Am revenit cu niste tips&tricks pentru corectarea micilor greseli/zgarieturi (repet, mici):
Intai cu niste teorie, vopseaua este structurata astfel: grund/primer xxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx culoare yyyyyyyyyyy lac/intaritor zzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Dupa cum observati, stratul de primer este relativ gros, asemeni stratului de lac. Datorita acestei structuri, este posibil sa polisam "vopseaua" practic stratul de lac, atat timp cat stratul de culoare nu este atins!
Unde intervine problema la corectarea manuala a culorii (metalizate): Practic cel mai mare inamic al nostru este gravitatia - adica: Vopseaua metalizata fiind alcatuita din fulgi de aluminiu, acestia fiind mai grei chiar si la aplicarea unei picaturi minuscule se lasa la fundul picaturii, astfel, la finalul operatiei, intotdeaua picatura va avea o culoare mai inchisa decat cea dorita!
Ce am facut eu ca sa evit acest neajuns (pe cat posibil - din unele unghiuri vopseaua va fi aceeasi culoare, din unele nu - tot datorita asezarii fulgilor de aluminiu).
Aplicarea straturilor incercati sa o faceti cu o pensula foarte mica sau cu o scobitoare ascutita (careia i-ati rupt putin varful astfel incat punctul de aplicare sa aiba in jur de 1 mm2)
PAS1: NEAPARAT se aplica stratul de grund/primer, preferabil gri/alb chiar si pe bucatile de plastic daca acest strat a fost deteriorat! Acest lucru duce la o uniformizare a culorii (stratul de baza va fi alb/gri) si deasemenea uniformizarea zgarieturii/adanciturii! Lasati sa se usuce minim 24 ore! (este esential pentru pasul urmator)!. Corectati daca pata de primer depaseste zgarietura in maxim 2 ore!
PAS2: AMESTECATI FOARTE BINE VOPSEAUA! Se aplica pata de culoare, se lasa la uscat maxim 2 ore (observati ca culoarea va fi mult mai inchisa oricat v-ati chinui). Stergeti foarte fin (intr-un singur sens) cu o bucatica de hartie igienica (nu vata) inmuiata in diluant slab (incercati acetona), pana cand se uniformizeaza culoarea (sau macar se apropie fata de culoarea invecinata)! Daca stratul de grund devine vizibil reaplicati culoarea si reincercati!
NOTA: Daca vopseaua nu este metalizata nu este nevoie sa "stergeti" vopseaua, ea trebuind sa aiba aceeasi nuanta!
PAS3: 3 se aplica lacul corector! Atentie! (NU SLEFUITI stergeti acest strat!!!). in cel ma rau caz dupa 5 ZILE merge un polish dar atat!
NOTE: PAS 1 - 2: Puteti corecta pata de culoare/primer cu o scobitoare, vata cu acetona, atat timp cat vopseaua este relativ uscata (intre 1 - 2 ore timp ideal). Se mai poate incerca corectarea cu un abrasiv de 1500 minim (gasiti in orice AUTO shop) atat timp cat nu atingeti zonele invecinate!
Incercati ca forma corecturii sa fie adancita inspre panoul masinii pentru ca urmeaza stratul de lac/culoare! Ce vreau sa spun: Dupa pasul 1-2 sa nu ramana un guguloi pe masina pentru ca va fi inestetic insasi prin textura! Idealul ar fi ca dupa aplicarea lacului corectura sa fie la nivel cu vopseaua invecinata!
Cam asta ar fi pasii! Acum totul devine de voi si de maiestria voastra!
Eu am reusit sa-mi corectez cu succes:
1. 2 benghiuri pe bara fata (se vedea si plasticul) cu 90% succes (se vede doar de la <1 m chiar daca masina e spalata)
P.S.: Multumesc vecinului cu mercedes rosu!
2. O urma de piatra pe capota 1,5x 3mm cu succes 70% (oricat m-am chinuit nu am putut sa aduc culoarea la aceeasi nuanta) deoarece mi-am pierdut rabdarea (se vede de la 1,5m doar daca esti atent atent!)
