Culoarea uleiului dupa revizie
Culoarea uleiului dupa revizie
Salut,
S-a uitat cineva imediat dupa revizie la culoarea uleiului la joja?
Eu tocmai am facut o revizie si m-am uitat la joja cand am ajuns acasa de la service. Uleiul avea o culoare cam inchisa ceea ce mi s-a parut un pic ciudat, pentru ca tin minte ca m-am uitat la joja si cand masina era noua, si uleiul era aproape incolor.
Cum ar trebui sa arate uleiul dupa ce a fost schimbat? e prima data cand schimb uleiul, si de-aia va intreb pe voi
S-a uitat cineva imediat dupa revizie la culoarea uleiului la joja?
Eu tocmai am facut o revizie si m-am uitat la joja cand am ajuns acasa de la service. Uleiul avea o culoare cam inchisa ceea ce mi s-a parut un pic ciudat, pentru ca tin minte ca m-am uitat la joja si cand masina era noua, si uleiul era aproape incolor.
Cum ar trebui sa arate uleiul dupa ce a fost schimbat? e prima data cand schimb uleiul, si de-aia va intreb pe voi
C'eed Best Kompass blue
ODO: 14k KM
ODO: 14k KM
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
Daca nu faci vreo reparatie capitala la motor culoarea uleiului nu va mai fi niciodata ca atunci cand masina era nou-nouta. Asta din cauza ca la revizie e imposibil sa iti scoata tot uleiul vechi, iar ce mai ramane prin motor si carter "contamineaza" uleiul nou. In plus nici motorul nu mai e curat, in functie de stilul de mers pot incepe sa apara depuneri de calamina care influenteaza si ele culoarea uleiului. Cantitatea de ulei vechi fiind extrem de mica, impactul negativ asupra uleiului nou e insignifiant, deci nu ai de ce sa-ti faci griji din punctul asta de vedere. In schimb calamina nu face bine deloc si daca mergi "batraneste" si schimbi treptele ca la diesel favorizezi depunerea ei. Daca ai un stil de mers normal nu ai de ce sa-ti faci griji iar culoarea uleiului e mai inchisa in principal din cauza uleiului mai vechi ramas.
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
Multumesc de raspuns,
explicatia face sens, m-am gandit si eu initial ca a mai ramas ceva ulei din cel vechi, dar am vrut totusi sa va intreb si pe voi.
Referitor la stilul de mers, schimb vitezele pe la 2500 - 2800 in oras, si peste 3000 in afara - depinde de situatie, poate sa fie si 4000
explicatia face sens, m-am gandit si eu initial ca a mai ramas ceva ulei din cel vechi, dar am vrut totusi sa va intreb si pe voi.
Referitor la stilul de mers, schimb vitezele pe la 2500 - 2800 in oras, si peste 3000 in afara - depinde de situatie, poate sa fie si 4000
C'eed Best Kompass blue
ODO: 14k KM
ODO: 14k KM
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
nu-mi dau seama ce motor ai, dar daca ai benzina mergi foarte subturat(cuplu maxim il ai la 5000). ce consum ai ?
-
- Posts: 122
- Joined: 27 Mar 2008, 14:30
- Auto:
- Location: Bucuresti
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
La mine nici acum nu e negru si aproape am facut 10k(mai am vreo 70 km ) ...e asa masliniu inchis...sa nu uiti sa cureti joja inainte de verificare poate a ramas ``naspa`` de la uleiul vechi
@hatfield - am si eu o intrebare : cat iti arata nivelul uleiului pe joja acum?e intre sau mai mult spre full?
@hatfield - am si eu o intrebare : cat iti arata nivelul uleiului pe joja acum?e intre sau mai mult spre full?
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
si la mine e maroniu asa si e aproape spre plin uleiul.
Kia Pro Ceed 1.6 GSL CITY- Machine Gray , GL 28 REF , odo 65.500 km . Chestii adaugate/modificate : filtru panel K&n,inlocuit traseu gaze carter>admisie cu 2 mini filtre conice aftermarket de un capat si de altul , magnet MFS, bujii ngk iridium ix ,becuri H7, H1 ( NightGuide= s-au ars dupa juma de an urmeaza kit bixenon cu angeleye si leduri ) si W5W ( blue vision= s-a ars unul chiar inainte sa ma duc la ITP ) ) , sticker "clubkia.ro" pe luneta si "coastra de est" pe usa sofer ( mai am ink vre-o 3 stikere pe usa la sofer) . Urmeaza METABOND in ulei si benzina, apoi CHIPTUNING la TCM TURBO ,aprox 200euro .
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic
http://picasaweb.google.com/virusvex
sau http://picasaweb.google.com/virusvex6 ->>INTALNIRI CLUBKIA
Filmulet cu masina http://www.youtube.com/watch?v=oRyiiwNmEic
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
uleiul proaspat e deschis la culoare spre galbui. pe masura ce se invecheste se oxideaza datorita temperaturilor la care e supus si a particulelor metalice pe care le aduna de pe piesele in miscare (segmentii si cuzinetii mai ales). la motoarele mai vechi mai are o contributie importanta la oxidarea uleiului si faptul ca mai exista scapari de gaze pe langa piston.
calamina se depune pe 'punctele fierbinti' are camerei de ardere, si anume scaunele supapelor si soclurile bujiilor si nu prea are tangenta cu uleiul. in plus in ulei ar fi cazul sa nu ajunga multe particule fiindca sunt multe microcanale pe care le pot infunda.
inchiderea la culoare a uleiului nou se produce incet in cateva sute de km. daca uleiul era maro inchis la iesirea ta din service dupa mine inseamna un singur lucru: nu l-au schimbat sau au pus vreo pisoarca. sfatul meu e sa o duci la un mecanic sa evalueze uleiul ala macar ochiometric daca nu exista posibilitatea sa-l si testeze si chimic.
calamina se depune pe 'punctele fierbinti' are camerei de ardere, si anume scaunele supapelor si soclurile bujiilor si nu prea are tangenta cu uleiul. in plus in ulei ar fi cazul sa nu ajunga multe particule fiindca sunt multe microcanale pe care le pot infunda.
inchiderea la culoare a uleiului nou se produce incet in cateva sute de km. daca uleiul era maro inchis la iesirea ta din service dupa mine inseamna un singur lucru: nu l-au schimbat sau au pus vreo pisoarca. sfatul meu e sa o duci la un mecanic sa evalueze uleiul ala macar ochiometric daca nu exista posibilitatea sa-l si testeze si chimic.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
inclin sa fiu si eu de acord cu @sonty.
nu poate fi foarte inchis la culoare, daca l-a schimbat.
uleiul nou are de obicei culoarea mierii. daca ai mers doar pana acasa dupa ce l-ai schimbat, ar trebui sa arate destul de deschis la culoare. ca sa vezi daca e uleiul curat, poti sa mai faci o chestie: curata joja, bag-o inapoi, scoate-o si sterge-o pe un servetel alb. asteapata 1-2 minute ca servetelul sa absoarba si uleiul sa se intinda mai mult si apoi observa daca a ramas o pata mai neagra in locul unde ai sters. daca e foarte neagra, e de rau, ori nu l-au schimbat, ori nu ti-au golit motorul de uleiul cel vechi si ti-au pus mai putin din cel nou.
abureala cu uleiul care ramane in carter am luat-o si eu de la service-ul caremil din iasi, cand aveam almera.
am schimbat service-ul cu altul din piatra neamt.
bineinteles dupa ce am facut reclamatie la OPC si nu s-a rezolvat nimic.
astia ma trimiteau la LAREX sa fac analize la ulei. ma costa mai mult asta decat sa schimb uleiul din nou.
nu poate fi foarte inchis la culoare, daca l-a schimbat.
uleiul nou are de obicei culoarea mierii. daca ai mers doar pana acasa dupa ce l-ai schimbat, ar trebui sa arate destul de deschis la culoare. ca sa vezi daca e uleiul curat, poti sa mai faci o chestie: curata joja, bag-o inapoi, scoate-o si sterge-o pe un servetel alb. asteapata 1-2 minute ca servetelul sa absoarba si uleiul sa se intinda mai mult si apoi observa daca a ramas o pata mai neagra in locul unde ai sters. daca e foarte neagra, e de rau, ori nu l-au schimbat, ori nu ti-au golit motorul de uleiul cel vechi si ti-au pus mai putin din cel nou.
abureala cu uleiul care ramane in carter am luat-o si eu de la service-ul caremil din iasi, cand aveam almera.
am schimbat service-ul cu altul din piatra neamt.
bineinteles dupa ce am facut reclamatie la OPC si nu s-a rezolvat nimic.
astia ma trimiteau la LAREX sa fac analize la ulei. ma costa mai mult asta decat sa schimb uleiul din nou.
