Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Daca vrei sa faci misto de cineva, fa-i cadou un starter d-ala, eu am si e bun doar cand se opreste lumina, bag in el o lampa cu led, in rest e praf
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Vom vedea. Din reviewuri e bun. Problema e că n-am idee cum să-l testez fără să descarc intenționat bateria până moare.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 51.807 km
Au venit săptămâna trecută noile anvelope de vară Continental PremiumContact 5, DOT 20/17. Le-am montat pe mașină, dar încă nu mi-am format o părere, pentru că n-am prea mai folosit mașina.
Ca o mică statistică, pentru viitor: profilul Continentalurilor, noi, e de 8 mm. Profilul actual al celor Hankook, după 35.001 km de utilizare, e de 4mm.
Au venit săptămâna trecută noile anvelope de vară Continental PremiumContact 5, DOT 20/17. Le-am montat pe mașină, dar încă nu mi-am format o părere, pentru că n-am prea mai folosit mașina.
Ca o mică statistică, pentru viitor: profilul Continentalurilor, noi, e de 8 mm. Profilul actual al celor Hankook, după 35.001 km de utilizare, e de 4mm.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Hankook sunt super-cauciucuri, putina lume stie
-
- Posts: 963
- Joined: 06 Nov 2016, 15:17
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
subscriu....hankook - vara si nokian - iarna...cea mai buna alegere.
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Nu vă pot contrazice la modul general. Am citit multe păreri bune despre Hankook, și primii 2 ani am fost mulțumit. De-aia nu-mi explic diferența enormă observată vara asta.
Însă un lucru e clar: în ultimele 2 zile am făcut cam 750km cu noile Continentaluri, inclusiv în zonă de munte, inclusiv în interval de temperaturi de 2-6 grade (totuși mers precaut în acele momente), inclusiv pe ud, și stabilitatea a fost excepțională, incomparabilă cu ce făceau Hankookurile mele. Subliniez, vorbesc doar de ale mele, nu generalizez.
Însă un lucru e clar: în ultimele 2 zile am făcut cam 750km cu noile Continentaluri, inclusiv în zonă de munte, inclusiv în interval de temperaturi de 2-6 grade (totuși mers precaut în acele momente), inclusiv pe ud, și stabilitatea a fost excepțională, incomparabilă cu ce făceau Hankookurile mele. Subliniez, vorbesc doar de ale mele, nu generalizez.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Pai pentru exemplificare, sa va povestesc o intamplare:
Inainte de obligativitatea gumelor de iarna aveam un Tico, echipat cu Hancuci de vara
Am fost la partie in Predeal, unde zapada era atat de mare incat un Audi quattro nu a putut urca la un loc liber, aflat sus langa partie.
A dat inapoi, m-am bagat eu cu viteza I-a, fara turatii prea mari si am ajuns sus in aplauzele asistentei(nu glumesc, a fost caterinca totala fata de cel cu Audi).
Inainte de obligativitatea gumelor de iarna aveam un Tico, echipat cu Hancuci de vara
Am fost la partie in Predeal, unde zapada era atat de mare incat un Audi quattro nu a putut urca la un loc liber, aflat sus langa partie.
A dat inapoi, m-am bagat eu cu viteza I-a, fara turatii prea mari si am ajuns sus in aplauzele asistentei(nu glumesc, a fost caterinca totala fata de cel cu Audi).
-
- Posts: 4414
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
si io am avut tico. n-avea treaba cu anvelopele. mai degraba cu masa foarte mica si profilul foarte subtire. asta e motivul pentru care tico era asa bun pe zapada.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~53.100 km
Când am montat Continentalurile de vară, i-am zis meșterului că mă întorc în 2 săptămâni.
M-am ținut de cuvânt. Azi am trecut la anvelopele de iarnă.
Când am montat Continentalurile de vară, i-am zis meșterului că mă întorc în 2 săptămâni.
