Jante si anvelope cee'd

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
L P
Posts: 156
Joined: 22 Sep 2007, 19:05
Auto:
Location: Bucuresti

Re: sfat achizitie jante + anvelope

Post by L P »

Gume mai late nu cred (s-ar putea ca in curbe sa atinga contraaripa-trebuie incercat -nu uita ca dimensiunea maxima a fabricii este de 225X45X17,cu anvelope mai late daca ai probleme la directie s-ar putea sa nu-ti accepe garantia)
,Sigur poti pune 225X40X18",dar cred ca nu te va mai satisface confortul.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, ESP, CLIMATRONIC, 225/45 R17W, Piston Gray, 15.000 km

GABONTZ
Posts: 19
Joined: 12 Aug 2008, 13:07
Auto:
Location: Oltenita
Contact:

Re: sfat achizitie jante + anvelope

Post by GABONTZ »

de ce spui asta LP? oricum cred k arata mult mai bine cu 225/40R18...da'mi mai multe detalii
Kia ceed 1.6 Hp Classic, Mars Red, transmisie automata, geamuri fumurii, scaun sofer si pasager cu incalzire, scaun pasager reglabil pe inaltime,oglinzi cu reglaje si pliere electronica, RDS radio 6 CDC + MP3, cheie 3 butoane, pilot automat + comenzi pilot automat pe volan, climatronic, pachet sport. Ridicata pe 18.09.2008
ODO: 14.000 + km

smotocel
Magic Blue
Posts: 217
Joined: 24 Apr 2008, 16:41
Auto:
Location: Deva
Contact:

Re: sfat achizitie jante + anvelope

Post by smotocel »

GABONTZ wrote:de ce spui asta LP? oricum cred k arata mult mai bine cu 225/40R18...da'mi mai multe detalii
probabil se refera la suspensiile gaz care sunt mai tari.... fapt pentru care, daca ai si talonul miiiiiic... daca ai pietre la rinichi sigur o sa o ia la vale (pietrele).

RazvanO
Posts: 67
Joined: 01 Sep 2008, 15:06
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: sfat achizitie jante + anvelope

Post by RazvanO »

Salutari.

Atentie la review-uri... diferentele intre dimensiuni nu sunt doar la nivel de numerotatie ci si la nivel de compozitie si structura. Pentru dimensiunile uzuale si cu interes pentru noi avem urmatoarele variante:
15": 185 sau 195/65 R15
16": 205/55 R16
17": 215 sau 225/45 R17
18": 225/40 R18

Diferentele sunt destul de importante intre toate dimensiunile insa cea mai mare diferenta se regaseste intre 16" si 17". Ce vreau sa spun este ca un model premiat la 17" nu este neaparat la fel de bun pe 16" asta pentru ca din capul locului sunt facute sa reziste in moduri diferite si sa se comporte in moduri diferite.

Pentru teste pe cele mai cunoscute modele recomand www.adac.de
Pentru o teorie completa asupra rotii in general ( anvelopa + janta ) recomand cu cea mai mare caldura http://www.carbibles.com/tire_bible.html ( merita citite ambele pagini, dar mai pe problema cititi pagina 2, are si un case study excelent )

OFFTOPIC: Presiunea in anvelope are un rol extrem de important, deci atentie la recomandarile producatorului.
ONTOPIC: Vine iarna... anvelopele de vara devin rigide si nu isi mai indeplinesc rolul pe sosea la temperaturi scazute. La sub 5 grade chiar si pe asfalt curat masina incepe sa piarda din aderenta. Anvelopele de iarna sunt facute sa isi mentina elasticitatea la temperaturi scazute.
Masinuta sorei aici -> ProCeed 1.4 City so so SO_RED still to be pimped :)
DE VANZARE (Super Oferta) GTC pimped by IRMSCHER - detalii aici: viewtopic.php?f=50&t=5925
Respecta partenerii de trafic!

L P
Posts: 156
Joined: 22 Sep 2007, 19:05
Auto:
Location: Bucuresti

Re: sfat achizitie jante + anvelope

Post by L P »

@GABONTZ :de ce spui asta LP? oricum cred k arata mult mai bine cu 225/40R18...da'mi mai multe detalii

Raspunsul ti l-a dat mai jos smotocel. ,pot doar completa si ca anvelopele de calitate peste 205 se gasesc mai greu si la un pret destul de mare . Plus ca si consumul creste putin. Iar pe zapada nu poti merge cu ele .
(Am un topic propriu pe aceasta tema- deschis prin decembrie

Bineinteles ca arata mai bine cu 18" ,dar la o diferenta de inaltime de 5 mm a anvelopei (tinind cont ca si cauciucul ar trebui sa fie mai dur pentru a nu se deforma in fiecare piatra sau bordura si a sparge janta ,crede-ma ca se simte la rulaj .Nu cred ca poti merge doar pe sticla )

Mai spun asta ptr ca am 10.000 km si am avut timp sa observ comportamentul anvelopelor de 225.
Din experienta proprie : anvelopele de 225 sint excelente , chiar nu merita efortul de a cauta ceva mai mare ,decit daca o alergi la curse .(poate doar pentru un motor de 2,0 l)
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, ESP, CLIMATRONIC, 225/45 R17W, Piston Gray, 15.000 km

mihaita1988
Posts: 384
Joined: 10 Jul 2008, 14:13
Auto:
Location: Valcea Bucuresti

Re: Tutorial Jante si Cauciucuri Ceed

Post by mihaita1988 »

