7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Fraierica »

Sa ne intelegem, sunt 100% convins ca voi schimba din nou ambreiajul in 30-40k km.
Pana nu ne vom organiza si pana nu ii ardem cu un proces colectiv ceva nu vor schimba nimic...lumea se bucura ca schimba moka piese pentru ca multi fac 30-40k km in 3-4 ani.
Eu fac 30k pe an (faceam inainte de pandemie) deci ar fi anu' si ambreiaju :(
Zic inca o data aici si anume kit-ul DCT schimbat este identic cu cel din fabrica deci sigur va crapa si a doua oara...mai rau e ca data viitoare poate sa fie si volanta.
Si da...daca am semafor de 10 secunde pun cutia in N.

PS: nici la mine nu tremura de sa ma arunce din scaun, am stat asa vreo 10k km, primele semne au aparut la 30k si am schimbat abia la 40k. Sotia de exemplu din dreapta nu simtea tremuratul insa eu si testerul Kia am fost de alta parere 😂

R0BERT0
Posts: 64
Joined: 26 Oct 2019, 14:18
Auto: auto
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by R0BERT0 »

Salutare!
🤔🤔🤔 ...si incep asa pentru ca , citind acest topic , m am pus pe ganduri grav.
Vreau sa achizitionez si eu "o kiuță" (sper anul acesta sa reusesc) dar....desi eram chitit pe un 7DCT , ceea ce am citit pe aici m a facut sa dau cativa pasi in spate.
Am o intrebare : Voi ce ati alege acum ...6M sau DCT-ul ...v ati intoarce la 6M ?

User avatar
soparlik
Posts: 133
Joined: 11 Sep 2018, 15:19
Auto: Sportage1.6TGDi 7DCTBlue
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by soparlik »

R0BERT0 wrote:Salutare!
ImageImageImage ...si incep asa pentru ca , citind acest topic , m am pus pe ganduri grav.
Vreau sa achizitionez si eu "o kiuță" (sper anul acesta sa reusesc) dar....desi eram chitit pe un 7DCT , ceea ce am citit pe aici m a facut sa dau cativa pasi in spate.
Am o intrebare : Voi ce ati alege acum ...6M sau DCT-ul ...v ati intoarce la 6M ?
Skoda DSG :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sportage T-GDI 4x4 7Dct Cosmos Blue GT Line

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 999
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by ionutp »

Eu as intreba la reprezentata si poate la Kia Europa/Coreea, oriunde s-ar putea, daca problema a fost rezolvata pe modelele mai noi (e.g. 2020-2021). Pentru ca se poate sa fie in regula. Oricum, sunt multe discutii pe subiect, multe Sportage pe strada dar nu atat de multe astfel de probleme raportate aici de exemplu (unde mai vin persoane cand apar probleme).
Eu avand cutie automata imediat ce am terminat scoala, nu m-as intoarce la manuala in niciun caz. :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

Eu unul nu m-as mai intoarce la manuala. Dar pe viitor m-as indrepta catre o cutie cu convertizor.
Pur si simplu principiu de functionare al unui DCT(fie el DSG, Powershift sau ce mai e pe piata) e problematic. :))

R0BERT0
Posts: 64
Joined: 26 Oct 2019, 14:18
Auto: auto
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by R0BERT0 »

Citeam ca vor face o trecere de la "uscat" la "umed" anul acesta sau cel tarziu anul viitor. Nu stiu daca rezolva problemele dar cica ar fi "altceva".

tzalu
Posts: 120
Joined: 25 Mar 2018, 18:25
Auto: Sportage
Location: Timisoara

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by tzalu »

@R0BERT0

Daca vrei o masina SH cauta una cutie cu convertizor de cuplu si dieselul de 185 de CP.
Daca vrei o masina noua, asteapta pana apare hibridul de 230 de CP cu cutie cu convertizor, cea care acum e pe Hyundai Tucson!
Asta as face eu, tu faci cum crezi ca e mai bine pentru tine!
Eu sunt de acord cu ce zice Ciprian Bivol mai sus, ca principiul de functionare a unui DCT e problematic!

