Consum Cee'd GSL NUMAI in Bucuresti.
si eu o scot din viteza de cate ori am ocazia...
no fi bine?
no fi bine?
Cee'd 1.4 GSL LX MT Machine Silver ."Ltd. Edition"
Jurnal de bord: http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=316
ODO 75000km
--------------------------
FOLOSESTE "SEARCH" INAINTE SA POSTEZI
POSTEAZA IN SECTIUNEA CORECTA
RESPECTA MEMBRII ACESTUI FORUM
--------------------------
Jurnal de bord: http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=316
ODO 75000km

--------------------------
FOLOSESTE "SEARCH" INAINTE SA POSTEZI
POSTEAZA IN SECTIUNEA CORECTA
RESPECTA MEMBRII ACESTUI FORUM
--------------------------
-
- Posts: 241
- Joined: 16 May 2007, 00:09
- Auto:
- Location: Suceava
am avut putina dreptate cand spuneam ca vitezele se schimba in zona cuplului maxim.
"7. Mergi cu viteza adecvata si cu motorul turat cat trebuie.
Fiecare masina are zona ei de consum optim, in functie de viteza si turatie. Daca ai computer de bord, cauta sa o determini. Ca regula pentru dieselari, tine motorul in zona de turatii unde ai cuplul maxim (vezi manualul masinii) si abia cand iesi din acea zona foloseste schimbatorul de viteze. Tinerea inutila a motorului in afara zonei de cuplu maxim iti creste cheltuielile cu masina, chiar daca iti scade aparent consumul de combustibil. Subturarea (mersul regulat cu masina sub zona de cuplu maxim) iti va distruge incet dar sigur motorul prin acumularea de mizerii si cenusa, asadar daca vrei sa iesi mai ieftin tureaza mosule motorul, ca n-ai 80 de ani..."
"7. Mergi cu viteza adecvata si cu motorul turat cat trebuie.
Fiecare masina are zona ei de consum optim, in functie de viteza si turatie. Daca ai computer de bord, cauta sa o determini. Ca regula pentru dieselari, tine motorul in zona de turatii unde ai cuplul maxim (vezi manualul masinii) si abia cand iesi din acea zona foloseste schimbatorul de viteze. Tinerea inutila a motorului in afara zonei de cuplu maxim iti creste cheltuielile cu masina, chiar daca iti scade aparent consumul de combustibil. Subturarea (mersul regulat cu masina sub zona de cuplu maxim) iti va distruge incet dar sigur motorul prin acumularea de mizerii si cenusa, asadar daca vrei sa iesi mai ieftin tureaza mosule motorul, ca n-ai 80 de ani..."
Cee'd 1.4 So Red Ltd. Edition
asdfgh wrote:Poate vrea cineva sa incerce sfaturile de aici:
http://www.drive-test.ro/?a=det&art_id=528
si sa ne spuna si noua daca a observat o diferenta.
La pct.5 zice acolo "In ambuteiaje, daca motorul tau este sanatos, simpla ridicare treptata a piciorului de pe pedala de ambreiaj va impinge masina inainte."
Asta e cam aberatie. Treptatul ala inmultit cu numarul de ori in care pleci de pe loc la mersul intr-o coloana gen Dr.Taberei de dimineatza inseamna sa petreci exagerat de mult timp cu piciorul in ambreiaj. Daca ridici normal dai in nas, exceptand, eventual, situatiile in care motorul e rece si implicit turat peste relanti.
Pai nu prea e, decat daca stai pe loc, sau mergi atat de incet incat te apropii de turatia de relanti in viteza I.doringvd wrote:si eu o scot din viteza de cate ori am ocazia...
no fi bine?
Sa nu crezi ca faci economie de benzina daca o scoti din viteza cand decelerezi sau cobori o panta - dimpotriva; daca motorul e antrenat de miscarea masinii peste turatia de relanti, consumul de benzina e 0 (nu te minte computerul de bord), iar daca tu o scoti din viteza, de ex. cand cobori o panta, va trebui pompata benzina ca motorul sa stea la turatia de relanti, deci consum mai mare decat 0.
