Cee'd 1,6 automatic cu ESP

Totul despre al vostru Kia cee'd şi poze bineînţeles!
Post Reply
Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

vali40 wrote:Mercik de urari, Joco! Am scris mai sus, pe topicul asta, deschis de mine, mai multe in legatura cu masinuta. Acum am ajuns la 2.200 km si n-am nimic de reprosat constructorului...
Intreaba-ma concret ce vrei sa stii.
Fie-ti asteptarea usoara!
2.200km...si iarna-:) tu nu stai de loc-:) Foarte bine. M-ar interesa ce turatie ai la 130km/h? Cum este incalzirea?(la noi este frig-;) Cum iesi cu consumul pe afara, ca in oras probabil este ca orice alta masina de aceeasi capacitate cilindrica.

Cat despre asteptare...am scotocit forumurile din alte tari si am vazut ca se cam asteapta si peste 100 de zile-:( Ce sa spun, si la un Roys astepti 6-8 luni-:))))
Joco

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Medie afara din oras n-am scos sub 8 - 8,3%, dar a fost mai mult mers combinat (localitati una dupa alta si prea putin in afara localitatilor). Am mers mult pe ger si zapada (si la noi in iarna asta a fost foarte frig). Cel mai lung drum a fost Ramnicu-Valcea - Pitesti si retur (cam 140 km in total), dar n-am putut face o estimare a consumului, din aceleasi motive: localitati ''inlantuite'', trafic ca pe E81, foarte frig afara ...in masina eram 5 persoane :lol:
Caldura face din belsug, nu-ti face probleme, cand o dai pe maxim, nu mai stai inauntru...
Nu mai retin exact, pentru ca n-am prea mers peste 100-110 km/h, dar sunt aproape sigur ca la 130 km/h turatia nu ajunge la 4000.
Mai am putin si ajung la 3000 km parcursi, o ''tinta'' pe care mi-am propus-o singur. Se mai incalzeste si afara si atunci o sa vad cu adevarat ce si cum... acum, la - 7 grade C, cat au fost de dimineata, fara sa incalzesc motorul aproape deloc, consumul nu e edificator... mai ales ca, dupa 1 - 1,5 km de stat la cozi si semafoare, ma opresc, ca ajung la destinatie :( apoi, dupa 8 ore, motorul e iar rece ca gheata...
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

P.S.: in oras, consumul la Cee'd automaitc e mai mic decat la Renault Megane (cutie manuala, tot motor de 1,6, cred ca 110 CP).
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

Danicko
Posts: 213
Joined: 15 Nov 2007, 19:37
Auto:
Location: Bucuresti

Post by Danicko »

Salut
Avand in vedere ca tot sunt discutii despre turatii la care trebuie sa mearga motorul ca sa ii fie bine, spune-ne cam la ce turatie e motorul in mers constant la viteze pana in 90. La plecari de pe loc , cand accelerezi moderat (nu lent dar nici puternic) la ce turatie schimba vitezele si dupa ce schimba la ce turatie pica.
Sunt multi pe aici care cred ca 2000 ar fi turatia minima recomandata ca sa nu strici motorul.
Multumesc
PS Eu am 1.4 best

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

Multumesc vali40. Poate scapam de frigurile acestea in saptamana urmatoare si va fi mult mai bine. Eu...tot astept sa am o veste de la dealerul din Brasov.
Cred ca mai am de asteptat....
Drum bun in continuare!
Joco

