Kia Sportage (2022)
Re: Kia Sportage (2022)
Posesor de Kia sportage Urban (cea din semnatura) ) cu ceva dotari in plus dintre care cea mai frumoasa este navigatia mare care e de mare efect. Avem 4.k km cu ea si am avut martorul de la filtru aprins pe la 1.200 km. Am facut o tura scurta pe A3 si in 5 minute de turatie pana la 5,5 k RPM si decelerare pana la 3,5 rpm figura facuta de cateva ori, becul s-a stins si de atunci nu s-a mai aprins. Folosesc in oras numai modul Eco si start stop pornit in majoritatea timpului. Pana la urma chestia asta ar trebui sa o facem toti pentru ca ar trebui sa ne pese de mediul in care traim noi si copiii nostrii. Nemultumirea mea a fost la schimbul de anvelope. Am schimbat anevlopele de iarna cu cele de vara si cei de la vulcanizare mi-au zis ca jentile sunt strambe, probabil din cauza gropilor. Sunt atat de finute jentile din fabrica? Se stramba atat de usor? Nu am luat marigropi cu masina , o menajez cat de mult se poate.
Re: Kia Sportage (2022)
Cineva intreba de consum, eu am 1.6 t-gdi, manual,2wd, ICE.
După cca. 4000km, consum mediu 7.6% pe bord.
Oraș între 10-12.5%.
Naționale între 7-8%.
Autostrada 8-8.5%
Use case la mine procentual aprox: oraș/nationale/autostrada. 20/70/10
Am verificat consumul de 2x la pompa și pare ok.
E consum bunicel, dar nu e nici racheta, in treptele 5-6 mai greu faci depășiri, dar pentru o familie in 4 e potrivită. Sportivitate nu, spatiu, liniște și confort, da.
După cca. 4000km, consum mediu 7.6% pe bord.
Oraș între 10-12.5%.
Naționale între 7-8%.
Autostrada 8-8.5%
Use case la mine procentual aprox: oraș/nationale/autostrada. 20/70/10
Am verificat consumul de 2x la pompa și pare ok.
E consum bunicel, dar nu e nici racheta, in treptele 5-6 mai greu faci depășiri, dar pentru o familie in 4 e potrivită. Sportivitate nu, spatiu, liniște și confort, da.
Re: Kia Sportage (2022)
Treptele 5-6 sunt pentru viteze mari de peste 140 km/h. Cel putin asa e la mine la automata. Am 7 trepte si daca merg agresiv nu prea vede treapta 7. Daca mergi linistit la 120 km/h trebuie sa retrogradezi pentru depasiri
Re: Kia Sportage (2022)
Deci daca ai 180 caisori, si ii ai, la 2000 folosesti 75, abia pe la 4000 ai 149 si mai ai inca vreo 30 , care asteapta 
...
2000 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 55.5 kW / 75.5 PS / 74.4 hp
2100 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 58.3 kW / 79.3 PS / 78.1 hp
2400 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 66.6 kW / 90.6 PS / 89.2 hp
...
3000 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 83.3 kW / 113.2 PS / 111.6 hp
3100 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 86 kW / 117 PS / 115.3 hp
3200 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 88.8 kW / 120.8 PS / 119 hp
...
3900 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 108.2 kW / 147.2 PS / 145 hp
4000 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 111 kW / 151 PS / 148.7 hp
...
Abia aici folosesti toate puterea disponibila, indiferent de treapta de viteza, 1-2-3-4-5-6: 5500 rpm: 225.7 Nm / 166.4 lb-ft / 130 kW / 176.8 PS / 174.2 hp
De asta in general se plange lumea de consum in oras, pentru tu ai de hranit 180 caluti+greutate+etc, asa cum a fost ea gandita de la inceput, dar folosesti 80 prin oras, in medie, cred chiar mai putini.
Ideea e relativ simpla pana pe la 120cp(hai 150 sunt generos) la o greutate de 1800kg esti mai mult decat OK, restul e marketing sau daca ai des rulote, biciclete da se justifica in rest nu prea.
Anyway da-i a 4-a si zboara.

...
2000 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 55.5 kW / 75.5 PS / 74.4 hp
2100 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 58.3 kW / 79.3 PS / 78.1 hp
2400 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 66.6 kW / 90.6 PS / 89.2 hp
...
3000 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 83.3 kW / 113.2 PS / 111.6 hp
3100 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 86 kW / 117 PS / 115.3 hp
3200 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 88.8 kW / 120.8 PS / 119 hp
...
