Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Inclusiv campaniile de rechemări
Cristi H
Posts: 516
Joined: 11 Feb 2009, 20:10
Auto:
Location: Ro
Contact:

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by Cristi H »

Chiar voiam sa inchid, dar . . era pacat ! :) Cum sa ratez o polemica gratuita? Doar suntem romani ! :lol:
Deci: carnetul de service reprezinta o RELATIE CONTRACTUALA intre producator/importator/dealer si client. Toti ne obligam sa respectam anumite conditii care duc, in final, la asigurarea/neasigurarea garantiei pentru un produs cumparat. Si cata vreme eu sunt reprezentantul producatorului in teritoriu sunt obligat sa respect conditiile in care acesta ofera garantia. La fel si utilizatorul. Esti parte contractanta din momentul in care:
- ai semnat contractul de vanzare-cumparare pentru masina
- ai semnat factura
- ai semnat carnetul de garantii
Si esti un tert in relatia dintre mine si furnizorul de piese din momentul in care masina a iesit din garantie. Pana cand masina este sub incidenta garantiei oferite de producator TOTI avem obligatii! Inclusiv clientul (se deduce logic, nu?).
Si cata vreme eu, ca si dealer, nu am certitudinea ca uleiul furnizat are specificatia de pe eticheta (caz clar - firma Y srl vinde CASTROL 5W30 API SL/CF , ACEA A3/B3/B4 la 9,8 lei+TVA :lol: ) de ce sa nu mentionez asta in carnet? Ai retineri sa te certi cu furnizorul de ulei pentru ca iti bate motorul? Si cu Kia nu ai retineri? Mi se pare cel putin . . . interesanta atitudinea ! De ce sa il protejezi pe cel de la care ai luat uleiul cu 10 lei / litru, filtrul de ulei cu 5 lei si cel de aer cu 15 lei si sa nu ii creezi responsabilitati daca iti faci motorul varza? De ce sa cada raspunderea numai pe umerii producatorului? Nu sunt jurist, sunt un amarat de inginer, dar logica imi scapa !
Referitor la adaos - nu stiu altii cum sunt, dar la mine inca nu s-a plans lumea ca-i scump. Am investit pentru viitor, nu ca sa scot investitia maine (mai ales acum, ca e criza ! :lol: ).
Asa ca iti doresc o noapte placuta si o relatie perfecta cu dealerul din zona.
Si nu mai raspund la provocari! :) Ca astea nu-s intrebari, ci . . . material de polemica, de azi pan' la pensie ! :)
PS - Cititi carnetul de garantii si manualul de utilizare.
Undercover Kia Dealer
procee'd 1.6 DSL HP

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by sender78 »

Ocolesti frumos intrebarile.

Totul la tine merge pe presupunere si nu pe certtudine. Daca si cu parca se plimbau intr-o barca, daca daca nu era parca parca se inneca. Cam asa suna filosofia din service, nu?

Relatia contratuala dintre tine si producator/importator prin care te-ai obligat probabil, nu sunt sigur ca e asa, sa mentionezi in carnetul de service ca am venit cu produsele cumparate de mine, despre asta e vorba, nu are nicio legatura cu mine. Eu nu sunt obligat sa te las pe tine sa faci ceva cu ceea ce imi apartine, pentru ca asa te-ai obligat tu fata de altii. Eu nu am semnat niciodata astfel de mentiuni, deci nu sunt obligat sa le indeplinesc.
Sper ca acum intelegi.

Apropo de carnet scrie negru pe alb :

Ce nu este acoperit

".......utilizarea unui al tip de ulei sau lubrifiant decat cel recomandat in manualul Proprietarului"
Are sens sa iti reamintesc ca in manual nu se recomanda o marca ci un produs cu anumite specificatii API, ILSAC? Daca acele mentiuni sunt indeplinite, inseamna ca sunt inca acoperit de garantie indiferent de tipul de ulei.

La rubrica "inregistrarile intretinerii programate" , nu apare nimic scris despre presupuse mentiuni ale service-ului.

Avand in vedere cele mentionate, imi spui si mie ce am semnat eu ca sa poata un service sa faca mentiuni de capul lui in carnet? Incearca sa-mi dai un citat, care poate mi-a scapat mie, ca sa ma edific.

Nu am spus niciun moment ca nu m-as lua de guler cu cel care mi-a vandut un ulei contrafacut, dar in egala masura iti spun ca pana acum nu mi-ai dat niciun argument care sa reziste, pentru acele mentiuni din carnet, in afara de faptul ca ai o presupunere, o banuiala. Nu-ti contest flerul, dar nu-l exacerba.