In plus, frana de motor mai e buna din urmatoarele motive:
- control mai bun pe suprafete alunecoase
- daca cobori o panta, vei calca mai putin franele; o frana calcata continuu se incinge si pierde din eficienta; ca sa nu mai vorbim de uzura prematura a discurilor si placutelor
- daca apare o situatie neprevazuta si trebuie sa accelerezi rapid, reactia va fi mult mai prompta daca e deja bagata in viteza - altfel, pana calci ambreiajul, bagi in viteza, turezi motorul si cupleaza complet ambreiajul, pierzi poate 1-2 secunde care s-ar putea sa conteze
Cee'd 1.4 Base chel
- Gerula
- taraboste
- Posts: 984
- Joined: 09 May 2007, 09:21
- Auto: KIA Ceed 1,4 GSL 2007
- Location: Bucuresti
Nu e aberatie, sau cam aberatie si eu procedez la fel in situatiile in care prind cateva faze bune de semafor pt. a traversa o intersectie. Pentru a misca masina cativa metri "bag" a-I-a si doar debreiez usor fara a accelera. Motorul nu se opreste turatia la ralanti fiind suficienta pentru a deplasa fara probleme masina pe cei cativa metri.MihaiM wrote:asdfgh wrote:Poate vrea cineva sa incerce sfaturile de aici:
http://www.drive-test.ro/?a=det&art_id=528
si sa ne spuna si noua daca a observat o diferenta.
La pct.5 zice acolo "In ambuteiaje, daca motorul tau este sanatos, simpla ridicare treptata a piciorului de pe pedala de ambreiaj va impinge masina inainte."
Asta e cam aberatie. Treptatul ala inmultit cu numarul de ori in care pleci de pe loc la mersul intr-o coloana gen Dr.Taberei de dimineatza inseamna sa petreci exagerat de mult timp cu piciorul in ambreiaj. Daca ridici normal dai in nas, exceptand, eventual, situatiile in care motorul e rece si implicit turat peste relanti.
Mos Gerula
Cee'd 1.4 "Ltd Edition" Dakar
Cee'd 1.4 "Ltd Edition" Dakar
Cred ca acea tehnica este eficienta in cazul masinilor pe carburatie la care consumul variaza relativ proportional cu turatia.
Totusi la masinile cu injectie si mai mult cu VVT am impresia ca va cresteti consumul exponential avand in vedere ca ECU va imbogati amestecul pentru a compensa lipsa de cuplu/putere datorata turatiei mici.
La motoare cum este cel de 1.4 de pe Cee'd se recomanda mersul un pic supra-turat, lucru care ii va acorda rezerve de cuplu/putere iar consumul va fi cu siguranta mult mai mic decat cel obtinut intr-un regim sub-turat.
Despre depunerile de calamina si carentele in lubrefiere a motorului in regim subturat nu voi comenta, sunt arhicunoscute.
Totusi la masinile cu injectie si mai mult cu VVT am impresia ca va cresteti consumul exponential avand in vedere ca ECU va imbogati amestecul pentru a compensa lipsa de cuplu/putere datorata turatiei mici.
La motoare cum este cel de 1.4 de pe Cee'd se recomanda mersul un pic supra-turat, lucru care ii va acorda rezerve de cuplu/putere iar consumul va fi cu siguranta mult mai mic decat cel obtinut intr-un regim sub-turat.
Despre depunerile de calamina si carentele in lubrefiere a motorului in regim subturat nu voi comenta, sunt arhicunoscute.
Cee'd 1.4 BEST Neagra - B 98 RMX
Scuze, am facut 220 km in 6 zile si am observat ca daca merg doar 10-15 km/zi creste consumul, probabil de la porniri-opriri mai dese si mai ales din cauza traficului din Buc.kokolino wrote:partea asta cu 8.9 in 6 zile nu am inteles-o si nici pe aia cu mersul mai putin de 10-15 km pe zi...Radu, consumul se face la 100km parcursi, nu pe zile...
Ceva e in neregula la tine ... cred ca ai uitat sa resetezi CB si inainte ai facut un drum inafara orasului si aveai multi kilometrii la consum mic.Misu wrote:9.6 numai in bucuresti la o viteza medie de 2km/h-traseu drumul taberei-crangasi dimineata la 8 si seara la 6
La viteza de 2km/h cu opriri extrem de dese ai trece lejer de 16% consum.
Eu pe traseul Mall Bulevardul Timisoara - Razoare - Unirii - Piata muncii - Universitate si seara innapoi in sens invers punctele de mai sus am cam 11.5% si viteza medie de 13km/h .
Mi se pare relativ ce scrie in acest thread pentru ca cel mai mult conteaza traseul pe care il faci. Sunt anumite trasee prin Bucuresti unde poti avea si cunsum de 9% si viteza medie de 22km/h sa zicem si alte zone pe unde poti avea 14% consum si viteze medii mici .
Cee'd 1.4 GSL Start + opt , So Red