Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Problema până la urmă este una naturală. Orice ardere presupune emisia de dioxid de carbon. Nu poți să oprești acest lucru. Da, în cazul dieselului sunt probleme cu tipurile de noxe emise, unele fiind foarte periculoase. Motoarele pe benzină sunt ceva mai curate dar rămâne emisia de dioxid de carbon responsabilă pentru efectul de seră. Prin urmare mari minuni nu se vor putea face.
Vehiculele hibride reprezintă o soluție amăgitoare. Ele sunt nepoluante în măsura în care poți să încarci bateria de la priză și circuli pe distanțe scurte. Altfel este posibil să fie mai poluante decât cele clasice deoarece pe distanțe lungi crește consumul și implicit emisia de noxe. S-ar putea să vedem un scandal la hibride asemănător cu cel de la diesel într-un viitor nu foarte îndepărtat.
Strict referitor la Kia Sportage și la motorizare sa pe benzină, cantitatea de noxe emisă de acesta se încadrează în zona normală pentru acest tip de motor (cilindree putere cuplu). Deci intr-un fel m-am liniștit pe acest aspect. Sunt unele motoare mai poluante decât la KIA, spre exemplu la Mitsubishi eclipse cross, altele mai puțin poluante cum ar fi motorul de pe Honda HR-V (cel de 188CP). La alte firme emisiile de noxe sunt prezentate în mod confuz spunând că au fost obținute în testare WLTP, dar convertite în scop comparativ la standard vechi NEDC, ceea ce nu îmi este foarte clar. Cert este că dacă motorul este mai puternic trebuie să ardă mai mult combustibil și prin urmare este mai poluant. Nu poți să învingi legile fizico chimice.
Vom reduce cu adevărat poluarea când vom avea vehicule electrice comparabile ca preț și utilizare cu cele tradiționale.
Vehiculele hibride reprezintă o soluție amăgitoare. Ele sunt nepoluante în măsura în care poți să încarci bateria de la priză și circuli pe distanțe scurte. Altfel este posibil să fie mai poluante decât cele clasice deoarece pe distanțe lungi crește consumul și implicit emisia de noxe. S-ar putea să vedem un scandal la hibride asemănător cu cel de la diesel într-un viitor nu foarte îndepărtat.
Strict referitor la Kia Sportage și la motorizare sa pe benzină, cantitatea de noxe emisă de acesta se încadrează în zona normală pentru acest tip de motor (cilindree putere cuplu). Deci intr-un fel m-am liniștit pe acest aspect. Sunt unele motoare mai poluante decât la KIA, spre exemplu la Mitsubishi eclipse cross, altele mai puțin poluante cum ar fi motorul de pe Honda HR-V (cel de 188CP). La alte firme emisiile de noxe sunt prezentate în mod confuz spunând că au fost obținute în testare WLTP, dar convertite în scop comparativ la standard vechi NEDC, ceea ce nu îmi este foarte clar. Cert este că dacă motorul este mai puternic trebuie să ardă mai mult combustibil și prin urmare este mai poluant. Nu poți să învingi legile fizico chimice.
Vom reduce cu adevărat poluarea când vom avea vehicule electrice comparabile ca preț și utilizare cu cele tradiționale.
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/ ... 40854.html
Salutare!
Si eu vreau sa-mi comand o Kia Sportage 1.6 diesel deoarece fac destul de multi km in Bucuresti(in jur de 20.000-25.000km/an). Am tot urmarit subiectul ‘diesel dispare’ si nu stiu ce sa fac...sa iau diesel sau benzina!? Dieselul...1.6 e6 d-temp pare ca e reusit, nu cred ca vor fi probleme in viitor.
Salutare!
