Cuplu maxim

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
Cocolino
Posts: 13
Joined: 16 Sep 2009, 21:19
Auto:
Location: Constanta

Cuplu maxim

Post by Cocolino »

Ma ingrijoreaza cuplul maxim (SW FL pe benzina) la 6000 rot/min si puterea maxima la 5200 rotatii. De ce aceste valori mari? Ce inseamna asta (in traducere pentru cei mai profani) raportat la performantele masinii? M-am uitat la caracteristicile altor masini (Skoda de ex) si am vazut ca au cuplul maxim pe la 4200 rot/min. Sa inteleg ca motorul trebuie turat la 6000 rot pt. a obtine putere maxima? Poate cineva care a condus mai mult timp aceasta masina poate sa imi dea un raspuns
Viitor posesor de Kia Cee'd SW

frantic
Posts: 522
Joined: 27 Jul 2008, 12:10
Auto:
Location: Campia Turzii
Contact:

Re: Cuplu maxim

Post by frantic »

Ai inversat putin valorile: cuplul maxim e la 5000 rpm, iar CP la 6200 rpm. :)

Nu trebuie sa iti faci griji deloc in privinta cuplului; acesta e prezent in proportie de 90% inca de pe la 2800 rpm.
Pro_cee'd 1.4 GSL (Piston Grey): CJ-77-EGO
Galerie foto
Jurnal de bord

arka
Posts: 555
Joined: 01 Jun 2007, 12:21
Auto:
Location: BACAU
Contact:

Re: Cuplu maxim

Post by arka »

nu inteleg ingrijorarea ta, asa a fost proiectat acest motor. Ai nevoie de cuplu, calci ferm pedala de acceleratie (in treapa corespunzatoare) si restul e treaba motorasului.
cee'd 1.4 base, oil blue, proiectoare, cotiera, cheie 2 butoane
golf 4, benzina 1.4
www.instructiunissm.com

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Re: Cuplu maxim

Post by spdblue »

Cuplul e forta care te impinge initial in scaun cand apesi acceleratia iar puterea e timpul cat stai lipit de scaun.
- cuplu, forta aplicata unei parghii, cuplul reprezinta capacitatea unui motor de a trece de la un regim mai jos la altul mai inalt, capacitatea de a depasi anumite inertii in maxim de randament, sau chiar posibilitatea de a-si pastra regimul constant la sarcini variate
- calul putere, lucru mecanic efectuat intr-o durata de timp
Daca apesti acceleratia in podea si o ti apasata constant in podea vei simti ca esti apasat in scaun din ce in ce mai puternic pe masura ce creste turatia motorului, dar dupa o anumita turatie acea forta scade desi turatia motorului creste. Momentul in care esti impins cu forta maxima in scaun este turatia de cuplu maxim.
Un articol interesant aici: http://www.totalauto.ro/2006/03/05/cuplu-cuplu-maxim/
Iar aici exista un articol cva mai tehnic: http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... /fpte5.htm
Pentru a vedea diferentele poti sa urmaresti schema/ graficul urmator: http://static.howstuffworks.com/flash/fpte-curve2.swf apasa pe butonul start din partea stanga jos a imaginii si vezi ce se intampla grafic, este extrem de interesant mai ales ca cele doua masini sunt apropiate la CP, pentru revizualizare se poate da reset.
Power is how fast you hit a wall,torque is how far you take the wall.
Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

Cocolino
Posts: 13
Joined: 16 Sep 2009, 21:19
Auto:
Location: Constanta

Re: Cuplu maxim

Post by Cocolino »

M-am gandit ca putere si cuplu la turatii mari inseamna ca motorul va trebui ambalat foarte tare, ceea ce implica o uzura mai rapida si m-a mirat ca alte masini asemanatoare au aceste valori mult mai mici. Oricum, multumesc pentru explicatii.
Pe de alta parte, nu am vazut pe site specificatii referitoare la garda la sol. Dupa cum am vazut prin oras, mi se pare destul de mica. Cum se comporta pe drumuri ceva mai "romanesti" sau cand se formeaza denivelari de la zapada?
Viitor posesor de Kia Cee'd SW

dulaul
Posts: 429
Joined: 12 Apr 2009, 15:28
Auto:
Location: IASI

Re: Cuplu maxim

Post by dulaul »

@Cocolino spune-ne si nou din ce oras esti si completeaza acest lucru in semnatura ta mergand in User Control Panel -> Profile -> Location
In cazul tau ma gandeam, vazand ca ai mai multe intrebari sa vii la o intalnire locala unde, cu siguranta vei gasi multe raspunsuri la intrebarile tale.

dulaul
Kia Cee'd 1.6 GSL City, isg, GPL,Pewter Beige
Poze
Jurnal de bord Image

Image

arka
Posts: 555
Joined: 01 Jun 2007, 12:21
Auto:
Location: BACAU
Contact:

Re: Cuplu maxim

Post by arka »

Turatii mari nu inseamna neaparat uzura mai mare. Motoarele sunt proiectate sa functioneze la anumiti parametri, care se ating functie de regimul de functionare, si anume : presiune ulei, temperatura ulei implicit agent de racire motor. Nu trebuie decat sa ai grija sa faci reviziile la timp si cu produse recomandate de producator, sa-ti adaptezi stilul de condus la conditiile de trafic, si sa folosesti masina pentru ce a fost proiectata.
Tehnologia a avansat si nu trebuie sa ne mai gandim la ce reprezenta motorul de pe Dacia 1310.
cee'd 1.4 base, oil blue, proiectoare, cotiera, cheie 2 butoane
golf 4, benzina 1.4
www.instructiunissm.com

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cuplu maxim

Post by Ogy »

Cum se comporta pe drumuri ceva mai "romanesti" sau cand se formeaza denivelari de la zapada?
Este putin mai joasa fata de altele. Acest lucru constituie un avantaj in viraje si un dezavantaj pe drumuri forestiere.
Eu am reusit sa trec prin drumul forestier de la Vidraru spre Bradet fara probleme (am atins-o foarte usor doar o data tot drumul).
Am supendat-o in schimb in doua locuri (din incapatanarea mea) in alta parte. :)
Mai multe detalii despre traseu, le gasesti aici, prin intermediul pozelor:
http://picasaweb.google.com/pajuracs/Tr ... 0810082009#

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cuplu maxim

Post by rayman »

[offtopic - scuze!]
Ogy, eu pe drumul ala m-am lasat pagubas asta-primavara ca am intalnit o turma de oi din spate si n-aveam cum sa trec de ele. Mergeam invers, dinspre Bradet. Eh, transhumanta! :lol:
E superba zona. Am incercat apoi sa ajung la barajul pe Valsan, insa nu am reusit din cauza drumului. Totusi trebuie avut grija ca e o zona destul de salbatica, eu de multe ori in copilarie am dat nas in nas cu Mos Martin pe acolo.

L.E: ce mi se pare nasol pe drumurile astea nu e atat faptul ca masina ar fi joasa, ci ca suspensiile sunt foarte tari. Pe un drum cu pietre infipte in pamant e jale, chiar daca merg incet.

L.E 2: si apropo de cuplu, nu ma deranjeaza sa o turez in afara localitatilor (chiar dimpotriva :P ) insa in oras daca vrei FORTA, trebuie sa retrogradezi ca sa-ti pice la 4000, si e neplacut. Socuri multe, lucru din ambreiaj, rev matching, etc. De-aia mi se pare mai comod de condus un diesel in oras.
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cuplu maxim

Post by FLOPY »

