Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Forum cu de toate despre Kia Sportage
User avatar
Qalex21
Moderator
Posts: 535
Joined: 13 Feb 2014, 09:41
Auto: XCeed 1.5 T-GDi 48V 7DCT
Location: Voluntari

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by Qalex21 »

Nu sunt inca masuri concrete nici in vest. Ceva brusc, radical si care loveste serios proprietarii si producatorii auto din punct de vedere economic ar duce cel mai probabil la razboi civil. Si asa situatia este foarte tensionata peste tot din cauza imigratiei fortate, a reglementarilor agresive si a preturilor in crestere. La noi sunt atatea rable, care scot atat de mult fum, incat nu cred ca un proprietar de diesel euro4+ ar avea de ce sa isi faca griji in urmatorii 5-7 ani.

mesmer88
Posts: 59
Joined: 19 Feb 2017, 19:38
Auto: Kia

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by mesmer88 »

Uite aici:
https://www.reuters.com/article/us-germ ... SKCN1NK28L

Sunt permise doar diesel euro 6...

In alte state de exemplu platesti taxe mai mari daca ai diesel.

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by surfer »

Hai sa largim orizontul la 10-15 ani minim.

Masuri concrete pana acum, ar fi cam:
- interzicerea accesului pt diesel in centrul unor orase (Londra, incepand treptat din 2019-2020, Bruxelles, inca de anul trecut Euro3 este interzis in centru, urmand din 2020, treptat, si urmatoarele, Milan, Paris, Stuttgart, Barcelona - toate din 2020 si doar de la Euro 4/5 in jos vor interzice, treptatp). https://dieselinformation.aecc.eu/where ... iesel-car/ (are nevoie de mici actualizari, dar pentru idee e ok.
- productia de motoare diesel va fi oprita de unii producatori din 2022, 2049, etc. Aici trebuie tinut cont ca de la data productiei, 10 ani nu poate fi interzisa utilizarea masinii respective, asadar, daca ultimul motor diesel produs va fi vandut in 2049, pana in 2059 vei putea circula cu el (cu anumite restrictii in anumite orase - centrul lor de fapt).

Asadar si prin urmare, tam-tam-ul actual legat de achizitia diesel/benzina este pur marketing si/sau ipocrizie - daca vrei sa salvezi lumea, pana sa decizi daca achizitionezi un diesel sau benzina (ambele poluante, dar daca nu's bani de elctrica, aia e), ar fi alte cateva metode mai la indemana prin care sa contribui: poti sa incepi prin a sorta gunoiul de acasa. Apoi prin a convinge si pe altii sa o faca. Si asa mai departe.

Este si parerea mea ca la momentul actual (si pentru inca 10 ani cel putin), achizitia unei masini noi trebuie facuta din alte considerente, daca bugetul nu permite ceva concret util.

Drumuri bune si La multi ani!
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5248
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by Nesta3 »

Pai producatorii sunt obligati, ca din 2020, emisiile pe intreaga gama, sa nu depaseasca 90 gr CO2.Adica hybride, filtre, electrice in mare masura.
In alte tari se implementeaza deja deoarece acolo se poate.Din toate punctele de vedere.
La noi, melteanu tot meltean.VAG-200mii km- filtru off-egr off-sa traga masina.Neam de prosti
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by surfer »

Sunt doua aspecte aici: ce sunt producatorii obligati sa faca incepand cu 2020 sau mai tarziu, si ce poti face tu ca proprietar cu masina cumparata pana atunci.
Chiar si la ei, unde se pot intradevar implementa masurile acestea, este greu si va dura, fiindca nici ei nu pot scapa de masinile actuale asa repede - trebuie sa le cumpere romanii si bulgarii mai intai.
Si chiar acesta este un motiv pentru care in est va dura mai mult pana vor intra in vigoare acele masuri - toata lumea e constienta ca cineva trebuie sa uzeze acele masini aproape "pana mor".

Legat de ce poti face tu cu masina cumparata de noua acum - grijile ar trebui sa fie mai mult legate de revanzare peste 10 ani (daca spera cineva sa mai ia ceva pe ele atunci), decat de taxe in viitorul apropiat sau interdictii pentru Euro6.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by quelloo »

recunosc, in Hamburg nu am fost sa vad daca chiar se tine cont de chestia asta.
dar, decizii d-astea ale tribunalelor in germania sunt de prin 2002 cu interzicerea diesel si uite totusi ca inca nu sunt interzise (munchen, stutgart, frankfurt si berlin vazute first hand.)
pentru cine vrea sa salveze planeta, poate ar trebui sa nu mai mearga toata lumea pana la colt cu masina sa-si cumpere paine.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

stanicared
Posts: 29
Joined: 26 Jul 2015, 19:51
Auto: *

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by stanicared »

Și eu mi-aș dori una electrică, dar până să salveze România planeta sau măcar o parte din ea, uitați-vă la .jpeg-ul atașat și veți vedea că energia electrică cu care le încărcăm bateriile provine, 63%, din surse convenționale, super poluante (cărbune, hidrocarburi, nuclear). Așa că... vom dezbate muuuult timp acest subiect. Pentru amuzament, circula pe FB, cred, o poză cu o Tesla parcată pe marginea drumului care se încărca de la un generator portabil care funcționa cu... ați ghicit...motorină
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5248
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by Nesta3 »

Si care crezi ca polueaza mai mult, daca iti cumperi 2 masini, una electrica si una conventionala, pe o durata de 10 ani?
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

stanicared
Posts: 29
Joined: 26 Jul 2015, 19:51
Auto: *

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by stanicared »

Intrebarea este retorică. Dar s-ar putea ca pentru producerea energiei cu care o încarc pe cea electrică, Termoelectrica, de exemplu, să polueze mai mult decât aș fi făcut-o eu cu o mașină convențională.

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by quelloo »

*energia nucleara e printre cele mai nepoluante
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by surfer »

Asta pentru ca deseurile nucleare nu se arunca nicaieri, doar se depoziteaza. Dar ce ne facem atunci cand sunt aruncate, deversate, sau procesate pentru distrugere? :)
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

vlad2005
Posts: 43
Joined: 23 Dec 2018, 23:43
Auto: Sportage
Location: Negrești, Vaslui

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by vlad2005 »

De poluat este clar că poluează mai puțin mașina electrică (deloc) sau cea hibridă în măsura în care aceasta din urmă este încărcată preponderent de la priză.
Referitor la proveniența energiei electrice, discuția poate fi amplă, fiind clar că sunt diferențe de la o țară la alta, însă ideea este simplă: este mai ușor să retehnologizezi câteva termocentrale poluante decât sute de mii de mașini aflate deja în circulație.
Referitor strict la Kia Sportage, cantitatea de monoxid de carbon emisă de motorul acesteia, se încadrează în media a ceea ce emit și alte motoare cu tehnologii asemănătoare de capacitate cilindrică asemănătoare și de putere comparabilă. Am mai studiate niște situații și nu am găsit diferențe semnificative față de alte companii.
Probabil că un prim pas îl va reprezenta introducerea filtrului dpf la motoarele pe benzină.
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4

tzalu
Posts: 121
Joined: 25 Mar 2018, 18:25
Auto: Sportage
Location: Timisoara

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by tzalu »

Eu chiar nu inteleg tot balamucul asta cu dieselul!
S-a ajuns la concluzia ca dieselul polueaza! OK!
Vreti sa nu mai polueze?
Daaaa!
OK, atunci nu-l mai fabricati si gata! Daca nu se mai fabrica nu se mai poate cumpara!
Cata vreme se va fabrica se vor gasi clienti care sa-l cumpere, inclusiv eu!

Am luat diesel pentru ca era singurul motor care era cuplat cu cutia automata cu convertizor! Daca nu era nici asta, probabil nu luam Sportage! Variantele non diesel cu cutie cu convertizor erau: Astra K break, Peugeot 308 break, ambele neconvingatoare pentru mine, ramanea noul Focus benzina, care nici ala nu ma convingea cu motoare pe benzina in 3 cilindri, mai era varianta Vitara cu motor 1.4 turbo si asta cam neconvingatoare, dar posibila totusi!

vlad2005
Posts: 43
Joined: 23 Dec 2018, 23:43
Auto: Sportage
Location: Negrești, Vaslui

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by vlad2005 »

:)
Nu e balamuc, e scandal (Spike, faina melodia). Mai vorbim și noi. Oricum, topicul nu a plecat cu un off pentru diesel ci pentru cel pe benzină. La diesel lucrurile sunt clare.
Sportage 1.6 T-GDi 7DCT GT Line 4x4

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Consum si noxe pentru 1.6 T-GDI

Post by akeem »

Eu zic sa-ti iei masina linistit, cu cat mai repede cu atat mai bine (adica sa aiba timp sa se invecheasca atunci cand se apropie funia de par si sa nu-ti para rau ca tre sa renunti la masina noua :) ).

Oricum dezbateri sunt si la nivele mai mari decat forumul nostru. Nu inseamna ca daca UE viseaza cai verzi pe pereti va si aplica in secunda 2. Au mai incercat ei acum 3 ani si s-a ridicat cineva in picioare si a zis: OK , vreti Eu6D din sept 2018? Ei bine , noi nu suntem gata. Si daca insistati, atunci noi vom fi obligati ca timp de 1 an sa inchidem toate fabricile si sa trimitem acasa muncitorii nostri plus cei de pe orizontala, adica Europa va intra in faliment…
Si uite asa s-a nascut Eu6DTemp.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post Reply

Return to “Generalităţi”