Si eu vreau sa-mi comand o Kia Sportage 1.6 diesel deoarece fac destul de multi km in Bucuresti(in jur de 20.000-25.000km/an). Am tot urmarit subiectul ‘diesel dispare’ si nu stiu ce sa fac...sa iau diesel sau benzina!? Dieselul...1.6 e6 d-temp pare ca e reusit, nu cred ca vor fi probleme in viitor.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Daca mergi asa mult in Bucuresti n-are rost benzina. Diferenta de consum in oras e considerabila. Apoi ai vazut si tu proiectul de lege: scutite de taxe sunt Eu6 si... Eu5. Deci pana se va interzice dieselul Eu6DTemp... ehe... deja lumea va trece pe full electric.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Eu nu aș recomanda motor diesel la mers prin oraș. Din cauza vitezei reduse de deplasare ajunge mai greu la regimul termic normal de funcționare. Aceasta înseamnă probleme posibile cu filtrul de particule deoarece acesta are un ciclu de curățare care se face corect doar dacă motorul ajunge la temperatură normală și mașina se deplasează cu viteză mare.
Nici nu cred că ieși cu cine știe ce diferență de consum între diesel și benzină la urban.
Dieselul este pentru deplasări lungi extraurbane.
Ia și te documentează solid despre diesel.
Nici nu cred că ieși cu cine știe ce diferență de consum între diesel și benzină la urban.
Dieselul este pentru deplasări lungi extraurbane.
Ia și te documentează solid despre diesel.
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Am vazut ca Sportage 1.6 benzina are un consum in oras de 12-13% iar un 1.6diesel cred ca este in jur de 7-8%. Daca este asa, diferenta este destul de mare avand in vedere ca eu fac in jur de 100km/zi. Eu zic ca se merita, daca nu aveam garantia de 7 ani, probabil alegeam benzina.
Daca este cineva care are 1.6diesel, imi poate spune exact care este consumul real in oras!?
Multumesc pentru sfaturi!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Daca este cineva care are 1.6diesel, imi poate spune exact care este consumul real in oras!?
Multumesc pentru sfaturi!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Si apropo de diesel. M am tot documentat si ma tot uit in continuare. Din ce am vazut, motoarele diesel euro 6 d temp sunt mai ‘curate’ decat cele pe benzina. Inainte de Sportage m am uitat la Toyota CH-R Hibrid si la Kia Niro, consum mare, ca sa nu mai zic de Toyota in ceea ce priveste felul in care este facuta( Turcia toata), dezamagit complet. Prin urmare, am ajuns la Sportage 1.6diesel.
Am sa ma mai uit in continuare sa vad ce se mai intampla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Am sa ma mai uit in continuare sa vad ce se mai intampla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Ia un 1.6 aspirat si ai maxim maxim 9-10 in oras.Nu stiu cum consuma astea boi de 1.6 diesel, dar vechiul 1.7 diesel se apropia de benzina.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
La motoarele moderne, diferența de consum între diesel și benzină la același stil de condus, condiții de trafic și tip de mașină este de 1-2 l/100. Kia Sportage nu este ceea ce se înțelege pe larg prin mașină de oraș, adică ce ar trebui în București, dar tu îți cunoști mai bine nevoile.
Motoarele diesel sunt mai curate pentru că sunt mai complexe, au filtre mai fine. Dat de aici și sensibilitatea lor. Motoarele diesel de acum nu mai sunt ce erau acum 20 de ani. Filtrul dpf este pretențios, mașina îl curăță într-un regim special, practic arde depunerile. Pentru ăsta motorul de tureaza și de obicei face asta in regim de viteză mare. Prin oraș nu prea are unde.
Dar în sfârșit, cel puțin în următorii 5ani nu văd schimbări semnificative la noi in țară, însă vor veni la un moment dat, altfel o să trăiască mai mult mașinile decât șoferii care le conduc. Poluarea este deja gravă în orasele mari.
De ce credeți că în China se trece masiv la mașini electrice? Ei care sunt măiestrii eficienței.
Motoarele diesel sunt mai curate pentru că sunt mai complexe, au filtre mai fine. Dat de aici și sensibilitatea lor. Motoarele diesel de acum nu mai sunt ce erau acum 20 de ani. Filtrul dpf este pretențios, mașina îl curăță într-un regim special, practic arde depunerile. Pentru ăsta motorul de tureaza și de obicei face asta in regim de viteză mare. Prin oraș nu prea are unde.
