
Performante motor 1.4
Re: Performante motor 1.4
Cum e domne cu puterea functie de cuplu si turatii? formula aia e buna sau ba? functioneaza si la KIA?
rayman wrote:@RazvanO:
De acord ca marketingul ne arunca in fata multi cai putere, insa problema e ca in mersul de zi cu zi nu ajungem la ei.
Eu intleg ca cuplul conteaza la turatii joase, pentru ca de aici rezulta practic o putere mai mare, fata de cuplu mai mic la aceleasi ture. De aici si afinitatea pentru diesel-uri, pentru ca iti ofera totul acolo jos la 1500 rpm
Luand doua masini cu aceeasi putere maxima la turatii diferite, insa una cu cuplu mare incepand de la turatii mai mici si cealalta cu cuplu mare la turatii mari (diesel vs benzina), cea cu cuplu mare jos si implicit putere mai mare tot acolo jos, pleaca mai bine de pe loc, cand ambele pornesc in mare de la aceeasi turate la relanti. Insa la aceeasi putere, intr-o treapta cu acelasi raport, accelereaza la fel. Corect? Vorbesc strict de motor, sigur ca toti factorii enumerati de tine stau in picioare.
Spre exemplu: benzina de 1.4 la 4000 RPM are ~90 cai, dieselul 1.6HP la 2700 RPM are tot pe acolo. Eu tind sa cred ca de acolo accelereaza la fel, bineinteles sa fie in aceeasi treapta. De unde si diferenta foarte mica la 0-100/h in favoarea dieselului, de doar 0.1 secunde chiar daca are 255 NM fata de 137.
Una peste alta, avand in vedere ca CP = RPM * CUPLU / 5252, pana la urma nu se poate una fara cealalta. Ai cuplu, ai si cai mai multi, raportandu-ne la un rpm fix.
Ce nu inteleg eu e de ce spui ca (,) caii putere conteaza doar la viteza maxima.
Kia ceed 1.4 LX Best Piston Grey
Re: Performante motor 1.4
Reply-ul disparut al lui Razvan:
RazvanO wrote:Curbele de cuplu si putere sunt cam intotdeauna diferite in functie de motor. Asta pentru ca aceste curbe sunt date de o alta gramada de factori constructivi ai motorului si ai subansamblelor lui. Evident ca exista o legatura intre cele doua curbe insa, cum spuneam, legatura asta este data de maruntaiele motorului nu de o formula prestabilita. Spre exemplu motorul 1.4 de pe Ceed cu sistemul VVT are raportul alezaj/cursa 77 x 74.9 deci supraunitar. Fapt care conduce la o curba de cuplu mult alungita, atingandu-se cuplul maxim abia in turatii mai apropiate de turatia maxima si totodata suferind de valori scazute ale cuplului in turatiile mici si medii, dar si un comportament mai bun la viteze mari ( acolo unde masina sta in turatii mai mari si este mai bine pusa in valoarea puterea ( CP ) motorului ).
Nu intru mai mult in detalii, vreau sa concluzionez este ca fiecare motor are o anume contructie si in fucntie de asta rezulta curbele de cuplu si putere.
O alta mancare de peste este insa diferenta intre cifrele date pe standul de probe, acolo unde nu se iau in calcul pierderile, si cifrele date de puterea si cuplul efectiv la roata cum se spune. Valorile la roata pot fi mai apropiate sau mai departate de valorile date de producator in functie de felul in care se prezinta si in care sunt implementate pe masina sistemul de transmisie, suspensii, anvelope, etc. Iarasi si asta poate fi o discutie practic infinita
Apropo insa de ce spuneai intre diesel si benzina trebuie sa spun ca:
- Dieselul are un spectru de turatii mai mic ca benzina deci curbele de cuplu si putere difera esential