kia cee'd 1.4 city - pearl black
http://puiutu81.mybrute.com
http://puiutu81.mybrute.com
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
@djniki4:
Am Best, 1.4 pe benzina. Daca schimb intre 2500 si 3000 e subturat? n-as zice... E adevarat, cuplul maxim e la 5000 de ture, dar asta nu inseamna ca tre sa mergi cu 5000 de ture prin oras
Intr-a doua la 5000 de ture viteza sare de 60 km/h. Ar insemna ca prin oras sa merg numai cu a-ntaia si cu a doua
De consumat, CB-ul arata un consum mediu de 9,1 (merg cam 60% in oras) cu comentariul ca stau mult la cozi prin Bucuresti Eu cred ca subturat ar fi daca as schimba vitezele sub 2000 de ture.
@Alexboss87
Nivelul la joja e full, e chiar pe semnul de full. Au aparut si cateva pete langa joja, semn ca sare un pic de ulei pe acolo.
@sonty: Acum cred ca e tardiv sa mai merg la un service pentru ca am vre-o 6-700 de kilometri de cand am facut revizia. Culoarea uleiului pare la fel ca un ziua reviziei - maroniu inchis transparent. Din cate imi aduc aminte inainte de revizie era negru si era opac. De schimbat sigur a fost schimbat. Mi s-a parut curios ca e maroniu, cand eu ma asteptam sa fie galben. Dupa ceva discutii cu oameni mai priceputi ca mine am aflat ca e oarecum normal sa nu mai aiva culoarea pe care o avea cand masina era noua
Am Best, 1.4 pe benzina. Daca schimb intre 2500 si 3000 e subturat? n-as zice... E adevarat, cuplul maxim e la 5000 de ture, dar asta nu inseamna ca tre sa mergi cu 5000 de ture prin oras
Intr-a doua la 5000 de ture viteza sare de 60 km/h. Ar insemna ca prin oras sa merg numai cu a-ntaia si cu a doua
De consumat, CB-ul arata un consum mediu de 9,1 (merg cam 60% in oras) cu comentariul ca stau mult la cozi prin Bucuresti Eu cred ca subturat ar fi daca as schimba vitezele sub 2000 de ture.
@Alexboss87
Nivelul la joja e full, e chiar pe semnul de full. Au aparut si cateva pete langa joja, semn ca sare un pic de ulei pe acolo.
@sonty: Acum cred ca e tardiv sa mai merg la un service pentru ca am vre-o 6-700 de kilometri de cand am facut revizia. Culoarea uleiului pare la fel ca un ziua reviziei - maroniu inchis transparent. Din cate imi aduc aminte inainte de revizie era negru si era opac. De schimbat sigur a fost schimbat. Mi s-a parut curios ca e maroniu, cand eu ma asteptam sa fie galben. Dupa ceva discutii cu oameni mai priceputi ca mine am aflat ca e oarecum normal sa nu mai aiva culoarea pe care o avea cand masina era noua
C'eed Best Kompass blue
ODO: 14k KM
ODO: 14k KM
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
In calitatea ta de utilizator de ...........masina trebuia sa ai grija:hatfield wrote:Salut,
S-a uitat cineva imediat dupa revizie la culoarea uleiului la joja?
Cum ar trebui sa arate uleiul dupa ce a fost schimbat? e prima data cand schimb uleiul, si de-aia va intreb pe voi
- sa respecti intervalele de revizie,
- sa verifici cam din 3 in 3.000 km nivelul uleiului pe joja, desi la mine in 35.000 km cu ceedulica nu a fost cazul de completare ulterioara,
- sa ai grija sa-ti puna ulei bun in motor - sintetic si la cerintele manualului,
- sa schimbe si filtrul de ulei odata cu ...uleiul,
poate sa stai acolo la service sa vezi cu ochisorii tai cam ce ulei .........foloseste, al lor sau al tau .....cumparat,
- sa te duci la service de urgenta daca se aprinde si ramane asa vreun martor pe bord ... in special cel de ulei,
in rest culoare, gust, miros ....... cred ca te complici degeaba.
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
@djniki4:
Am Best, 1.4 pe benzina. Daca schimb intre 2500 si 3000 e subturat? n-as zice... E adevarat, cuplul maxim e la 5000 de ture, dar asta nu inseamna ca tre sa mergi cu 5000 de ture prin oras
Intr-a doua la 5000 de ture viteza sare de 60 km/h. Ar insemna ca prin oras sa merg numai cu a-ntaia si cu a doua
ok, parerea ta, am condus mai multe masini si stiu ce vorbesc. Nu zic sa o duci la 5000, dar sub 3000 mi se pare foarte subturata ideal este sa schmbi cam intre 3000-4000. Nu e numai parerea mea, e si parerea unora dintre colegii dupa forum.
un exemplu : 1-a 30-35 , a 2-a 40-45, a 3-a 60 ( si merg cu a 3-a constant intre 60-70 si am consum instant 4-5.5), a 4-a o dau numai dupa 70. Salut
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
Salutare,
Merci pentru sfaturi Djniki4, o sa incerc ce mi-ai zis, numai ca traseul meu zilnic prin Bucuresti (zona de nord) nu e prea fericit si mai mult stau in coloana. Oricum o sa incerc sa schimb peste 3000 sa vad daca influenteaza cu ceva la consum.
Pyfman, merci si tie pentru sfaturi, sa stii ca le-am urmat pe toate pana acum, cu exceptia ca n-am stat langa mecanici cand au facut revizia. Masina a stat mai mult in service pentru niste zgarieturi, si am facut si revizia cu aceiasi ocazie ca sa nu mai merg inca o data la service desi mai aveam de facut 1300 de kilometri cu ea pana sa ajung la 15000. Au bagat-o intai la vopsitorie, si au facut revizia dupa, asa ca eu nu mai eram pe-acolo. Data viitoare o sa fiu si eu de fata
Merci pentru sfaturi Djniki4, o sa incerc ce mi-ai zis, numai ca traseul meu zilnic prin Bucuresti (zona de nord) nu e prea fericit si mai mult stau in coloana. Oricum o sa incerc sa schimb peste 3000 sa vad daca influenteaza cu ceva la consum.
Pyfman, merci si tie pentru sfaturi, sa stii ca le-am urmat pe toate pana acum, cu exceptia ca n-am stat langa mecanici cand au facut revizia. Masina a stat mai mult in service pentru niste zgarieturi, si am facut si revizia cu aceiasi ocazie ca sa nu mai merg inca o data la service desi mai aveam de facut 1300 de kilometri cu ea pana sa ajung la 15000. Au bagat-o intai la vopsitorie, si au facut revizia dupa, asa ca eu nu mai eram pe-acolo. Data viitoare o sa fiu si eu de fata
C'eed Best Kompass blue
ODO: 14k KM
ODO: 14k KM
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
eu fac la fel si la motor 1.4 mi se pare okhatfield wrote:@djniki4:
Am Best, 1.4 pe benzina. Daca schimb intre 2500 si 3000 e subturat? n-as zice... E adevarat, cuplul maxim e la 5000 de ture, dar asta nu inseamna ca tre sa mergi cu 5000 de ture prin oras
Intr-a doua la 5000 de ture viteza sare de 60 km/h. Ar insemna ca prin oras sa merg numai cu a-ntaia si cu a doua
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
Consumul instant cu a 3-a la 60-70 ai 4-5.5 ?:))))) Pai pe la viteaza aia cu a 3-a imi arata vreo 17-20 de L consumul instant... si am tot 1.4 benzina. nu stiu cum reusesti 4.5-5 L pe instant.djniki4 wrote:@djniki4:
Am Best, 1.4 pe benzina. Daca schimb intre 2500 si 3000 e subturat? n-as zice... E adevarat, cuplul maxim e la 5000 de ture, dar asta nu inseamna ca tre sa mergi cu 5000 de ture prin oras
Intr-a doua la 5000 de ture viteza sare de 60 km/h. Ar insemna ca prin oras sa merg numai cu a-ntaia si cu a doua
ok, parerea ta, am condus mai multe masini si stiu ce vorbesc. Nu zic sa o duci la 5000, dar sub 3000 mi se pare foarte subturata ideal este sa schmbi cam intre 3000-4000. Nu e numai parerea mea, e si parerea unora dintre colegii dupa forum.
un exemplu : 1-a 30-35 , a 2-a 40-45, a 3-a 60 ( si merg cu a 3-a constant intre 60-70 si am consum instant 4-5.5), a 4-a o dau numai dupa 70. Salut
1.4 Benzina, Cassa White, City
B-39-HMD
B-39-HMD
Re: Culoarea uleiului dupa revizie
Pai lasa-l sa se stabilizeze, nu ii da talpa, si o sa vezi ca scade simtitor. Nu chiar la 5l/100km, dar in jur de 6.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups