Tuning Kia Cee'd (diesel)
- bondalicir
- Posts: 1821
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
pana la urma si-a facut cineva chiptuning sau vreun powerbox la 115 dsl? as vrea si eu daca se poate si are cineva onoare sa faca o plimbare scurta si cu mine sa vad care e diferenta. raman dator.
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
- ceed 2.0 Diesel
- Posts: 104
- Joined: 09 Jun 2009, 16:28
- Auto:
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
cat te-a costat la IMG?sorinh wrote:Am facut si eu modificarea softului de la 90 la 115CP. S-a facut oficial la IMG, si a insemnat rescrierea softului in ECU, cu un soft luat de la un ceed 115CP.
S-a simtit imediat la demaraje. Abia astept sa vad pe autostrada diferenta.
sunt curios. Face si la 2.0 diesel?
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
Te interesează dacă poate scrie softul de 1.6@115 pe un 2.0, sau cum
?



Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
@tipitip , colegul nostru s-a exprimat corect. A intrebat daca face resoftare si la 2.0, nu daca pune softu de 1.6@115cp pe motorul de 2.0. 

- ceed 2.0 Diesel
- Posts: 104
- Joined: 09 Jun 2009, 16:28
- Auto:
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
tipitip wrote:Te interesează dacă poate scrie softul de 1.6@115 pe un 2.0, sau cum![]()
![]()
?


Ma interesa cat l-a costat pe colegul nostru, sa stiu cum se aseaza in piata pretul unei astfel de resoftari. Cine stie? Poate ca e mai ieftin decat in oras. Am citit pe net, sunt peste 6 firme care resofteaza si KIA...

Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
Hmm..am citit o parte din posturile afisate in acest topic si de multe ori mi-a venit sa rad cand am vazut ce s-a scris. Sunt multe neclaritati in acest domeniu "chiptuning" cum este numit de toata lumea. Cred ca din start se face o confuzie, imi dau seama ca multe lume nu face diferenta intre un powerbox (boxtuning, modul, cutiuta etc), clasicul chiptuning (rescriere sau inlocuire eprom) si flashtuning (remapare, resoftare etc).
Trebuie intai de toata sa se inteleaga ca powerbox-ul nu trebuie confundat cu chiptuning-ul sau flashtuning-ul. Primul pacaleste ecu cu informatii eronate de la sensori, iar cele din urma sunt modificari direct in hartile de functionare ale motorului. Ultimele doua chiptuning=flashtuning fac acelasi lucru, diferenta dintre ele este data doar de metoda de citire/scriere a informatiilor in ECU. Pe site-ul meu folosesc un sistem de intrebari si raspunsuri unde am incercat sa informez corect viitori clienti. Tot ce am scris mai sus poate fi citit si AICI mai in detaliu.
De asemenea, tot din posturile anterioare trag concluzia ca s-a creat impresia unor rescrieri cu softuri de la un model superior la un model inferior de motorizare sau putere ceea este eronat. Nu poate instala softul de la un motor de 2.0CRDi 140CP la un motor de 1.6CRDI 115CP sau invers de la 1.6CRDI 115CP la 1.6CRDI 90CP. Fiecare ecu vine marcat cu o serie hardware, software, un checksum si immo propriu, ceea ce face imposibila functionarea unui motor cu seriile (softul) de alt motor. De aceea la fiecare masina pe care o modific, citesc partial sau total continutul din ecu cu ajutorul unei console si modificarile le fac direct pe ceea ce am extras din acel calculator.
Daca mai aveti intrebari legate de chiptuning si ce implica modificarile aduse prin acesta va stau la dispozitie in acest topic la care m-am abonat.
Trebuie intai de toata sa se inteleaga ca powerbox-ul nu trebuie confundat cu chiptuning-ul sau flashtuning-ul. Primul pacaleste ecu cu informatii eronate de la sensori, iar cele din urma sunt modificari direct in hartile de functionare ale motorului. Ultimele doua chiptuning=flashtuning fac acelasi lucru, diferenta dintre ele este data doar de metoda de citire/scriere a informatiilor in ECU. Pe site-ul meu folosesc un sistem de intrebari si raspunsuri unde am incercat sa informez corect viitori clienti. Tot ce am scris mai sus poate fi citit si AICI mai in detaliu.
De asemenea, tot din posturile anterioare trag concluzia ca s-a creat impresia unor rescrieri cu softuri de la un model superior la un model inferior de motorizare sau putere ceea este eronat. Nu poate instala softul de la un motor de 2.0CRDi 140CP la un motor de 1.6CRDI 115CP sau invers de la 1.6CRDI 115CP la 1.6CRDI 90CP. Fiecare ecu vine marcat cu o serie hardware, software, un checksum si immo propriu, ceea ce face imposibila functionarea unui motor cu seriile (softul) de alt motor. De aceea la fiecare masina pe care o modific, citesc partial sau total continutul din ecu cu ajutorul unei console si modificarile le fac direct pe ceea ce am extras din acel calculator.
Daca mai aveti intrebari legate de chiptuning si ce implica modificarile aduse prin acesta va stau la dispozitie in acest topic la care m-am abonat.
BMW '07 X3 X-Drive 35d | Ofer servicii de chiptuning si anulare DPF modele KIA.
-
- Posts: 4418
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
As avea eu o intrebare!
Daca as dori un soft care sa nu creasca neaparat puterea motorului ci sa modifice curba de cuplu? De exemplu am 140 cai la 3800 rpm si 305 nm intre 1800 si 2500 rpm. Se poate un soft care sa o duca la aprox 155 cai la 3800 rpn si sa aibe 350 nm intre 1800 si 3500 rpm?
Daca as dori un soft care sa nu creasca neaparat puterea motorului ci sa modifice curba de cuplu? De exemplu am 140 cai la 3800 rpm si 305 nm intre 1800 si 2500 rpm. Se poate un soft care sa o duca la aprox 155 cai la 3800 rpn si sa aibe 350 nm intre 1800 si 3500 rpm?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
Interesanta intrebare dar s-ar putea sa te dezamagesc putin pentru ca ceea ce iti doresti tu este mai greu de realizat, dar nu imposibil. De exemplu, maximul de cuplu se situeaza in plaja de presiune maxima si aceasta este data de tipul si marimea turbinei. Cu cat creste turatia motorului scade si presiunea in turbo. Prin resoftare poti modifica aceasta plaje in anumite limite 250-500RPM, posibil sa obtii o crestere de cuplu ce se situeaza intre 1800-3000 RPM (valoare de 3500RPM este prea mare). Ca sa putem obtine astfel de valori este nevoie ca modificarea sa se realizeze direct pe bancul dyno si in functie de raspunsul motorului la modificari sa tragem concluziile finale.
Trebuie sa fii sigur ca iti doresti asa ceva pentru ca dyno inseamna cel putin cateva ore de teste cu pedala in blana si depasirea pragului setat de fabrica la 2500RPM de presiune maxima inseamna viata mai scurta pentru turbina. La toate astea se mai adauga si costurile suplimentare pentru dyno si modificare custom.
Cresterile de putere cuprinse intre 20-25% la un motor diesel pe care le da aproape orice tuner cunoscut sunt in limita safe si nu afecteaza fiabilitatea motorului.
Trebuie sa fii sigur ca iti doresti asa ceva pentru ca dyno inseamna cel putin cateva ore de teste cu pedala in blana si depasirea pragului setat de fabrica la 2500RPM de presiune maxima inseamna viata mai scurta pentru turbina. La toate astea se mai adauga si costurile suplimentare pentru dyno si modificare custom.
Cresterile de putere cuprinse intre 20-25% la un motor diesel pe care le da aproape orice tuner cunoscut sunt in limita safe si nu afecteaza fiabilitatea motorului.
BMW '07 X3 X-Drive 35d | Ofer servicii de chiptuning si anulare DPF modele KIA.
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
@Doc , mister cam cat pot scoate din motorul de 1.4? Ce imbunatariri ii pot aduce?powerbox, chip ???
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
Cu powerbox chiar nu ai ce scoate, pentru ca la motoare aspirate nu se foloseste asa ceva. Nu va lasati pacaliti de powerbox-urile ce se comercializeaza pe net, nu fac decat sa pacaleasca sonda lambda sau sonda 2 (oxigen) imbogatind sau saracind amestecul de carburant. Aceste lucru poate fi daunator pentru motor mai ales atunci cand amestecul devine sarac.
Din soft poti obtine un castig de aprox. 8-10% din valorile initiale de putere si cuplu. Chiar daca cresterile nu sunt mari, se obtine totusi pe turatii mici si medii o elasticitate mai buna a motorului. Raspunsul acestuia este mai prompt la apasarea pedalei si urca mai repede in turatie. Cu un upgrade de admisie si evacuare poti scoate un max. din motor aspirat fara modificari mecanice. Atentie, schimbarea axei cu came necesita upgrade de soft, chiar si atunci cand aveti deja resoftare. Reglajul dupa un astfel de upgrade se face pe bancul dyno masurand valorile de AFR.
Din soft poti obtine un castig de aprox. 8-10% din valorile initiale de putere si cuplu. Chiar daca cresterile nu sunt mari, se obtine totusi pe turatii mici si medii o elasticitate mai buna a motorului. Raspunsul acestuia este mai prompt la apasarea pedalei si urca mai repede in turatie. Cu un upgrade de admisie si evacuare poti scoate un max. din motor aspirat fara modificari mecanice. Atentie, schimbarea axei cu came necesita upgrade de soft, chiar si atunci cand aveti deja resoftare. Reglajul dupa un astfel de upgrade se face pe bancul dyno masurand valorile de AFR.
BMW '07 X3 X-Drive 35d | Ofer servicii de chiptuning si anulare DPF modele KIA.
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
Chiar daca suntem putin offtopic vorbind de motorul pe benzina de 1.4, spune-mi si mie te rog ce se mai castiga prin upgrade de admisie si evacuare in plus fata de cele 8-10 procente castigate prin resoftare.Si ce ar insemna upgrade de admisie si evacuare. poti sa-mi dai si niste costuri estimative pentru resoftare si pentru upgrade-ul admisiei si evacuarii.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
Eu unul nu am vazut pe nicaieri resoftare pt 1.4 si 1.6 GSL 

