Baterie
Re: Baterie moarta
Inseamna ca de asta nu a prins nici Picatura.....
Folosesc si letconul.....nu e nici o problema.....saptamana viitoare imi fac timp intr-o zi....
Trebuie sa fie inchisa ermetic???
Folosesc si letconul.....nu e nici o problema.....saptamana viitoare imi fac timp intr-o zi....
Trebuie sa fie inchisa ermetic???
Cee'd 1,4 GSL MT Best
-
- Posts: 974
- Joined: 07 Feb 2009, 16:03
- Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Baterie moarta
Nu. Undeva ar trebui sa existe un orificiu de respiratie. Probabil nu i-ai dat atentie. Tu fa figura cu letconul si nu mai ai treaba. Totodata e bine s-o bagi o noapte pe redresor. Ideal ar fi redresorul cu incarcare lenta.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.
Re: Baterie moarta
NU trebuie inchisa ermetic. Daca este pe baza de acid , la incarcare, prin descompunerea PbSO4 se degaja si Hidrogen care trebuie sa fie evacuat in atmosfera , prin orificiile de aerisire din capac. Acesta este motivul ptr. care unii acumulatori au explodat ( este real ).
DAR : Carcasa acumulatorului este destul de subtire asa ca la lipirea cu letconul ar putea sa mai ramina pori . Este bine ca dupa ce s-a terminat lipirea , peste aceasta sa se foloseasca si un strat de silicon ( poate negru , pentru estetica ), deoarece prin porii ramasi s-ar putea sa iasa acid . Daca este acumulator pe baza de Pb -Acid .
DAR : Carcasa acumulatorului este destul de subtire asa ca la lipirea cu letconul ar putea sa mai ramina pori . Este bine ca dupa ce s-a terminat lipirea , peste aceasta sa se foloseasca si un strat de silicon ( poate negru , pentru estetica ), deoarece prin porii ramasi s-ar putea sa iasa acid . Daca este acumulator pe baza de Pb -Acid .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
- Caralumba
- Posts: 749
- Joined: 18 Aug 2012, 04:37
- Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
- Location: Bucuresti
Re: Baterie moarta
I-a venit randul si bateriei mele ( era cea originala - fabricata Feb.2008 ) sa imi spuna "ADIO".
Am mai incercat sa o resuscitez de cateva ori, dar nu mai tinea decat cateva zile.
Am optat pentru MOLL Kamina Start 55 Ah ( fabricata saptamana 25 din 2013 ).
Dimensiunile de 246/175/190 fata de 204/165/200 cat a avut originala nu au avut niciun efect negativ
de pozitionare in tavita, prindere clema fixare, conectare cabluri la borne etc.
Pret 249 lei, adusa acasa, montat, verificat, certificat garantie 40 luni.
Nenea care a montat-o mi-a facut rost si de o "imbracaminte" recuperata de la alte modele, care s-a potrivit perfect.
Nu-mi ramane decat sa sper ca ma va tine cel putin dublul garantiei.....
[-o<
Am mai incercat sa o resuscitez de cateva ori, dar nu mai tinea decat cateva zile.
Am optat pentru MOLL Kamina Start 55 Ah ( fabricata saptamana 25 din 2013 ).
Dimensiunile de 246/175/190 fata de 204/165/200 cat a avut originala nu au avut niciun efect negativ
de pozitionare in tavita, prindere clema fixare, conectare cabluri la borne etc.
Pret 249 lei, adusa acasa, montat, verificat, certificat garantie 40 luni.
Nenea care a montat-o mi-a facut rost si de o "imbracaminte" recuperata de la alte modele, care s-a potrivit perfect.
Nu-mi ramane decat sa sper ca ma va tine cel putin dublul garantiei.....

Fair day, be well !

