referitor la pret recunosc, nu mai sunt in tema, e posibil (nu prea cred) sa gasesti o instalatie buna la 25 mil.
@patton M-am documentat eu despre pret pentru ca vreau sa-mi pun la vara. Si la 25mil gasesti cu garantie 150k km ptr injectoare si firma buna. Te asigur eu "generale" ca te tine la fel de mult. Povestile alea cu "arderea uscata" sunt gogosi.
Kia Ceed 1.4 Best Piston Grey - 22k+ km
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac
MULTUMESC ptr. opinii tuturor, intradevar in ziua de azi instalatiile GPL sau modernizat mult ,ceea ce reiese si din faptul ca mai toti constructorii (DACIA,HYUNDAI,CHEVROLET,KIA,ETC) fabrica aututurisme BI-FUELL =D> =D> pe care culmea le recomanda ca fiind mai sigure decat cele pe benzina sau diesel. Oricum eu unul sunt decis sa-mi montez o instalatie gpl pe KIA CEED dar, problema este daca stie cineva cum este cu garantia , se pierde sau nu daca o montezi intr-un service autorizat kia .
Si daca tot am deschis acest subiect as vrea sa profit de situatie sa sa va inteb daca la KIA CEED 1,4 BEST stie cineva daca sunt lampile in interiorul locasului din josul usilor din fata iar daca sunt de ce nu se aprind cand se deschid usile(sau de unde se aprind).
O sa o fac cred prin iunie, dupa ce ma intorc din luna de miere. Am vrut sa o fac acum in primavara, dar am zis sa termin cu nunta. M-am documentat un pic pe la sfarsitul anului trecut, dar acum trebuie sa o fac din nou. Sunt diverse tipuri de instalatii pe piata, unele vin cu interfete prin care iti poti genera si modifica harti de parametri (chestie destul de faina daca te simti un pic inginer ), altele cu garantii mari; preturile la revizii nu sunt mari din cate am inteles. Beneficiile GPL-ului sunt destule (nu stau sa le enumar, le puteti gasi pe internet), singurul incovenient, dupa parerea mea, fiind pierderea spatiului din portbagaj. Garantia ...
Kia Ceed 1.4 Best Piston Grey - 22k+ km
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac
la cielo cu GPL OEM, consumul urban (cei mai multi dintre noi in oras circulam, nu?) este de cca. 14 litri/100 km, ceea ce tradus consum pe benzina ar insemna un 7 litri/100 km (1 litru gpl=0,5 litri benzina)
a mea kia consuma in jur de 8-8,5 litri/100 km in regim urban
acum stau si ma intrb: pt o asa diferenta se renteaza oare?
dati-mi voie sa dau tot eu un raspuns: daca ai un rulaj mare de km se renteaza, daca rulezi cca. 15 k km anual, eu as zice pas....
oricum, astept si eu cu mare interes opiniile celui care isi va monta GPL pe masina (am avut si eu o dacioara cu GPL de care nu ca am fost multumit, ci ffffffff multumit)
forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI
consumul (cel putin la instalatii mai vechi) tine de reglajul instalatiei. mie imi lua in bucuresti, maximum 9l/100km, iar extraurban daca nu treceam de 120 km/h scoteam sub 7l/100km. a fost o perioada, prin 2008 cand nu prea mai renta gpl-ul, era 2,7 lei benzina si 1,7 gpl-ul. acum ar fi mai mult decat rentabil. pt mine cea mai mare problema ar fi garantia.