Mașini hibrid
Re: Mașini hibrid
Buna, prieteni! Chiar nu aveti intamplari petrecute la bordul masinilor hibride Kia? Si mai bune, si mai rele?
Sunt asa de bune si fiabile incat nu avem nimic de criticat?
Sunt asa de putin fiabile incat sunt sub orice critica?
Exista in Bucuresti vreun club al posesorilor de Kia hibride, electrice sau nu?
O seara frumoasa va doresc!
Sunt asa de bune si fiabile incat nu avem nimic de criticat?
Sunt asa de putin fiabile incat sunt sub orice critica?
Exista in Bucuresti vreun club al posesorilor de Kia hibride, electrice sau nu?
O seara frumoasa va doresc!
- Mos2Fet
- Posts: 36
- Joined: 17 Feb 2023, 09:23
- Auto: Ceed 1.5L 7DCT GT-Line
- Location: undeva in Balcani
Re: Mașini hibrid
Salutare colegi,
Am luat recent un Ceed Gt line Hibrid, cutie automata, dar in meniu nu am optiunea de hibrid.
In rest apar toate icoanele cum e descris in web manualul lor: Phone, Map, Radio, Climate, Quiet Mode etc.
Doar iconul Hibrid - deci nici optiunile de sub el nu apar.
Mentionez ca in portbagaj se vede bateria si cablurile.
Ce e de facut?
Am luat recent un Ceed Gt line Hibrid, cutie automata, dar in meniu nu am optiunea de hibrid.
In rest apar toate icoanele cum e descris in web manualul lor: Phone, Map, Radio, Climate, Quiet Mode etc.
Doar iconul Hibrid - deci nici optiunile de sub el nu apar.
Mentionez ca in portbagaj se vede bateria si cablurile.
Ce e de facut?
Re: Mașini hibrid
Păi este mild hybrid, ce opțiune ai vrea să ai meniu? La plecarea de pe loc pleacă pe electric apoi pornește termicul, doar la mașinile hibride PHEV ai anumite setări în meniu.
Mild hybrid este cea mai de jos variantă de hibrid, practic este..... să fie și să fie mașină mai complicată.
Mild hybrid este cea mai de jos variantă de hibrid, practic este..... să fie și să fie mașină mai complicată.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: Mașini hibrid
Pentru cine circulă destul de mult prin oraș, mi se pare evident că orice hibrid cu o oarece autonomie electrică aduce beneficii sesizabile.
Dar exclusiv pentru drum lung, vi se pare ceva extraordinar? Că mie, sincer, nu. Spunea cineva mai sus că Niro consumă 5,6 la drum lung, iar eu cu XCeed (fără pic de hibridizare, nici măcar mild), o mașină de aprox. aceleași dimensiuni, consum între 5,7-6.3. Vorbesc de drumuri de 5-600km, dus-întors, adică nu mers doar la vale, nu mers 10km (cât să meargă un HEV doar electric să iasă consumul mic). Adică un beneficiu real de maaaaxim 1L.
Același beneficiu (pe hârtie) și la Sportage, HEV vs. pur termic. Și la o diferență de cost inițial de 3k de euro (la Sportage, că la Niro nu se poate compara), o diferență de 0,5-1L la 100km se amortizează fix a doua vineri după Miercurea Ciuc. La 1L diferență s-ar amortiza teoretic la peste 200.000 km. La 0,5 în distanță dublă.
Și asta la Kia, unde HEV e ieftin față de varianta termică. La alte mărci, HEV costă cu 7-8k euro în plus față de pur termic, și se laudă cu aceleași ”economii”.
Chiar ard de nerăbdare să-mi iau ceva hibrid (fie HEV sau PHEV). Dar efectiv matematica nu iese, ținând cont că eu nu circul mai deloc în oraș.
Dar exclusiv pentru drum lung, vi se pare ceva extraordinar? Că mie, sincer, nu. Spunea cineva mai sus că Niro consumă 5,6 la drum lung, iar eu cu XCeed (fără pic de hibridizare, nici măcar mild), o mașină de aprox. aceleași dimensiuni, consum între 5,7-6.3. Vorbesc de drumuri de 5-600km, dus-întors, adică nu mers doar la vale, nu mers 10km (cât să meargă un HEV doar electric să iasă consumul mic). Adică un beneficiu real de maaaaxim 1L.
