La masina actuala am acoperis panoramic si dupa 2 ani de cand o am pot trage urmatoarele concluzii:
- greutatea adaugata este intradevar in jurul valorii de 100kg in unele cazuri chiar mai mult, si nu in locurile unde ai vrea sa o ai pe o masina care are deja o suspensie gandita in jurul confortului (C5), "mucho" ruliu si balans, sau pe o masina inalta (Sportage)
- beneficiarii adevarati ai acestei optiuni sunt pasagerii de pe locurile din spate, foarte putin cei din fata
- sticla este intradevar tratata UV dar daca ai uitat-o descoperita intr-o zi cu soare puternic faci insolatie garantat (testata involuntar pe propria piele

- pt cei mai inalti poate prezenta o problema intrucat micsoreaza spatiul pe verticala
+ la capitolul rezistenta, sticla montata (cel putin la C5-ul meu) este mai groasa decat cea a parbrizului compensand pt lipsa de rigiditate mentionata mai sus si cel putin din pct meu de vedere devenind considerabil mai rezistenta la, sa zicem, grindina decat tabla obisnuita
+ ambianta este una considerabil mai placuta
- ambinata placuta poate fi usor stricata de cativa gainati strategic plasati
- vara indiferent ce culoare are masina, acoperisul panoramic va avea o culoare inchisa care dupa sine va atrage soarele mai mult
- acoperisul descoperit, indiferent de sezon, aduce dupa sine un efort mai mare pt instalatia de climatizare
Acestea au fost in mare concluziile la care am ajuns eu si combinate cu pretul de achizitie, care nu este unul de neglijat, am decis ca la urmatoarea masina nu este ceva mi-as dori.