
la oprire , dupa ce am facut km si i-am dat jar o las sa mai functioneze aprox 1-2 minute in regim relanti pentru a evita griparea de orice fel ( ca e inceput de gripa , ca e semigripa, ca e tentativa, de orice fel ). Atat am avut sa va zic

Daca eram diferit de ceilalti, nu eram aici.doar ca el are iq-ul mai mare
parca era vorba la DSL cu motorul la ralanti dupa multi km, nu la GSL. dar in fine, daca tu tii neaparatvirusvex wrote:baieti, aveti grija voi de motoarele voastre ca eu stiu sa am grija de al meu, deci eu dimeneata inainte sa plec de pe loc tot o las aprox 1 minut daca e temp la zero grade si nu o accelerez deloc ca o tine relanitul in 1500 rpm, iar vara mai putin, depinde de anotim, totul se rezuma la ungerea partii mecanice,iar daca nu am grija de el acu cand o sa imi dau seama o sa fie prea tarziu si motorul o sa fie obosit( asa ating astia cu skodele milionul de km , avand grija de ea )
la oprire , dupa ce am facut km si i-am dat jar o las sa mai functioneze aprox 1-2 minute in regim relanti pentru a evita griparea de orice fel ( ca e inceput de gripa , ca e semigripa, ca e tentativa, de orice fel ). Atat am avut sa va zic
punctul de vedere vara e bun, uneori nu trebuie, ca e asa de cald (40 grade) ca pleaca singura (chiar de multe ori mi s-a parut naravasa)Ogy wrote:Va faceti atatea probleme, cand aveti o garantie asa de mare, tocmai la motor
Le: cunosc o gramada de soferi pe diferite marci de masini care au urmatorul stil de pornit masina:
-actioneaza contactul, porneste motorul, selecteaza treapta I si pleaca (timp de asteptare sub 5 secunde).
Nu este un stil normal de pornire pentru o masina dar nici nu i-am vazut pe proprietari sa se planga de ele. Este unul cu un Sorento diesel, zici ca e pe benzina la plecari....
Vara este bine, sa lasam motorul pornit pentru maxim 20 secunde (benzinar) dupa care sa plecam, fara sa acceleram peste 3000rpm (decat daca situatia o impune) pana ce acul de la temperatura apei trece de 50 grade. Iarna timpul de asteptare sa fie de minim 1 minut. Cel putin din punctul meu de vedere.
pai la disesel m-am referit si mai exact la turbina, eu am benzinara si o las la ralanti dupa trasee mai lungi. da la - zeci grade, e alta discutie la pornirepatton wrote:Nu cred ca e nevoie sa o lasi sa se incalzeasca. Ungerea se face in primele secunde (20 cred ca e destul), parca motoarele moderne au pompa pt ulei. Pana nu ajunge la temperatura normala nu trebuie sa-i dai talpa, asta insa e alta discutie. Lasatul la relanti 1-2 minute inainte de oprire se face la diesel pt racirea uniforma a turbinei, nu pt altceva. Poti sa o lasi si 5 ore, temperatura motorului ramane constanta, de aceea la benzina nu vad rostul.