citind intamplator pe un site slovac am gasit o informatie despre puterea maxima pe care o poate obtine un ceed prin toate mijloacele posible .... Astfel :
1.4 GSL - de la 109 la 123 CP max
1.6 GSL - de la 122 la approx 140 CP max
2.0 GSL - de la 143 la 162 CP max
2.0 DSL - de la 170 la 189 CP max
Din pacat nu mai reusesc sa gasesc siteul dar daca il voi gasi va voi transmite linkul cu mare placere ....
cee`d 1.4 GSL Best kompass blue pro_cee`d 1.4 GSL Best mars red
Nu as vrea sa contrazic pe nimeni, dar cand eram eu la scoala, la limba fizica am invatat o formula (pe care normal ca am uitat-o) si tin minte ca viteza maxima se calcula in functie de frecare, greutate si puterea motorului. Tot de la aceeasi materie mai stiu ca rolul cutiei de viteze era sa reduca puterea motorului la inceput si in ultima treapta sa redea exact ce stie motorul (adica 100 de cai nu prea sunt suficienti sa pleci de pe loc pt ca masina e prea grea si parca era un coeficient de 1/6 reductie pentru treapta 1). Acum eu am terminat scoala de cev vreme, am uitat multe, nu am fost cel mai eminent scolar. Din ce cred eu, nu prea o sa scoti tu 180 de cai din motorul de 1.4 decat cu vreo 2 turbine si poate daca pui cilindrii in V. Zic si eu. Cat despre cutia de viteze, ce se scria mai sus, e perfect adevarat, daca ai cutia mai lunga teoretic ajungi la viteze mai mari, dar tre sa ai putere mai multa. Benzina consumata in minus cred ca nu este un lucru adevarat, daca era posibil eu sunt ferm convins ca ar fi pus coreenii o cutie care sa consume 1l/100Km si acum kia era cea mai vanduta marca din lume. Poate o sa reusesti tu si o sa te imbogatesti, iar noi radem de tine. Cine stie. Daca reusesti ce ti-ai propus, vin si eu sa vad, dar nu o sa fac un test drive, din principiu, prin munca pe care o fac nu apreciez improvizatiile, prefer lucrurile standard pentru ca au o logica, multe teste si mai ales multe standarde legale in spatele lor.
Ca si om care a fost in Danemarca iti spun ca acolo nu or sa te ajute caii in plus, iar drumul daca vrei sa il scurtezi cu o zi, il poti face cu avionul, pt ca pe autostrazile din afara este mult mai aglomerat decat este la noi si poate doar daca mergi noaptea si dormi ziua, fara sa iti modifici masina poti sa scurtezi timpul parcurs, altfel nu prea cred. Te rog sa ma crezi pe cuvant pt ca am calatorit un pic pe afara.
Eu mai stiu un lucru: nu exista ceva ce nu se poate face, problema este cat costa. La cati bani bagi in masina ca sa faci modificarile pe care le doresti, de ce nu ti-ai luat motorul de 2.0, il mai resoftai nitzel si aia era.
In rest iti urez bafta si spor la treba pt ca ai ceva de munca sa realizezi ce ti-ai propus si nu uita ca in danemarca bate rau vantul, s-ar putea daca bate din lateral sa iti creeze probleme de stabilitate.
P.S. Apropo de limitari, masina mea are limita pe scaunul din stanga, eu am mers doar cu aproape 190 si stiu de pe GPS ca bordul arata cu 5Km mai mult decat este in realitate, deci pot spune ca am mers doar cu 180, lucru apropiat de viteza maxim constructiva data de producator, care din punctul meu de vedere nu e intamplatoare.
Nu stiu mecanica, nu stiu fizica si nici koreana nu stiu. Tot ce stiu e ca am un cee'd de 1.4, 16v, 109cp, si in treapta a 5-a cu pedala de acc apasata la maxim aveam 185-187/h. Sincer, la ce drumuri avem..., 120-140/h e super suficient, chiar prea mult. Poate peste 50 de ani..., cand o sa avem si noi autostrazi si drumuri........