Dar în sfârșit, cel puțin în următorii 5ani nu văd schimbări semnificative la noi in țară, însă vor veni la un moment dat, altfel o să trăiască mai mult mașinile decât șoferii care le conduc. Poluarea este deja gravă în orasele mari.
De ce credeți că în China se trece masiv la mașini electrice? Ei care sunt măiestrii eficienței.
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Parerea mea este ca se face prea multa ‘gargara’ degeaba. Sunt de acord ca trebuie sa facem ceva in privinta poluarii, dar motoarele diesel au ajuns deja sa fie deja destul de ‘verzi’. Eu zic ca se fac acum niste expiremente pe spinarea noastra, mai exact, e cineva care se umple de bani prin cumpararea de masini noi(hibride si electrice).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Motoarele diesel nu au fost și nu vor fi niciodată curate. Faptul ca filtrul dpf aruncă funinginea în afara orașului nu înseamnă că sunt mai curate. Doar păcălesc lumea.
Mergeți la un service să vedeți un motor diesel desfăcut. Mai exact galeria de admisie și apoi mai vorbim. Diesel este sinonim cu murdar in lumea auto.
Mergeți la un service să vedeți un motor diesel desfăcut. Mai exact galeria de admisie și apoi mai vorbim. Diesel este sinonim cu murdar in lumea auto.
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
@dooh, o hybrida consuma infinit mai putin decat orice benzina sau diesel si nici nu polueaza atat de mult.Daca mai pui un plug in hybrid(vezi niro), mergi pe electric(deci relativ moka si fara noxe) 50 km in oras.Avand in vedere ca un 1.6diesel Sportage fata de un Niro hybrid sau plug in nu e cu mult mai ieftin, zic ca merita investitia intr-un hybrid sau plug in.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Am testat variante. Toyota CH-R Hibrid (consum 8-9% in oras). Kia Niro Hibrid (8-9% in oras). Kia Sportage 1.6 diesel ( cat timp am facut test-drive....6,8% in oras). Care are consum mai bun!?
Referitor la CH-R, am un prieten care il are de 1 an de zile (8,5% consum real in oras). Nu pare o treaba buna cu hibrid in privinta consumului...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Referitor la CH-R, am un prieten care il are de 1 an de zile (8,5% consum real in oras). Nu pare o treaba buna cu hibrid in privinta consumului...
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Consuma si mai putin daca inveti sa o conduci.Un consum de 8 in oras, si ma refer la Bucuresti, e vis.
Daca intradevar vrei consum, ia plug in.Consum realizat de mine cu niro plug in, dupa un test drive de 50km, cu aglomerati si talpa cat s-a putut, a fost de 1.7 la oprirea motorului.Consum dupa 8000 km, la masina aia, era de 2.5
Acum, daca vrei si 4x4, nu prea se preteaza hybridele ca nu prea sunt cu 4x4.Iar ca spatiu, Niro la interior e la fel ca Sportage, diferenta fiind la portbagaj.
Daca intradevar vrei consum, ia plug in.Consum realizat de mine cu niro plug in, dupa un test drive de 50km, cu aglomerati si talpa cat s-a putut, a fost de 1.7 la oprirea motorului.Consum dupa 8000 km, la masina aia, era de 2.5
Acum, daca vrei si 4x4, nu prea se preteaza hybridele ca nu prea sunt cu 4x4.Iar ca spatiu, Niro la interior e la fel ca Sportage, diferenta fiind la portbagaj.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI
Nu stiu sa zic de plug/in pentru ca nu am mers. Probabil ca are un consum de 2,5 in conditiile in care ai unde sa incarci masina. Eu stau la bloc, cam greu cu incarcatul. Sincer, daca stateam la casa, luam fara sa stau pe ganduri Kia Soul, mie imi place foarte mult cum arata. Am analizat mai toate variantele, pararea mea este ca diesel este varianta care pe mine ma ajuta cel mai mult. Mi ar placea sa aleg varianta hibrid, dar tot o vad in dezavantaj in fata diesel’ului. Am vazut ca se va lansa la Salonul Auto de la Geneva, pe 5 martie, Kia Niro Facelift....sunt curios cum arata la interior si daca aduce ceva in nou in privinta motorizarilor.