Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
Danicko
Posts: 213
Joined: 15 Nov 2007, 19:37
Auto:
Location: Bucuresti

Post by Danicko »

Cu vit 1 nu am nici o problema iar ca sa intre perfect in marsarier eu bag I si apoi marsarier si iese perfect. Dar
Cum intra vit 2 la voi. La mine intra mai greu. Trebuie sa trag mai tare de maneta ca sa treaca ca un hop (gen sport dar mie nu-mi place) si astfel ma intarzie la schimbare.
Ceed HB 1.4 Best MS, Bucuresti

cciippii
Posts: 6
Joined: 09 May 2008, 22:48
Auto:
Location: cimishoara

Post by cciippii »

sanatace la thatzi! daca ma primiti si pe mine in "secta" voastra si daca sunteti suficient de draguti poate imi raspundeti si mie la cateva intrebari? Eu recunosc ca sunt ciudat dar stilu meu de condus e si mai ciudat (din cate mi s-a spus): merg tare si consum putin (asa studenteste); solenza mea (1.9d) nu stie cum e peste 2000rpm (hai maxim 2500 daca-s nervos) decat la viteze foarte mari (pentru ea); alta kestie e ca masina merge (ruleaza) foarte mult pe relanti, iar in aglomeratie plec fara sa pun picioru pe acceleratie. partea buna e ca scot un consum de 5.5 (hai maxim 5.8) in oras, partea proasta e ca vibreaza plasticele de tre sa merg cu muzica-n blana sa nu le aud (exagerez... oarecum). Problema mea este evidenta: probabil ca la prima revizie schimb turbina dupa ce-am citit pe aici. Spunea cineva (scuzati-ma ca nu va stiu pe toti, inca) ca trebuie "tinuta" peste 2000 neaparat. la 1900 intra turbina din cate stiu eu, daca tot o urc pana-n 2000 la fiecare schimbare de viteza (mai ales in oras) pentru cateva secunde si apoi revin la relanti mie mi se pare ca fac mai mult rau decat bine. decat sa intre turbina de 100 ori pentru intervale scurte de timp mai bine nu intra deloc, asa imi debiteaza mie mintea. acesta fost primul si cel mai lung post.
p.s.: si turbina are 7ani garantie?
piston grey, 1.6crdi hp. Pe tir, in drum spre Timisoara... sper (de parca nu-i stiti pe dealeri!)

User avatar
psystem
Geologu'
Posts: 1776
Joined: 16 May 2007, 13:53
Auto:
Location: Focsani

Post by psystem »

Bun venit in secta noastra.

Ideea de pe forum era ca atunci cand schimbi sa cobori in 1900. Adica, de la 2500rpm in a II-a pa 1900 in a III-a. Sper ca m-ai inteles.

Bafta
KIA Cee'd 1,4 GLS, 07/07/07, Mars Red, Base + Cateva optionale ODO: 121.000+ Km///album\\\///JB\\\
DACIA Logan 1,4 MPI+GPL, 01/06/10, Bej Laureate ODO: 76.000+ Km
DACIA Duster 1,5 dCi 4X4, 11/12/13, Laureate, Gris Comete ODO: 0.050+ Km

crys_bb
Posts: 193
Joined: 29 Feb 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by crys_bb »

bun venit tizule.......psysistem te contrazic.....la fiecare schimbare de viteza turatia motorului scade cu aprox 1000 rotatii/min si ca sa ai 2000 r/min cand ai schimbat viteza trebuie urcata in cel putin 3000 fix....aici eu vorbesc despre benzina.....daca e vb de motorina ...e alta mancare de peste si nu ma pricep
Fericitul detinator al unei KIA C'EED dakar yellow(alias motanul mustar)-1.4 - 109cp B-XX-YCR
aftermarket - statie + subwoofer

- pleoape + faruri negre....(originalele modificate)

cciippii
Posts: 6
Joined: 09 May 2008, 22:48
Auto:
Location: cimishoara

Post by cciippii »

cata promptitudine!!! :D
am inteles psystem kestia cu schimbarea vitezelor astfel incat sa nu se decupleze turbina. pe mine cel mai mult ma intereseaza in oras (pentru ca acolo o sa-si faca masina cei mai multi km) daca nu e mai bine sa nu-ti intre turbina sau sa-ti intre-sa-ti iasa, sa-ti intre-sa-ti iasa etc. (intelegi unde vreau sa ajung ) :oops:
piston grey, 1.6crdi hp. Pe tir, in drum spre Timisoara... sper (de parca nu-i stiti pe dealeri!)

cciippii
Posts: 6
Joined: 09 May 2008, 22:48
Auto:
Location: cimishoara

Post by cciippii »

crys_bb e vorba de dizelu de 115. nu vad de ce nu poti sa-ti dai cu parerea, orice sfat ma ajuta. mersi
piston grey, 1.6crdi hp. Pe tir, in drum spre Timisoara... sper (de parca nu-i stiti pe dealeri!)

User avatar
psystem
Geologu'
Posts: 1776
Joined: 16 May 2007, 13:53
Auto:
Location: Focsani

Post by psystem »

cciippii wrote:cata promptitudine!!! :D
am inteles psystem kestia cu schimbarea vitezelor astfel incat sa nu se decupleze turbina. pe mine cel mai mult ma intereseaza in oras (pentru ca acolo o sa-si faca masina cei mai multi km) daca nu e mai bine sa nu-ti intre turbina sau sa-ti intre-sa-ti iasa, sa-ti intre-sa-ti iasa etc. (intelegi unde vreau sa ajung ) :oops:
Pai tocmai asta e faza: daca cand schimbi cazi cu turatia tot in cuplu(adica peste 1900) turbina nu se opreste. Daca Schimbi la 2200 si cazi la 1500(d e ex ) atunci se opreste turbina. Sper ca ai inteles.

Bafta
KIA Cee'd 1,4 GLS, 07/07/07, Mars Red, Base + Cateva optionale ODO: 121.000+ Km///album\\\///JB\\\
DACIA Logan 1,4 MPI+GPL, 01/06/10, Bej Laureate ODO: 76.000+ Km
DACIA Duster 1,5 dCi 4X4, 11/12/13, Laureate, Gris Comete ODO: 0.050+ Km

cciippii
Posts: 6
Joined: 09 May 2008, 22:48
Auto:
Location: cimishoara

Post by cciippii »

psystem noi doi ne intelegem ca turcu si pistolu'! este corect ce-ai spus tu si sunt intr-u totul de acord. eu intreb,in orash cand e aglomeratie, daca e mai bine sa schimb la 1800-1900 (turatie la care nu intra turbina) decat sa schimb la 2500 , sa ajung la 2000, turbina sa mearga, dar dupa 5m sa ma opresc (fiind in trafic, ca doar n-o sa merg pe trotuar) si sa repet procedeu asta de sute de ori pe zi. sper sa intelegi intrebarea mea, oricum mersi de ajutor
piston grey, 1.6crdi hp. Pe tir, in drum spre Timisoara... sper (de parca nu-i stiti pe dealeri!)

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

Domnilor, imi pare rau sa va dezamagesc, dar turbina porneste o data cu motorulul, adica se invarte tot timpul, fiind antrenata de gazele de evacuare. La relanti sau turatii <1900rpm aportul la puterea motorului este mic si nu isi face simtita prezenta, de accea se zice ca 'intra' peste turatia respectiva.

Problema e alta: la turatii mici se depune multa funingine in turbina, ceea ce in timp casuneaza. De accea se recomanda o talpa sanatoasa uneori, mai ales daca se merge mult in oras (de fapt in Bucuresti mai mult se sta).

PS: Solenta diesel (aia de 1.9D) nu ae turbina din cate stiu. Doar Logan 1.5DCi.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

...f corect ce spune Akbhar!

cine doreste sa vada de ce este asa, precum si componente & posibile defectiuni, o sugestie ar fi sa incercati aici:

http://www.kellyaerospace.com/articles/KA_Turbocharger.

PS: faceti abstractie ca e vb de aviatie, principul de functionare este acelasi..
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

cciippii
Posts: 6
Joined: 09 May 2008, 22:48
Auto:
Location: cimishoara

Post by cciippii »

mersi pentru precizare Akbhar. in cazul asta, pentru un trafic urban bara la bara nu prea conteaza stilul de condus atat timp cat oricum stai mai mult pe relanti, nu!?
piston grey, 1.6crdi hp. Pe tir, in drum spre Timisoara... sper (de parca nu-i stiti pe dealeri!)

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

Cat timp esti in stationare, in aglomeratie nu prea ai ce face ca sofer. In miscare in schimb e altceva. Cunosc cateva cazuri de 'soferi' care stau o groaza cu ambreiajul apasat, pleaca in forta de pe loc ca sa puna frana 5 metri mai departe, forteaza culorile semafoarelor etc. In mod sigur in timp se vad efectele asupra masinii.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

shakal
Posts: 2
Joined: 13 May 2008, 22:56
Auto:

Post by shakal »

problema e aceasi si la mine cu marsalierul. o duc pana la capat si se simte cand intra. dar de multe ori simt ca nu e la locul ei si o scot si iar imping pt ca imi caraie si nu vreau sa stric cutia
Kia Sorento 2.5
kia Cee'd 1.6 DSL 115 CP

User avatar
psystem
Geologu'
Posts: 1776
Joined: 16 May 2007, 13:53
Auto:
Location: Focsani

Post by psystem »

Sa va explic ceva: eu nu am probleme nici cu marsarier-ul si nici cu vit I-a, pe cand sotia mea(pe aceasi masina) are cateodata probleme cu ambele.
Concluzia: depinde mai putin de masina si mai mult de obisnuinta.

Bafta si rabdare
KIA Cee'd 1,4 GLS, 07/07/07, Mars Red, Base + Cateva optionale ODO: 121.000+ Km///album\\\///JB\\\
DACIA Logan 1,4 MPI+GPL, 01/06/10, Bej Laureate ODO: 76.000+ Km
DACIA Duster 1,5 dCi 4X4, 11/12/13, Laureate, Gris Comete ODO: 0.050+ Km

akm
Posts: 152
Joined: 04 Mar 2008, 10:13
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

marsariere

Post by akm »

Unii dintre noi nu suntem la prima masina si nici chiar necunoscatori ale folosirii corecte a unei masini ! Deci nu este o problema de obisnuinta este o problema a masinii , daca problema este data de "lipsa rodajului" sau de conceptia in sine a masinii este o cu totul alta discutie...
Nu o mai dati cu soferul, cu obisnuinta, cu calcatul ambreiajului de 7,5 ori pana iesi prin podea, cu scuipatul in san inainte sa incerci sa bagi in marsarier sau cu karma nefavorabila, unele masini au niste mici probleme care le fac sa nu intre firesc de fiecare data in treptele mentionate si atat.
Mare e gradina Domnului, dar multi i-au sarit gardul!
B-14-PVB Ceed 1.4 Best "Alba ca Zapada" comandat pe 12.03.2008 ridicat pe 13.03.2008 volan, 4+1/2 roti (cauciucuri incluse),becuri cu "gaze rare" si troncaneli rebele
Jurnal de bord:viewtopic.php?f=5&t=1825

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”