Performante motor 1.4

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
alex2905
Posts: 39
Joined: 13 Nov 2008, 13:14
Auto:
Location: Galati (Iasi)
Contact:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by alex2905 »

Ai putea sa ne spui si cat de turat era motorul?
Eu personal am varianta best tot de 1.4l si in treapta a 5-a, la aprox. 6000 rpm am prins 180 cu masina incarcata.
Kia Cee'd 1.4 Best, Pewter Beige, 173.000 km @ 7 ani si 1 luna - GL 07 JHW - o vezi prin Iasi (extra: proiectoare ceata, Philips NightGuide, Midland Alan52 + Little Wil).

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Teddy »

Salut si bine ai venit :wink:
Cee`d-ul nu este o masina lenesa [-X poate ai tu un stil aparte de a conduce.
Incearca sa schimbi vitezele peste 3000 -3500rpm si ai sa vezi ce poate =D> :smt023
Bafta si drum bun !!!
Cee`d 1.4 START+opt.(13) kompass blue HD-09-CTM
ALBUME: http://picasaweb.google.com/TeddyKyty

User avatar
Philbox
Posts: 186
Joined: 05 Mar 2008, 17:17
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Philbox »

FII BINEVENIT!
Nu dispera!; Masina e oricum, dar numai lenesa nu e. Nu stiu ce se intampla cu a ta, dar probabil ca nu ai ajuns nici o data cu ea la faza sa-ti taie alimentarea cu gaz(benzina), sa vezi acolo nerv si senzatie....eu am reusit performanta de a ajunge la 180....si asta doar fiindca aveam limitatorul din dreapta soferului langa mine, altminteri mai era pedala destula!
In alta ordine de idei e adevarat ca la 160 km/h daca vei apasa pedala brusc la fund nu vei obtine in 2 secunde 180 sau mai mult. Tine cont de faptul ca-i un motor de 1.4 aspirat. Chiar si asa, 109 caluti ii vei obtine dincolo de 3500-4000 r/min, ca sa nu-ti mai spun ca sunt singurii(fabricanti) care au reusit aceasta performanta. Pt exemplificare, VW si FIAT au reusit 125 cai dar deja sunt turbo!
In concluzie, mai mult curaj, da-te tare la ea si-ti va rasplati simturile!, cel putin a mea a facut-o cu prisosinta.
cee'd HB, 1.4 GSL Best, Kompass Blue => BLUE THUNDER
Image

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by misuspita »

Lenesa nu-i , dupa cum au zis si colegii... Eu am dus-o pe A2 pana la 200 la ora, se intampla asta (cred, ca nu aveam ochi decat pentru sosea) un pic dupa 6000 rpm. Eram 3 oameni in masina si portbagajul full de bagaje. Asta cu benzina Luk de 95, nimic fancy. Nu stiu ce se intampla la a ta, poate ai obisnuit-o lenesa? Am mai citit pe aici ca daca conduci de felul tau lenes (schimbi vitezele sub 2500, mergi cu ea constant sub 2000, n-o turezi niciodata peste 3000, pe scurt ca pe un diesel) atunci din cauza arderilor incomplete din motor se depune calamina pe bujii si motorul nu mai functioneaza in parametrii normali, iar in timp se poate si strica mult mai repede decat scrie in carte. Altii mai cu studii decat mine in domeniu poa' sa dea esplicatii mai coerente.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

djniki4
Posts: 639
Joined: 10 Jun 2008, 15:28
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by djniki4 »

Motorul de 1.4 e chiar lenes la demaraj, asta pana ajunge peste 3000, ca apoi simti adevarata lui valoare. Eu niciodata nu schimb sub 3000-3500, asa am invatat-o de cand am luat-o iar acum daca schimb la 3000 am impresia ca stau pe loc cu pedala in blana. 1-a o schimb pe la 3500-4000 , a doua deseori ajunge si la 4500-5000 iar a 3-a pe la 3500 si apoi a 4-a cand cere. Am consum de 9.4 in conditii de trafic urban(Bucuresti), deci eu zic ca e prea bine avand in vedere cum merg cu ea. Nu iti fie frica sa o turezi, e motor de turatie, are cuplu optim la 5000, deci pana cand taie alimentarea trage linear, fata de un logan care are cuplu la 3000, dupa 4500 se simte exact ca la motorul de 1.4 dupa ceed intre 2000 si 3000, adica nu mai trage, se tureaza dar degeaba.


P.S. Incearca urmatorul experiment fara sa-ti fie teama : esti in treapta 1, esti in mers la 3000 si un pic, dai talpa, las-o pana taie alimentarea(sa vezi ce zvac are) apoi o dai pe a doua(atentie la schimbatul vitezelor sa apesi maxim ambreiajul) si du-o pana in 6000. O sa ramai surprins.

senzu
Posts: 17
Joined: 04 Oct 2008, 12:48
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by senzu »

E adevarat am obisnuito sa schimb in 2500 clar, merg mai incet cu ea avand in vedere ca a fost rodajul nu m'am dat deloc la ea, acum am 4500k si am incercat sa'i dau dar dupa cum ziceam de 160 nu trece , probabil ca am invatato eu asa? daca da cum sa fac sa o dezvat? :)
Chestia e ca eram pe E85 cu pedala la fund cu a 5'a la 160km/h si in saptele meu o solenza :)) masina mea era goala eu cu prietena si ala cu solenza la fel, si de asta nu's lamurit de ce nu pleaca peste 160km/h . pot spun ca's putin dezsmagit
Daca am obisnuito eu asa lenesa.. cum sa fac sa scot adevarata valoare din ea?