M-am ținut de cuvânt. Azi am trecut la anvelopele de iarnă.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~53.200 km
O actualizare mai mare:
1) Am fost săptămâna trecută la Kia Iași, să-i întreb de sănătate, că a trecut mai mult de o lună de când am fost cu plafoniera și jantele la garanție, și n-au mai dat niciun semn. Am aflat următoarele:
Ca atare, azi am dat o fugă la Rodav Vaslui să le arăt problema. Deși am avut mici probleme cu programarea la telefon (a trebuit să sun de vreo 4 ori), acolo nu am fost dezamăgit. Am vorbit direct cu inginerul șef din service, i-am arătat problema pe viu, a venit cu diagnoza și-n jumătate de oră aveam completată fișa de comandă pe garanție a plăcuței pentru cele 2 butoane din volan. Azi nu a desfăcut tot volanul (cu airbag și toate cele), că a zis că slabe șanse să aibă ce să-i facă fără piesă de schimb. Scurt și la obiect. Acum aștept un răspuns, să vedem ce urmează.
3) Ieri, cumva, n-am nici cea mai vagă idee cum, am observat că nu-mi mai merge priza de 12V (cea fără brichetă, în care am permanent un încărcător USB). După mici investigații am găsit siguranța arsă. Nu prea văd niciun motiv pentru asta. Tot ce-mi trece prin cap e că încărcătorul să fi făcut vreun contact imperfect în priză (îl mai ating cu portofelul acolo). E posibil să se ardă siguranța de la așa ceva?
Am înlocuit siguranța cu alta tot de 15A și azi nu am mai avut probleme.
4) Azi am făcut și-o prostie. Fiind cu capu-n traistă am reușit să zgârii pragul dreapta de o bordură. După ce n-au trecut nici 2 luni de când le vopsisem
Și cam atât.
=================================
La Rodav Vaslui am pierdut puțin timp și-n showroom. Mai nou au și parteneriat Ssangyong, și au și un manager de vânzări nou (e prima oară când îl văd), care știe meserie. Cum am început să ne învârtim pe lângă mașini a sărit ca un vultur pe noi, să ne arate, să ne explice, să ne întrebe dacă vrem upgrade (deși i-am zis că n-are nici 3 ani Kia mea ).
Am studiat noul Rio. Din păcate, cele 2 din showroom nu erau foarte dotate, erau cel mult variante medii, dar una din ele era cu cutie automată. Însă, sincer, mi s-au părut ENORM de scumpe! Ambele variante, care nu aveau nici măcar volan de piele, ci cel mult motor de 1,4, BT și senzori de lumini (nu și de ploaie) și cam atât... treceau de 14k de euro! Sincer, enorm!
Tot în showroom aveau un Rio 3 facelift (ca al meu, dar mai puțin dotat), redus la 10500 de euro. Și un Cee'd mai dotat ca cele două Rio 4, care costa vreo 12200 (iar preț cu remat, deși nu se mai aplică, sub 11k). Adică, serios, ce om normal ar da peste 14.000E pe un Rio aproape chel, când 2m mai alături e o mașină mai mare, mai dotată și la fel de bună, și mai ieftină? Chiar și fără Cee'dul de comparație, tot e enorm 14k pentru un Rio așa slab dotat. În fine...
Am mai studiat și un Ssangyong Tivoli la ei. Sincer, chiar făinuță mașina, finisajele interioare chiar erau plăcute. Și destul de bine dotată, inclusiv 4x4, costa pe la 16k, mai ieftină decât un Duster.
O actualizare mai mare:
1) Am fost săptămâna trecută la Kia Iași, să-i întreb de sănătate, că a trecut mai mult de o lună de când am fost cu plafoniera și jantele la garanție, și n-au mai dat niciun semn. Am aflat următoarele:
- plafoniera se va schimba (din nou), e comandată cea nouă, ajunge probabil săptămâna viitoare
- pentru micile exfolieri ale jantelor, vestea bună e că soluția venită ”de sus” (Kia România) este revopsirea jantelor, pe garanție. Sincer, aveam mici dubii că va veni răspuns pozitiv pentru ele, dar dacă nici asta n-a intrat la ”consumabile, uzură normală, etc...”, deja pot să fiu liniștit că absolut orice se va întâmpla cu orice componentă a mașinii în 7 ani, se va rezolva.
