Andrei are mai multe "date" ca noi. Ideea e ca pe forum sunt poate 10-20 de persoane cu aceasta problema. Dar Sportage cu DCT sunt mult mai multe. Daca era o problema generala cred ca era forumul prin de useri noi care sa se planga de asta (sau poate nu multi au ajuns la 20-30K, dar nu prea imi vine a crede).
Acum, eu sunt complet de acord ca nu e normal. Problema trebuie rezolvata pe garantie pentru toate persoanele cu aceasta problema. Dar nu mi se pare corect sa se arunce cu noroi in Kia din cauza asta. Si eu am avut probleme cu turbina la Kiuta mea 2014, dar asta nu ma face sa zic ca toate au aceasta problema sau ca vreau sa renunt la marca.
PS: Ma puteti acuza ca sunt fanboy, nu ma deranjeaza.
ionutp wrote:Andrei are mai multe "date" ca noi. Ideea e ca pe forum sunt poate 10-20 de persoane cu aceasta problema. Dar Sportage cu DCT sunt mult mai multe. Daca era o problema generala cred ca era forumul prin de useri noi care sa se planga de asta (sau poate nu multi au ajuns la 20-30K, dar nu prea imi vine a crede).
Acum, eu sunt complet de acord ca nu e normal. Problema trebuie rezolvata pe garantie pentru toate persoanele cu aceasta problema. Dar nu mi se pare corect sa se arunce cu noroi in Kia din cauza asta. Si eu am avut probleme cu turbina la Kiuta mea 2014, dar asta nu ma face sa zic ca toate au aceasta problema sau ca vreau sa renunt la marca.
PS: Ma puteti acuza ca sunt fanboy, nu ma deranjeaza.
Dar ți-ai pus întrebarea ca sunt mulți care nu intra pe acest forum din anumite motive? Nu se arunca cu noroi in Kia,dar problemele care le avem putem sa le expunem chiar dacă unora nu le convin.Eu am intrat pe acest forum la aproape 2 ani de la achiziție tocmai pentru a-mi spune nemulțumirea despre aceasta cutie ,afland și de la alți proprietari despre aceasta problema.
,
Multi posesori dupa 1-2 ani au 10-15k km maxim.Si pe aici ii vezi ca intreaba de intervalul de service sau ce antigel sa puna.
De asemenea sunt convins ca multi au tremurat la plecare la cald dar nu isi pun probleme si nu semnaleaza in service...vor pica ambreiajele in timp si voi intra aici si vor vedea ca nu e normal.
De asemena daca sunt useri pe aici care au "date" sa ne spuna si noua cate ambreiaje se schimba pe luna raportat la cate DCT-uri s-au vandut din 2017 pana in prezent.
Daca sunt 3-4 schimburi pe luna in toata tara la 1000 masini vandute anual e una dar daca sunt 10 la 500 vandute deja e o problema...si nu as paria ca se schimba doar 2-3 ambreiaje pe luna in toata reteaua autorizata Kia . Asta daca vorbim de "date".
Bagam si Hyundai in discutie?
Nu arunca nimeni cu noroi in brand dar nici sa il laudam cand clar sunt probleme.
Nu cred ca brandul KIA/Hyundai este prost, este clar ca fac economii unde se poate si nu se vede foarte usor, dar ar putea sa face o remechare pt cei care sesizeaza probeleme la ambreiaj, sa faca ceva mai mult pentru clientii ei, au facut aia cu aplicatia ceea ce arata pe jumatate ca isi recunosc vina dar pot face mai mult. Service-urile sa fie si mai prompte, stocuri de piese, sa nu dureze 3-4 saptamani, adica da stim si suntem pregatiti, 7 ani nu e vrajeala stim ca pierdeti timpul venind in service, dar poate visez prea mult si cand "toti fura nu se mai numeste a fura".
Nici manuala nu e o solutie, mai mult acolo dupa 2 ani iti spun ca ambreiajul are 24 luni garantie, desi la cumparare nu este foarte clar ce nu are 7 ani? In caietul de service se specifica ca piesele de schimb au 2 ani - respectiv discul dar manopera, etc? si daca dupa desfacere uzura discului este normala ce facem? tu deja ai platit manopera etc tre sa mergi la avocat etc.
Tu ca utilizator cum spunea cineva mai sus vrei sa dormi linistit 7 ani sau e ca in reclama celebra “Dormi linistit, FNI vegheaza pentru tine!”:
In concluzie brandul nu este prost iar pret/calitate da cu plus, dar asta pana ajungi la service, dar stai asta este valabil pentru TOTI, dar nu TOTI se lauda cu 7 ani, deci intrebarea este:
"Data viitoare sau la prieteni ce recomand? poate Toyota? e arhicunoscuta fiabilitatea Toyota; sau iau ceva pentru sufletel si nu ma uit ca oricum toti sunt la fel" - cred ca in multe variate KIA nu mai este in top 3 la multi dintre noi - la mine unul trebuie sa imi fac mea culpa, nu mai este, desi eram destul de serios cu un Rio, era in top 3.
Cel mai bun comentariu de pe topicul asta e mai sus.
Cel mai bun lucru pe care il poate face Kia e sa faca un recall pentru cei cu 7DCT.
Apoi sa tina pe stoc kiturile de ambreiaj astfel incat sa nu stam o luna sa asteptam,zici ca vin din Coreea nu din Slovacia. Aaa si volante si antigel
Din pacate Kia nu e pe un drum bun, se comporta ca un producator mic, nu isi recunoaste public greselile si spera ca problema va trece.
Cel mai bun lucru pe care il poate face Kia e sa faca un recall pentru cei cu 7DCT.