- Cutia de viteze la diesel este etajata cu totul diferit fata de benzina si ia in considerare caracteristicile dinamice date de motor. De altfel si intre un motor benzina aspirat si un motor benzina turbo sunt diferente majore in etajarea cutiei
- Cresterea in turatii la diesel se face mai lent decat la benzina tocmai din cauza spectrului pe care trebuie sa-l acopere. Este ca si cum ai merge cu bicicleta cu alte foi si pinioane: la diesel intr-o foaie mare cu pinion mic ( deci iti trebuie o forta mai mare ca sa accelerezi bicicleta, dar si dai la pedale mai lent ), la benzina intr-o foaie mica cu pinion mare ( deci trebuie o forta mai mica ca sa accelerezi, dar si dai mult mai repede la pedale). Asta ar trebui sa raspunda la intrebarea cu diferenta mare de cuplu intre cele doua.
- Problema cu dieselul este ca desi are cuplu maxim mare acesta se pierde relativ repede din mai multe considerente: din fabrica cutiile de viteza pentru dieselurile nonsportive ( adica nu vorbim de masini diesel cu adevarat sportive gen Golf GTD ) sunt etajate ca sa ofere confort sporit la turatii mai mici si un consum mic ( adica o foaie un pic mai mica decat una mare mare ). De altfel si admisia este gandita sa nu inspire prea mult aer dupa ~3500rpm ca sa nu faca turbina sa functioneze la capacitatea mare astfel incat nici sa nu consume mult masina. Sunt trucuri folosite de toti constructorii auto
Revenind la problema acceleratiei la dieselurile despre care vorbim, intre 2000 si 3000rpm ai cuplul maxim, repriza in care acceleratia este intr-adevar fantastica. Totusi dupa aceasta valoare apare gatuirea si scaderea drastica a cuplului. Coroborat cu toate astea apare limitarea impusa de etajarea cutiei si de spectrul mic de turatii ale diselului.
Daca reusesti sa lungesti plaja de cuplu mare sau/si sa ridici curba de cuplul atunci dieselul respectiv capata aripi. Diferenta intre stock si modificat fiind una foarte mare in comportamentul masinii la acceleratie.
Din nefericire la un aspirat este foarte greu sa intervii la fel de puternic in curba de cuplu si cu un efect asa de mare. De aceea ai sa vezi ca in cazurile de tuning multi prefera sa 'puna' o turbina ca sa poata obtine performante mari in comparatie cu modelul stock. Asta pentru ca turbina ofera posibilitatea obtinerii unei curbe de cuplu mult inbunatatita... unu la mana creste cuplul maxim si doi la mana se obtine cuplu mare pe o plaja foarte mare de turatii ( un benzinar turbo tipic tine cuplul maxim intre 2000rpm si aproape 5000-5000rpm ). Acest lucru permite sa invarte foaia si pinionul rapid si cu multa forta in spate, adica reuseste sa urce in turatii foarte repede, rezultand intr-o acceleratie mult mai buna.
Puterea motorului te ajuta sa invingi forta de frecare cu aerul si sa impinga masina la turatii mari.
Razvan
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
Re: 200 km/h
Sigur protectia nu e la 6500rpm? Ca la 6200 are puterea maxima de 109 CP.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Re: Performante motor 1.4
trece de 190. am incercat anul trecut 200 pe A2 intorcere din Constanta pe o bucata scurta de drum, dupa nu am mai incercat sa trec de 160 in depasiri pe autostrada.
Kia cee'd 1,4 GSL Best - Abyss Blue superba
DJ >47k. km - 8 % _ 80% trafic de Bucuresti
Jurnal de bord
Un ingeras - si poze cu ea

