Performante motor 1.4

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Joco »

@Radoo
Sistemele de tip Motronic fabricate de Bosch au valori "invatate" pentru corectiile de amestec aditive si cumulative,
adica coretie pe termen lung si scurt. Explicatie pentru aceste corectii pot sa dau aici, insa nu ar fi de o "marime" acceptabila
pe un forum. Prietenul tau este google :) Deja ai cuvintele cheie.

Joco

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Akbhar »

Engine Control Unit (ECU)
An engine control unit (ECU), or engine control module (ECM), is an electronic control unit which controls various aspects of an internal combustion engine's operation. The simplest ECUs control only the quantity of fuel injected into each cylinder each engine cycle. More advanced ECUs found on most modern cars also control the ignition timing, variable valve timing (VVT), the level of boost maintained by the turbocharger (in turbocharged cars), and other peripherals.

ECUs determine the quantity of fuel, ignition timing and other parameters by monitoring the engine through sensors, and reading values from multidimensional maps. These sensors can include MAP sensor (measures air pressure inside the intake manifold), throttle position sensor (measures how much throttle is being applied), air temperature sensor (combined with air mass or pressure, can determine the air amount), oxygen sensor (to see how rich or lean combustion based on previous values actually was) and many others. Often this monitoring and control is done using a control loop (such as a PID controller).

Before ECUs, fuel injection, ignition timing, and idle speed were directly controlled by mechanical and pneumatic sensors.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Joco »

@Akbhar: aici este vorba de o descriere generala.
Eu m-am referit la corectiile de amestec: additive si cumulative, care depind de stilul de condus si mai ales de regimul motorului: autostrada-> drum de tara. Aceste corectii au valori uzuale de +/- 20-25%

Joco
Last edited by Joco on 24 Mar 2009, 10:50, edited 1 time in total.
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

User avatar
Philbox
Posts: 186
Joined: 05 Mar 2008, 17:17
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Philbox »

Sa ceri parerea unui mecanic despre ECU?!....hai ca asta-i chiar buna rau!...e ca si cum ai cere unui orb sa te indrume intr-o anumita directie!. Fara suparare, am toata stima pt mecanici, dar cred ca vizavi de ECU informatiile trebuie cerute celor care au fabricat ECU precum si celor care au produs softul instalat pe acest ECU. Cat despre valorile stocate in EEPROM, da sunt stocate doar eventualele erori aparute in functionarea motorului, sa nu credeti ca-i sac fara fund acest EEPROM!
Chestia cu a 6 stea EUROENCAP mi-a placut si mie!; pana acum eu ii spuneam limitator de viteza inteligent...
Al 7 difuzor suna cam urat!
Iar acum sa revin la subiectul initial, sunt convins ca oricare din cei care au reusit performanta de a depasi cei 160 km/h cu masinile proprii, iar putea arata celui care a deschis acest topic cum poate si masina lui acelasi lucru....
Last edited by Philbox on 24 Mar 2009, 10:59, edited 1 time in total.
cee'd HB, 1.4 GSL Best, Kompass Blue => BLUE THUNDER
Image

djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by djniki4 »

bamb0ocha wrote:Eu am 14.4 l/100 km medie !!! Si merg asa cum descrieti voi nu doar in oras, fac si exterior destul de mult. Deci ma indoiesc temeinic de acel 9 l/100 km. Chiar nu pot sa cred ca e posibil.

Mi se pare ciudat, eu merg si la orele de varf si nu schimb niciodata sub 3000 si am consum intre 9.2-9.6( asta in Bucuresti ), stai in brasov, cu atat mai mult, ar trebui sa consume mai putin dar nu toate masinile sunt reglate la fel, niciodata o masina nu o sa fie la fel cu alta. Prietenul nostru comun Roby scraatch are motorul de 1.6 si merge destul de sportiv si are consum 11(m-am uitat pe computer).

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Joco »

@Philbox: unii au avatarul completat, altii nu. Insa acest lucru nu-ti da dreptul de a lansa "calificative". Poate unii au terminat si electronica......si inca si altceva...

Cam cat 'loc" crezi ca ocupa intr-un EEPROM ex. 94Cx o corectie de acest gen????

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

User avatar
Philbox
Posts: 186
Joined: 05 Mar 2008, 17:17
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Philbox »

@Joco pt a nu devia de la subiect, scuze daca te-ai simtit jignit, nu am avut in intentie ("Fara suparare, am toata stima pt mecanici") de a da "calificative" dar parerea inca mi-o pot exprima liber:
1.- faptul ca ai fost invatat sa folosesti un program de diagnoza care te lasa sa modifici cativa parametri sau sa citesti altii, asta nu inseamna ca parerile tale sunt litera de lege!
2.- "Cam cat 'loc" crezi ca ocupa intr-un EEPROM ex. 94Cx o corectie de acest gen????"; deci daca e corectie inseamna ca e un parametru introdus de tine, lucru permis de fabricantul soft-ului, si nu un lucru "invatat" de ECU.
cee'd HB, 1.4 GSL Best, Kompass Blue => BLUE THUNDER
Image

Shadow
Posts: 176
Joined: 18 Oct 2007, 13:44
Auto:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Shadow »

Fie vorba intre noi corectiile respective se refera la factorii de amplificare ai PID-ului:
-castigul integral
-castigul derivativ
si castigul proportional.