Re: Baterie moarta
Masina pornea destul de greu asa ca m-am decis sa schimb bateria originala ce m-a tinut aproape 5 ani cu mult titrata varta c14. Pretul a fost de 180 lei +bateria veche la schimb la standul de baterii nr 2 de la intrarea in targul vitan.Din graba am uitat sa intreb data fabricatiei si cand am ajuns acasa m-am uitat dar nu am gasit nimic clar.Rog cei care detin varta c14 sa ma lumineze si pe mine 

Re: Baterie moarta
KIA CEED 1,6 CRDi - 90 CP
Acumulatorul original Solite 54-26GL - 12V, 68Ah, 600A (252x175x220), a intrat in anul 7 de functionare dar se pare ca da semne de oboseala. Cand este frig afara porneste mai greu, dar inca din prima cheie. Oricum nu cred ca mai pot trece iarna asta cu el. Unii spun ca ar putea fi si de la bujiile incandescente (o sa vad dupa ce schimb bateria
). Tin sa mentionez ca am avut in medie 4-5 porniri pe zi (evident in oras), am si savurat destula muzica cu motorul oprit si n-am pus niciodata acumulatorul la redresor. Drumuri mai lungi, care sa-l incarce cum trebuie, am facut frecvent in weekenduri si in concedii.
Am ochit o Varta Blue Dynamic E23 - 12V, 70Ah, 630A (261x175x220), care, din cate am vazut, trebuie montata invers. Se pare ca pretul ar fi in jur de 350 lei online (cu baterie la schimb). Sa vedem cu cat o gasesc prin magazinele din orasul unde locuiesc.
As fi vrut sa merg pe varianta Silver Dynamic de la Varta: E38 -12V, 74Ah, 750A (278x175x175) sau E44 -12V, 77Ah, 780A (278x175x190) dar nu stiu daca o sa incapa in suportul bateriei.
Daca aveti alte variante va rog sa le impartasiti.
Stie cineva cum este codificata data fabricatiei?
Fiabilitate maxima !
Acumulatorul original Solite 54-26GL - 12V, 68Ah, 600A (252x175x220), a intrat in anul 7 de functionare dar se pare ca da semne de oboseala. Cand este frig afara porneste mai greu, dar inca din prima cheie. Oricum nu cred ca mai pot trece iarna asta cu el. Unii spun ca ar putea fi si de la bujiile incandescente (o sa vad dupa ce schimb bateria

Am ochit o Varta Blue Dynamic E23 - 12V, 70Ah, 630A (261x175x220), care, din cate am vazut, trebuie montata invers. Se pare ca pretul ar fi in jur de 350 lei online (cu baterie la schimb). Sa vedem cu cat o gasesc prin magazinele din orasul unde locuiesc.
As fi vrut sa merg pe varianta Silver Dynamic de la Varta: E38 -12V, 74Ah, 750A (278x175x175) sau E44 -12V, 77Ah, 780A (278x175x190) dar nu stiu daca o sa incapa in suportul bateriei.
Daca aveti alte variante va rog sa le impartasiti.
Stie cineva cum este codificata data fabricatiei?
Fiabilitate maxima !
- Caralumba
- Posts: 749
- Joined: 18 Aug 2012, 04:37
- Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
- Location: Bucuresti
Re: Baterie moarta
Jenel wrote:Din graba am uitat sa intreb data fabricatiei si cand am ajuns acasa m-am uitat dar nu am gasit nimic clar.Rog cei care detin varta c14 sa ma lumineze si pe mine
De exemplu la cea pe care am cumparat-o eu, data fabricatiei (saptamana,anul) era stantata pe una dintre borne.APO wrote:Stie cineva cum este codificata data fabricatiei?

Fair day, be well !