Vestea proastă e că tipul de la Kia Iași a spus foarte relaxat că ei nu vopsesc jante, și că n-am decât să caut eu un service autorizat Kia care face asta. Eu recunosc că nu prea-s bun la negocieri și m-a cam blocat răspunsul, dar noroc că mai eram cu cineva care a intrat puțin tare în ei și a insistat că dacă răspunsul de la Kia România e că trebuie reparat, atunci trebuie reparat și trebuie să găsească o soluție pentru asta (inclusiv un alt service, nu neapărat reprezentanță), nu să mă pună pe mine să caut prin țară aleatoriu. A rămas să se mai intereseze și îmi vor da un răspuns probabil săptămâna viitoare când ajunge plafoniera.
Voi ați mai auzit de cazuri de genul? Să zică importatorul că trebuie rezolvat pe garanție, dar serviceul să nu poată? Adică Doamne ferește, înțeleg că nu au vopsitorie. Dar o soluție trebuie să se găsească, nu? Există posibilitatea s-o pot rezolva la un atelier (autorizat) de vopsitorie, și să deconteze Kia cumva?
Ca atare, azi am dat o fugă la Rodav Vaslui să le arăt problema. Deși am avut mici probleme cu programarea la telefon (a trebuit să sun de vreo 4 ori), acolo nu am fost dezamăgit. Am vorbit direct cu inginerul șef din service, i-am arătat problema pe viu, a venit cu diagnoza și-n jumătate de oră aveam completată fișa de comandă pe garanție a plăcuței pentru cele 2 butoane din volan. Azi nu a desfăcut tot volanul (cu airbag și toate cele), că a zis că slabe șanse să aibă ce să-i facă fără piesă de schimb. Scurt și la obiect. Acum aștept un răspuns, să vedem ce urmează.
3) Ieri, cumva, n-am nici cea mai vagă idee cum, am observat că nu-mi mai merge priza de 12V (cea fără brichetă, în care am permanent un încărcător USB). După mici investigații am găsit siguranța arsă. Nu prea văd niciun motiv pentru asta. Tot ce-mi trece prin cap e că încărcătorul să fi făcut vreun contact imperfect în priză (îl mai ating cu portofelul acolo). E posibil să se ardă siguranța de la așa ceva?
Am înlocuit siguranța cu alta tot de 15A și azi nu am mai avut probleme.
4) Azi am făcut și-o prostie. Fiind cu capu-n traistă am reușit să zgârii pragul dreapta de o bordură. După ce n-au trecut nici 2 luni de când le vopsisem
Și cam atât.
=================================
La Rodav Vaslui am pierdut puțin timp și-n showroom. Mai nou au și parteneriat Ssangyong, și au și un manager de vânzări nou (e prima oară când îl văd), care știe meserie. Cum am început să ne învârtim pe lângă mașini a sărit ca un vultur pe noi, să ne arate, să ne explice, să ne întrebe dacă vrem upgrade (deși i-am zis că n-are nici 3 ani Kia mea ).
Am studiat noul Rio. Din păcate, cele 2 din showroom nu erau foarte dotate, erau cel mult variante medii, dar una din ele era cu cutie automată. Însă, sincer, mi s-au părut ENORM de scumpe! Ambele variante, care nu aveau nici măcar volan de piele, ci cel mult motor de 1,4, BT și senzori de lumini (nu și de ploaie) și cam atât... treceau de 14k de euro! Sincer, enorm!
Tot în showroom aveau un Rio 3 facelift (ca al meu, dar mai puțin dotat), redus la 10500 de euro. Și un Cee'd mai dotat ca cele două Rio 4, care costa vreo 12200 (iar preț cu remat, deși nu se mai aplică, sub 11k). Adică, serios, ce om normal ar da peste 14.000E pe un Rio aproape chel, când 2m mai alături e o mașină mai mare, mai dotată și la fel de bună, și mai ieftină? Chiar și fără Cee'dul de comparație, tot e enorm 14k pentru un Rio așa slab dotat. În fine...