E adevarat ca termenul integral se adapteaza "trecutului" doar ca nu are o "memorie" asa de lunga,el influentand termenul n al sumei in raport cu termenul n-1. Deci nu stiu daca se poate vorbi de corectii pe termen lung. Tocmai asta e scopul unui sistem automat: sa urmareasca referinta si sa rejecteze perturbatiile, intr-un timp cat mai scurt. Ideal ar fi sa aiba latenta zero. Deci sa fie real-time,ceea ce e imposibil de atins. Oricum, ultimele ECU-uri se apropie oarecum,avand latente destul de mici :)
2008 KIA Cee'd 1.4 Best

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Joco »

Philbox wrote:....
... deci daca e corectie inseamna ca e un parametru introdus de tine, lucru permis de fabricantul soft-ului, si nu un lucru "invatat" de ECU.
Aceste corectii sunt dinamice si nu sunt introduse de mine :D sau de alt operator de scaner. Prin scaner se pot sterge aceste valori invatate, si din momentul respectiv procesul de adaptare reancepe.
Daca voi avea timp voi aduna cateva "poze" referitoare la aceasta problema. Pana atunci ramane ca fiecare sa aiba pareri din cele mai "indraznete" fara ca una dintre ele sa fie litera de lege :)
@Philbox: LE: nu ma simt jignit, ca eu nu sunt mecanic :)
Joco

User avatar
Philbox
Posts: 186
Joined: 05 Mar 2008, 17:17
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Philbox »

1.- Doresc pe acesta cale de a-mi cere public SCUZE fata de @Joco, pentru afirmatiile mele, care se pare ca l-au ofensat.
Deasemeni tin sa spun ca sunt ultimele: "@Joco pt a nu devia de la subiect, scuze daca te-ai simtit jignit, nu am avut in intentie"
2.- @Joco wrote:"@Philbox: unii au avatarul completat, altii nu"
answer: am dreptul de a completa sau nu integral avatarul....inca!
3.- Cand va reveni cu argumente tehnice clare care sa demonstreze ca acesti parametri memorati in ECU fac ca masina lui @senzu sa nu depaseasca 160 km/h, voi recunoaste la fel de oficial ca are dreptate.
4.- coincidenta: sunt si eu de profesie; asta nu inseamna ca nu mai am nimic de invatat de la altii, ceea ce si vreau sa fac, dar cu argumente tehnice, plictisitoare pt unii, nu si pt unul de profesie, nu la modul:"asa e, ca a spus cutare" si ce spune respectivul e litera de lege. Poate ca poseda cunostinte mai multe in domeniu, dar acest lucru nu ii confera dreptul de a fi autoritate in domeniu. Intotdeauna se va gasi cineva cu un bagaj de cunostinte mai bogat decat tine, care sa-ti mai tempereze elanul....altminteri cand iti spun cativa ca esti o autoritate....ajungi s-o crezi si tu!
cee'd HB, 1.4 GSL Best, Kompass Blue => BLUE THUNDER
Image

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Joco »

@Philbox: ca sa nu mai poluam topicul ai PM :)
La repezeala am facut niste poze cu telefonul, nu prea reusite, de pe scaner cuplat la motorul masinii mele.
Se vede meniul si pe ultima linie se poate vedea denumirea de resetarea valorilor adaptive: RESETTING ADAPTIVE VALUE

http://picasaweb.google.ro/MolnarJozsef ... vZfOreblCw#


Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

DaDiRo
Moderator General
Posts: 435
Joined: 13 Jun 2007, 17:27
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by DaDiRo »

OFF-TOPIC:

@Philbox, in cazul in care mai citesti, nu ti-a reprosat nimeni ca nu crezi sau ca nu vrei sa accepti parerile unor diversi membri ai forumului, este ALEGEREA ta. Singura problema a fost atitudinea si modul in care ai inteles sa abordezi si sa discuti aceasta problema. Cred ca am fost suficient de clar in PM.

Sanatate!
Cee'd 1.6 GSL EX Classic+, KB/ RB - B 73 SXM
Album
Carduri de membru

Alexboss87
Posts: 122
Joined: 27 Mar 2008, 14:30
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Alexboss87 »

@Joco - ce se intampla daca dai RESET? :lol: apare BLUESCREEN si spune sa contactezi un reprezentant Microsoft (glumeam :mrgreen: )?Sau sta ECU putin se gandeste si considera ca a crapat soferu` sau a fost furata masina? :lol: PS:precizez ca studiez biochimie,microbiologie,etc..deci n-am treaba cu mecanica Cap_PDT_01_05

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Joco »

@Alexboss87: daca ai curajul sa dai :D resett in primul rand butonul respectiv se lasa in jos :) dupa care apare pe ecran ca ai reusit :) ECU nu se "gandeste" nu ezita, si cel care are masina devine foarte fericit si in seara aceea viseaza frumos :)

Asta ca sa mai veselim un pic atmosfera, ca ai vazut ce vai adanci atingem cateodata :)

Acum pe serioase: valorile de corectie de pana atunci (+/- 15-20%) revin la zero. La condus nu vei observa absolut nimmic.

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

User avatar
Philbox
Posts: 186
Joined: 05 Mar 2008, 17:17
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Philbox »

@Joco, acum pe bune, chiar vreau sa fiu mai destept decat pana acum, in urma resetarii acestor Adaptive Value, crezi ca masina lui @senzu va reusi sa depaseasca limita celor 160 km/h de care se plangea omul si pt care a deschis acest topic. Daca da, chiar a-si indrazni sa te rog sa-mi executi si mie aceasta operatie, dupa programare si cu acordul tau, asta daca nu esti suparat in continuare pe mine. Ma gandesc s-o invat si mai naravasa ca pana acum. Sa uite vremurile din rodaj cand m-am comportat ceva mai bland cu ea, desi e ceva de atunci....totusi pune la socoteala si acele vremuri.
cee'd HB, 1.4 GSL Best, Kompass Blue => BLUE THUNDER
Image

Post Reply

Return to “Generalităţi”