Același beneficiu (pe hârtie) și la Sportage, HEV vs. pur termic. Și la o diferență de cost inițial de 3k de euro (la Sportage, că la Niro nu se poate compara), o diferență de 0,5-1L la 100km se amortizează fix a doua vineri după Miercurea Ciuc. La 1L diferență s-ar amortiza teoretic la peste 200.000 km. La 0,5 în distanță dublă.
Și asta la Kia, unde HEV e ieftin față de varianta termică. La alte mărci, HEV costă cu 7-8k euro în plus față de pur termic, și se laudă cu aceleași ”economii”.
Chiar ard de nerăbdare să-mi iau ceva hibrid (fie HEV sau PHEV). Dar efectiv matematica nu iese, ținând cont că eu nu circul mai deloc în oraș.
Re: Mașini hibrid
Nici nu o sa iasa, de asta le interzic, alta solutie nu este, doar interzicerea lor ii face pe oameni sa le cumpere, apoi se lauda ca au crescut vanzarile , "how stupid is that".
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5233
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Mașini hibrid
HEV nu e doar pentru oraș.
Urmărește videoul asta cu Jogger Hibrid și o sa vezi cum funcționează sistemul la viteze de oraș, drum național sau autostrada.
https://youtu.be/UfkIBWvwLKs
Poate ca cu Xceed ai același consum in extraurban, dar in oraș, consumul la tine dublu spre triplu fata de un hev sau phev.Nu punem costurile de achiziție, ca e normal ca una sa coste mai mult decât cealaltă ,ci ne referim strict la costurile de deplasare.
In filmulețul de mai sus e Jogger Hibrid cu un sistem upgradat și un consum de invidiat chiar și pentru un diesel.
“ Același beneficiu (pe hârtie) și la Sportage, HEV vs. pur termic. Și la o diferență de cost inițial de 3k de euro (la Sportage, că la Niro nu se poate compara), o diferență de 0,5-1L la 100km se amortizează fix a doua vineri după Miercurea Ciuc. La 1L diferență s-ar amortiza teoretic la peste 200.000 km. La 0,5 în distanță dublă.” …Sportage turbo de 177cp nu o sa aibă niciodată in oraș consumul lui Sportage HEV.
Dacă vorbim strict de deplasări extraurbane, treaba e simpla: iei diesel sau iei ce benzinara iti permiti: full termic sau hev/phev.
Nu confundam mild hibrid cu full hibrid sau plugin hibrid.Prima varianta, la toate mărcile, are o prim avantaj, reducerea noxelor.Și avantajele se cam opresc aici.
Urmărește videoul asta cu Jogger Hibrid și o sa vezi cum funcționează sistemul la viteze de oraș, drum național sau autostrada.
https://youtu.be/UfkIBWvwLKs
Poate ca cu Xceed ai același consum in extraurban, dar in oraș, consumul la tine dublu spre triplu fata de un hev sau phev.Nu punem costurile de achiziție, ca e normal ca una sa coste mai mult decât cealaltă ,ci ne referim strict la costurile de deplasare.
In filmulețul de mai sus e Jogger Hibrid cu un sistem upgradat și un consum de invidiat chiar și pentru un diesel.
“ Același beneficiu (pe hârtie) și la Sportage, HEV vs. pur termic. Și la o diferență de cost inițial de 3k de euro (la Sportage, că la Niro nu se poate compara), o diferență de 0,5-1L la 100km se amortizează fix a doua vineri după Miercurea Ciuc. La 1L diferență s-ar amortiza teoretic la peste 200.000 km. La 0,5 în distanță dublă.” …Sportage turbo de 177cp nu o sa aibă niciodată in oraș consumul lui Sportage HEV.
Dacă vorbim strict de deplasări extraurbane, treaba e simpla: iei diesel sau iei ce benzinara iti permiti: full termic sau hev/phev.
Nu confundam mild hibrid cu full hibrid sau plugin hibrid.Prima varianta, la toate mărcile, are o prim avantaj, reducerea noxelor.Și avantajele se cam opresc aici.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Mașini hibrid
De ce să ignorăm costul de achiziție? Până la urmă asta contează la final, cât te-a costat cu totul. Degeaba o mașină consumă 0,0000000001/100, dacă costă 5 milioane de euro. Nu înseamnă că e mai rentabilă decât una care consumă 6/100 și costă 30k euro.
Dacă aș câștiga-o la LOTO, clar aș prefera-o pe aia care consumă 5,5 în loc de 6. Dar altfel, de ce aș arunca cu banii pe geam?
Dacă aș câștiga-o la LOTO, clar aș prefera-o pe aia care consumă 5,5 în loc de 6. Dar altfel, de ce aș arunca cu banii pe geam?