Daca imi dai argumente scrise, nu mai polemizez cu nimic, dar demonstreaza-ne tuturor ca nu faci ceva dupa ureche sau doar ca asa vrei tu. Eu ti-am pus la dispozitie atat texte din lege cat si citate din carnetul de service, iar tu imi vii cu asa stii tu si asa faci ca esti mai altfel.

Apropo, ce tip de ulei aveti in service si cat costa litrul?
Sunt curios.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by Akbhar »

@sender78: Se mentioneaza in caietul de service aducerea consumabilelor de catre client pentru ca serviceul nu poate certifica calitatea lor. Ok, pe bidonul de ulei scrie ca respecta toate specificatiile mentionate de producatorul masinii, dar de unde stiu cei din service ca nu e contrafacut? Ca in loc de ulei sintetic nu e Floriol? Exista atat de multe produse contrafacute, incat e o problema reala.

Luand consumabile de la service autorizat, acestia isi asuma raspunderea pentru calitatea lor, pentru conformitatea cu cerintele producatorului. Daca motorul incepe sa bata si se demonstreaza ca e din cauza uleiului, serviceul Kia care l-a pus in motor va fi responsabil de achitarea costului reparatiei nu Kia Motors.

Daca aduci tu consumabilele mi se pare normal sa-ti asumi responsabilitatea pentru calitatea lor.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by sender78 »

Akbhar, daca ai scris presupun ca ai citit ce am mentionat si eu si Cristi H.

Cred ca iti dai seama ca cel putin in ce ma priveste, nu am niciun interes sa-mi stric motorul, fiindca am cumparat din coltul strazii.
Cumpar de la un distribuitor regional, un ulei care este ambalat in bidon de 1L, ma rog, 900 si ceva de ml, si nu ma obliga nimeni sa accept un comportament al service-ului diferit fata de cei care cumpara de la ei.

Dar, reducand situatia la maxim, am factura, am bidon sigilat si nu vreau eu, ca si proprietar, sa imi scrii nimic in carnet.

Daca imi mai spui ca aceasta garantie este conditionata de cumpararea uleiului de la service-ul Kia, o luam de la inceput cu discutia si cu prevederile normative si nu cred ca are sens.

Simpla banuiala nu justifica sub nicio forma un comportament diferit al reprezentantului Kia fata de clienti.

Nu mi-a dat nimeni pana acum, un argument sustinut de o prevedere din carnetul de service, manual sau cadrul normativ, care sa ma convinga ca nu am dreptate.
Singurul filtru despre care scrie in manual ca e recomandat sa fie Kia, este cel de aer.
Spune-mi ca daca vin eu cu un filtru Kia original, service-ul mai noteaza, piesa client. Nu de alta dar daca face asa, chiar ma apuca rasul.

Poate suna absurd pentru unii, dar eu personal nu vreau sa platesc pentru acelasi produs, un pret aproape dublu fata de pretul cu care l-as lua de la un distribuitor.

Ce face un service daca vin cu o factura si un ulei cumparat de la Metro,Selgros, sau direct de la distribuitorul producatorului de ulei?
Imi spune ca la Metro sau la distribuitorul producatorului, produsele sunt contrafacute?

Sa fim seriosi.

Eu imi sustin punctul de vedere, conform caruia, daca nu ar avea preturi cu mult peste limita bunului simt, as cumpara din service.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by Vincze Szilard »

avocatul are dreptate dupa parerea mea
legea e facuta asa cum e
si mai ales dacain cartea masinii nu zice nimic ca trebuie cumparate doar de la service kia atunci nu ar avea ce sa comenteze
hai za zicem ca ar putea scrie in carnetu-l acela ca "uleiul este adus de client dar conform facturii corespunde normelor nustiu care si este compatibil cu uleiurile noastre recomandate de kia si etc..." si cu asta nu ar avea ce sa comenteze ca uleiu nu e bun
atata vreme cat si el tot uleiu ala l-ar pune sau poate un pic mai prost
:)
apropo daca stie careva daca merita sa ma duc la prima revizie in cluj la willy &co sau mai bine ma duc la oradea sau in baia mare?
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by sender78 »

Daca vrei sa mergi la Cluj, citeste aici

viewtopic.php?f=95&t=3788

Asta ca sa stii ce se poate intampla cu cei de la Willy si ce sa faci in cazul in care incearca sa se comporte exact cum au facut acum o saptamana cand am fost eu.

Ulei vezi aici : http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_ ... bcat_id=47

Locatia e dupa aeroport, la iesirea din Someseni faci dreapta peste calea ferata.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by Akbhar »

Preferi sa ti se treaca la fiecare revizie: "Consumabile furnizate de service" sau "Consumabile aduse de client", dupa cum e cazul? Cred ca pot face asta fara probleme.

Spui ca tu nu ai nici un interes sa iti strici masina. La fel si eu si probabil ceilalti de pe forumul asta. Dar cei din service nu au de unde sa stie asta. Desi tu iei uleiul de la un furnizor regional, la fel de bine poti sa-l iei si de pe marginea drumului si sa fie in bidon altceva decat scrie pe eticheta. Un ambalaj identic cu cel original nu e deloc greu de procurat. Si fara o analiza amanuntita nu se poate face diferenta "la mana" intre doua uleiuri, unul bun si unul de calitate inferioara.

Ca sa fiu sigur ca am inteles bine, situatia cred ca se poate rezuma in felul asta:
a. defecte de fabricatie - remedierea se face de catre KIA MOTORS;
b. defecte cauzate de consumabile furnizate de service (indiferent pentru utilizator daca sunt originale sau nu) - responsabilitatea remedierii lor cade in sarcina unitatii de service care le-a folosit (IMG, MIT, KLADO, NEOSERV etc.);
c. defecte cauzate de consumabile aduse de client (chiar daca sunt compatibile cu cele mentionate de producatorul masinii, indiferent de canalul pe care sunt obtinute sau de pret) - responsabilitatea remedierii lor cade in sarcina clientului. Faptul ca acesta poate trage la raspundere furnizorul consumabilelor prin intermediul facturilor etc, este transparent pentru service.

Mentiunea din caietul de service in cazul b. nu se mai face, pentru ca se subintelege. a. este mentionat explicit in caietul de service si la fel mi se pare normal sa fie specificat c., daca este cazul.

PS: Sa nu se inteleaga ca tin cu service-urile, care practica preturi mari, oricum mai mari decat as vrea eu sa platesc. Dar incerc sa ma pun si in pielea lor: de ce trebuie ei sa-si asume anumite riscuri in mod gratuit, pentru ca ai lor clineti sa obtina un pret mai mic la revizii?
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by sender78 »

Iti explic pe scurt ce este, dupa parearea mea, in capsorul lor.

Asa cum am spus, nu au dreptul sa noteze ceva in carnet fara acordul meu, fiindca este proprietatea mea si nu al lor.

Daca nu noteaza, fiindca eu nu doresc acest lucru, atunci in cazul unui defect la motor au obligatia de a efectua o inspectie tehnica amanuntita si gratuita asupra motorului pentru a vedea din ce cauze acesta a clacat. Dupa ce au identificat problema, trebuie ca aceasta sa fie confirmata de catre fabrica. Asta inseamna timp si bani pe care service-ul nu-i recupereaza.

Daca scrie ceva in carnetel, ca e adus de client, deja avem un element de care, daca as fi in locul service-ului, m-as lega instant.
Nu as avea decat sa-i spun proprietarului ca nu pot sa repar masina fiindca si-a asumat raspunderea asupra pieselor, consumabilelor aduse de el si conform inspectiei efectuate in service, succint, e din cauza uleiului, ca tot am vorbit de el.

Strict juridic vorbind, partial inteleg propunerea consilierilor juridici ai service-urilor, de a incerca sa scrie in carnet ceva, si spun partial pentru ca ei nu vor batai de cap.Oricum legal, nu sta in picioare nicio secunda .
In schimb, fiind de partea cealalta , si avand in vedere cele de mai sus, precum si toate prevederile din manual, carnet si legi, eu nu voi fi niciodata de acord ca cineva sa scrie ceva in carnet daca nu are acordul meu, atata timp cat am produsele conform specificatiilor din manual.

Pe scurt, supozitiile nu ma incanta, atata timp cat nu exista o dovada clara. Nu au dovada ca este ulei contrafacut, e doar o presupunere si pe aceasta presupunere doresc sa faca mentiuni in carnet pentru a usura partea juridica in viitor.

Ce prefer eu? O stampila si o semnatura ca s-a facut revizia, fara nicio mentiune, atata timp cat am prezentat factura, si produsul este conform specificatiilor din manual.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

User avatar
serdimi
MADDAD
Posts: 202
Joined: 03 Oct 2008, 11:10
Auto:
Location: Dej-Ardeal-Romania
Contact:

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by serdimi »

Buba e alta...exista pe piata multe produse contrafacute,care nu sunt descoperite de organe care au exact aceasta menire si sunt platite din bani publici.Asadar service-urile,care sunt tot in Romania,incearca din start sa puna unele activitati pe seama clientului,in situatia ca apare un litigiu...Deci,daca clacheaza un motor de Cee'd,in care s-a pus ulei adus de client,trebuie facuta o constatare,sa se dovedeasca ca uleiul a fost de vina,apoi tras la raspundere distribuitorul care a vandut uleiul,pentru a suporta contravaloarea reparatiilor.Garantia se mentine,dar service-ul nu se leaga sa faca cheltuieli pe care le-ar recupere foarte lent(n-spe mii de procese,juristii pusi pe drumuri).E mai comod(desi nu e normal)sa-l lasi pe client sa se zbata pentru faptul ca a indraznit sa-si cumpere uleiul suntand putin din profitul service-ului.Si mai e o optica;omul de rand are oroare de tribunale,asa ca se lasa pagubas,isi repara masina pe banii lui,iar la revizia urmatoare plateste si aerul pe care-l respira in incinta service-ului!
KIA pro_cee'd 1,4 best machine silver CJ-11-UFV
automotor DESIRO (sageata albastra)

PYFMAN
Posts: 305
Joined: 27 Aug 2007, 12:12
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by PYFMAN »

sender78 wrote: Poate suna absurd pentru unii, dar eu personal nu vreau sa platesc pentru acelasi produs, un pret aproape dublu fata de pretul cu care l-as lua de la un distribuitor.
Eu imi sustin punctul de vedere, conform caruia, daca nu ar avea preturi cu mult peste limita bunului simt, as cumpara din service.
de acord cu tine,
eu am uleiul meu - Mobil 1 ESP - de la selgros - primul bidon a fost deja consumat - adica am rulat cu el 15.000 km, acum sunt la al doilea ......... si masina/motorul nu sughita ... chiar merge ceas.


si daca scrie ulei client,
clientul sunt eu, masina am platit-o tot eu ...samd
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by Vincze Szilard »

http://kia.szervizdepo.hu/
aici este un link cu servisurile din ungaria
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by sender78 »

Eu nu accept sa se scrie nimic, pentru ca nu sunt obligat.

Sa imi demonstreze, in cazul in care doamne fereste pateste ceva motorul, ca este de la uleiul adus de mine.
Sa faca expertiza, sa imi dea o dovada clara ca e de la acel ulei, si ma ocup eu de cel care mi-a vandut marfa.

Pana atunci, fara nicio mentionare care sa le dea apa la moara in caz de probleme.
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

sender78
Posts: 908
Joined: 10 Dec 2008, 12:39
Auto: Kia Ceed
Location: Cluj

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by sender78 »

Vincze Szilard wrote:http://kia.szervizdepo.hu/
aici este un link cu servisurile din ungaria
Stii cumva cat costa acolo o revizie cu toate consumabilele cumparate de la ei?
Recunosc, nu stiu sa vorbesc limba maghiara :D
Kia Cee'd 1.4 GSL
Piston Grey


Image

frantic
Posts: 522
Joined: 27 Jul 2008, 12:10
Auto:
Location: Campia Turzii
Contact:

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by frantic »

@Vincze Szilard: ai facut vreo revizie in Ungaria? cam ce preturi au ei?
Pro_cee'd 1.4 GSL (Piston Grey): CJ-77-EGO
Galerie foto
Jurnal de bord

PYFMAN
Posts: 305
Joined: 27 Aug 2007, 12:12
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Nemultumiri -pret revizii (piese, manopera etc)

Post by PYFMAN »

sender78 wrote:Eu nu accept sa se scrie nimic, pentru ca nu sunt obligat.

Pana atunci, fara nicio mentionare care sa le dea apa la moara in caz de probleme.
stii am mai povestit eu pe tema asta .....
aveam un matiz in garantie si la service daewoo ... scria mare pe un poster ...... uleiul daewoo ...etc
si ei foloseau aral :lol: ....... si cand m-am dus cu aral identic ca al lor ... au scris ulei client,
am suportat si asta ..........dar am luat uleiul la juma de pret ........
asa ca ............ :mrgreen:
si masina a mers pana la 80.000 km ceas ... dupa care am vandut-o si trecut la ceed,
sincer nu vad ce probleme pot sa apara de la un ulei ....de la selgros/metro ........
Last edited by PYFMAN on 14 May 2009, 11:45, edited 3 times in total.
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km

Post Reply

Return to “Garanţie, revizii”