Cat despre modoficari la motor si alea alea...., daca tot vrei sa bagi atatia bani in ea..., nu vrei sa iti cumperi un aeroport propriu si personal sau un circuit de curse si sa iti ti masina acolo..., ar fi super cool..., oricum pe sosele nu ai ce cauta, cel putin nu la volan ;;)
Haideti mai ca nu sunt chiar asa de rele drumurile, eu am facut autostrada spre mare cu 160 constant si chiar totul a fost in parametrii normali. Mai mult, la intors am mers cu 140-150 (as am considerat eu ca e ok sa merg) si iarasi, nimic de obiectat. Adica mie mi se pare normal sa mergi pe dn1 cu 120 si pe autostrada cu 150, drumurile sunt ok, s-ar merge si mai tare dar totusi nu suntem singuri pe sosea. Nu sunt de acord cu cei care merg in localitate cu 130 si in afara ei cu 200, e cam mult pt oricat de buna ar fi soseaua.
Viteza maxima stiu ca e influetata de amestecul aer/combustibil la o turatie maxima constructiva. 2.0 Diesel are pe bord scris 200km/h la 3500 rpm. Este limitat la 210km/h.
Daca la aceeasi turatie papa mai mult combustibil creste viteza. Cam atat.
Salve,
simt nevoia sa clarific cate ceva, cu ceva cunostinte de fizica in plus si poate de ajutor pentru cei care cred ca 15cp in plus=50km/h. Sa incepem cu inceputul la o anumita viteza intr o stare de echilibru (aparent), egal care ,oricare, Finaintare=Ftractiune-Ffrecare-Frez_la inaintare. Prima componenta e data de motor si e tranformate de cutie si transferata la roti, a doua este legata de prin definitia ei de greutate si de un coeficient de frecare (dat de material) in principiu constanta la orice viteza, iar a treia e rezistenta la inaintare data de frecarea cu aerul. Astea sunt legi descoperite de vreo 400 si ceva de ani incoa de cand exista fizica newtoniana si considerate ca atare la constructia unui obiect ca masina. Cea mai "proasta" componenta din formula e F de rezistenta la inaintare, pentru ca ea are marea hiba de a creste cu patratul vitezei: Frez_inaintare=1/2*rho*A*v^2*Cx. Acuma stie toata lumea Cx e coef de rez la inaintare, A e aria echivalenta care sta perpendicular pe directia de mers(de ex o sectiune prin masina la marimea ei maxima), rho e densitatea aerului iar v e viteza. Ce se intampla, daca presupunem totul constant in formula in afara de viteza, rezulta ca la fiecare crestere a vitezei avem o crestere patratica a fortei, adica daca la v=10km/h avem forta F la v=20km/h avem F1=F*(2^2)=F*4 etc. Adica cu cat crestem viteza cu atat crestem rezistenta la inaintare dar nu in raport liniar ci patratic. Asta e forta cu care trebuie sa te bati sa ajungi la viteza maxima mai mare, in termen extins daca am nevoie de 50 Cp sa ajung la 100km/h, imi trebuie 200 sa ajung la 200, 450cp la 300, etc.
m
Cee'd SW (2007),LX+W+S, 115 CRDI, albastru baltic-Vandut 04.03.2016 la 196000km Golf VI (2012), Style, 1.6 TDI, Tornadorot
ODO >63000 km
Si ca luminam si alt thread despre un motor warp montat pe Procee'd, daca luam concluziile trase de mitzux si calculam mai departe, reiese urmatoarea concluzie: ca sa ajunga la viteza de 240km/h motorul de 1,4 ar trebui sa aiba macar 150CP
regula de 3 simpla: daca la 200km/h (cat am reusit cu a mea) am ajuns cu 109 Cp, atunci la 240km/h (cat a reusit nesta3 ) cati cai putere sunt necesari? X= 240x109/200 = 130,8. Dar tinand cont ca forta creste patratic, nu liniar, atunci facem diferenta intre cele 2 viteze si inmultim cu 2 => 130,8-109= 21,8x2= 43,6 CP diferenta. 46,3+109=152,3CP Asta presupunand ca viteza maxima atinsa de mine este de 200, desi mai aveam pedala pana pe la 205 cred. Evident, daca luam viteza reala in calcul (~190km/h) ajungem la concluzia ca motorul de 1,4 al lui nesta scoate ~170Cp ceea ce inseamna ca de fapt el are un Golf TSI de 1,4 tunat!!!
P.S. - Sper ca nu-s corigent la matematica, ca am cam ruginit de cand n-am mai folosit-o
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
eu am limitatorul la 160km/h , de acolo mi se taie acceleratia primind injurii la adresa piciorului care-mi sta pe acceleratie, deasemenea si prin oras am limita la 60km/h, factorul principal, prietena pe scaunul din dreapta