- Mos2Fet
- Posts: 36
- Joined: 17 Feb 2023, 09:23
- Auto: Ceed 1.5L 7DCT GT-Line
- Location: undeva in Balcani
Re: Mașini hibrid
Buna ziua colegi! Sa iti raspund: @Faust :
Deci in web manual de la Kia ceed apare sectiunea Hibrid (simplu) si acolo daca daca dati click sageata dreapta vedeti iconul (floare) care trebuie sa apara langa restul care le am deja. Acolo sunt disponibile info despre cum merge sist hibrid cand incarca etc.
http://webmanual.kia.com/STD_GEN5W/AVNT ... ybrid.html
Am incercat sa vorbesc cu reprezentanta, momentan am doar promisiuni ca o sa fiu sunat candva de cei de la service. Masina are doar cativa km, de cand am primit deja a cerut un Ota update acuma am
Platform : standard class
Update 28.07.2023,
Model: cdbs.ssblc.aeu
Software version: CD_PE.EUR.SSW_L.001.001.230601
Eu zic ca au pus un software standard pe modelul meu hibrid, sau Nu au activat optiunea de Hibrid!
Voi , care aveti mild hibrid, vedeti iconul Hibrid (frunza) care e descrisa in manualul oficial?
De unde stiti ca, Chiar aveti mild hibrid?
(si nu doar bateria in spate si merge doar pe benzina+ feature urile start stop (la 90km/h constant zice Sailing si turometeu arata 0 pentru cateva perioade scurte))
Deci in web manual de la Kia ceed apare sectiunea Hibrid (simplu) si acolo daca daca dati click sageata dreapta vedeti iconul (floare) care trebuie sa apara langa restul care le am deja. Acolo sunt disponibile info despre cum merge sist hibrid cand incarca etc.
http://webmanual.kia.com/STD_GEN5W/AVNT ... ybrid.html
Am incercat sa vorbesc cu reprezentanta, momentan am doar promisiuni ca o sa fiu sunat candva de cei de la service. Masina are doar cativa km, de cand am primit deja a cerut un Ota update acuma am
Platform : standard class
Update 28.07.2023,
Model: cdbs.ssblc.aeu
Software version: CD_PE.EUR.SSW_L.001.001.230601
Eu zic ca au pus un software standard pe modelul meu hibrid, sau Nu au activat optiunea de Hibrid!
Voi , care aveti mild hibrid, vedeti iconul Hibrid (frunza) care e descrisa in manualul oficial?
mie Nu! Deci imi pleaca termic desi am hibrid!La plecarea de pe loc pleacă pe electric
De unde stiti ca, Chiar aveti mild hibrid?
(si nu doar bateria in spate si merge doar pe benzina+ feature urile start stop (la 90km/h constant zice Sailing si turometeu arata 0 pentru cateva perioade scurte))
- Mos2Fet
- Posts: 36
- Joined: 17 Feb 2023, 09:23
- Auto: Ceed 1.5L 7DCT GT-Line
- Location: undeva in Balcani
Re: Mașini hibrid
Corectie, este: CD_PE.EUR.S5W_L.001.001.230601
Voi ce soft aveti pe hibrid?
Voi ce soft aveti pe hibrid?
Re: Mașini hibrid
Pentru "alexcrist" si nu numai: "ELECTRIC vs PETROL vs PLUG-IN HYBRID CAR – which is REALLY cheaper?? | What Car?"
https://www.youtube.com/watch?v=HKBuQ_oGTTk
https://www.youtube.com/watch?v=HKBuQ_oGTTk
Re: Mașini hibrid
Mos2Fet
Da am un Tiguan PHEV, la viteze foarte mici funcționează doar elecricul sau o pot folosi exclusiv doar electric, dacă este pe mixt.... pleacă de pe loc pe electric apoi cuplează și termicul.
Sigur la tine este o problemă și trebuie să ajungi cu ea la service.
Nu contează dacă este mild hybrid, HEV, PHEV, de pe loc pleacă toate pe electric.
Sunt adeptul doar motorizării termice, acest Tiguan nu îl folosesc eu, îl folosesc alții.
Da am un Tiguan PHEV, la viteze foarte mici funcționează doar elecricul sau o pot folosi exclusiv doar electric, dacă este pe mixt.... pleacă de pe loc pe electric apoi cuplează și termicul.
Sigur la tine este o problemă și trebuie să ajungi cu ea la service.
Nu contează dacă este mild hybrid, HEV, PHEV, de pe loc pleacă toate pe electric.
Sunt adeptul doar motorizării termice, acest Tiguan nu îl folosesc eu, îl folosesc alții.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
- Mos2Fet
- Posts: 36
- Joined: 17 Feb 2023, 09:23
- Auto: Ceed 1.5L 7DCT GT-Line
- Location: undeva in Balcani
Re: Mașini hibrid
da, tot incerc sa fac programare de 2 zile la service.
Are cineva Kia Ceed Hibrid (simplu adica Mild) sa imi zica daca vede optiunea hibrid pe ecranul din mijloc?
Plus daca puteti specifica versiunea software-ul, Mersi!
Are cineva Kia Ceed Hibrid (simplu adica Mild) sa imi zica daca vede optiunea hibrid pe ecranul din mijloc?
Plus daca puteti specifica versiunea software-ul, Mersi!
Re: Mașini hibrid
Din câte știu eu manualele sunt universale, adică pentru toate versiunile același manual. La fiecare opțiune descrisa în manual este o * care zice "in cazul în care este echipat".
Probabil acea setare este prezenta doar pe modelele HEV/PHEV. Mild-hybrid este doar un motoraș electric care ajuta la demaraj.
Probabil acea setare este prezenta doar pe modelele HEV/PHEV. Mild-hybrid este doar un motoraș electric care ajuta la demaraj.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Peugeot 5008 GT 2019, 2.0 Diesel EAT8, 177CP
EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed
Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl
EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed
Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl
Re: Mașini hibrid
Mulțumesc, dar nu există comparație nici cu pur termic, nici nu se calculează costul inițial (doar se aruncă vag ideea că EV e mai scump ca restul).razesul wrote: ↑29 Jul 2023, 12:35 Pentru "alexcrist" si nu numai: "ELECTRIC vs PETROL vs PLUG-IN HYBRID CAR – which is REALLY cheaper?? | What Car?"
https://www.youtube.com/watch?v=HKBuQ_oGTTk
Strict legat de film, nu confirmă decât legile fizicii: o mașină mai ușoară (HEV) va consuma mai puțin decât una mai grea (PHEV). PHEV e fix degeaba dacă nu aduci energie din exterior (adică folosit la drum lung), ba chiar poate consuma mai mult și decât un pur termic doar din cauza greutății, și cu extra "bonus" al prețului inițial mult mai mare.
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5233
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Mașini hibrid
Cel mai mare impediment la PHEV e prețul și a fost si pentru mine in momentul in care aveam de ales între HEV pHEV si full electric.Un Niro PHEV cu dotări ajungea cu tot cu reduceri la o diferența de 10mii euro fata de Peugeot cu prețul redus prin rabla plus si clasic.Dacă nu era prețul, alegeam PHEV: posibilitatea incarcare la bloc, consum de 3 ori mai mic fata de Sportage-ul avut 1.6 benzina, posibilitatea de a merge pe strict mod electric in naveta pe care o făceam(50km dus întors de la munca) si bineînțeles dinamica si performanțele motorului.La drum lung se comporta exact ca un HEV dar consuma mai mult din cauza greutății, dar nu pentru drum lung îl luam eu.
A fost un PHEV super “affordable” si anume, Hyundai Ionic, care ieșea la 23mii euro cu tot cu reduceri.Același tren de rulare ca si Niro, o aerodinamică superioară in clasa, spațiu interior suficient, design etc.Din păcate, nu a mai putut fi comandat atunci când trebuia sa cumpăr eu.
A mai fost o chestie cu Niro PHEV:am făcut un test drive de vreo 50 km, oraș cu extern, cu trafic de oraș si extern rupt pedala, iar când am coborât din masina(unde am fost 3 persoane) mi-a fost afișat un consum de 1.7l/100km.Cred ca de acolo m-am activat eu cu partea asta de electric.
A fost un PHEV super “affordable” si anume, Hyundai Ionic, care ieșea la 23mii euro cu tot cu reduceri.Același tren de rulare ca si Niro, o aerodinamică superioară in clasa, spațiu interior suficient, design etc.Din păcate, nu a mai putut fi comandat atunci când trebuia sa cumpăr eu.
A mai fost o chestie cu Niro PHEV:am făcut un test drive de vreo 50 km, oraș cu extern, cu trafic de oraș si extern rupt pedala, iar când am coborât din masina(unde am fost 3 persoane) mi-a fost afișat un consum de 1.7l/100km.Cred ca de acolo m-am activat eu cu partea asta de electric.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition