Probleme inghet

Cum se rezolvă diverse probleme
Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Probleme inghet

Post by Akbhar »

pstefan wrote: Mi-a spus un amic care se mai pricepe la masini. Si tind sa ii dau dreptate la cat de repede imi ingheta dupa ce dadeam drumu la AC inspre parbriz.
Eram sigur. :D

Spre dezamagirea prietenului tau, da-mi voie sa iti spun ca se inseala. A/C-ul functioneaza indiferent de temperatura exterioara. Ca sa parafrazez un banc cu o fetita, un pet-shop si niste iepurasi "pe complesol il doale in cul cat de flig e afala". :D

Cu ajutorul compresorului se raceste un radiator (denumit evaporator) prin care trece aerul aspirat de afara sau din interior. Aerul este si racit si dezumidificat in acelasi timp (umezeala condenseaza pe radiator, si de aceea vara din masinile care stationeaza cu A/C pornit se scurge apa). Apoi trece prin alt radiator prin care poate circula apa calda din motor(in acest caz este incalzit) si este suflat apoi in habitaclu.

Din nou, Google este prietenul nostru ->link.

PS: Va rog sa nu faceti confuzie cu senzorul de temperatura al evaporatorului.
The evaporator temperature sensor will detect the evaporator core temperature and interrupt compressor relay power in order to prevent evaporator freezing by excessive cooling.It is a negative type thermistor whose resistance is inversely proportional to temperature
Acesta are rolul de a opri compresorul cand evaporatorul se raceste prea tare.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

User avatar
Radoo
as himself
Posts: 271
Joined: 15 Sep 2008, 22:06
Auto:
Location: Baia Mare
Contact:

Re: Probleme inghet

Post by Radoo »

Da' ce crezi frate ca face omul acolo? Sta la taine cu volanu'? Suna un prieten sa-l intrebe cat e ceasu'?
:smt044 Super tare exprimarea !!!

In schimb despre problema eu nu am patit. Nici nu imi pot da seama din ce cauza.

MikkiDuda
Posts: 5
Joined: 12 May 2008, 13:03
Auto:
Location: Brasov

Re: Probleme inghet

Post by MikkiDuda »

Eu am ajuns la concluzia ca parbrizul si luneta ingheata pe interior din cauza umezelii din aer si mai ales a zapezii de pe picioare pe care o bagi in masina. Daca la Renaultul din 85 se putea pune problema unei izolari precare, ma indoiesc ca putem discuta de asta la un numar atat de mare de masini noii, sau ca la atatea masini s-a montat gresit filtrul de polen. In cazul meu (Hyundai i30) si al unei colege cu Cee'd, parbrizul nu a mai inghetat dupa un drum lung cu AC pornit pe dezaburire si caldura - adica dupa ce s-a uscat bine interiorul. Dar nu a tinut decat cateva zile, timp in care iar s-au umplut de apa covorasele si problema a reaparut. In conditiile in care mergi 3-5 km si deschizi usile, aerul e cam la fel de umed cu cel de afara. Nu cred ca are timp AC sa-l usuce. La mine s-a rezolvat cu un saculet de desicant/siliciu (parca asa se cheama substanta - asemanator cu cel din pantofii noi) cam de 1 kg. Dupa ce am lasat ala in masina nu am mai patit sa inghete parbrizul pe interior niciodata. Bafta multa.
Hyundai i30 - 1.6 benzina

sonty
incercator
Posts: 734
Joined: 02 Jun 2007, 14:25
Auto:
Location: craiova

Re: Probleme inghet

Post by sonty »

eu am stat la cearta cu prietena vreo doua ore in masina alaltaieri. de-atunci am si eu geamuri aburite pe interior. sper sa curat pana sa dea inghetul. solutia... recirculat cu AC ca sa se usuce.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.

costelo
Posts: 396
Joined: 09 Apr 2008, 00:08
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme inghet

Post by costelo »

sonty Stiu ca oltencele sunt rele de gura :twisted: dar frate sa te certi 2 ore in masina e deaja mult prea mult . Oricum cei mai multumiti au fost vecini. :lol:
C`EED 1.4 GSL Red Mars- B 85 KTT
comandata 04.04.08- livrata 22.04.08
http://picasaweb.google.com/floreacostel76

cmg_george

Re: Probleme inghet

Post by cmg_george »

sonty presupunem ca iti deconteaza benzina consumata :) :twisted:

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: Probleme inghet

Post by ida01ro »

Akbhar wrote:
pstefan wrote: Spre dezamagirea prietenului tau, da-mi voie sa iti spun ca se inseala. A/C-ul functioneaza indiferent de temperatura exterioara. Ca sa parafrazez un banc cu o fetita, un pet-shop si niste iepurasi "pe complesol il doale in cul cat de flig e afala". :D
.....
Acesta are rolul de a opri compresorul cand evaporatorul se raceste prea tare.
acum, sa nu exageram!! sigur ca se invarte (compresorul) dar capacitatea sistemului de racire este limitata de temperatura de fierbere a fluidului frigorific, care este cu atat mai performant cu cat are temp de fiebere mai joasa.Asta dpdv termodinamic !