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Asteptare usoara! Eu am asteptat din 18 iulie pana in 2 noiembrie...
Fii optimist, tot ti-o vor aduce pana la urma!
Last edited by vali40 on 19 Feb 2008, 14:16, edited 2 times in total.
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Danicko wrote:Salut
Avand in vedere ca tot sunt discutii despre turatii la care trebuie sa mearga motorul ca sa ii fie bine, spune-ne cam la ce turatie e motorul in mers constant la viteze pana in 90. La plecari de pe loc , cand accelerezi moderat (nu lent dar nici puternic) la ce turatie schimba vitezele si dupa ce schimba la ce turatie pica.
Sunt multi pe aici care cred ca 2000 ar fi turatia minima recomandata ca sa nu strici motorul.
Multumesc
PS Eu am 1.4 best
Accelerata progresiv, AT schimba de fiecare data cam la 2200 rotatii. Pentru o secunda, uneori mai putin, scade la cca 1800, dar nu prea simti acest lucru, doar vezi pe turometru. Apoi revine iar la 2200, creste putin in functie de cat accelerezi si schimba iar. Daca esti pe la 70-80 chiar 100 si mai mult km/h in mers constant si accelerezi violent, AT "gandeste" putin si apoi retrogradeaza o treapta sau chiar doua (cand esti in viteze mai mici) ...apoi, tzasneste pur si simplu.
Mie mi se pare ca turatia optima de schimbare, cel putin la 1,6 benzina /122 c.p. trebuie sa fie intre 2200-2500 rot/min... Probabil ca ar trebui sa se procedeze la fel si la manuala, din moment ce AT lucreaza astfel...
Cand mergi constant cu viteze de pana in 90 km/h, pe drum drept, turometrul sta numai intre 2000 si 3000, mai aproape de 2000, deci de multe ori sub 2500...
Astea sunt valabile, desigur, numai in D, pozitia obisnuita a schimbatorului la mers normal. In 2 si 1 lucrurile stau total diferit...
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

Eu conduc numai masini cu transmisie automata de peste 15 ani. Imi place stilul american-:) Am avut si masini cu transmisie manuala, dar tare ma plitiseau...In aglomeratiile de oras muncesti la schimbator, iar in drum lung oricum nu schimbi vitezele dacat foarte rar. Insa daca vrei acceleratie -:) intri in regim de kick-down si tisneste masina ca sageata.
Am cautat foarte mult datele tehnice de la cutiile automate de la KIA sa vad raporturile de transmisie(fiind ing. auto m-ar interesa si din alt unghi) dar inca nu am gasit nimic....Am documentatia de la Hyundai cu AT dar nu cred ca este la fel...adica sper ca au mai imbunatatit cate ceva!
Multumesc pentru incurajare-:) poate nu trebuie sa astept chiar asa de mult...
Joco

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Si eu am cautat si inca mai caut informatii despre cutia de pe masina mea, dar nu gasesc. Ma intriga, de pilda, de ce schimbatorul poate sta atat in pozitia normala de mers, in D, cat si pe aceeasi ''linie'', dar mai la dreapta. Sunt practic doua pozitii diferite pentru D si nu inteleg de ce. N-am avut niciodata timp destul sa conduc si intr-una si in alta, sa vad daca difera stilul de mers. In 2 si in 1 am bagat schimbatorul doar cate o data, sa vad cu se comporta si m-am convins de ce stie sa faca: in 2 ai frana de motor cat cuprinde, doar prin slabirea acceleratiei. Schimbarea automata a vitezelor se face la turatii mult mai inalte. In 1, pozitia pentru remorcare, ai putere foarte mare la viteza mica - oricat ai tura-o, nu iese din ritmul ei, cred poti trage o remorca de 3-4000 kg, daca iti trece asta prin cap si nu te intereseaza ca se paote alege praful de motor si transmisie...
Revenind: Stie cineva de ce sunt doua pozitii ale schimbatorului pentru D?
Mercik!
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

vali40 wrote: Revenind: Stie cineva de ce sunt doua pozitii ale schimbatorului pentru D?
Mercik!
Pozitia D(drive) este practic treapta 4. in care teoretic ar trebui sa avem si o functie de conectare mecanica intre turbine din convertorul hidraulic. Spun teoretic pentru ca inca nu am primit documentaia. In pozitia 3. ai limitare de schimbare ale treptelor pana la 3. si nu schimba mai sus. Probabil in aceatsta pozitie ai o dinamica foarte buna in regim agresiv de oras.
Joco

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

Am gasit isa un tabel cu niste coduri de defecte pentru cutia automata. Din codurile 13 si 14 se vede ca avem acel "starp" intre turbine-;) este foarte bine pentru ca in regim de viteza constanta pe autostrada ai cuplaj direct fara diferenta de turatie specifica de cutie automata de generatie mai veche.
Image[/img]