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by quelloo »

pai cre ca o dezveti dk o apesi de acum inainte:D dar sper ca atunci cand ai vrut sa-i dai nu erai la 140 -150 si ai apasat brusc la blana pedala ca e posibil ca din cauza aceasta sa nu fi mers ..... :-? zic si eu:P
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

bobbo1981
Posts: 350
Joined: 16 Jun 2007, 08:19
Auto:
Location: Galati

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by bobbo1981 »

Mie unul nu imi este clar un lucru. Cand spuneti ca schimbati din 2 in 3 la 5000 rpm si pe urma si celelalte viteze presun ca vorbiti de mersul extraurban, pt ca eu la 5000 rpm am 80 km/h ceea ce deja trebuie sa franez in oras ca nu am unde sa ma mai duc. Si mie imi place sa o calc dar asta in afara ca in oras nu am unde si prin urmare daca ar fi sa schimb la peste 4000 rpm inseamna ca nu ar mai trebui sa schimb a 3-a niciodata.

senzu
Posts: 17
Joined: 04 Oct 2008, 12:48
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by senzu »

da clar, mersul cu motorul turat la 4 mii doar prin afara, ca in oras la orele de varf nu ai sanse, abia schimbi a 2'a :)
Printre altele am bagat masina la regim :)) adica am inceput sa schimb si eu in 3500 4 unde se poate, sa vedem ce rezultate avem:D
Am sa o tin asa vreo 20km sa vedem daca am sa ajung la 180 :))

PYFMAN
Posts: 305
Joined: 27 Aug 2007, 12:12
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by PYFMAN »

@bobbo1981

nici chiar asa .... dar cu maxim a 3 a in oras e suficient ....
sa fie si turata si sa te si deplasezi cu 60 kmh,
poate 5000 e mult dar peste 3000 macar sa schimbi ..... ,
apropo de turat si zgomot de la K&N .... la un stop se face verde si bag piciorul in ea spre 3-4.000 ture
un motocilclist ... care plecase de langa mine ca din tun .. intoarce brusc capul sa vada de unde zgomotul ....credea ca l-am ajuns deja si ma sui pe el.
=D>
deci accelereaza frate ..... ca poate si asta de 1.4.
parerea mea.

bobbo1981
Posts: 350
Joined: 16 Jun 2007, 08:19
Auto:
Location: Galati

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by bobbo1981 »

Eu unul sunt multumit de motor. Daca facem un raport intre capacitatea motorulu / putere / masa masinii eu zic ca e foarte bine. Eu unul merg prin oras si cu 50-60 km/h in treapta a 4-a dar nu am pretentia sa demareze rapid. Daca vreau sa depasesc sau altceva schimb 3 sau 2 in functie de necesitati. Dar la un mers in coloana cu 50-60 km/h nu are ce sa se intample negativ motorului daca mergi in treapta 4.

zombi
Posts: 153
Joined: 07 Nov 2007, 18:57
Auto: KIA CEED 2008
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by zombi »

Un motor nu poate fi invatat lenes sau in orice alt fel, el reactioneaza la greutatea bocancului. Daca apesi brusc pedala "la fund" obtii o reactie mai inceata a motorului decat atunci cand apesi progresiv. Ia-l mai incet, este motor de 1,4l, el poate dar, totusi...
KIA CEED 1,4 Best-2008, kompass blue. ODO +170.000 Km
GPL Tomasetto

senzu
Posts: 17
Joined: 04 Oct 2008, 12:48
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by senzu »

@zombi
Nu stiu ce sa zic din cate am inteles are ECU adaptabil.. daca mergi cu ea incet.. asa se "obisnuieste" daca merg tare , la fel nu stiu ce sa zic sper sa fie asta.

andreii2000
Posts: 50
Joined: 12 Jan 2009, 15:29
Auto:

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by andreii2000 »

Poate ne lamureste Joco sau altcineva care se pricepe cum sta treaba: e folclor sau chiar e reala chestia cu obisnuitul masinii, cu computerul ei care se obisnuieste cu un anumit regim de mers, etc ?

User avatar
Razvan_G
sultan of swing
Posts: 664
Joined: 01 Oct 2008, 20:14
Auto: KIA Cee'd City 1.4 GSL
Location: Oradea

Re: Prea Leneşă? sau?

Post by Razvan_G »

Motorul tau e "virgin" de la 3.000 de ture in sus (unde ii place cel mai mult). L-ai chinuit asa pana la 4500 de km. Sfatul meu ii sa sa-i dai in gura! Am tot un City de 1.4, inca de la inceput am "invatat-o" sa se infiga pe sosea. Am atins cu ea in a 4-a 130; maxim i-am dat 170 si mai mergea! Tureaz-o ca s-o deszgheti un pic din somnul batranesc. Schimba la 4.000 de ture sa vezi cum se lasa motorul si o sa te poti baza pe el in depasiri. Mergi pana in 5500-6000 rpm uneori... o sa ai surprize. Pe deoparte placute, pe de alta parte ce consum ai acum urban?
KIA Cee'd City 1.4 GSL, Oil Blue + senzori de parcare, scut motor

Post Reply

Return to “Generalităţi”