Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
AlinC.
Posts: 399
Joined: 24 Jun 2008, 02:50
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: am si eu o problema

Post by AlinC. »

shatena20 wrote:era turata cam la 4000 4500 maxim ....si eram u pedala jos nu mai tragea deloc ...a mai patit si altcineva asta ...mie nu mi se pare normal ...:(
Ai incercat sa ridici piciorul de pe ambreiaj? :p

Chestia cu aerul rarefiat de pe Transfagarasan am simtit-o cu Dacia pe carburator. Scaderea de putere nu era insa catastrofala, o estimez undeva la 10-15%.

Faptul ca motorul iti urca in turatie arata ca aveai suficient aer si benzina pentru amestecul carburant. Problema ar putea fi atunci de la transmisie/ambreiaj (miram-as) sau... de la benzina. Cat de incarcata era masina si cat de sigura esti ca aveai gaz bun pe ea? Dupa ce ai iesit de pe Transfagarasan a mai facut probleme?

Inca ceva: ai ESP? Daca da, atunci ESP-ul, cumulat cu controlul pe frane, iti poate reduce si turatia motorului pentru a preveni derapajul. Era cumva zapada/mazga pe jos?
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: am si eu o problema

Post by Arnold12 »

shpid3r wrote:@ Arnold12:
Atitudinea ta cu "masina asta are o singura problema si aceasta se afla intre volan si scaun", precum si explicatul cu aer superior nu face decat sa denote un caracter slab care se afirma in fata unei doamne/domnisoare neexperimentate intr-un mod total nepotrivit.
E adevarat ca ai motorul cel mai mare, probabil si o pasiune pentru masini. Dar incearca sa inveti si ceva dimplomatie. Ia aminte de la joco / ida<nushcat>ro / scubli .. altii nu imi vin acum in minte dar mai sunt .. sa vezi cum se da o explicatie pertinenta chiar din pozitia unui om care stie ce vorbeste.
Nu am nimic cu tine dar sunt foarte sensibil la manifestarile acestea ieftine in fata unor oameni care pur si simplu nu stiu...
Da, eu si "gogosarul" ala care a avut tupeul sa iti ia carnetul pt ca ai depasit pe trecerea de pietoni suntem mai slabi de caracter comparativ cu tine dar ramin la parerea ca problema este intre volan si scaun.
Cit despre aer superior e parerea ta si dovedeste cit de complexat esti.
Cine a fost la intilnirea din 04 septembrie a vazut cit de "diplomat" sunt cind un politai a avut intentia sa amendeze un forumist. ( daca ai fi venit acum nu mai vorbeai asa )
P.S. - Cind cineva scrie cu caps lock activat se pare ca nu te deranjaza.
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

AlinC.
Posts: 399
Joined: 24 Jun 2008, 02:50
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: am si eu o problema

Post by AlinC. »

Bosley wrote:Si eu am urcat pe serpentine spre Bran si tot asa am patit-o.

Eram in a 3-a cu vreo 40-50/h si a fost nevoie sa incetinesc. Ajunsesem pe la 25-30/h in a 3-a si nu mai voia sa traga.
Cum am scazut treapta (intr-a 2-a ) cum am simtit ca o ia la fuga :D Dupa aia am incercat sa merg mai mult cu a 2-a.

Oricum masina era incarcata cu bagaje + eram 4 persoane.

Deci nu e o problema a masinii cat a soferului :)

Mi-e mila de masina ta omule. O conduci extrem de urat. Acum, din doua una: ori esti adeptul stilului taximetristic si atunci nu mai comentez, ori esti incepator - caz in care iti propun o reteta simpla de schimbat vitezele.

I - max 20km/h
II - 20-40 km/h
III - 40-60 km/h
IV - 60 - 80 km/h
V - peste 80 km/h

Daca esti in panta prelungita decrementeaza cu 10 km/h vitezele de mai sus.
Daca esti in rampa prelungita incrementeaza cu 10km/h vitezele de mai sus.

Daca vrei sa conduci economic decrementeaza cu maxim 10 km/h vitezele de mai sus (valabil pe drum drept).
Daca vrei sa conduci sportiv, la putere maxima, foloseste turometrul pentru a alege momentul schimbarii vitezei. Optim la motorul pe benzina de la cee'd (atat la 1.4 cat si la 1.6) este sa schimbi la maxim 6200 rpm.

Tine cont ca a conduce subturat e doar aparent si economicos. Lubrifierea motorului este defectuoasa si astfel ii scazi viata, performantele. La fel scade si valoarea masinii la vanzare (pe tester se vede uzura motorului).

Personal iti recomand sa schimbi vitezele dupa schema de mai sus + 5-10 km/h.

Bafta
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto

Bosley
Posts: 144
Joined: 29 Feb 2008, 16:50
Auto:
Location: Bucuresti

Re: am si eu o problema

Post by Bosley »

@AlinC: Pai tocmai asta am spus si eu ca am facut. Greseala de incepator apropo ... Reteta ta de schimbat vitezele sunt de acord, dar nu shtiam cum e in panta (prima oara pe serpentine :D )...

@dansergiu: Pitesti - Campulung. Pe aici se pare ca e panta mai mare si curbele mai stranse. Intr-o curba am patit-o de a trebuit sa reduc viteza prea mult si m-am trezit ca stau pe loc, desi apasam pe acceleratie. La plecare am fost prin Predeal - Ploiesti si parca nu erau asa stranse curbele
Kia C'eed BEST Kompass Blue B-56-CDM
Iunie 2008

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ...

Post by Arnold12 »

@rexpopuli - tu ce viteza ai la 4000 de ture in viteza 3, pt ca eu la la 3000 am in jur de 80Km/h.
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by Akbhar »

EPS = Electric Power Steering, nu este ESP.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

rexpopuli
Rege al poporului
Posts: 216
Joined: 10 May 2008, 16:48
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: ...

Post by rexpopuli »

@Arnold12
pe drum drept, cred ca 85-90 km/h...daca e sa fie panta, e mai putin, 65-70 km/h... presupun ca shatena nu avea 80 km/h in depasirea respectiva, si tocmai de aceea nu cred ca avea 4500 rot/min...

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: ...

Post by Akbhar »

Explicati-mi si mie (cu schite daca se poate, ca pentru pifani) cum se poate ca avand o masina cu cutie de viteze cu rapoarte fixe, ambreiaj in buna stare, care nu aluneca, in aceeasi treapta de viteza, la aceeasi turatie a motorului sa ai doua viteze diferite (substantial diferite chiar), una pe drum plat si alta la deal.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

mariusant
Posts: 104
Joined: 12 Dec 2007, 19:18
Auto:

Re: ...

Post by mariusant »

Sigur nu poate explica... =D>
Cee`d SW 1.4 Classic Pewter Beige + ESP, geamuri fumurii, scaun sofer si pasager cu incalzire, oglida electrocromica+senzor de ploaie, plasa bagaje, presuri interioare tip carpeta, oglinzi ext. cu pliere, dispozitiv tip escorta, cheie de contact pliabila, sistem de control automat al luminilor, geamuri electrice spate si climatronic.

dansergiu
Posts: 48
Joined: 10 Sep 2008, 11:31
Auto:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by dansergiu »

pai eu cred ca am scris EPS, ptr ca stiu ca nu este la fel ca ESP. Cititi putin mai atent. :D
Kia Cee'd 1.4 Best SO Red 25.05.2008
Cateva poze cu kiutza mea http://picasaweb.google.com/dansergiu/2008_08_15#

p3tr351
Posts: 52
Joined: 23 Aug 2008, 14:13
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by p3tr351 »

ESP-ul este sistem electronic de stabilitate care franeaza roti independent pentru a mentine masina pe traiectorie.
EPS-ul nu prea are cum sa te ajute in legatura cu pastrarea stabilitatii...
1.6 crdi hp
pro_cee'd kompass blue classic
nr 19 in coloana

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by SeKAh »

dansergiu, pai EPS-ul este in actiune non-stop cat motorul este pornit si tu invarti de covrig! :P
El nu este functie de viteza...

Danicko
Posts: 213
Joined: 15 Nov 2007, 19:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: am si eu o problema

Post by Danicko »

Masina merge fara probleme in orice treapta si la 1900 rpm dar daca nu e nici un deal sau nu ai nevoie de aceleratie. In schimb daca vrei sa nu te "faca" o dacie 1310 simpla trebuie sa ai minim 4000 (si A/C oprit). Am patit pe pielea mea.
Ceed HB 1.4 Best MS, Bucuresti

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by ida01ro »

SeKAh wrote:dansergiu, pai EPS-ul este in actiune non-stop cat motorul este pornit si tu invarti de covrig! :P
El nu este functie de viteza...
este in actiune, dar isi reduce eficienta pe masura ce creste viteza,adica covrigul devine mai "greu" ok?
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.

Post by SeKAh »

..isi reduce eficienta, dar tot actioneaza cand la 200km/h invarti de covrig, OK?

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”