Ce ulei se "potriveste' motoarelor de CEED?
Ulei
si iarna ce faci? stai cu masina trasa pe dreapta??? schimbi uleiul in functie de anotimp???
Asta o iau ca un raspuns rautacios .
Dar o sa ma obosesc sa iti raspund ,poate apreciaza altii !!
Nu este nevoie sa schimbi uleiul in functie de anotimp.
Acest lucru se facea acum 20 de ani .
Azi uleiurile moderne pot fi folosite in orice anotimp.
La exemplele tale de ulei iti raspund ca :cu cit cifra dinaintea lui w este mai mica cu atit este mai fluid la temperaturi scazute si se recomanda ptr iarna .
Un ulei pe care l-as folosi cu ochii inchisi ar trebui sa fie 0w 40 sau 0w 50
Exista ulei de acest tip ,full sintetic , dar pentru a-l folosi la masinile comerciale ar fi prohibitiv la pret. (cu toate ca rezistenta lui la oxidare este f mare si ar trebui schimbat la 40.000-50.000 km.)
Asta o iau ca un raspuns rautacios .
Dar o sa ma obosesc sa iti raspund ,poate apreciaza altii !!
Nu este nevoie sa schimbi uleiul in functie de anotimp.
Acest lucru se facea acum 20 de ani .
Azi uleiurile moderne pot fi folosite in orice anotimp.
La exemplele tale de ulei iti raspund ca :cu cit cifra dinaintea lui w este mai mica cu atit este mai fluid la temperaturi scazute si se recomanda ptr iarna .
Un ulei pe care l-as folosi cu ochii inchisi ar trebui sa fie 0w 40 sau 0w 50
Exista ulei de acest tip ,full sintetic , dar pentru a-l folosi la masinile comerciale ar fi prohibitiv la pret. (cu toate ca rezistenta lui la oxidare este f mare si ar trebui schimbat la 40.000-50.000 km.)
Re: Ulei
exista si 0w-60 parca. asta nu-nseamna ca e ideal, ci doar ca are anumiti indici de fluiditate la temperatura camerei si la temeperatura de lucru (80-90 de grade celsius). ce nu stie nimeni este daca sistemul de ungere al motorului e gandit in asa fel incat sa poata impinge un ulei cu indice 60 la cald, la un relanti de 600rpm. si daca il poate impinge poate oare sa-l impinga la un debit destul de bun incat sa-l raceasca la o temperatura ambianta de 40-50 de grade celsius? dar la o temperatura ambianta de -10 grade?BAU wrote: Un ulei pe care l-as folosi cu ochii inchisi ar trebui sa fie 0w 40 sau 0w 50
producatorul trebuie sa se fi gandit la chestia asta si a pus 5w-20 la prima umplere, iar la schimb recomanda altceva. eu de la service-ul din craiova am alflat ca se foloseste 5w-30, altii de la alte service-uri au venit cu alte variante.
privind recomandarile producatorului as zice ca in plaja 0-20 de grade e de ajuns un w-40, pentru plaja -15-0 grade deja vor 10w-30, iar pentru sub -15 deja tind sa ceara un w-20. pentru peste -15 grade de ce n-a mai fost bun 10w-40? ar fi si mai ieftin si mai usor de gasit.
in principiu sunt de-acord cu tine ca ar merge si un 5w-40, dar sincer as prefera un ulei mai subtire la cald. adica sunt de acord cu ideea de 'cu cat mai subtire la rece', dar nu si cu aia de 'cu cat mai gros la cald'.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
Re: Ulei
[quote="BAU"]
[quote="sonty"]
Pt ca sunt inca "taticul' acestui topic ... sa nu ne certam asa din nimic ...ok!
din cate stiu eu despre uleiuri .... pot sa va spun:
- majoritatea celor sintetice - si aici sunt cele ce incep cu 0 si 5 inaintea lui W - de la iarna engl si ....se termina cu 20/30/40 si poate si altele au un interval mare al temperaturilor de utilizare deci se pot folosi tot anul si toata viata masinii ......absolut un singur tip.
- daca noi ceed-arii avem in cartea masinii tipul de ulei recomandat nu cred ca e cazul sa batem campii cu alte uleiuri - (nu firma ci tipul n.a.).
- 0w40 l-am folosit si eu ... este un ulei super ... dar nu e prezent in carte deci ...il scoatem din discutie.
