intrebarea topicului >
Eu tocmai am facut o revizie si m-am uitat la joja cand am ajuns acasa de la service. Uleiul avea o culoare cam inchisa ceea ce mi s-a parut un pic ciudat, pentru ca tin minte ca m-am uitat la joja si cand masina era noua, si uleiul era aproape incolor.
ok ........
ExxonMobil:
Cu cat uleiul este mai negru, cu atat si-a facut treaba mai bine - 28 Aprilie 2009
Uleiul negru pe care mecanicii il scot din motoare la reviziile periodice este un indicator ca acel lubrifiant si-a facut bine treaba. Practic, cu cat uleiul este mai negru, cu atat depunerile din motor au fost curatate mai eficient, contrar parerilor majoritatii care considera ca uleiul ajuns foarte inchis la culoare la momentul schimbului nu ar fi fost bun, a declarat pentru StiriAuto.ro Hazem Youssef, consultant tehnic pentru industria auto din cadrul grupului ExxonMobil.
Oficialul grupului american ExxonMobil a spus ca pe masura ce motorul imbatraneste asupra lui apare o uzura interiora. Pentru motoarele mai vechi este nevoie de un ulei mai vascos in primul rand pentru a compensa uzura si, in al doilea rand, este vorba de nevoia de a avea un ulei cu putere de curatare mai mare.
„Uleiul actioneaza ca sapunul: curata depunerile din motor. De aceea uleiul este negru cand il scoatem din motor, pentru ca el a curatat toate depunerileâ€, a declarat Youssef.
Potrivit acestuia, tendinta generala este aceea de a creste intervalele de schimbare a uleiului si, in anumite cazuri, s-a ajuns la o inlocuire odata la 40.000-50.000 de kilometri. Aceste intervale depind de modul de exploatare al masinii (urban sau extraurban), de clima si caracteristicile tehnice ale propulsorului.
spar ca ne-am lamurit ...... cei de la mobil 1 - tatici in uleiuri auto