Kia Cee'd Sporty Wagon 1.4 GSL BEST Pewter Beige SV 81 MOC
Jurnal de bord viewtopic.php?t=2114
In general creioanele corectoare aplicate pe zgarieturi nu sunt eficiente datorita faptului ca compusii ce stau la baza acestuia nu fac aderenta corespunzatoare pe suprafata aplicata. Mai exact, acest mic retus este indepartat extrem de usor la prima, max a 2-a spalare cu jet de apa din spalatoriile clasice.
Cea mai buna varianta : aplicare vopsea care are in componenta si lac daca suprafata deteriorata este mica. Daca nu, revopsire element caroserie.
dealerii de la noi din tara nu au creioane corectoare originale la vanzare? am si eu nevoie de unu pentru dakar yellow, sau daca ma sfatuiti cum sa rezolv vreo doua julituri pe bara fata. specific ca s-a dus vopseaua, se vede direct plasticul negru. suprafata nu este foarte mare (cam 4-5cm lungime si 0,5 cm grosime e cea mai mare). o sa pun si niste poze. va multumesc anticipat. la varianta casco nu prea vreau sa apelez. nu as sta in service o saptama pentru cateva julituri. si inca ceva: la far oare pot sa-i fac ceva? e zgariat destul de finut cam 10cm lungime.
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
Creioane corectoare - dealerii nu vand asa ceva (din cate stiu) pt ca au tot interesul sa-ti vopseasca intregul element de caroserie. Pe de alta parte, nici nu-ti pot oferii o garantie (conditie obligatorie) datorita aspectelor enumerate in post'ul anterior.
Pt rezolvarea zgarieturilor de care vorbeai, asteptam cateva poze. Vezi link viewtopic.php?f=139&t=7501
Pt far, exista o metoda prin care se pot elimina zgarieturile ; se numeste "Polish faruri" ; se "slefuieste" la nivelul catorva microni intreaga suprafata, eliminind astfel zgarieturile fine.
incercati la img... exista set de 2 sticlute una cu vopsea si una cu lac... io am luat so red cu 50 lei setul... sunt 2 sticlute cu aplicator ca oja... sunt originale kia... nu am incercat inca de lene... dar am zis sa fie acolo... nu se stie cand ai nevoie
Salut,
Am o Mica zgarietura. este pe parte soferului si imi sare in ochi de fiecare data cand ma urc in masina. e atat de mica, de pe aripa fata pana pe usa spate. Un individ cu cheie ceva. ideea este ca nu o pot face pe casco. (am dar nu asigura vandalismul ).
adanca nu este dar se cunoste. tot incerc sa gasesc solutia cea mai buna. fie apelez la acesta varianta. dar imi e teama ca nu se cunoasca o linie de alta culoare ulterior, http://www.kiaaccessorystore.com/kia_to ... t_pen.html
CarSpa wrote:In general creioanele corectoare aplicate pe zgarieturi nu sunt eficiente datorita faptului ca compusii ce stau la baza acestuia nu fac aderenta corespunzatoare pe suprafata aplicata. Mai exact, acest mic retus este indepartat extrem de usor la prima, max a 2-a spalare cu jet de apa din spalatoriile clasice.
Cea mai buna varianta : aplicare vopsea care are in componenta si lac daca suprafata deteriorata este mica. Daca nu, revopsire element caroserie.
pai bun, am inteles, oricum nu am incercat, dar ce parere ai de "Fix it pro"? mi-a zis cineva (confirmata treaba) ca da rezultate chiar si la zgarieturi mai adanci. si rezista la spalari. are idee cineva sau a facut :"experimente"?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget )
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium )
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Fix'it pro. Produs incercat/testat de noi. Din pacate, calitatea si rezultatul lasa mult de dorit. (din punctul nostru de vedere functioneaza mai bine un marker comun)
Ca si propunere, incercati singuri pe un element de caroserie deteriorat, pe care de obicei il gasiti la orice service ce practica activitatea de tinichigerie/vopsitorie si cu putina bunavointa il obtineti moka. Il zgariati cu un cui/ cheie sau orice va da prin cap ... si dupa il "reconditionati" cu produsul minune .... Este cea mai buna metoda de a va convinge singuri.
Astept detaliile rezultatelor din partea voastra.