User avatar
Alx03
Posts: 481
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

Eu as intreba la reprezentata si poate la Kia Europa/Coreea, oriunde s-ar putea, daca problema a fost rezolvata pe modelele mai noi (e.g. 2020-2021).
Ma indoiesc, sincer. Ei ar putea spune ca s-a rezolvat, dar nu as crede. Aceeasi informatie am primit-o si eu in momentul in care am luat in 2019 DCT-ul - "am auzit de diverse probleme cu DCT-urile, mai exact cum ambreiajul, se aplica si la modelul nou?" R: "Au fost niste probleme la modelele mai vechi, dar s-au facut imbunatatiri la Facelift si n-am mai avut probleme pana acum" :) Iar la mine inca nu tremura la plecarea de pe loc la cald, doar la rece. Dar cu toate astea, mi-am pierdut mult increderea in ei dupa experienta asta.
Eu unul nu m-as mai intoarce la manuala. Dar pe viitor m-as indrepta catre o cutie cu convertizor.
Same here.
Citeam ca vor face o trecere de la "uscat" la "umed" anul acesta sau cel tarziu anul viitor. Nu stiu daca rezolva problemele dar cica ar fi "altceva".
E cam acelasi lucru pe care l-au facut si cei de la VAG, in final. Primele generatii de DSG, din ce stiu, erau cu ambreiaj uscat, destul de problematice, urmand ca ulterior sa treaca la ambreiaj umed, care au si ele problemele lor...plus ca se pierde putin mai mult din putere, din ce am inteles, dar rezolva partea de uzura prematura cel putin. Insa oricum ar fi, sunt destul de sigur ca n-o sa vedem noi un astfel de "retrofit" pe ale noastre. :)

R0BERT0
Posts: 64
Joined: 26 Oct 2019, 14:18
Auto: auto
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by R0BERT0 »

: "Au fost niste probleme la modelele mai vechi, dar s-au facut imbunatatiri la Facelift si n-am mai avut probleme pana acum"

Pai nu vroiai sa ti zica ... este posibil sa schimbi ambreiajul din 50k in 50k km .😁

User avatar
Alx03
Posts: 481
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

Adevarat...tocmai de aceea m-as astepta ca acelasi lucru sa il zica si acum daca intreaba cineva, dar asta nu inseamna ca ar fi vreo boaba de adevar acolo. :)

R0BERT0
Posts: 64
Joined: 26 Oct 2019, 14:18
Auto: auto
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by R0BERT0 »

Baieti....nush ce sa zic dar...cred ca ...ce face omul cu mana lui ...ramane sfant. 😆

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by zaboss »

VAG pune ambreiaje uscate pe motoarele mici. Cele cu ambreiaje umede se pun pe motoarele mari, de 2 litri.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Energicus
Posts: 60
Joined: 17 Nov 2020, 15:30
Auto: Sportage 2021
Location: Craiova

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Energicus »

@Roberto, acum vreo 2 luni eram si eu in aceeasi dilema (pe 28.12 am dat comanda) si am mers pe MT. Vin tot de pe MT asa ca nu o sa fie socul prea mare si vreau cat mai putine batai de cap (de asta am ales masina noua si nu una mai "premium" second hand).
Sportage MY2021 GT-Line+, 1.6T-GDI, MT, 4x4, Blue Flame

R0BERT0
Posts: 64
Joined: 26 Oct 2019, 14:18
Auto: auto
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by R0BERT0 »

Energicus wrote: 10 Feb 2021, 14:36 @Roberto, acum vreo 2 luni eram si eu in aceeasi dilema (pe 28.12 am dat comanda) si am mers pe MT. Vin tot de pe MT asa ca nu o sa fie socul prea mare si vreau cat mai putine batai de cap (de asta am ales masina noua si nu una mai "premium" second hand).
Nu ma gandeam la SH . Ideea este ca am tot citit despre problemele cu DCTul si , desi ma incanta , am cam dat inapoi...prefer sa mestec in mamaliga. Da stiu , este probabil mai comod dar ma gandesc mai mult la partea de service si eventuale fluctuatii ale tensiunii 😆.
Ai un PM.

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

Eu cred ca apar probleme la DCT si din cauza unor setari deficitare. Cand incetinesc la o intersectie, dar nu opresc complet, chiar si sub 10km/h o tot tine in viteza 2.

Daca o dai pe sport, in aceeasi situatie schimba in a I-a, dar in sport, parca sofezi ca un maniac. Mai apas din greseala pe acceleratie mai tare si merge de zici ca am "furat-o".

Cred ca era potrivita o posibilitate de setare a cutiei de viteze pe sport si a acceleratiei pe normal. Sa ma explic mai coerent, sa tina turatiile mai sus, dar sa nu mai fie asa de sensibila acceleratia la piciorul "greu".

Dar na, pana la urma am prea multe pretentii, pentru cati bani am dat pe masina.

In ultima vreme combin f mult manualul cu sportul si parca se pliaza mai mult pe stilul meu de conducere.

Post Reply

Return to “Generalităţi”