Dpdv al automaticii sistemului, chiar in articolul tau scrie ca un termistor opreste functionarea compresorului cand temperatura scade prea mult ( din cate imi amintesc, la ceed este 2 grd)

Una peste alta, daca afara este frig de ingheata pietrele, ma indoiesc ca functioneaza sistemul de racire (chiar dc voi vedeti ca fulia se invarte, ea este decuplata de axul compresorului) ...ca sa apara si dezumidificarea cabinei! OK?

bafta si drumuri line
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

pstefan
Baller
Posts: 149
Joined: 28 Jan 2008, 19:17
Auto:
Location: Iasi

Re: Probleme inghet

Post by pstefan »

Deci "pe complesol NU il doale in cul cat de flig e afala". Multumim ida pentru explicatiile la subiect.
Kia Ceed 1.4 Best Piston Grey - 22k+ km
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac

panzer
Moderator
Posts: 1201
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Probleme inghet

Post by panzer »

Readuc eu la viata acest topic: de 2 ori in ultima saptamana mi-a inghetat tot parbriz-ul pe interior. E drept ca odata iesisem din dus iar a doua oara din piscina, dar nu este prima data cand ies din piscina si afara sunt -10 grade.

Filtrul de polen este schimbat acum 3 luni (pe la sf lui Septembrie), Am facut cam 10.000 km de la schimb dar mai mult suburban.

Nu merg cu recirculare, ci doar cu AC si dezaburire si tot degeaba. Se incalzeste, dar tot ramane apa pe partbriz, chiar si dupa 45 de minute de drum. ACul functioneaza, l-am folosit extensiv toata vara.

Eu cred ca este ceva defect pt ca in aceleasi conditii Skoda Octavia pe clima cu AC pornit si temperatura setata pe 19 grade in interior, dezabureste perfect.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Probleme inghet

Post by quelloo »

verifica presurile ca s-ar putea sa fie pline de apa/zapada/gheata si cand se topeste poate si mocheta sa se fi imbibat.
am vazut o smecherie cu niste "nisip" din ala de pisici intr-un ciorap lasat sub scaunul masinii care absoarbe umiditatea si scapi de problema asta. inca n-am ajuns sa cumpar dracia respectiva sa o pun in practica (trebuie nisip pe baza de silicon - alb)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
megaptera
Posts: 418
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: Probleme inghet

Post by megaptera »

pachetele cu silica gel, se gasesc cam prin toate ambalajele, cutii de pantofi, electronice ...

http://www.silicagel.ro

panzer
Moderator
Posts: 1201
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Probleme inghet

Post by panzer »

Posibil sa fie imbibata si mocheta. Am varsat niste vin in spate si am curatat-o la spalatorie inainte de Craciun. Verific.

Exista mai multe posibilitati de absorbtie a umezelii. O sa incerc una statica.

User avatar
octav_ceo
Posts: 374
Joined: 14 Apr 2009, 22:26
Auto: Ceed 2009
Location: Brasov
Contact:

Re: Probleme inghet

Post by octav_ceo »

Salutare tuturor!
Problema se datoreaza excesului de umezeala din interior. Se intra cu multa zapada pe picioare, se topeste si mocheta este constant uda. Solutia:
1. covorase de cauciuc tip tavita si sa se scurga apa din ele cat mai des sa nu se reverse pe mocheta
2. nu se foloseste recirularea
3. cat mai mult AC pornit care usuca aerul (de ce crezi ca pe dezaburire parbriz porneste AC si nu-l poti opri?)
4. filtru de interior sa fie cat mai curat posibil
5. rezerva unui dezumidificator de casa (contine silicagel) pusa intr-o tavita sub scaun sau in portbagaj
Am un prieten care e taximetrist, la care masina era plina de apa in fiecare iarna si care a ajuns la concluzia ca aceste cateva reguli il ajuta sa scape de ghiata si condensul excesiv de pe interiorul geamurilor.
Alte solutii de tipul spray-urilor si al altor inventii de marketing vor fi total ineficiente daca nu respecti pe cat posibil solutiile de mai sus.

Drumuri bune tuturor!
1.4 GSL City Machine Silver
achizitionata in 13 aprilie 2009

din 1 octombrie 2011 BV-80-CEO
din 17 februarie 2011 si pe GPL
ODO GPL: ~ 120K km
ODO: ~ 140K km

panzer
Moderator
Posts: 1201
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Probleme inghet

Post by panzer »

Multumim de compendium:

1. covorase de cauciuc tip tavita si sa se scurga apa din ele cat mai des sa nu se reverse pe mocheta - Numai de cauciuc am folosit.
2. nu se foloseste recirularea - niciodata.
3. cat mai mult AC pornit care usuca aerul (de ce crezi ca pe dezaburire parbriz porneste AC si nu-l poti opri?) - fara AC nici nu vad pe unde merg.
4. filtru de interior sa fie cat mai curat posibil - mai am vreo 4000 km pana la revizie (cam 1.5 luni)
5. rezerva unui dezumidificator de casa (contine silicagel) pusa intr-o tavita sub scaun sau in portbagaj - Azi dimineata l-am montat fix in locul unde am spalat mocheta. Sa vedem cum se comporta. O sa o verific destul de des sa arunc apa din ea.

Va tin la curent.

panzer
Moderator
Posts: 1201
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Probleme inghet

Post by panzer »

Update: tot n-am rezolvat problema. :(
Am schimbat:
- covorasul de la sofer: era un pic patruns in locul in care tin calcaiul drept si sa zicem ca se scurgea apa in mocheta de dedesubt.
- filtrul de polen cu un nipparts nou nout dar fara carbon activ.

Nu mai ingheata pe dinauntru pt ca nu mai este atat de frig, dar dezaburirea tot nu functioneaza decat f greu pe stanga, spre deosebire de foarte usor pe dreapta.

Mai am de facut un test la AC, dar la revizie ca nu stau f bine cu timpul.

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”