Referitor la cuplul maxim.Multi spun ca motorul de 1.4 de pe Kia Cee'd nu este reusit pt.ca are cuplul maxim la o turatie mult prea ridicata(5000rpm), iar motoarele concurentei au cuplul maxim intre 3500-4000rpm.Majoritatea motoarelor de 1.4 aspirate care exista pe piata au cuplul maxim undeva pana in 130NM(majoritatea cam 125NM sa zicem la 3800-4000rpm) dupa care acest minunat cuplu scade destul de mult pana la 6000rpm.Ori la Kia Cee'd( care este "puturoasa", cum spun gurile rele), deja la 3000rpm are un cuplu de cel putin 130NM si pana la 6000rpm nu scade sub aceasta valoare( sub 125NM nu scade sigur).Asta inseamna ca are un cuplu mediu(aproape de maxim) pe o plaja de turatie foarte mare.Aici se face diferenta intre Kia Cee'd si alte masini.Iar daca masina ar fi mai usoara cu macar 100Kg le-ar da emotii si celor cu motoare de 1.6(alte marci).
In concluzie, ceea ce vroiam sa subliniez este urmatorul aspect: faptul ca are cuplul maxim la 5000rpm nu inseamna ca la 3500rpm are un cuplu mai mic dacat alte motoare de 1.4 aspirate, ba chiar e mai mare si poate sustine 90% din valoare lui maxima pana la 6000rpm.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

FLOPY
Posts: 621
Joined: 01 Sep 2009, 12:15
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cuplu maxim

Post by FLOPY »

Dar avand in vedere ca acum diferenta dintre 1.4 si 1.6 in jur de 700 EURO eu zic ca merita sa faci un efort sa-l iei pe cel de 1.6, mai ales ca vrei SW.Nu spun ca cel de 1,4 nu face fata, dar presupun ca daca iti iei SW nu o iei ca sa mergi tu singur cu masina goala, ci vei avea familia si bagajele aferenta.Nu te gandi ca 1.6 iti va permite sa faci raliu dar in unele momente va fi mai sigur pe el decat cel de 1.4.
Cand am luat eu masina anul trecut 1.6 era Base, nu Best si costa 13300 fata de 11800 si am zis ca este prea mare diferenta.Plus ca a mea este HB si in majoritatea timpului merg doar eu si cu prietena mea.Si am zis ca dupa ce ne vom casatori si vor veni si copii o vom schimba daca va fi cazul.
Este doar un sfat si sa nu iei faptul ca ti-am zis sa iei 1.6 ca si argument ca 1.4 este slab.Diferenta dintre ele nu este mare dar totusi este pt. ca altfel nu le mai scoteau pe amandoua.
Daca ai dat deja comanda si nu mai poti sau nu mai vrei sa te razgandesti iti doresc sa o stapanesti sanatos si sa ai parte de cat mai multi Km fara probleme.
Kia Cee'd 1.4 Best Kompass Blue
Kia Ceed 1.5 TGDI Best Blue Flame

LeCCa
Posts: 713
Joined: 23 Oct 2008, 17:10
Auto:
Contact:

Re: Cuplu maxim

Post by LeCCa »

aceasta caracteristica este specifica motoarelor cu distributie variabila/ controlul valvelor. Hyundai/Kia Cvvt , Honda Vtec, Bmw Vanos, Ford Ti-Vct, etc... sunt motoare facute pentru turatii inalte, so don't worry :wink:
KIA ProCeed 1.6 Black PH 22 LEK

spdblue
danezul
Posts: 4480
Joined: 26 Sep 2007, 21:08
Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
Location: Brasov
Contact:

Re: Cuplu maxim

Post by spdblue »

Poate ar mai trebui facute niste mici precizari: diferentele de cuplu se pot simti intre benzina si motorina. Motoarele pe motorina au cuplu ceva mai bun la turatii mici, cele pe benzina la turatii ceva mai consistente, iar lucrul asta l-am testat in trafic, in conditii normale.
Pana la urma cuplul inseamna si elasticitatea, prospetimea motorului in anumite segmente de turatie. Daca mergem spre formula 1, motoarele de acolo alearga si la 18.000 de rotatii pe minut...asa ca nu este cazul sa ne ingrijoram.
Drum bun si numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto

Post Reply

Return to “Generalităţi”