eugenflorinmanea, din punctul meu de vedere, este absolut o chestiune de gust. Mie imi place ca masina sa aiba directia moale in oras iar pe autostrada, daca e nevoie, o pun in modul sport si nu am nicio problema. Sportage este un SUV compact/crossover, o masina de familie pe care o conduce mama sau tata sau pentru tineri/seniori asezati, nu este pentru soferi care cauta directii tari si sportivitate! Pot sa iti spun insa ca nu este o masina pentru tine si in niciun caz nu cred ca asta e motivul pentru care tu nu iti cumperi un Sportage, ca are directia "adaptabila" pe cele 3 moduri . Sa fim seriosi!
Cat despre alte masini conduse, pana acum nu am avut decat vreo cateva germane (skoda, vw, audi, mercedes), o americana (jeep grand cherokee), cateva frantuze (renault, peugeot) si cateva asiatice (hyundai, honda, kia, suzuki)... Deci nu ai nimerit-o cu mine... Pot sa iti spun ca la toate marcile care se respecta exista optiuni (pentru care platesti bani grei!!!) pentru "slabirea" directiei. De exemplu la audi a4 ce l-am avut mi-am pus optiunea servotronic asistat si aveam o directie mai moale decat la Sportage, miscam volanul cu degetul mic. Sa nu mai vorbesc la mercedes... Ca idee, daca ai curiozitati de genul, poti sa incerci sa vezi cum e directia la Range Rover Evoque si ai sa intelegei ca asta inseamna o directie confortabila pentru SUV-uri compacte.
Mai mult, lupta intre producatori este sa faca directia cat mai adaptabila in functie de necesitati (urban/extraurban, viteza, conditii de rulare etc.) si in niciun caz sa faca o directie cat mai "tare"... Probabil ca la "anticele" saab de care vorbesti tu directia era mai tare deoarece nu era atata tehnologie pe ele
2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TRACK
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR
OK nu are rost sa intram in polemica-fiecare are parerea lui subiectiva, tu nu ai de unde sa stii daca eu vreau sa iau sau nu Sportage cum nici nu are rost sa faci comparatie cu Saab daca nu stii despre ce e vorba (recomandarea mea ar fi sa conduci un Saab Aero 9-5 motor 2.3 260 cai cu 300 cai la kick down si apoi mai stam de vorba despre 'tehnologie invechita la Saab'.)
Nu e importanta cat de tare/moale e directia unei masini- ci de feeling ul pe care il ai la viteza. Uite daca vrei masina cu directie moale iti recomand Opel Astra H- e perfect la 140 daca ai tras un grad de volan esti in plop!
Daca tu zici ca ai avut/condus masinile enumerate de tine si directia de la Sportage e cel putin la fel de buna- nu are rost sa continuam discutia si sa poluam topicul omului.
Nu e importanta cat de tare/moale e directia unei masini- ci de feeling ul pe care il ai la viteza. Uite daca vrei masina cu directie moale iti recomand Opel Astra H- e perfect la 140 daca ai tras un grad de volan esti in plop!
Daca tu zici ca ai avut/condus masinile enumerate de tine si directia de la Sportage e cel putin la fel de buna- nu are rost sa continuam discutia si sa poluam topicul omului.
SAAB 9-5
-
- Posts: 234
- Joined: 13 May 2014, 21:56
- Auto: Kia Sportage 2.0D, 6MT, 184hp
- Location: Bucuresti
De acord sa nu intram in polemica. Regula de baza e sa nu compari mere cu pere. Saab 9-5 de 260 cp se adreseaza unui anumit tip de clienti iar Sportage unui cu totul alt tip, care prefera o directie altfel. Un SUV compact e orientat mai mult spre confort si mai putin spre sportivitate. Masinile sunt din segmente diferite. Daca vrei, putem compara cu directia de la Mazda cx5 sau rr evoque de exemplu, care e considerat a fi un etalon pt segmentul crossover. In ambele cazuri (masini conduse de mine in td) directia seamana f mult la viteze mari cu cea a Sportage-ului.
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR
Nu am condus Evoque asa ca nu am cum sa imi dau cu parerea, dar am condus BMW X3 si pot sa iti spun ca daca punem semnul de aproape egalitate intre directiile celor 2 masini ne mintim singuri (de altfel vorba ta am compara mere cu pere : clasa premium cu clasa low cost spre medium).
