
Din cate am citit vrei sa faci cateva modificari la soft, filtre si finala. Daca imi permiti ti-as da cateva recomandari:
- daca te gandesti la tubulatura de transfer (turbina, intercooler, etc.) ti-as recomanda sa nu o faci in prima faza decat daca stii foarte bine in ce te bagi
- nu stiu cum arata efectiv gura de admisie la a ta insa un traseu fara coturi multe si cu o largime mare asigura din start o aspiratie mult mai buna a aerului, un lucru esential daca vrei sa-i dai turbinei 'material' de lucru intre 3000rpm si linia rosie. Spre exemplu la a mea gura de admisie stock era minuscula raportat la fluxul de aer necesar si am modificat tubul cu unul luat de pe o Vectra C cu o gura cel putin dubla. Lucru care s-a simtit imediat intr-o absorbtie a aerului imbunatatita chiar si cu filtru de aer de fabrica. Iti recomand cu caldura Pilot Tuning din Voluntari daca vrei sa pui o tubulatura mai 'aerisita' catre filtrul de aer, oamenii sunt cam cei mai buni din Bucuresti si fac treaba foarte repede si bine.
- filtru de aer sport in general nu este scump de aceea iti recomand sa nu te calicesti la unul mai ieftin. Pentru 100euro iei un filtru super bun, carbon de preferinta. Investitia e buna pentru ca aceste filtre se curata nu se schimba

- cand ai zis 4 tobe sport cred ca vroiai sa spui 2 tips-uri duble, eventual fiecare cu o toba in spate. Din ce am vazut eu nu prea e loc de 2 tobe ( adica aia dreapta nu prea vad cum ar incapea ). In cazul asta daca vrei sa fie functionale ambele tips-uri trebuie sa elimini complet finala si sa faci doua trasee libere ( fara toba ) de la inteemediara la tipsuri. Treaba nu este grea pentru ca imbinarea intre intermediara si finala este destul de standard, iar traseele se pot face customizat pe masina ta fara probleme si cu lucru 'curat'. Iarasi aduc vorba de Pilot tuning pentru ca fac treaba excelenta cu trasee customizate. La mine au facut toata treaba in o ora jumate cu tot cu tampoane, suduri dublate sau chiar triplate, etc. Mai e o smecherie de care trebuie sa stii... toba finala stock este prinsa in cleme de sustinere sudate de sasiu din fabrica. Pe aceste cleme nu este nici o problema sa se ataseze traseul stang. La traseul drept e mai greu sa pui clemele respective pentru ca sudura e delicata in partea aceea... in cazul asta se foloseste un tampon dur care sa preia din socuri.
Apropo de toba sport... vezi ca la diesel nu ai sa primesti acelasi efect de sunet sport ca la benzinare decat daca dai jos si intermediara si finala. Daca schimbi doar finala cu o toba sport s-ar putea sa ai surpriza sa nu obtii mare lucru si sa fi dat banii degeaba.
- softul presupun ca il vei folosi pe acela de 170cp. In cazul asta iti recomand sa faci neaparat traseu de admisie marit si cada te tin banii schimba amortizoarele cu unele sport. Efectul lor este incredibil de important cand trebuie sa stapanesti un cuplu mare... pe langa stabilitate mai buna ai sa obtii si o acceleraqtie inbunatatita si mai ales o franare buna.
As fii bucuros sa iti vad masina la o intalnire a clubului ( cand oi ajunge si eu )

Bafta la modificari!
Razvan