Am mai studiat și un Ssangyong Tivoli la ei. Sincer, chiar făinuță mașina, finisajele interioare chiar erau plăcute. Și destul de bine dotată, inclusiv 4x4, costa pe la 16k, mai ieftină decât un Duster.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Am prins aseară o ceață, să-ți bagi dejtu-n ochi, nu alta. Pentru o vreme ca asta, oglinzile încălzite sunt aur pur.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 54.300 km
În seara asta fui la spălătorie, autoservire. Spălat, șters, și când să plec... baterie canci. E drept că am omis să sting farurile cât am șters-o, dar nu mi-a luat jumate de zi s-o șterg, și oricum s-au stins singure la un moment dat. Și sunt fix 2 luni de când a fost bateria pusă pe redresor, și mai puțin de 2000 km parcurși (ca de obicei, marea majoritate la drum lung).
Ciudat e că testerul pus pe bateria fără consumatori încă arăta fully charged. Dar când puneam contactul se făcea roșu și acolo rămânea.
Partea bună e că acum aveam în portbagaj minunea de jump-starter. Conectat la baterie, pus contactul, și-a pornit la prima cheie fără niciun fel de sughiț. Deci măcar mi-am luat de-o grijă și cât timp am jucăria încărcată în portbagaj, stau liniștit oriunde aș fi.
Partea proastă e că nu e deloc normal. Ceva pe undeva se întâmplă. Partea bună e că mâine dimineață deja aveam programare la Kia Iași, pentru schimbarea plafonierei pe garanție (a venit comanda acum cam 2 săptămâni, dar din diverse motive nu am putut să merg până acum). Așa că le zic să se pună pe verificat să vadă ce nu e ok, că sigur ceva e.
Oare să fie și ceva de la plafoniera defectă? Să ”fure” ea cumva curent? Dar habar n-am cum ar putea, pentru că oricum ar fi, i se taie alimentarea la încuierea ușilor. Vom vedea...
Uite că te contrazic, pe probate.
În seara asta fui la spălătorie, autoservire. Spălat, șters, și când să plec... baterie canci. E drept că am omis să sting farurile cât am șters-o, dar nu mi-a luat jumate de zi s-o șterg, și oricum s-au stins singure la un moment dat. Și sunt fix 2 luni de când a fost bateria pusă pe redresor, și mai puțin de 2000 km parcurși (ca de obicei, marea majoritate la drum lung).
Ciudat e că testerul pus pe bateria fără consumatori încă arăta fully charged. Dar când puneam contactul se făcea roșu și acolo rămânea.
Partea bună e că acum aveam în portbagaj minunea de jump-starter. Conectat la baterie, pus contactul, și-a pornit la prima cheie fără niciun fel de sughiț. Deci măcar mi-am luat de-o grijă și cât timp am jucăria încărcată în portbagaj, stau liniștit oriunde aș fi.
Partea proastă e că nu e deloc normal. Ceva pe undeva se întâmplă. Partea bună e că mâine dimineață deja aveam programare la Kia Iași, pentru schimbarea plafonierei pe garanție (a venit comanda acum cam 2 săptămâni, dar din diverse motive nu am putut să merg până acum). Așa că le zic să se pună pe verificat să vadă ce nu e ok, că sigur ceva e.
Oare să fie și ceva de la plafoniera defectă? Să ”fure” ea cumva curent? Dar habar n-am cum ar putea, pentru că oricum ar fi, i se taie alimentarea la încuierea ușilor. Vom vedea...
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Am fost la service, au schimbat plafoniera. În sfârșit am lumină uniformă. Să vedem cât ține, încercarea numărul 3.
Le-am zis de baterie, au spus că vor face un test de încărcare și un test de baterie.
Testul de baterie a ieșit perfect. Pe hârtie scria ”Health 100%, Charge 94%”, în condițiile în care aseară la spălătorie am pornit cu jumperul, am mers 1km până acasă, dimineață acasă a pornit fără probleme singură (nu am pus bateria la redresor), iar în service cât au mișcat-o pe acolo, a mers.