- acest 10w40 .... majoritatea site-urilor de uleiuri mobil/castrol samd il recomanda pt masini old - pai parca nu avem masini deja old ...........nu?.
- partea financiara .... parerea mea este ca pt un schimb la 15.000 sau 20.000 km ca sa nu mai vorbesc de acel "1 an" ... nici nu incape indoiala ca este necesar numai un ulei sintetic ...... daca este si LL adica viata lunga engl. este si confirmarea duratei de utilizare ... durata care este "plastic vorbind" - 1 an sau 15/20.000 km din revizie in revizie.
- nu vreau sa ma repet insa respectand manualul si ceea ce gasim la noi in Romania .... alegerea este cam 5w30 ..... pt care atunci cand il alegeti sa nu va zgarciti la bani - sfatul meu prietenesc.
- se pare din rasfoirea forumului ca se poarta cam peste tot prin tara 5w30 ce confirma manualul si inlatura temerile noastre.
in rest kilometrii cat mai lungi cu cat mai putin carburant .....
[quote="sonty"]
Pt ca sunt inca "taticul' acestui topic ... sa nu ne certam asa din nimic ...ok!
din cate stiu eu despre uleiuri .... pot sa va spun:
- majoritatea celor sintetice - si aici sunt cele ce incep cu 0 si 5 inaintea lui W - de la iarna engl si ....se termina cu 20/30/40 si poate si altele au un interval mare al temperaturilor de utilizare deci se pot folosi tot anul si toata viata masinii ......absolut un singur tip.
- daca noi ceed-arii avem in cartea masinii tipul de ulei recomandat nu cred ca e cazul sa batem campii cu alte uleiuri - (nu firma ci tipul n.a.).
- 0w40 l-am folosit si eu ... este un ulei super ... dar nu e prezent in carte deci ...il scoatem din discutie.
- acest 10w40 .... majoritatea site-urilor de uleiuri mobil/castrol samd il recomanda pt masini old - pai parca nu avem masini deja old ...........nu?.
- partea financiara .... parerea mea este ca pt un schimb la 15.000 sau 20.000 km ca sa nu mai vorbesc de acel "1 an" ... nici nu incape indoiala ca este necesar numai un ulei sintetic ...... daca este si LL adica viata lunga engl. este si confirmarea duratei de utilizare ... durata care este "plastic vorbind" - 1 an sau 15/20.000 km din revizie in revizie.
- nu vreau sa ma repet insa respectand manualul si ceea ce gasim la noi in Romania .... alegerea este cam 5w30 ..... pt care atunci cand il alegeti sa nu va zgarciti la bani - sfatul meu prietenesc.
- se pare din rasfoirea forumului ca se poarta cam peste tot prin tara 5w30 ce confirma manualul si inlatura temerile noastre.
in rest kilometrii cat mai lungi cu cat mai putin carburant .....
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
ulei
@PYFMAN-
Ptr. ca tot esti "taticul uleiului "si vad ca esti f documentat ,daca nu ai nimic impotriva ,vazind ca multi colegi intreaba de date concrete ,as vrea sa vin cu niste completari "la obiect".
Desi ar trebui folosit orice ulei de calitate ce indeplineste conditiile cerute de fabricant ,se vede din discutiile de pe forum ca majoritatea Service-urilor recomanda Aral .Intr-adevar este un ulei bun daca nu este contrafacut.
Tinind cont ca recomandarile fabricantului sint ptr. normele API SJ/SL, ca o recomandare PERSONALA as trece in ordinea calitatii, uleiurile ce se potrivesc motoarelor noastre (fiecare alegind dupa criteriul propriu de pret ,firma ,calitate )
IV-Uleiul MEGA-TRONIC 5 W 50 -Ptr. motoarele pe benzina
III-Uleiul TRONIC 431 5 W 40 - Ptr. motoarele Diesel si benzina
II -Uleiul Blue TRONIC 10 W 40 -Ptr. motoare Diesel si benzina
I - Uleiul High TRONIC F 5 W 30 - (Asa cum a specificat si PYFMAN -cel mai bun - mai ales ca indeplineste si norma ILSAC GF-3 ,dar din nefericire este recomandat numai ptr motoarele pe benzina ,vezi norma API/SL)
Ptr. ca tot esti "taticul uleiului "si vad ca esti f documentat ,daca nu ai nimic impotriva ,vazind ca multi colegi intreaba de date concrete ,as vrea sa vin cu niste completari "la obiect".
Desi ar trebui folosit orice ulei de calitate ce indeplineste conditiile cerute de fabricant ,se vede din discutiile de pe forum ca majoritatea Service-urilor recomanda Aral .Intr-adevar este un ulei bun daca nu este contrafacut.
Tinind cont ca recomandarile fabricantului sint ptr. normele API SJ/SL, ca o recomandare PERSONALA as trece in ordinea calitatii, uleiurile ce se potrivesc motoarelor noastre (fiecare alegind dupa criteriul propriu de pret ,firma ,calitate )
IV-Uleiul MEGA-TRONIC 5 W 50 -Ptr. motoarele pe benzina
III-Uleiul TRONIC 431 5 W 40 - Ptr. motoarele Diesel si benzina
II -Uleiul Blue TRONIC 10 W 40 -Ptr. motoare Diesel si benzina
I - Uleiul High TRONIC F 5 W 30 - (Asa cum a specificat si PYFMAN -cel mai bun - mai ales ca indeplineste si norma ILSAC GF-3 ,dar din nefericire este recomandat numai ptr motoarele pe benzina ,vezi norma API/SL)
Re: ulei
multumesc din suflet ...... dar raman doar "taticul topicului" ...BAU wrote:@PYFMAN-
Ptr. ca tot esti "taticul uleiului "si vad ca esti f documentat ,
I - Uleiul High TRONIC F 5 W 30 - (Asa cum a specificat si PYFMAN -cel mai bun - mai ales ca indeplineste si norma ILSAC GF-3 ,dar din nefericire este recomandat numai ptr motoarele pe benzina ,vezi norma API/SL)
in rest ca toata lumea .......... mai am de invatat .......
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
nicio problema!mihaizzz wrote:Am fost azi la revizie si mi-au pus ulei Valvoline Synpower, 5W30. Nu am avut timp si chef sa caut eu ceva anume. Asta mi-au recomandat, asta am facut. E bun?
uleiul e super, pretul a fost bun pt 4L,
... iar daca te uiti pe al lor site (valvoline) asta si recomanda .. la 1.4 benzina.
deci avem Aral, Mobil 1, Valvoline, Castrol ......... si cam toate 5w30,
cam asta e
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
Bun, deci toate sunt 5w30. Marca se pare ca nu conteaza asa de mult.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
-
- Posts: 278
- Joined: 24 May 2007, 16:31
- Auto:
- Location: Galati
- Contact:
revizie 1.6 CRDI LP la 20k km, castrol txt softec plus 5w30
Kia Cee'd 1.6 CRDI Pewter Beige (GL 83 THT)
ODO: 137.111km
poze: https://picasaweb.google.com/1129296780 ... 44/KiaCeed
ODO: 137.111km
poze: https://picasaweb.google.com/1129296780 ... 44/KiaCeed
"For your reference, the cee'd engine oil from the Zilina factory is filled up with 5W-20 Viscosity in gasoline engine .
Sales Management Team
Kia Motors Slovakia s.r.o"
Gata l-am gasit .......
5W20, sa-l vad ce poate la urmatoarea revizie!!!!
400.000 lei 0,946L
Sales Management Team
Kia Motors Slovakia s.r.o"
Gata l-am gasit .......
5W20, sa-l vad ce poate la urmatoarea revizie!!!!
400.000 lei 0,946L
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
ULei
Este un ulei care se potriveste f bine la motoarele pe benzina (de pe eticheta de pe spatele bidonului se observa ca indeplineste normele API SL/SM precum si CF ,de asemenea norma ILSAC -GF4.)
Din manualul de utilizare pag. 8/4 si 8/5 se vede ca indicatiile fabricii sint Norma ISO SL sau superior si ILSAC -GF3 sau superior .
Ptr motorina norma API CF inseamna ca se comporta bine in plaja de temperatura -25 C pina la + 40 C
PARERE PERSONALA : Pentru Diesel as merge mai degraba pe un ulei 5w30 (orice marca dar sa indeplineasca norma ISO SL/CF)
Din manualul de utilizare pag. 8/4 si 8/5 se vede ca indicatiile fabricii sint Norma ISO SL sau superior si ILSAC -GF3 sau superior .
Ptr motorina norma API CF inseamna ca se comporta bine in plaja de temperatura -25 C pina la + 40 C
PARERE PERSONALA : Pentru Diesel as merge mai degraba pe un ulei 5w30 (orice marca dar sa indeplineasca norma ISO SL/CF)