3900 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 108.2 kW / 147.2 PS / 145 hp
4000 rpm: 265 Nm / 195.4 lb-ft / 111 kW / 151 PS / 148.7 hp
...
Abia aici folosesti toate puterea disponibila, indiferent de treapta de viteza, 1-2-3-4-5-6: 5500 rpm: 225.7 Nm / 166.4 lb-ft / 130 kW / 176.8 PS / 174.2 hp
De asta in general se plange lumea de consum in oras, pentru tu ai de hranit 180 caluti+greutate+etc, asa cum a fost ea gandita de la inceput, dar folosesti 80 prin oras, in medie, cred chiar mai putini.
Ideea e relativ simpla pana pe la 120cp(hai 150 sunt generos) la o greutate de 1800kg esti mai mult decat OK, restul e marketing sau daca ai des rulote, biciclete da se justifica in rest nu prea.
Anyway da-i a 4-a si zboara.
Re: Kia Sportage (2022)
Optim cred ca este aici, 4800 rpm: 258.6 Nm / 190.7 lb-ft / 130 kW / 176.8 PS / 174.2 hp, pentru Kia Sportage 1.6 T-GDI 2WD (man. 6 speed) as offered for the year 2019 for Europe.
Ai torque maxim + restul ... cred
Sursa: https://www.automobile-catalog.com/curv ... #gsc.tab=0
Ai torque maxim + restul ... cred

Sursa: https://www.automobile-catalog.com/curv ... #gsc.tab=0
Re: Kia Sportage (2022)
Legat de GPF, de pe kia owners club uk citire:
1: În comparație cu DPF: GPF are o capacitate mai mică, ceea ce poate explica de ce apare mai des
2. Regenerare pasivă, necesită temperatură ridicată și oxigen. cu toate acestea, motoarele pe benzină ard cea mai mare parte a oxigenului, așa că regenerarea nu poate avea loc în timpul conducerii, așa că se întâmplă la decelerare (din moment ce motorul încă funcționează, dar fără a arde benzină, deci o concentrație mai mare de O2 disponibilă în evacuare)
3. Regenerare activă: apare dacă pasiv eșuează (de exemplu, timp insuficient în decelerare). Lumina GPF se aprinde, amestecul aer/combustibil se modifică pentru a crește forțat cantitatea de oxigen disponibilă în evacuare pentru a permite regenerarea (probabil explică scăderea MPG și a performanței)
Deci, pentru a evita ca lumina să se aprindă (sau dacă se aprinde), din ceea ce am înțeles din articolele de mai sus și din alte articole este...
Nu conducerea rapidă/accelerația puternică din sport provoacă regenerare - ci decelerația
deci mergeți la viteză mare, apoi luați piciorul de pe pedale și lăsați mașina să încetinească puțin (atâta timp cât este sigur să o facă!) Câteva dintre aceste decelerații pasive din când în când ar trebui să împiedice înfundarea acesteia.
pe de altă parte, kilometri lungi de autostradă, cu piciorul constant pe pedală și fără prea multă problemă de decelerare, este mai probabil să provoace aprinderea luminii GPF."
1: În comparație cu DPF: GPF are o capacitate mai mică, ceea ce poate explica de ce apare mai des
2. Regenerare pasivă, necesită temperatură ridicată și oxigen. cu toate acestea, motoarele pe benzină ard cea mai mare parte a oxigenului, așa că regenerarea nu poate avea loc în timpul conducerii, așa că se întâmplă la decelerare (din moment ce motorul încă funcționează, dar fără a arde benzină, deci o concentrație mai mare de O2 disponibilă în evacuare)
3. Regenerare activă: apare dacă pasiv eșuează (de exemplu, timp insuficient în decelerare). Lumina GPF se aprinde, amestecul aer/combustibil se modifică pentru a crește forțat cantitatea de oxigen disponibilă în evacuare pentru a permite regenerarea (probabil explică scăderea MPG și a performanței)
Deci, pentru a evita ca lumina să se aprindă (sau dacă se aprinde), din ceea ce am înțeles din articolele de mai sus și din alte articole este...
