Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)
Incercati sa apasati de doua ori ambreiajul inainte sa introduceti in marsarier. S-ar putea sa nu mai caraie pinioanele din cutie si sa intre usor.
Mitsubishi Lancer 1,6 din 22.09.2007
http://www.mitsu.ro
Kia Cee'd 1,6 DSL MT Base din 25.10.2007 http://www.clubkia.ro
Dacia LOGAN 1,4 din 28.06.2006
Dacia Berlina 1410 din 1994
http://www.mitsu.ro
Kia Cee'd 1,6 DSL MT Base din 25.10.2007 http://www.clubkia.ro
Dacia LOGAN 1,4 din 28.06.2006
Dacia Berlina 1410 din 1994
pai.. in marsarier merge foarte bine, trebuie doar sa ai un pic de grija, cum s-a spus mai sus, sa impingi pana la capat.
despre viteza 1, se pare ca exista un soi de protectie pentru cutia de viteze, care nu iti permite sa selectezi treapta 1 daca masina este in miscare. am un coleg cu un megane si la el se manifesta la fel - ii intra in treapta 1 doar daca e stationat, sau are o viteza foarte mica.
despre viteza 1, se pare ca exista un soi de protectie pentru cutia de viteze, care nu iti permite sa selectezi treapta 1 daca masina este in miscare. am un coleg cu un megane si la el se manifesta la fel - ii intra in treapta 1 doar daca e stationat, sau are o viteza foarte mica.
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Vedeti in manual daca scrie ceva legat de cutia de viteze. In general, doar treptele de mers inainte sunt sincronizate si se poate intampla ca pinioanele pentru mersul inapoi sa nu calce perfect (adica sa se suprapuna dinte peste dinte) si din acest motiv sa nu intre de fiecare data corect in marche-arriere. Apasand abreiajul de mai mult ori se realizeaza o miscare usoara a pinioanelor si implicit nu mai opun rezistenta atunci cand manevrezi levierul cutiei de viteza. Oricum, e bine sa vedeti ce scrie si in manual la acest capitol.
Mitsubishi Lancer 1,6 din 22.09.2007
http://www.mitsu.ro
Kia Cee'd 1,6 DSL MT Base din 25.10.2007 http://www.clubkia.ro
Dacia LOGAN 1,4 din 28.06.2006
Dacia Berlina 1410 din 1994
http://www.mitsu.ro
Kia Cee'd 1,6 DSL MT Base din 25.10.2007 http://www.clubkia.ro
Dacia LOGAN 1,4 din 28.06.2006
Dacia Berlina 1410 din 1994
..da, pana la urma am constatat ca functioneaza destul de bine CV:
-intra bine in "marsarier" daca te concentrezi un pik si faci miscarea corect si complet, pana la capat de cursa, cu unghiuri drepte, asa cum e desenat pe maneta schimbatorului...daca vrei sa mergi cu melesteu' mai pe scurtatura apare zgomotul ala naspa. pana la urma e vorba de obisnuinta..
-in viteza I intra fara probleme, chiar daca masina se misca....adevarul este ca este destul de rar necesara manevra.
@andrei: Dublu ambreiaj (se facea musai la CV fara sincroane, pe vremea bunicii ) este cam asa:
1 se calca ambreiajul si se scoate din viteza la PM
2 se elibereaza pedala ambreiaj
3 se accelereaza scurt motorul
4 se calca ambreiajul si se introduce in viteza dorita!
ideea este ca, atunci cand se retrogradeaza o treapta de viteza, sa se aduca arborele primar al CV la o turatie mai mare decat cea a arborelui secundar, iar apoi, pe cand turatia lui e in scadere sa se cupleze ...
pun pariu ca va incurcati daca vreti sa executati manevra rapid !! meseriasii care conduceau SR o faceau in mai putin de 2 sec.!
la dacie faceam asa pt tr. I si se cupla ff frumos..sper sa nu fie cazul la samanta..
-intra bine in "marsarier" daca te concentrezi un pik si faci miscarea corect si complet, pana la capat de cursa, cu unghiuri drepte, asa cum e desenat pe maneta schimbatorului...daca vrei sa mergi cu melesteu' mai pe scurtatura apare zgomotul ala naspa. pana la urma e vorba de obisnuinta..