***Ceed GT MY23 Blue Flame
***Yamaha Tracer 9GT MY23
***Yamaha Tracer 9GT MY23
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
Depinde ce intelegi prin upgrade de admisie si evacuare pentru ca pot exista mai multe variante:FLOPY wrote:Chiar daca suntem putin offtopic vorbind de motorul pe benzina de 1.4, spune-mi si mie te rog ce se mai castiga prin upgrade de admisie si evacuare in plus fata de cele 8-10 procente castigate prin resoftare.Si ce ar insemna upgrade de admisie si evacuare. poti sa-mi dai si niste costuri estimative pentru resoftare si pentru upgrade-ul admisiei si evacuarii.
1. pentru admisie exista CAI (cold air intake) sau short ram air intake
2. pentru evacuare exista catback, decat si exhaust manifold (serpisori).
In functie de modicarile (prezentate mai sus) pe care le faci pot fi cresteri de putere sau cuplu pe anumite plaje de turatie. O modificare de admisie nu aduce CP in plus decat daca are la baza niste modificari in soft. Mai bine spus, admisia asigura un procent mai mare la modificarea din soft. La fel se intampla si cu evacuare, in functie de diametru si partile modificate poate aduce un plus/minus de cuplu la turatii mici sau medii si o crestere de putere in ture mari.
Odata cu noul site pe care l-am lansat (vezi link website profil), o sa apara afisate si rezultatele pentru modificari de soft la motorizarile Kia 1.4 i 1.6i.
BMW '07 X3 X-Drive 35d | Ofer servicii de chiptuning si anulare DPF modele KIA.
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
Am vazut pe site ca la Cee'd 1.4 se pot castiga 9 Cp si 13 Nm prin chiptuning. Am doua intrebari simple:
1. Daca se modifica admisia cat se mai castiga?
2. Daca se modifica evacuarea cat se mai castiga?
Aceste modificari facandu-se impreuna cu chiptuning-ul.
1. Daca se modifica admisia cat se mai castiga?
2. Daca se modifica evacuarea cat se mai castiga?
Aceste modificari facandu-se impreuna cu chiptuning-ul.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame
Re: Tuning Kia Cee'd (diesel)
Baietzi s a schimbat topicul? Din titlu reiese tuning diesel..intrebarile cu 1.4 nu prea isi au rostul..ori schimbam titlul ori alt topic 