Nu conducerea rapidă/accelerația puternică din sport provoacă regenerare - ci decelerația
deci mergeți la viteză mare, apoi luați piciorul de pe pedale și lăsați mașina să încetinească puțin (atâta timp cât este sigur să o facă!) Câteva dintre aceste decelerații pasive din când în când ar trebui să împiedice înfundarea acesteia.
pe de altă parte, kilometri lungi de autostradă, cu piciorul constant pe pedală și fără prea multă problemă de decelerare, este mai probabil să provoace aprinderea luminii GPF."
Sportage 2022 1.6TGDI
Re: Kia Sportage (2022)
mai exact, folositi cat mai mult frana de motor cand se poate
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
-
- Posts: 1
- Joined: 15 Jul 2023, 13:24
- Auto: Kia Sportage 2022
- Location: Bucuresti
Probleme Kia Sportage mild hybrid iMT, 1.6 T-GDI
Salutre!
Am o Kia Sportage mild hybrid iMT, 1.6 T-GDI, pana in momentul de fata am facut 13000 km cu ea, iar ieri masina a ramas fara frana, s-a aprins martorul de engine si se aude un zgomot ciudat la motor. La relanti motorul are ceva trepidatii/intreruperi. De asemenea nivelul uleiului este scazut cam cu 20%. Mentionez ca inca nu i-am facut prima revizie.
Ati mai auzit de astfel de probleme la acest model? Ce sfaturi imi puteti da privind relatia si abordarea discutiei cu cei de la service de la reprezentanta.
Multumesc!
Am o Kia Sportage mild hybrid iMT, 1.6 T-GDI, pana in momentul de fata am facut 13000 km cu ea, iar ieri masina a ramas fara frana, s-a aprins martorul de engine si se aude un zgomot ciudat la motor. La relanti motorul are ceva trepidatii/intreruperi. De asemenea nivelul uleiului este scazut cam cu 20%. Mentionez ca inca nu i-am facut prima revizie.
Ati mai auzit de astfel de probleme la acest model? Ce sfaturi imi puteti da privind relatia si abordarea discutiei cu cei de la service de la reprezentanta.
Multumesc!
Re: Kia Sportage (2022)
Bună seara.
Știu că nu e topicul cel potrivit însă, din grabă și cu ceva probleme va veți sfatul și ajutorul vostru.
Sunt plecat în concediu.
Am alimentat cu combustibil KIA Sportage 1.6 myld hybrid.In Turcia.
După ce am alimentat cu benzină E5 a apărut pe bord un martor.
Ceva de emisii.....sau ceva de genul precum cărții mașinii.
Mașina nu mai trage ca inainte nu prea mai depășește 2400 de turații. Probabil nu mai intră compresorul....
Ce mă sfătuiți să fac. Să amestec benzina să pun peste ceva ...... poate mai bun, sau să o consum pe cea care o am..... și apoi să alimentez cu ceva mai calitate....de preferat poate cu cifră octanică mai mare....
Sau .....alta ar putea fi alta problema?
Mulțumesc.
Până mâine dimineață când voi continua deplasarea m ar bucura să am o soluție....
Știu că nu e topicul cel potrivit însă, din grabă și cu ceva probleme va veți sfatul și ajutorul vostru.
Sunt plecat în concediu.
Am alimentat cu combustibil KIA Sportage 1.6 myld hybrid.In Turcia.
După ce am alimentat cu benzină E5 a apărut pe bord un martor.
Ceva de emisii.....sau ceva de genul precum cărții mașinii.
Mașina nu mai trage ca inainte nu prea mai depășește 2400 de turații. Probabil nu mai intră compresorul....
Ce mă sfătuiți să fac. Să amestec benzina să pun peste ceva ...... poate mai bun, sau să o consum pe cea care o am..... și apoi să alimentez cu ceva mai calitate....de preferat poate cu cifră octanică mai mare....
Sau .....alta ar putea fi alta problema?
Mulțumesc.
Până mâine dimineață când voi continua deplasarea m ar bucura să am o soluție....
Re: Kia Sportage (2022)
ce parere aveti despre problema cu oil dilution la un gdi? mai ales la cel combinat cu o baterie, adica versiunea HEV, daca la motorul termic singur tot mai apareau probleme din cauza drumurilor scurte sau porniri repetate la rece cand nu e timp sa se incalzeasca motorul f bine la cel HEv logica ar fi ca e si mai nasol ca motorul termic porneste si ia pauza de multe ori in timp ce masina ruleaza doar pe baterie, daca mai e si iarna conditiile sunt si mai vitrege
ma bate gandul la un upgrade dar acum ma tot gandesc la speta asta si din ce am citit pe net se pare ca intr-adevar ar fi o problema care poate aparea la un moment dat, nu foar la KIA dar si la honda vad multe discutii, combinatia este motor turbo cu injectie directa si baterie
probabil un motor aspirat simplu si baterie e o combinatie mai buna?
ma bate gandul la un upgrade dar acum ma tot gandesc la speta asta si din ce am citit pe net se pare ca intr-adevar ar fi o problema care poate aparea la un moment dat, nu foar la KIA dar si la honda vad multe discutii, combinatia este motor turbo cu injectie directa si baterie
probabil un motor aspirat simplu si baterie e o combinatie mai buna?