Complet de acord.
Din pacate Kia nu e pe un drum bun, se comporta ca un producator mic, nu isi recunoaste public greselile si spera ca problema va trece.
Cumva in stransa legatura cu ce ai mentionat si mai sus, dar speranta mea e ca lucreaza totusi la problema asta pentru a dezvolta/obtine un kit ambreiaj mai rezistent pentru cele care vor necesita schimbate. Dar omu' poate spera... nu inseamna ca o sa se si intample asta.
Apropo, stie cineva ce producator face ambreiajul curent? Sau si ambreiajul e facut "in-house"?
Atunci ne ramane speranta ca lucreaza la o versiune revizuita. Asta mai mult bazat pe faptul ca din ce am vazut, si pe noul Tucson e oferita si varianta asta de cutie. Ceva trebuie sa faca, nu le pot schimba tot o data la 30k km.
Elucidam misterul cand vine kit-ul. O sa ma uit special dupa codul de produs insa nu imi fac sperante prea mari...in 30k o sa inlocuim iar ambreiajul.
Daca le cer vechiul ambreiaj oare ma lasa sa il iau acasa?
Am 21000 km făcuți din Nov 2019 pina in Decembrie 2020 și nu mi a tremurat niciodată. Folosesc autohold ul de fiecare dată cînd merg in coloana. In schimb am avut alte belele care m au tot dus prin reprezentanta. Veți vedea posturi dedicate la secțiunea Probleme. Dar cu cutia nu am avut probleme, dar mai este timp.
Revin dupa mai bine de un an de absenta si va transmit gandurile mele de sanatate si sperante pentru vremuri mai bune.
Fost proprietar de Sportage 3, 2015, 6AT, benzina, instrainata acum 1 an si jumatate la 43000km.
Din cand in cand mai intru pe forum, sa vad ce mai povestiti pe aici, am ramas nostalgic cu Kia mea, insa nu pot sa cred cate discutii/probleme ridica cutia 7DCT.
Practic cand am vandut fosta Kia, am meditat circa o luna sa trec pe Sportage 4. Cum doream cutie automata, benzina, iar oferta era doar de 7DCT, am zis - pas - am ramas fidel cutiei automate simple cu convertizor de cuplu - am testat piata atunci si ce imi permitea bugetul, asa m-am ales cu o Kuga, 1.5 Ecoboost, 6AT.
Am 1 an si jumatate de la achizitie si nu am nicio bataie de cap. Nu spun aceste lucruri pentru a face cuiva in ciuda sau a ma impauna pe aici, insa cred eu ca pt KIa, DCT-ul e momentan o palarie c-am maricica.
Mai bine ramaneau pe 6AT, eu la fosta Kia cu 6AT, in 4 ani jumate, nu am avut nicio durere de cap, poate de 3-4 ori a intrat mai greu in R, fiind parcat in panta/rampa, in rest cat m-am tarait cu ea prin trafic urban, de multe ori bara la bara, masina a fost ireprosabila. Aceeasi poveste si la Kuga, tot cu 6 AT, fara probleme pana acum, nu smuceste, nu tremura, adevarat e ca am doar 10500km pe bord la Kuga, vedem in continuare ce o mai fi.
Iar legat de producator in a-si recunoaste anumite vicii de fabricatie, stati linistit, am o cunostinta cu Honda CR-V, tot benzina, la motorul de 1.6 benzina problema e scurgerea de ulei, cu recall in service de 2 ori in ultimii 2 ani, deci se intampla si la case mai consacrate.
Pacat pt Kia, pacat pt modelul Sportage, care de vreo 3 ani, vinde in fiecare an, mai putin decat anul precedent. Sa vedem modelul nou pe 2021, daca nu vin cu ceva sa rupa, data find si situatia globala, s-ar putea sa nu fie un succes cum spera ei.
Ca sa inchei legat de cutii automate, am fost la un drive test cu Peugeot 3008 si Citroen C5 Aicross, benzina, 8AT - Aisin, prin iunie, au avut francezii campanii cu discounturi de 5-6000euro. Am tot admirat pe strada modelele astea 2 si m-am inscris si eu la drive test.
Deci masinile astea 2 sunt ceva de vis, nu credeam sa spun asa ceva despre 2 frantuzoaice, insa cutia aia automata e cu totul altceva, nu simti absolut nimic, atat cati poti constata intr-o juma de ora de drive test, in 3008 la interior e ceva..., m-a dat pe spate. acum apare FL la modelul lansat in 2017, s-ar putea ca anul viitor 3008 sa fie pe podium la vanzari in gama lui....
Acestea fiind spuse, ma bucur ca am mai comunicat cu voi si va urez tuturor Sarbatori fericite si un 2021 datator de sperante unui viitor mai bun.
Salut. Am observat ca multa lume evidentiaza faptul ca la plecarea de pe loc ( la rece/ la cald) au probleme cu acest tremurat la DCT. Eu am simtit ceva probleme la trecerea in treapta a 4... un tremurat si un fel de subturat( asta numai cand schimbi ca un batranel ). A mai avut cineva aceasta problema? Sportage t-gdi 7 dct / 27200 km / 04.01.2020 achizitie.
Nu stiu daca la asta te referi exact, dar am observat in cateva cazuri ca cel putin la rece, cand se intampla sa schimbe destul de devreme in treapta a 4-a, masina are un zgomot mai "grav", ca sa zic asa, mai infundat, pana trece de o anumita turatie. Insa nu am observat chiar tremurat sau altceva. Recent n-am mai fost atent la acest aspect, dar o sa vad data viitoare cand mai plec undeva.