Xceed 1.5 T-dgi

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

@Andrei când expiră cu siguranță te contactez pentru consultanță. :D

Două întrebări stupide legate de mașină.

1. Pe supervision cluster de 12.3 a.k.a bordul digital pentru transmisia de 7DCT există posibilitatea să arate temperatura cutiei? Eram curios cum sta în trafic normal citadin.
2. Care este comportamentul vostru de condus în trafic de oraș cu 7DCT?

Eu am următoarea abordare autohold și start stop activ, în trafic țin frâna apăsată încât să se activeze ambele, presupun că la oprirea motorului decuplează și ambreiajul iar la pornire de pe loc încerc să reduc cât posibil crawling adică mers ușor în față, aștept să pot pleca normal de pe loc nu înaintez ușor după cel din față. La girații și cedează trecerea tot același comportament folosesc, bazat pe frână cu start stop și autohold activ. La stopuri și semafoare o scot și pe liber. Recomandarea dealerului a fost să o scot pe liber când sunt oprit cât de des posibil. Știu că 7DCT are tendința să arde ambreiajele de aceea încerc să aflu care este stilul optim de condus cu ea să nu am probleme prematur. Am citi topicul dedicat de la aria pentru Sportage și nu pot să zic că este un așa da clar.

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by andrei1271984 »

@Andrei când expiră cu siguranță te contactez pentru consultanță.
\:D/ :partyman:
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

alexs
Posts: 60
Joined: 30 Jan 2020, 15:51
Auto: Leon 5F FR
Location: Bucharest

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by alexs »

Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente nefavorabile. Thumb up pentru dotari. Subscried
In prezent si eu compar un pic xceed-ul cu cx-30, dpmdv mazda are un big plus pentru automata.
De curiozitate, reducerile primite au fost doar cele mentionate pe site sau si altele? Am vorbit la 2 reprezentante si mi-au spus ca se ofera doar ce e pe site.

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

@alexs Mulțumim mult. Grea decizie intre CX-30 si Xceed. Noi am ales pur emoțional, ne-a plăcut lookul la Xceed mai mult, partea de plastic supradimensionată la CX-30 strică acele linii grozave și cred că Xceed este o idee mai bună ca preț pentru o configurare cu dotări comparabile. Adevărat că în cazul Mazda nu au o cutie cu ambreaj dublu uscat ci o cutie clasică automată care teoretic este mai fiabilă.

Pentru prețul final plătit la Xceed după programul rabla peste discounturile oficiale, cele de pe site, a fost un discount si din partea dealerului.

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by Bogo2020 »

Pe supervision cluster de 12.3 a.k.a bordul digital pentru transmisia de 7DCT există posibilitatea să arate temperatura cutiei? Eram curios cum sta în trafic normal citadin.
Da, poti sa vezi temperatura cutiei. Folosesti butonul 1 ca sa schimbi modurile, Apoi comutatorul 2 pentru a gasi afisajul temperaturii. Temperatura este afisata in vreo 10 trepte. Eu nu am reusit sa trec de 4.
VolanKia.png
Care este comportamentul vostru de condus în trafic de oraș cu 7DCT?
Conduc de obicei pe modul normal, in D, cu Auto Stop oprit. Auto Hold-ul il activez daca am plecari din rampa.
Ca orice cutie de viteze de generatie noua, va avea tendinta sa treaca in coasting de fiecare data cand iei piciorul de pe acceleratie. Asta inseamna ca nu prea ai frana de motor. Daca vrei sa ai mai multa frana de motor, trece cutia in modul sport. Poate o fi doar in capul meu, dar cateodata mi se pare ca scot consum cu o idee mai mic in mod sport, probabil datorita franei de motor.

Am gasit aici cateva contra-indicatii pentru cutia dublu ambreiaj (din cate imi dau seama este vorba de aceeasi cutie ca a noastra - 7DCT, ambreiaje uscate):
https://www.youtube.com/watch?v=W42zsFYjZvM
Grea decizie intre CX-30 si Xceed
La mine nu a fost grea decizia. Mai avem un CX-3 si dupa 3 ani de folosire usoara (ODO 18000 km) si ingrijire ca la carte (spalat numai acasa, ceruit, tinut in garaj), unele materiale s-au degradat prea repede. Degradarea asta mi-a confirmat-o si un coleg cu combinatia CX-30 + 2 copii mici + folosire urbana.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

Bogo2020 Mulțumesc mult pentru răspuns. M-am jucat în meniul de la butonul 1 (Mode), probabil nu am săpat destul de adânc. Legat de cutie, am văzut video-ul lui engineering explained, mulțumesc pentru distribuție, are destul de mult sens ce spune legat de DCT.

Da ai dreptate, în modul sport este mai aproape de cum ași folosii cutia dacă este manuală mai ales pe drumuri virajate cu mai multă frănă de motor și ținută în treaptă mai mult. Legat de consum între cele două moduri încă nu am mers destul să am o imagine relevantă de diferențe de consum, este posibil să fie dacă face frână de motor mai des.

Îmi pare rău să aud de Mazda că are probleme legate de materiale, atunci sunt și mai împăcat de alegerea legată de KIA. Pare destul de bine închegată, sper să dovedească în timp că așa este.

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

După cum am menționat chiar în primul post că sunt dornic să o infoliez cu PPF, a fost programată la Glasstunnig in Brașov, astăzi chiar am lăsat mașina la ei.

Botul mașinii și farurile fiind cele mai expuse la pietricele și zgârieturi de la rularea pe drumurile patriei o să fie infoliată cu Lumar Paint Protection film premium cu autovindecare și durata de viață 10 ani iar restul mașinii cu Lumar Paint Protection film standard care are durata de viață 5 ani.
Experiența a fost faină de la primul contact telefonic pana la vizita de evaluare, măsurare pentru un cost estimativ. Au oferit detalii la întrebările mele cat și o descriere a procesului de aplicare. Chiar m-am jucat și cu o mostră de PPF premium și o perie de sârmă.
Plăcut surprins de ei pana acum, nu au încercat să împingă vânzarea în nici un fel, recomandarea lor fiind doar botul mașinii fiind cel mai expus iar costurile fiind mai mici astfel. Eu am dorit să vedem și ce înseamnă o opțiune totala cat și una intermediara bot + portiere.
Prima impresie din rândurile de mai sus este încă validă și azi când am lăsat mașina, din nou au fost foarte primitori și transparenți, cu detalii despre proces, etapele lui, chiar au prezentat o altă mașină care era în lucru să văd cum arată. Sunt plăcut impresionat până acum, aștept cu nerăbdare rezultatul.

ODO 1000 KM
Oficial am ajuns și la 1000 de km în weekend. Ocazie de un mic road trip cu kinderul la bord, o escapadă scurtă până la satul Peștera. Am rămas foarte impresionat de consum 4.7 l/100 măsurat de mașină pentru trip, cu mers normal, întins fără frânări și accelerări puternice să îl trezesc pe kinder dar nu mers încet, pe petecul de autostrada între Cristian și Râșnov cu 130 km/h, 100 de km/h pe DN și 50-60 km/h în localitate. Foarte impresionat. Într-adevăr total avg. de la momentul când am ridicat mașina până acum este 9.8 l/100 însă în ultimi km a scăzut simțitor, în oraș mers normal se învârte la 7.6 - 7.8 l /100.

Am încercat și cruise control adaptiv care a mers foarte bine, setat la 130 km/h a păstrat distanța față de mașina din față cu frânare și accelerare fără nici un fel de intervenție din partea mea iar împreuna cu lane assist (LFA) activ mai că ziceam că este mașină semi-autonomă.

Plăcut surprins și de cutia de viteză, l-a urcare pe serpentine strâmte a fost destul de inteligentă și a lăsat mașina în treapta a doua în plaja de cuplu, nu a schimbat într-o treaptă superioară inutil. La fel la coborâre a ținut treapta 2 sau 3 după caz până la 3500-4000 de rotații pentru ceva frână de motor, din nou fără schimburi inutile.

Dar cum multă vorbă fără poze nu au nici o valoarea

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by ionutp »

Frumoase pozele si descrierea iar consumul e impresionant.
Sunt curios ce preturi sunt la PPF. Eu m-am interesat de un sealant/ceara cu o perioada mai lunga (2-3 sau chiar 5 ani) si pretul se duce la 2000 RON sau mai mult, in functie de solutiile folosite. Dar am zis ca nu merita, masina nefiind noua.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

@ionutp Costul estimativ este 7.200 de lei. Vineri teoretic este gata, aștept cu nerăbdare rezultatul și cu siguranța împărtășesc aici păreri.

Fun fact :lol: , trebuie să fac un review și la aplicația smart UVO, este tare hazliu să primesc zeci de notificări de la mașină în aplicație că nu este încuiată, că are portbagajul deschis, capota, portiera x în timp ce s-au apucat de meșterit la ea.

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

Salutări,

Să îl citez pe Clarkson "in other news" este gata procesul de colantare cu PPF a mașinii. Per total sunt foarte mulțumit de cum a ieșit. Au lucrat îngrijit și frumos.

Comentariu PRO
+colantarea integrală a suprafețelor vopsite cât și a farurilor și stopurilor
+tăierea particularizată pe fiecare element colantat
+acoperirea marginilor elementului - împăturirea peste muchie cu PPF
+demontarea stopurilor, siglelor și a șinelor de acoperiș pentru a merge și sub ele cu PPF
+auto-vindecare atât a PPF Lumarr Premium folosit la bot și a PPF Lumarr standard pentru restul
+lucrarea realizată în timpul și la costurile agreate din momentul evaluării
+amabili și politicoși în interacțiune
+au contactat dealerul dacă demontarea stopurile va genera probleme și coduri de eroarea


Comentariu CONTRA
-proprietățile hidrofobe ale PPF nu sunt la așteptările mele - există dar nu se pot compara cu un ceramic coating sau cu o ceară de calitate aplicată manual
-2-3 puncte unde se vede un punct de mărimea unui vârf de pix, probabil un fir de praf pe suprafață înainte de aplicare - imperceptibile însă ochii mei foarte critici le-au văzut
-decuparea la antena de pe acoperiș vizibilă însă demontarea ei genera necesitatea demontării plafonului pe interior și nu am agreat idea


Dar cum nici o vorbă nu are valoarea fără poze, câteva proaspete după ce am cules mașina.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by alexcrist »

O variantă doar cu bot (bară+capotă) ai idee cât era? Sau bot+uși, dacă zici că ți-au făcut oferta asta. Mersi!

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

Salutari alexcrist,

Bară față, faruri cu PPF Lumarr premium + aripi și capota cu PPF Lumarr standard estimarea era pe la 3200 lei.
Bară față, faruri cu PPF Lumarr premium + aripi, capota și cele 4 uși cu PPF Lumarr standard estimarea era pe la 4900 lei.

Hope it helps, să vedem cât rezistă. Cea standard are durata de viața de 5 ani și cea premium 10 ani. Poate sunt eu exagerat că am aplicat pe toată mașina dar pur și simplu mă supără maxim când văd urme de portiere, pietricele, mingi, zorzoane de la genți etc. în lacul mașinii

Bogo2020
Posts: 91
Joined: 06 Mar 2020, 19:43
Auto: XCeed 1.4 TGDI DCT, 2020
Location: Craiova

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by Bogo2020 »

bogdan.adrian.bv, felicitari pentru ca ai fost destul de curajos si dispus sa platesti pentru singura metoda eficienta de protectie impotriva zgarieturilor! =D> =D> =D>

Daca acum cauti efect hidrofob, poti sa mai dai un strat de ceara (sau ceramic coating) peste folie. Dar iti spun ca dupa 10 ani de experimentat cu o multime de tipuri de ceara, de la diverse branduri, efect hidrofob bun obtii doar in prima luna dupa ce aplici ceara. Apoi indiferent cat de atent esti la spalare (sampon cu ph neutru, respectat cu sfintenie proceduri de spalare), efectul acela hidrofob care te unge pe suflet dispare destul de repede.

Avantajul foliei este ca vei avea mereu efectul hidrofob pe care il observi acum. Uretanul din care e facuta folia este foarte elastic si va "repara" zgarieturile mici cand da de caldura, astfel incat suprafata va fi mereu neteda si va permite apei sa alunece usor.

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by alexcrist »

bogdan.adrian.bv wrote: 12 Jun 2021, 14:37 Bară față, faruri cu PPF Lumarr premium + aripi și capota cu PPF Lumarr standard estimarea era pe la 3200 lei.
Mersi, deci doar bara+capota ar fi poate un 2000. Pe faruri am deja, pe aripi nu mă interesează în mod special. Interesant...

În banii ăștia intră și ceva tratament de decontaminare? Sau e complet separată curățarea? Că eu am deja 34k km de insecte. :lol:

bogdan.adrian.bv
Posts: 60
Joined: 30 Nov 2020, 17:00
Auto: Xceed
Location: Brasov

Re: Xceed 1.5 T-dgi

Post by bogdan.adrian.bv »

În banii ăștia intră și ceva tratament de decontaminare? Sau e complet separată curățarea? Că eu am deja 34k km de insecte.
@alexcrist Mașina am lasat-o cu o zi mai repede față de programarea inițială pentru a fi pregătită de ei. Pregătire prin spălare + decontaminare care au fost incluse în preț. Nu au făcut ceva detailing separat sub forma paint corection sau polish pentru că nu a fost nevoie fiind nouă. Best case este să mergi la ei să vorbești direct, cu mine au fost de treabă și la evaluare am găsit soluția care să fie ok pentru mine.

@Bogo2020 Mulțumesc de feedback și încurajare, amici și familia îmi spun că sunt plecat cu sorcova că am cheltuit atât doar pe protecție împotriva zgârieturilor.
Chiar am omis să îi întreb de aplicare ceară sau ceramic pe folie. Bine de știut că se poate, tot timpul îmi place luciul acela perfect și efectul hidrofob. Și eu de vreo 10 ani aplic manual ceară pe mașină, pe Polo cam o dată pe lună dădeam cu ceară iar spălarea manuală făcută de mine cu șampon. Am folosit mulți ani ceara Turtlewax modelul old school la care era ceva de muncă pentru un luciu perfect dar rezultatele erau bune iar acum de 2-3 ani am trecut la produsele Sonax, șampon și ceară lichidă, mai rapid de aplicat, timpul este scurt dar și îmi place cum arată.

Bătrânul Polo la aproape 13 ani încă se ține bine :D cu un pic de atenție

Image

Image

Îmi vine în cap un tratament ceramic profesional la un atelier de detailing. Însă deja sunt întins peste limita rezonabilului cu PPF pe toată mașina din perspectiva soției :roll: așa că justificarea unui tratament ceramic de probabil 2000 de lei chiar acum este la limita #-o

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”