SAAB 9-5
-
- Posts: 234
- Joined: 13 May 2014, 21:56
- Auto: Kia Sportage 2.0D, 6MT, 184hp
- Location: Bucuresti
Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR
BMW este o exceptie de la regula, masinile lor sunt recunoscute pentru sportivitate, agresivitate, implicit directie putin mai tare. Ceea ce se resimte si la x1, x3 etc. In plus, mai depinde si de anul de fabricatie. Masinile/modelele mai noi din acest segment despre care discutam tind spre o servo-directie mai usoara, acesta e trendul acum...
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR
Bmw X3 2013.
Cred ca faci o mica oarecare confuzie. Altceva e sa iti mearga volanul usor la viteza mica si sa se intareasca pe masura ce cresti viteza (ceea ce e perfect normal si gasesti cam la toate marcile) si altceva e ca la viteze mai maricele sa ai un feedback foarte artificial sau o directie destul de moale astfel incat sa stai tot timpul stresat ca scapi masina in craci (vezi Opel Astra H)
Cred ca faci o mica oarecare confuzie. Altceva e sa iti mearga volanul usor la viteza mica si sa se intareasca pe masura ce cresti viteza (ceea ce e perfect normal si gasesti cam la toate marcile) si altceva e ca la viteze mai maricele sa ai un feedback foarte artificial sau o directie destul de moale astfel incat sa stai tot timpul stresat ca scapi masina in craci (vezi Opel Astra H)
SAAB 9-5
- Vietnam
- Skywalker
- Posts: 653
- Joined: 23 May 2007, 21:23
- Auto: Sportage 2.0 DSL AT AWD HP
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR
=D> BRAVO!!! Ati ajuns macar la o concluzie dupa atit off-topic? Ce naiba aveti cu volanul? La Sportage se comporta decent la viteze de 160-170km/h. Nu fac comparatii ci este doar senzatia mea de sofer. E loc de mai bine dar sa nu uitam ca vorbim de un SUV low-cost. Hmm sa compari BMW cu Sportage ...
Azi a nins in Bucuresti si eu nu am cauciucuri de iarna. Nici nu stiu ce sa aleg.
Am doar 1700 km majoritatea in Bucuresti. Consum 10,2.
Imi trebuie ceva solutii de dat pe oglinzi, cand ploua nu mai vezi mai nimic in ele. La ceed dadeam drumul la incalzire oglinzi si rezolvam problema. La Sportage porneste insa si degivrarea parbrizului ceea ce implica Ac pe maxim adica zgomot si caldura cand nu este nevoie neaparat. Nasol. Inca o chestie care ma streseaza in afara de luneta. Nu este suficient ca nu vad mare lucru in oglinda retrovizoare daca ploua/ninge nu mai vad nici in cele laterale.
Azi a nins in Bucuresti si eu nu am cauciucuri de iarna. Nici nu stiu ce sa aleg.
Am doar 1700 km majoritatea in Bucuresti. Consum 10,2.
Imi trebuie ceva solutii de dat pe oglinzi, cand ploua nu mai vezi mai nimic in ele. La ceed dadeam drumul la incalzire oglinzi si rezolvam problema. La Sportage porneste insa si degivrarea parbrizului ceea ce implica Ac pe maxim adica zgomot si caldura cand nu este nevoie neaparat. Nasol. Inca o chestie care ma streseaza in afara de luneta. Nu este suficient ca nu vad mare lucru in oglinda retrovizoare daca ploua/ninge nu mai vad nici in cele laterale.
CEE'd 1.4 Base GSL LX MT Abyss Blue 2007-2014
Sportage 2.0 DSL AT AWD HP ( 184 CP) SAND TRACK 2014 -
Sportage 2.0 DSL AT AWD HP ( 184 CP) SAND TRACK 2014 -
Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR
Nu stiu cum poate fi altfel...in orice situatie de ninsoare abundenta,viscol sau ploaie mai rece degivrarea actioneaza imediat ,cel putin la mine (luneta + oglinzile laterale) sunt comenzi separate ..pt parbriz da,actionez modul At ce implica si ac..
[color=#BF4000][i]Sportage 2013 2.0 GSL Orange Pack`[/i][/color]
-
- Posts: 234
- Joined: 13 May 2014, 21:56
- Auto: Kia Sportage 2.0D, 6MT, 184hp
- Location: Bucuresti
Re: 2014 BONDOCUL - Sportage FL 2.0 AT AWD ( 184 CP) SAND TR
Comanda pentru degivrare oglinzi e cuplata cu degivrarea luneta, nu cu parbrizul...