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
Re: Kia Sportage (2022)
Unul dintre cele mai frumoase Suvuri de pe piata la ora actuala.
Re: Kia Sportage (2022)
aqua
Indiferent dacă motorul este turbo sau aspirat ....tot apare diluția uleiului la unele motoare .
Problema este la capetele seci care au făcut softul de funcționare, pentru că nu s-au gândit să lase motorul termic să se încălzească la temperatura optimă și apoi să îl tot pornească, oprească.
La fel se întâmplă la mai toate mașinile care au start/stop , se oprește motorul chiar dacă temperatura lichidului de răcire are câteva grade Celsius, nu se oprește atunci când ai AC setat pe o anumită temperatură .
Mașinile fabricate in ultimii ani nici nu mai au buton din care să anulezi mizeria numită start/stop .
Eu la toate mașinile pe care le am , care nu mai sunt in garanție , le-am a luat start/stop din soft .
Indiferent dacă motorul este turbo sau aspirat ....tot apare diluția uleiului la unele motoare .
Problema este la capetele seci care au făcut softul de funcționare, pentru că nu s-au gândit să lase motorul termic să se încălzească la temperatura optimă și apoi să îl tot pornească, oprească.
La fel se întâmplă la mai toate mașinile care au start/stop , se oprește motorul chiar dacă temperatura lichidului de răcire are câteva grade Celsius, nu se oprește atunci când ai AC setat pe o anumită temperatură .
Mașinile fabricate in ultimii ani nici nu mai au buton din care să anulezi mizeria numită start/stop .
Eu la toate mașinile pe care le am , care nu mai sunt in garanție , le-am a luat start/stop din soft .
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: Kia Sportage (2022)
Faust,cu tot respectul, dar te contrazic!
La muuulte modele cu start/stop,acesta intra în funcțiune abia după ce temperatura motorului ajunge la 30*.Cât despre butonul de oprirea start/stop ului, acesta (încă) exista pe multe modele, chiar după 2022!
La muuulte modele cu start/stop,acesta intra în funcțiune abia după ce temperatura motorului ajunge la 30*.Cât despre butonul de oprirea start/stop ului, acesta (încă) exista pe multe modele, chiar după 2022!
=D>
Re: Kia Sportage (2022)
DAN40
La Sportage QL se oprește motorul chiar dacă lichidul de răcire are câteva grade Celsius.
Nu vorbesc din auzite , cum am spus mai sus , doar dacă ai AC pornit , nu se oprește motorul, la fel este și la VW Golf,Duster ,Logan .
La Sportage QL se oprește motorul chiar dacă lichidul de răcire are câteva grade Celsius.
Nu vorbesc din auzite , cum am spus mai sus , doar dacă ai AC pornit , nu se oprește motorul, la fel este și la VW Golf,Duster ,Logan .
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: Kia Sportage (2022)
@aqua, oil dilution ai mai putin intr-adevar la unele hibride aspirate (gen Toyota) dar acolo ai problema insonorizarii mai ales la viteze mai mari.
La Sportage-ul meu (HEV 2023) urmaresc dilutia cu OBD-ul din cand in cand, in oras merg de regula in modul Sport (si din motivul ca lag-ul in Eco e destul de naspa la giratorii) si de asemenea urmaresc si GPF. Am avut zero dilutie/zero incarcare GPF in 9000km, fac din cand in cand preventiv si decelerarea pentru curatarea GPF.
La Sportage-ul meu (HEV 2023) urmaresc dilutia cu OBD-ul din cand in cand, in oras merg de regula in modul Sport (si din motivul ca lag-ul in Eco e destul de naspa la giratorii) si de asemenea urmaresc si GPF. Am avut zero dilutie/zero incarcare GPF in 9000km, fac din cand in cand preventiv si decelerarea pentru curatarea GPF.