Testul de încărcare a ieșit bine, cică. Și au făcut și test de consum cu mașina încuiată, și a ieșit un consum de 0,01, și ar trebui să fie oricât sub 0,05, deci aparent nu am consumatori fantomă.
Ei au presupus, la fel ca mine, că o fi fost ceva de la plafoniera defectă. Așa că vom vedea de acum dacă se mai repetă, sper să nu.
Cu jantele... rămâne cum am stabilit. Kia România spune ”se vopsesc!”, Trado zice ”noi nu vopsim”. A rămas pe mine să găsesc o altă reprezentanță care și vopsește. Problema e că, cică, chiar dacă găsesc, nu se poate folosi același ”dosar”. Trebuie să mă duc iar la alții, să verifice ei, să facă iar poze, să trimită iar la aprobare... ehe, noi să fim sănătoși, că pentru asta n-am timp de umblat prin țară. Poate mai încerc la Vaslui și Galați, că mi-s mai accesibile. Dar în rest, de banii de benzină de alergat aiurea, le vopsesc eu pe banii mei.
Deși înainte aș încerca să contactez Kia România cumva. A avut cineva noroc să primească un răspuns de la ei, pentru o problemă de garanție (de orice fel)?
Le-am zis de baterie, au spus că vor face un test de încărcare și un test de baterie.
Testul de baterie a ieșit perfect. Pe hârtie scria ”Health 100%, Charge 94%”, în condițiile în care aseară la spălătorie am pornit cu jumperul, am mers 1km până acasă, dimineață acasă a pornit fără probleme singură (nu am pus bateria la redresor), iar în service cât au mișcat-o pe acolo, a mers.
Testul de încărcare a ieșit bine, cică. Și au făcut și test de consum cu mașina încuiată, și a ieșit un consum de 0,01, și ar trebui să fie oricât sub 0,05, deci aparent nu am consumatori fantomă.
Ei au presupus, la fel ca mine, că o fi fost ceva de la plafoniera defectă. Așa că vom vedea de acum dacă se mai repetă, sper să nu.
Cu jantele... rămâne cum am stabilit. Kia România spune ”se vopsesc!”, Trado zice ”noi nu vopsim”. A rămas pe mine să găsesc o altă reprezentanță care și vopsește. Problema e că, cică, chiar dacă găsesc, nu se poate folosi același ”dosar”. Trebuie să mă duc iar la alții, să verifice ei, să facă iar poze, să trimită iar la aprobare... ehe, noi să fim sănătoși, că pentru asta n-am timp de umblat prin țară. Poate mai încerc la Vaslui și Galați, că mi-s mai accesibile. Dar în rest, de banii de benzină de alergat aiurea, le vopsesc eu pe banii mei.
Deși înainte aș încerca să contactez Kia România cumva. A avut cineva noroc să primească un răspuns de la ei, pentru o problemă de garanție (de orice fel)?
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Nu pricep cum de n-am observat pe loc, dar aparent cei din service Iași mi-au montat aiurea plafoniera, și au împuns plafonul:
Săptămâna viitoare mă duc peste ei iar. Nu eram 100% convins că nu mai calc benevol pe la ei, că nu mi-au lăsat o impresie nemaipomenită până acum. Dar dacă un lucru atât de banal au reușit să-l facă prost, după ce a trebuit să las mașina la ei o zi pentru ceva ce se rezolvă în 5 minute, deja mi-e clar.
Despre baterie, indiferent ce le-a scos testul lor în service, se pare că bateria e pe moarte. Dacă stau 10-15 minute cu motorul oprit și farurile aprinse, e gata, nu mai pornește. Testat altă baterie similară (tot de 45) la mine, și n-are nicio problemă chiar și după 20 de minute de stat cu consumatori (faruri, plafoniere, radio, camera de bord...) și motorul oprit. Însă bateria mea, nema, moare, deși pe testerul meu (voltmetru simplu) încă arată peste 12,6V. Deci tensiune are, intensitate nu...
Având în vedere că bateria a avut garanție doar 2 ani, nu 7, nu prea mai are rost să umblu la service cu ea. E foarte ciudat ca o baterie originală să pice după mai puțin de 3 ani, dar asta e, se întâmplă. Să vedem cu ce o înlocuiesc.
Despre jante, am fost în treacăt prin Galați (cu alte treburi, și fără mașina mea) și am întrebat acolo dacă vopsesc jante. Au spus că în principiu ei vopsesc. Nu direct, dar au parteneriat cu alții, și pot rezolva așa ceva. Deci se poate, doar ăștia din Iași sunt mai fraieri... Însă trebuie iar sunat, programare la investigații, așteptat răspuns... cam complicat pentru o distanță așa mare, nu mi-e tocmai comod. Voi vedea dacă mă complic, că nu e tocmai o problemă majoră.
Săptămâna viitoare mă duc peste ei iar. Nu eram 100% convins că nu mai calc benevol pe la ei, că nu mi-au lăsat o impresie nemaipomenită până acum. Dar dacă un lucru atât de banal au reușit să-l facă prost, după ce a trebuit să las mașina la ei o zi pentru ceva ce se rezolvă în 5 minute, deja mi-e clar.
Despre baterie, indiferent ce le-a scos testul lor în service, se pare că bateria e pe moarte. Dacă stau 10-15 minute cu motorul oprit și farurile aprinse, e gata, nu mai pornește. Testat altă baterie similară (tot de 45) la mine, și n-are nicio problemă chiar și după 20 de minute de stat cu consumatori (faruri, plafoniere, radio, camera de bord...) și motorul oprit. Însă bateria mea, nema, moare, deși pe testerul meu (voltmetru simplu) încă arată peste 12,6V. Deci tensiune are, intensitate nu...
Având în vedere că bateria a avut garanție doar 2 ani, nu 7, nu prea mai are rost să umblu la service cu ea. E foarte ciudat ca o baterie originală să pice după mai puțin de 3 ani, dar asta e, se întâmplă. Să vedem cu ce o înlocuiesc.
Despre jante, am fost în treacăt prin Galați (cu alte treburi, și fără mașina mea) și am întrebat acolo dacă vopsesc jante. Au spus că în principiu ei vopsesc. Nu direct, dar au parteneriat cu alții, și pot rezolva așa ceva. Deci se poate, doar ăștia din Iași sunt mai fraieri... Însă trebuie iar sunat, programare la investigații, așteptat răspuns... cam complicat pentru o distanță așa mare, nu mi-e tocmai comod. Voi vedea dacă mă complic, că nu e tocmai o problemă majoră.
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: 55.323 km
Am schimbat bateria. Cea originală era marca Rocket, de 45Ah:
Cea nouă e Macht Silver Power 55Ah (că de 45 nu există), m-a costat 227 de lei:
Până acum nu mai am nicio problemă.
Bateria am montat-o eu, dar ulterior am fost și la serviceul magazinului, pentru testul de încărcare și validarea certificatului de garanție. Nici la ei nu au ieșit probleme cu încărcarea (14.33V tensiune apare pe bonul primit).
Am ales Macht Silver datorită garanției de 5 ani cu care se laudă. Deși pentru valabilitatea garanției trebuie să merg la ei să verifice încărcarea odată la 6 luni.
Am schimbat bateria. Cea originală era marca Rocket, de 45Ah:
Cea nouă e Macht Silver Power 55Ah (că de 45 nu există), m-a costat 227 de lei:
Până acum nu mai am nicio problemă.
Bateria am montat-o eu, dar ulterior am fost și la serviceul magazinului, pentru testul de încărcare și validarea certificatului de garanție. Nici la ei nu au ieșit probleme cu încărcarea (14.33V tensiune apare pe bonul primit).
Am ales Macht Silver datorită garanției de 5 ani cu care se laudă. Deși pentru valabilitatea garanției trebuie să merg la ei să verifice încărcarea odată la 6 luni.