Re: Baterie moarta
Salut.
De doua zile abia ca mai pornea......asa ca am schimbat-o cu un Rombat Premier de 60ah.
Cea originala am folosit-o 5,5 ani. Eu zic ca e bine....
Am luat-o cam pe fuga.....nu stiu daca e cea mai buna alegere....dar oricum prea multe variante nu aveam....
E ok de 60ah????
De doua zile abia ca mai pornea......asa ca am schimbat-o cu un Rombat Premier de 60ah.
Cea originala am folosit-o 5,5 ani. Eu zic ca e bine....
Am luat-o cam pe fuga.....nu stiu daca e cea mai buna alegere....dar oricum prea multe variante nu aveam....
E ok de 60ah????
Cee'd 1,4 GSL MT Best
Re: Baterie moarta
Cea originala era de 45 Ah asa ca de 60 Ah este foarte buna (in privinta pornirilor ).
Numai ca trebuie vazut si daca in timp isi va pastra capacitatea .
Numai ca trebuie vazut si daca in timp isi va pastra capacitatea .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
M-am linistit......imi era sa nu fie prea mare ca si capacitate......
Cei drept pornirile si opririle sunt foarte dese, casa-gradi(500m)-scoala(300m)-servici(1km) asta de 3 ori pe zi....plus alte drumuri la fel de scurte(max. 5 km in oras)....
Cei drept pornirile si opririle sunt foarte dese, casa-gradi(500m)-scoala(300m)-servici(1km) asta de 3 ori pe zi....plus alte drumuri la fel de scurte(max. 5 km in oras)....
Cee'd 1,4 GSL MT Best
Re: Baterie moarta
Da, sunt de aceeasi parere: fiabilitate maxima cel putin in ceea ce priveste bateria (nu ca in alte privinte as fi avut probleme, exceptand bieletele antiruliu).APO wrote:KIA CEED 1,6 CRDi - 90 CP
Acumulatorul original Solite 54-26GL - 12V, 68Ah, 600A (252x175x220), a intrat in anul 7 de functionare dar se pare ca da semne de oboseala. Cand este frig afara porneste mai greu, dar inca din prima cheie. Oricum nu cred ca mai pot trece iarna asta cu el. Unii spun ca ar putea fi si de la bujiile incandescente (o sa vad dupa ce schimb bateria)
[...]
Fiabilitate maxima !
Acumulatorul meu (tot original

Anul trecut si mie mi s-a parut ca da semne de oboseala, numai ca am insistat... si am castigat.
Acum sunt hotarat: pana nu "crapa", nu-l schimb!
Cat despre acumulatorii cu borne inverse, am si eu o intrebare: nu se poate monta o baterie normala invers? e obligatoriu sa fie bornele inverse?
Nu aruncati cu pietre, ca nu ma pricep iar in eventualitatea in care ma lasa totusi "originalu'", as vrea sa stiu si acest mic detaliu.
Kia Ceed 1.4 GSL Silver Machine
ODO 60.500 km
ODO 60.500 km
- Caralumba
- Posts: 749
- Joined: 18 Aug 2012, 04:37
- Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
- Location: Bucuresti
Re: Baterie moarta
Asa si este, daca convenim ca "fata" bateriei este acea latura mare de care sunt mai aproape bornele,Inuendo wrote: nu se poate monta o baterie normala invers?
atunci este vorba despre o baterie "normala" montata cu fata spre parbriz. Cea pe care o ai acum montata nu respecta cele spuse de mine ?

Fair day, be well !

Re: Baterie moarta
Asta este cu "fata intoarsa".
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-Kia Ceed-1.4-BEST-so red-90.000 km
Re: Baterie moarta
xp wrote:Asta este cu "fata intoarsa".
Aha, acu` m-am lamurit.
Asadar, contrar "opiniei avizate a unor specialisti"


Buuun...
Atunci, cand imi cumpar urmatoarea baterie nu ma voi mai "limita" la Varta Blue Dynamic, doar pentru ca trei sferturi din comerciantii intrebati de mine au afirmat "cu tarie si convigere" ca este singurul acumulator (obligatoriu cu borne inverse) de la acest producator pe care l-as putea monta pe masina.
Acum iau in calcul si un Varta Silver Dynamic pe care sa il montez taman vita-vercea (adica invers) fata de asta originala.
Apropo, e careva pana in prezent care a realizat montajul respectiv cu un Silver Dynamic (ma gandesc la un 52-54 Ah)?
Kia Ceed 1.4 GSL Silver Machine
ODO 60.500 km
ODO 60.500 km