OFF TOPIC : Daca (,) comanzi jenti de aliaj pe kia cee'd jentile de tabla vor fi insotite cu tot cu prezoane (sper ca am scris corect) ?
Nu de alta dar eu nu le gasesc..am inteles ca sunt niste suruburi...
Astept un raspuns de la voi sa stiu daca il sun pe dealer sau nu..multumesc frumos
Kia Cee'd 1.4 GSL 109 CP Black Pearl
Daewoo Nubira II SX 1.6 105 CP - 2002

ID Messenger : mihaita_baloteanu

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Tutorial Jante si Cauciucuri Ceed

Post by Joco »

Da, trebuie să ai alte şuruburi pentru că pe jante de aliaj ai altă conicitate între jantă şi şurub!(piuliţă)
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

RazvanO
Posts: 67
Joined: 01 Sep 2008, 15:06
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Tutorial Jante si Cauciucuri Ceed

Post by RazvanO »

Anvelopele au coeficient de duritate ( e scris undeva pe laterala anvelopei ). Cu cat este mai mare cu atat mai mare duritatea. Cu cat mai mare duritatea cu atat se consuma mai greu, dar se si incalzesc mai greu. Cu alte cuvinte ajung mai greu la temperatura optima de functionare si la capacitatea maxima de aderenta. Anvelopele mai moi se consuma mai repede dar ajung foarte repede la performanta. Unele anvelope se pot consuma si dupa 5000km... pt ca sunt facute pentru a se 'lipi de sosea' cat mai bine si cat mai repede.
Majoritatea anvelopelor de pe piata au duritate peste 250, tocmai pentru a rezista cat mai mult.
Am un prieten care si-a cumparat anvelope cu coeficient 100-150 si masina pur si simplu se lipeste de sosea. In plus il ajuta sa puna mai bine puterea masinii pe sosea.
Masinuta sorei aici -> ProCeed 1.4 City so so SO_RED still to be pimped :)
DE VANZARE (Super Oferta) GTC pimped by IRMSCHER - detalii aici: viewtopic.php?f=50&t=5925
Respecta partenerii de trafic!

unikt
Posts: 16
Joined: 30 Jul 2008, 12:40
Auto:
Location: bacau

Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by unikt »

Salutari tuturor. Adesez aceasata intrebare ca un nou topic deoarece nu am gasit nici o referire in topicurile precedente. Ma intereseaza sa ajung pe la munte si as vrea dak se poate sa o ridic cat de putin mai sus fata de garda ei standard.
In alta ordine de idei, cine a pus pana acum scut metalic la cee'd best 1.4, unde si cat a costat. Multumesc.
P.S. A ajuns cine pe traseul TRANSALPINA din muntii Parang cu un cee'd pana acum?

Multumiri anticipate celor ce vor raspunde.
KIA cee'd 1.4 best, pewter beige, 2008 ODO 15000

catalin1984

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by catalin1984 »

Raspunsul meu vine foarte simplu:

1. Nu e recomandat sa pui cauciucuri care sa faca roata mai mare pentru ca risti sa atinga
2. Cred ca ai gresit masina cu care vrei sa urci pe munte :)

cmg_george

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by cmg_george »

Scut metalic nu stiu daca a pus cineva pentru ca singurul scut care vine este cel disponibil pe diesel, acela fiind din plastic :|

Romburaku
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2007, 15:38
Auto:

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by Romburaku »

Pe varianta Best ai anvelope de 185/65/R15, daca pui de 195/65/R15 maresti garda la sol cu vreo 6-7 mm,
oricum ramane tot insuficienta pentru trasee gen Transalpina.
Din pacate asta e un punct slab al Ceedului. Pentru ce vrei tu incearca un Ford Fusion :wink: !
Cee'd 1.4 Best, Pewter Beige

unikt
Posts: 16
Joined: 30 Jul 2008, 12:40
Auto:
Location: bacau

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by unikt »

:? Pai vazand ca merg cauciucuri mai mari pe CIV, am ramas cu impresia ca pot mari garda la sol. adica cele din dotare sunt chiar micute....
Si ca tot veni vorba: nu am gresit masina, conduc chiar binisor zic eu, avand experienta egala cu perioada de garantie a masinii :lol: . La modul serios, traseul a fost facut cu tico, dacie etc de alti indivizi, deci de ce nu si cee'd????
Scut metalic adica daca a comandat cineva acel scut de la varaianta diesel....
KIA cee'd 1.4 best, pewter beige, 2008 ODO 15000

catalin1984

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by catalin1984 »

unikt wrote::? La modul serios, traseul a fost facut cu tico, dacie etc de alti indivizi, deci de ce nu si cee'd????
Poate pentru ca e mult mai joasa decat un tico si o dacie?hmmmm.....da asta e. Personal iti spun ca abia urci bordurile lu' videanu, iti dai seama cam cum o sa se descurce la munte :D

unikt
Posts: 16
Joined: 30 Jul 2008, 12:40
Auto:
Location: bacau

Re: Se poate mari garda la sol cu alt tip de anvelope/jante?

Post by unikt »

:shock: M-ati dezarmat. Si eram atat de bucuros ca mi-am luat cee'd.... Cat m-am luptat sa-mi conving sotia sa luam cee'd si nu opel, ford, skoda, sau altele . totusi in carte zice ca are garda la sol de 15 cm, deci e aproape egala cu loganul care are 15,5 cm, sau nu????
In fine , deci nici cu cauciuce mai mari gen 205/55/R16 nu as mai pute-o ridica?
KIA cee'd 1.4 best, pewter beige, 2008 ODO 15000

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”