DJ >47k. km - 8 % _ 80% trafic de Bucuresti
Jurnal de bord
Un ingeras - si poze cu ea
- chubby
- Moderator General
- Posts: 751
- Joined: 08 Dec 2008, 17:26
- Auto: KIA Ceed GT
- Location: Bucuresti
Re: 200 km/h
la 6200 sau 6300 taie gazu k rosu incepe la 6300 nu la 6500 uita-te atent la turometru 

B-702-CBY
Nu e panica...
KIA Ceed GT FL
(ExKia Pro_Cee'd 1.4 GSL Best)
Pentru STICKERE, PM
________________________________________________________________

________________________________________________________________
Nu e panica...
KIA Ceed GT FL
(ExKia Pro_Cee'd 1.4 GSL Best)
Pentru STICKERE, PM
________________________________________________________________
________________________________________________________________
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: 200 km/h
la 1.6 in nici un caz nu taie gazu la 6,200!!
Eu i-am dat lejer 6400!!!
Cum sa taie gazu' la 6000 cand puterea maxima o atinge la 6200???
Eu i-am dat lejer 6400!!!
Cum sa taie gazu' la 6000 cand puterea maxima o atinge la 6200???
SAAB 9-5
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: 200 km/h
Va inseala gradatia. Si eu sustineam la inceput ca la 6200rpm taie alimentarea...defapt este 6500rpm...
Intre 6000 si 7000 la jumatate incepe zona rosie, deci este 6500rpm.
Intre 6000 si 7000 la jumatate incepe zona rosie, deci este 6500rpm.
Re: Performante motor 1.4
Pai oricum dupa 6200 in afara de galagie nu mai faci nimic cu ea la cum pica... ambele curbe 
@nic: da, formula se aplica tuturor motoarelor. Repet, motoarelor, nu intregului agregat. Adica vorbesc de cuplul la volanta, nu la roata.
Totusi nu e chiar atat de simplu din cauza diferitelor unitati de masura folosite (kW/HP si Nm/lb-ft). Niste calcule si explicatii mai exacte gasesti aici.
Ce-i grestit in ce am zis eu e ca valoarea 5252 corespunde puterii in HP si cuplului in lb-ft (pfunzi * picioare, nu Nm). Daca mi-as fi pus problemele astea in liceu as fi putut sa fac eu insumi conversia pentru Nm, insa intre timp fizica mea elementara a cam ruginit.
Insa oricum o iei, e vorba de o constanta. Ceea ce inseamna ca la orice rpm puterea depinde direct de cuplu si una fara cealalta nu se poate.
Inca un link excelent imho ar fi: http://www.epi-eng.com/piston_engine_te ... torque.htm

@nic: da, formula se aplica tuturor motoarelor. Repet, motoarelor, nu intregului agregat. Adica vorbesc de cuplul la volanta, nu la roata.
Totusi nu e chiar atat de simplu din cauza diferitelor unitati de masura folosite (kW/HP si Nm/lb-ft). Niste calcule si explicatii mai exacte gasesti aici.
Ce-i grestit in ce am zis eu e ca valoarea 5252 corespunde puterii in HP si cuplului in lb-ft (pfunzi * picioare, nu Nm). Daca mi-as fi pus problemele astea in liceu as fi putut sa fac eu insumi conversia pentru Nm, insa intre timp fizica mea elementara a cam ruginit.
Insa oricum o iei, e vorba de o constanta. Ceea ce inseamna ca la orice rpm puterea depinde direct de cuplu si una fara cealalta nu se poate.
Inca un link excelent imho ar fi: http://www.epi-eng.com/piston_engine_te ... torque.htm
Think of it another way: In cars of equal weight, a 2-liter twin-cam engine that makes 300 HP at 8000 RPM and 400 HP at 10,000 RPM will get you out of a corner just as well as a 5-liter engine that makes 300 HP at 4000 RPM and 400 HP at 5000 RPM
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
clic aici sa vezi ce-am mai pozat
Performante motor 1.4
Viteza maxima 190 km/h la aprox. 5800 rpm, cu pedala la podea.
Conditii: 1 persoana, fara bagaje, benzina 95 de la Petrom, pe A2. Cauciucurile sunt cele originale de 185, insa cu jante Borbet CA.
Conditii: 1 persoana, fara bagaje, benzina 95 de la Petrom, pe A2. Cauciucurile sunt cele originale de 185, insa cu jante Borbet CA.
Kia Cee'd 1,4 Kompas Blue
Re: Performante motor 1.4
A trecut cineva de 200km/h( in bord)-cu motorasul de 1.4?
Eu i-am dat 190 ieri spre Giurgiu. Cu 200 am mai mers de vreo doua ori dar peste nu am ajuns.
Eu i-am dat 190 ieri spre Giurgiu. Cu 200 am mai mers de vreo doua ori dar peste nu am ajuns.
C`EED 1.4 GSL Red Mars- B 85 KTT
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76
-
- Posts: 179
- Joined: 12 Jan 2009, 00:47
- Auto: Kia cee`d & pro cee`d
- Location: TG-Jiu
- Contact:
Re: Performante motor 1.4
ceed 1.4 204 km/h




cee`d 1.4 GSL Best kompass blue
pro_cee`d 1.4 GSL Best mars red
pro_cee`d 1.4 GSL Best mars red