Eram sigur.pstefan wrote: Mi-a spus un amic care se mai pricepe la masini. Si tind sa ii dau dreptate la cat de repede imi ingheta dupa ce dadeam drumu la AC inspre parbriz.
Spre dezamagirea prietenului tau, da-mi voie sa iti spun ca se inseala. A/C-ul functioneaza indiferent de temperatura exterioara. Ca sa parafrazez un banc cu o fetita, un pet-shop si niste iepurasi "pe complesol il doale in cul cat de flig e afala".
Cu ajutorul compresorului se raceste un radiator (denumit evaporator) prin care trece aerul aspirat de afara sau din interior. Aerul este si racit si dezumidificat in acelasi timp (umezeala condenseaza pe radiator, si de aceea vara din masinile care stationeaza cu A/C pornit se scurge apa). Apoi trece prin alt radiator prin care poate circula apa calda din motor(in acest caz este incalzit) si este suflat apoi in habitaclu.
Din nou, Google este prietenul nostru ->link.
PS: Va rog sa nu faceti confuzie cu senzorul de temperatura al evaporatorului.
Acesta are rolul de a opri compresorul cand evaporatorul se raceste prea tare.The evaporator temperature sensor will detect the evaporator core temperature and interrupt compressor relay power in order to prevent evaporator freezing by excessive cooling.It is a negative type thermistor whose resistance is inversely proportional to temperature