m-am prapadit de ras cu nenea politistul azi care m-a intrebat daca "luminile albastre" sunt omologate RAR. Mi-a cerut talonul sa vada daca am ITP-ul valabil.
S-a intamplat si la voi?
S-a terminat scurt, i-am zis ca am doar becuri philips " d'alea scumpe" )
colegul @ceed 2.0 Diesel mi-a adus aminte de o discutie purtata cu un politist de la politia nationala, deci nu de la rutiera, care imi spunea ca xenonul montat after market trebuie sa fie trecut in talon
a mai auzit cineva despre o asa aberatie?
forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI
tipitip wrote:Ai xenon din oferta din prezentul topic?
Stiam ca sunt off, m-am scuzat.
Am montat kitul inainte sa citesc oferta. Altfel, cu siguranta as fi montat acolo. (Intamplator si eu am avut montajul gratuit acolo unde am montat dar din alte motive).
Raspuns RAR
Pentru montaj de kit xenon after market pentru a fi omologate(legale) e necesara reglarea automata a farurilor pe inaltime si spalator faruri. La ITP unul dinaintea mea care isi montase xenon la service autorizat opel(era un opel vectra) a fost blocat de rar si nu l-au trecut decat dupa ce le-a demontat, masina fiind di 2005.
@crisan ionut, asta stiam si eu.
Deja ma gandesc la niste modificari pe masina (logan style) luat de la alta marca farul (decupat zona cu xenon faza scurta-pus pe farul masinii). La dezmembrari cautat sistem spalator faruri -montat in bara cee'd...
La cat e de munca ....
crisan ionut wrote:Raspuns RAR
Pentru montaj de kit xenon after market pentru a fi omologate(legale) e necesara reglarea automata a farurilor pe inaltime si spalator faruri. La ITP unul dinaintea mea care isi montase xenon la service autorizat opel(era un opel vectra) a fost blocat de rar si nu l-au trecut decat dupa ce le-a demontat, masina fiind di 2005.
chiar ma gandesc si nu prea pot sa inteleg de ce toate astea....oare ce are xenonul in plus fata de halogen???
nu mai zic de cei care isi pun halogen de 90/100W in loc de cel OEM 55/60W...oare acestia nu deranjeaza?
parerea mea este ca daca ai farurile reglate ok, chiar si cu xenon after market nu deranjezi pe nimeni....mie personal nu mi-a dat nimeni niciodata flashuri pe motiv ca as fi deranjat cu luminile de intalnire in trafic.....
forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI
problema cea mai mare e ca unii uita ca in partea stg au un buton pt reglat farurile....si cand sunt 3,4,sau 5 persoane in ma sina...acel buton se foloseste pe treapta 1,2,sau 3....si de aici deranjul e la toti......indiferent de lumina becurilor...xenon sau halogen....
Serios vorbind acum, xenonul deranjează în primul rând datorită dispersiei (care există oricum, dar este exagerată la cele de calitate inferioară) şi apoi reglajului de care mulţi n-au auzit...
eu unul de cand am pus xenonul, efectiv nu am mai avut nevoie de faza lunga....
de deranjat nu a deranjat pe nimeni xenonul meu (nu primesc flashuri de la ceilalti participanti la trafic)
personal am optat pt xenon after market pt siguranta mea personala si a celorlalti participanti la trafic (pe timp de noapte totul se vede excelent la lumina xenonului)
eu unul consider ca HID-ul after market (daca se utilizeaza in conditii corespunzatoare) rau nu poate face, dar bine DA
forumul pasionatilor de detailing click AICI si AICI
Daca nu ai primit flashuri, asta nu inseamna ca nu ai deranjat. Eu de exemplu nu dau flashuri decat la cei cativa care sunt de-a dreptul nesimtiti, si cu faza reglata in ochii mei, in loc de sosea.
Partea nasola a xenonului aftermarket e ca farul nu e conceput pentru a concentra lumina generata de un far xenon (forma generatorului de lumina e un cilindru, nu relativ punctiform, ca la becurile cu filament). In acest fel, Oglinda nu concentreaza lumina in directia dorita, ci si in alte zone.
Deasemenea murdaria depusa pe far este un factor. Cantitatea de lumina emisa de xenon este mult mai mare, astfel incat un far murdar produce dispersia razelor de lumina in toate directiile, dar in cazul xenon, acestea sunt destul de puternice pentru a deranja. De aceea se folosesc spalatoare la farurile xenon.
O alta componenta a farului xenon din fabrica este lupa. Aceasta are si o lamela care opreste luminarea peste un anumit nivel de inaltime. Daca vei observa vreodata lumina xenon din fabrica proiectata pe un zid, aceasta are o forma foarte exacta, lumina fiind foarte puternica, constanta, iar zona de "granita" este foarte bine defininta. Astfel incat dispersia luminii nu se produce peste o anumita inaltime. Impreuna cu sistemul de autolevelling, asta inseamna ca lumina xenon este in totalitate proiectata pe sosea, nu in ochii participantilor la trafic. Si aceste 2 componente nu le detine Cee'd-ul.
PS - am vrut sa imi pun xenon, dar descoperind avantajele (lumina mult mai buna) si dezavantajele (posibilitatea sa nu trec ITP-ul, controalele inopinate pe sosea care vad ca au aparut si pe la TV, deranjatul colegilor la trafic, pe principiul ce tie nu-ti place altuia nu-i face) am renuntat.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
@misuspita apreciez explicatiile pe care le-ai oferit si sa speram ca cei care vor dori sa-si monteze xenon after market vor intelege de ce nu e bine sa o faca. Probabil acest lucru va lua sfarsit DOAR dupa ce legiutorul roman aka Politia impreuna cu echipajele mobile de la RAR isi vor sufleca manecile si se vor apuca in sfarsit sa faca ordine pe strazi, incepand sa retraga certificatul de inmatricularare precum este prevazut in lege.
Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar a avedea tu excelent noaptea deranjant TOT TIMPUL pe TOTI participantii la trafic nu mi se pare o chestiune fair play. Pornind de la acest considerent, cu toate ca am vrut si eu sa-mi pun xenoane, am ales sa nu fac acest lucru stiind ca voi genera nemultumiri pe oriunde voi merge ...