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Joco wrote:
vali40 wrote: Revenind: Stie cineva de ce sunt doua pozitii ale schimbatorului pentru D?
Mercik!
Pozitia D(drive) este practic treapta 4. in care teoretic ar trebui sa avem si o functie de conectare mecanica intre turbine din convertorul hidraulic. Spun teoretic pentru ca inca nu am primit documentaia. In pozitia 3. ai limitare de schimbare ale treptelor pana la 3. si nu schimba mai sus. Probabil in aceatsta pozitie ai o dinamica foarte buna in regim agresiv de oras.
Joco
Nu, nu cred ca D "este practic treapta 4". Cand schimbatorul e in D si slabesti frana, masina pleaca imediat lin, apoi, pe masura ce accelerezi, cuplajul se modifica in functie de toate cele patru trepte ale cutiei, oprindu-se desigur la ultima, daca nu franezi sau nu slabesti acceleratia...
Am impresia - dar nu sunt sigur! - ca la fel procedeaza in toate pozitiile, adica si in 3 si in 2 si in 1. Doar cuplul e diferit. De pilda in 3 nu mai schimba la 2200 de turatii, ci aproape de 3000. N-am verificat, insa cred ca la fel face si in 2 si in 1. In carte scrie doar ca pozitia 3 a schimbatorului se foloseste cand urci si cobori pante si ai nevoie de forta sau de frana de motor. Pozitia 2 am retinut doar ca e pentru drum alunecos, iar 1 pentru cand remorchezi ceva - ai forta mare la turatie mare, dar nici motorul nici cutia nu sunt solicitate...

Ieri am facut un drum de 110 km dus intors, prin localitati, dar si putin in afara localitatilor. Cu schimbatorul numai in D am avut o medie de consum de 7,1. Am remarcat ca la 2000 rot/ min am fix 80 km/h, iar la 3000 rot/ min, fix 120 km/ h. De fiecare data, la condus normal, accelerand progresiv, mi-a schimbat in sus la 2200 rot/min. Cand accelerez brusc, retrogradeaza, desigur, si schimba la turatii mai mari.
PS: am parcurs abia 2400 km... :twisted:
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

In cutia automata de aceasta generatie sunt doua presiuni, care guverneaza procesele de schimbare de viteze. Una este determinata de viteza de deplasare si a doua valoare este determinata de sracina, adica de pozitia pedalei. Diferenta acestor presiuni determina momentul de schimbare in jos sau in sus.(exceptie pozitia kick-down). Astfel cand pleci de pe loc cutia se afla mereu in treapta 1.-:)
Joco

vali40
Posts: 189
Joined: 12 Jul 2007, 11:35
Auto:
Location: Ramnicu-Valcea

Post by vali40 »

Joco wrote:In cutia automata de aceasta generatie sunt doua presiuni, care guverneaza procesele de schimbare de viteze. Una este determinata de viteza de deplasare si a doua valoare este determinata de sracina, adica de pozitia pedalei. Diferenta acestor presiuni determina momentul de schimbare in jos sau in sus.(exceptie pozitia kick-down). Astfel cand pleci de pe loc cutia se afla mereu in treapta 1.-:)
Joco
Da, Joco, e logic sa fie asa si sunt perfect de acord cu tine. Dar nu despre asta discutam (sau cel putin asa am crezut eu), ci despre faptul ca fiecare din pozitiile D,3,2 si 1 ale schimbatorului permit transmisiei sa "se miste" prin toate cele patru trepte ale cutiei: 1-2-3-4 si 4-3-2-1, nu mereu in ordinea asta, ci in functie de "nevoi" si, desigur, de limitele parametrilor tehnici...
Cee'd 1,6 automatic cu esp 122HP (+ optionale) ...alerg (si) cu ea prin Valcea sa "construiesc" http://www.bibliotecivalcene.ro .

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

Cutia scimba mereu in ordinea respectiva: 1->2->3->4 si inapoi. Cu exceptia situatiei de kick-down, in care poate retrograda chiar 2 trepte, daca diferentele de presiune sunt mari. (presiunea determinata de pedala si presiunea rezultata din viteza). Presiunea de baza este in jur de 9-10 bari, care deserveste intreaga cutie si este furnizata de o pompa de ulei din cutie.
Toate presiuneile secundare sunt create printr-un sistem foarte complex electrohidraulic. Nu vreau sa incarc paginile forumului cu descrieri tehnice, dar daca te intereseaza detalli putem discuta. Eu repar cutii automate de 15 ani si am depasit nr. 50 de cutii reparate-;)

Joco

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”