-in viteza I intra fara probleme, chiar daca masina se misca....adevarul este ca este destul de rar necesara manevra.
@andrei: Dublu ambreiaj (se facea musai la CV fara sincroane, pe vremea bunicii ) este cam asa:
1 se calca ambreiajul si se scoate din viteza la PM
2 se elibereaza pedala ambreiaj
3 se accelereaza scurt motorul
4 se calca ambreiajul si se introduce in viteza dorita!
ideea este ca, atunci cand se retrogradeaza o treapta de viteza, sa se aduca arborele primar al CV la o turatie mai mare decat cea a arborelui secundar, iar apoi, pe cand turatia lui e in scadere sa se cupleze ...
pun pariu ca va incurcati daca vreti sa executati manevra rapid !! meseriasii care conduceau SR o faceau in mai putin de 2 sec.!
la dacie faceam asa pt tr. I si se cupla ff frumos..sper sa nu fie cazul la samanta..
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?
Dorele, ne mai tii mult ma?
-
- Killed In Action
- Posts: 371
- Joined: 20 Jul 2007, 22:04
- Auto:
- Location: Focsani/Iasi
- Contact:
in loc de ambreiaj, ambreiaj, schimbator
mai bine incercati acceleratie, ambreiaj, schimbator (adica pasii 3, 4) din secventa de mai sus.
mai bine incercati acceleratie, ambreiaj, schimbator (adica pasii 3, 4) din secventa de mai sus.
Kia Cee'd 1.6 CRDi LX BEST PewterBeige(TM) C:19.07.07, S:03.10.07, L:20.10.07. T3h album
Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-LINE MT CanyonSilver(TM) C: 30.06.2017 L:09.09.2017
Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-LINE MT CanyonSilver(TM) C: 30.06.2017 L:09.09.2017
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Pai ... din metoda cu acceleratie/ambreiaj/schimbator eu am mers cu un papuc km buni sarind peste etapa a II'a (mi se rupsese cablul de ambreiaj). O sa incerc sa vad daca functioneaza "dublu ambreiaj" la batrana Dacie care ma cara momentan
La Cee'd si eu mai am probleme uneori cu vitezele ... insa mai mult cand ma grabesc. Mi se pare mai exacta CV de la Solenza
La Cee'd si eu mai am probleme uneori cu vitezele ... insa mai mult cand ma grabesc. Mi se pare mai exacta CV de la Solenza
Ford - Fiesta - 1.4 tdci
..adevarat,si la mine se intampla exact asa...dar, e numai chestie de obisnuintaandrei0241 wrote:La Cee'd si eu mai am probleme uneori cu vitezele ... insa mai mult cand ma grabesc.....
la dacie sigur merge cand retrogradezi in viteza I !! numa' ca eu zic ca trebuie si pasul 2 ...verifica intai fara dublu ambreiaj (DA), apoi DA fara pasul 2 , apoi cu pasul 2...si imi spui si mie ! vezi ca mai intai tre sa exersezi
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?
Dorele, ne mai tii mult ma?
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
-
- danezul
- Posts: 4480
- Joined: 26 Sep 2007, 21:08
- Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
- Location: Brasov
- Contact:
In cartea tehnica exista o precizare:"Asigurati-va ca vehiculul este oprit complet cand actionati marsarierul. In caz contrar, schimbatorul de viteze poate fi avariat. Pentru a actiona marsarierul, apasati ambreiajul, treceti schimbatorul de viteza la punctul mort, asteptati 3 secunde si actionati ambreiajul."
Apropo de ce spune @ ida01ro, la acest nivel nu cred ca mai este nevoie de DA, ar fi chiar culmea.
Se pare ca nu mai pot fi facute miscarile pe care le faceam cu Dacia 1300, la care intra in treapta I chiar daca o fortam putin. Dupa ce primesc masina voi fi in masura sa raspund amanuntit. Numai bine.
Apropo de ce spune @ ida01ro, la acest nivel nu cred ca mai este nevoie de DA, ar fi chiar culmea.
Se pare ca nu mai pot fi facute miscarile pe care le faceam cu Dacia 1300, la care intra in treapta I chiar daca o fortam putin. Dupa ce primesc masina voi fi in masura sa raspund amanuntit. Numai bine.
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto