Cee'd 1,6 automatic cu ESP
Scuze tie, Cristi, si celor care ati mai scris intre timp. Am fost plecat din fata calculatoruluicristi_m wrote:Salut Vali. Felicitari pentru achizitie. Ma gandesc serios si eu la varianta Cee'd cu automata dar ma cam ingrijoreaza consumul care l-ar putea avea in Bucuresti. Din ce-am vazut pe-aici fara AT se invarte pe la 10-10.5l cu motorul de 1.6. Deci m-as astepta cu AT sa ajunga pe la 12l in mod normal
Ai avut ocazia sa mergi cu ea prin Bucuresti?
Nu am niciun interes sa va mint, dar AT-ul de pe Cee'd 1,6 benzina nu consuma mai mult decat o masina similara la care schimbi vitezele manual. N-am fost cu ea inca in Bucuresti, dar am prins mari aglomeratii in Ramnicu Valcea si Pitesti. Mi-a luat maxim 10,5% in oras, dar am avut si consumuri in jur de 9%. AT-ul e foarte avantajos cand mergi bara la bara, pentru ca imediat ce ridici piciorul de pe frana, masina pleaca lin, in ralanti. Nu se tureaza absolut deloc. Am condus 18 ani masini pe cutie manuala si va spun cu certitudine ca niciodata nu reusesti sa sincronizezi atat de bine miscarile necesare la plecarea de pe loc, cand conduci "bara la bara". Ori accelerezi prea mult si consumi inutil benzina (apoi trebuie sa franezi imediat), ori viteza I e prea mica si a II prea mare... sau accelerezi insuficient si motorul iti moare in sarcina. Cu AT-ul ai scapat de toate astea, masina e gandita perfect sa scoata cel mai bun consum suficient deplasarii line. Motorul nu iti moare niciodata, pentru ca la mers bara la bara nu trebuie sa accelerezi, merge singura...
Inca ceva: n-am parcurs decat 3000 km cu aceasta masina, deci consumul in rodaj nu e de deloc de speriat. Daca se va mai lasa, cu atat mai bine.
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .
Da, cred ca asa e, se pare ca vei fi primul pe diesel, asa cum eu am fost primul cu AT pe benzina. Cand am comandat-o eu, mai erau doar o comanda pentru Croatia si una pentru Ucraina. Asa mi s-a spus...cristi_m wrote:Mersi Vali. Pana la urma am comandat cu automata, dar pe diesel . Urmeaza pe miercuri sa platesc avansul. Cred ca sunt primul de pe forum (oare si din Romania?) cu diesel automata pe Cee'd
Dar poate or mai fi si altii, care n-au timp sau nu obisnuiesc sa intre pe clubkia.ro ...
Fie-ti asteptarea usoara si sa te bucuri de ce ai ales!
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .
Lol. Nu stiu ce intelegi prin depasita. Ideea e ca daca ai mai putine viteze, ai un consum mai bun. Cresterea numarului de viteze imbunatateste performanta dinamica a masinii, insa creste consumul. Oricum performantele care le va avea masina comandata de mine, teoretic, sunt respectabile (in jurul a 12s 0-100). Nu sunt genul care face liniute, oricumcatalin1984 wrote:pai pentru ca majoritatea oamenilor din lumea asta considera o cutie automata in 4 trepte depasita total pentru anul 2008. Cu atat mai mult cu cat costa in plus fata de aia manuala.
@vali: Mersi mult de urari. Multi km fara accidente si pentru tine In afara e plin de automate, dar probabil ca nu pe Cee'd, majoritatea cumparand masini mai scumpe (VAG, Mercedes) pentru ca starea materiala le-o permite. Oricum pentru oras, si mai ales Bucuresti automata rulz!
Sa inteleg ca masina ta e sprintena si esti primul de la stop?
P.s: Dealerul mi-a zis ca linia de fabricatia include automata pe diesel de-abia din decembrie
Dupa cum zici tu, pentru un consum minim, e buna o cutie de viteza cu o singura treapta, nu? Ce prosti astia de la Mercedes, BMW etc. care au cutii cu 7 trepte.cristi_m wrote:Ideea e ca daca ai mai putine viteze, ai un consum mai bun. Cresterea numarului de viteze imbunatateste performanta dinamica a masinii, insa creste consumul.
Consumul cel mai bun se obtine cu motorul functionand intre anumite turatii. Pentru a putea corela acest interval cu exploatarea normala se folosesc cutii de viteze cu mai multe rapoarte. Folosirea lor corecta duce la realizarea si a unui consum optim de carburant si obtinerea performantelor dinamice dorite.
Cutiiile automate au mai putine rapoarte pentru a le face mai simple constructiv. Rapoartele de demultiplicare sunt mai putine, dar au valori asemanatoare cu cele ale cutiilor automate.
Deci nu e o problema ca sunt mai putine viteze. Pur si simplu unitatea de control se va folosi mai mult de elasticitatea motorului pentru a angrena rotile motoare.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
Stiu ca pare ciudat...dar exista masini cu o singura viteza automate (din perspectiva utilizatorului).
Sistemul se numeste CVT (Constant Variable Transmission) http://auto.howstuffworks.com/cvt5.htm. E mai degraba asemanator cu un numar infinit de viteze, deoarece fiecarui punct de pe graficul motorului ii corespounde un raport de transmisie. Sunt si mai rapide, deoarece transferul de putere la roti se face optim. La o manuala e imposibil sa schimibi mereu in punctul optim, si oricum pierzi din eficienta in momentul schimbarii vitezei.
La camioane, exista un numar mare de viteze, tocmai pentru a realiza transferul optim al cuplului, vital in cazul lor. Acest lucru se poate realiza in viitorul apropiat de exemplu cu o transmisie CVT.
Cutia automata clasica, poate fi facuta cu multe viteze, dar creste complexitatea si mai ales consumul. Trebuie un echilibru intre performante si consum.
Ideea e ca, din punctul meu de vedere, cutia automata (in special CVT) este viitorul. Problema cu CVT (si cu cutia automata) este ca nu da acel "excitement" necesar unor soferi, mai ales ca sunt obisnuiti deja cu cea manuala si reticenti la schimbari
Oricum nu vreau sa transformam jurnalul de bord al omului intr-un versus!
Sistemul se numeste CVT (Constant Variable Transmission) http://auto.howstuffworks.com/cvt5.htm. E mai degraba asemanator cu un numar infinit de viteze, deoarece fiecarui punct de pe graficul motorului ii corespounde un raport de transmisie. Sunt si mai rapide, deoarece transferul de putere la roti se face optim. La o manuala e imposibil sa schimibi mereu in punctul optim, si oricum pierzi din eficienta in momentul schimbarii vitezei.
La camioane, exista un numar mare de viteze, tocmai pentru a realiza transferul optim al cuplului, vital in cazul lor. Acest lucru se poate realiza in viitorul apropiat de exemplu cu o transmisie CVT.
Cutia automata clasica, poate fi facuta cu multe viteze, dar creste complexitatea si mai ales consumul. Trebuie un echilibru intre performante si consum.
Ideea e ca, din punctul meu de vedere, cutia automata (in special CVT) este viitorul. Problema cu CVT (si cu cutia automata) este ca nu da acel "excitement" necesar unor soferi, mai ales ca sunt obisnuiti deja cu cea manuala si reticenti la schimbari
Oricum nu vreau sa transformam jurnalul de bord al omului intr-un versus!
Felicitari tuturor posesorilor de AT!!!
Respect alegerea cutiilor manuale, respect "placerea de a conduce", respect "nevoia de putere, demarajul controlat" dar desi sunt incepator va pot spune ca AT face toti banii , simt o placere deosebita si pe AT si nu mai vreau cutie manuala!
Am totusi o nelamurire: la eliberarea franei se aude si la voi un zgomot?
Respect alegerea cutiilor manuale, respect "placerea de a conduce", respect "nevoia de putere, demarajul controlat" dar desi sunt incepator va pot spune ca AT face toti banii , simt o placere deosebita si pe AT si nu mai vreau cutie manuala!
Am totusi o nelamurire: la eliberarea franei se aude si la voi un zgomot?
SW, 1.6 AT,GSL, ESP
Felicitari, clipotas! S-o stapanesti sanatos 1.000.000 de km! Ia spune, cum ti se pare? Cat ai mers cu ea? (eu am 5.000 km)
E normal ca la eliberarea franei sa se auda un zgomot.
E normal ca la eliberarea franei sa se auda un zgomot.
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .
Daca va spun ca masina are doar 720 km iar eu ca sofer aproximativ 600 km o sa radeti, dar asta e! Ce m-a incantat in mod deosebit a fost modul cum a iesit de pe nisipul afanat de pe plaja din Jupiter, a facut figuri in D, am trecut-o in 1 si a avut o forta extraordinara, s-a comportat exemplar. Ma mai incanta plecarea din rampa, nu pleaca in spate nici un cm, ce mai face toti banii..........
SW, 1.6 AT,GSL, ESP
Din configuratorul de pe site-ul www.kia.ro reiese ca varianta pt proceed pe motorina cu AT este 2.0 DSL,1991,140/3800 si costa in plus 815 euro fara TVA.
SW, 1.6 AT,GSL, ESP