sonic wrote:beleaua mare e ca aceasta taxa se va plati la fiecare inmatriculare. deci tu daca vinzi o masina la care ai platit aceasta taxa su urmatorul proprietar o plateste
Atunci mai este taxa de prima inmatriculare sau taxa de fiecare inmatriculare.?
pai nu mai e taxa de prima inmatriculare ci taxa de mediu.
astia nu stiu ce sa mai faca sa ia banul de la romani. ma intreb ce procent o sa fie investit in proiecte de mediu si cat o sa intre in buzunarele unor baieti destepti.
Pentru cei cu taxa platita dupa actualul sistem singura salvare ar putea veni de la europeni:
Reporter: Vor putea romanii sa-si recupereze in instanta banii platiti conform actualei taxe, daca ea va fi schimbata?
Leonard Orban: Exista o decizie a Curtii Europene de Justitie care spune ca sumele obtinute prin colectarea unor taxe care nu sunt compatibile cu acquis-ul comunitar trebuie rambursate. In consecinta, raspunsul este pozitiv, romanii vor putea sa isi recupereze banii platiti.
Dar cel mai sigur, pentru cei cu SH-uri, e sa mearga in justitie.
De ce la noi sunt taxe care la altii nu sunt? pentru a acoperi pierderile la buget datorate economiei gaunoase si a incompetentei guvernantilor pe care i-am votat majoritatea dintre noi.
Acum, eu nu le inteleg logica. Din ce spun ei, taxa la o masina noua a crescut pentru ca este la inceputul vietii si va polua cam 20 de ani, pe cand o masina veche se apropie de sfarsitul vietii (de eliminarea sursei de poluare) mai devreme si taxa trebuie sa fie mai mica.
Acum eu am niste nelamuriri:
1. De ce trebuie platita taxa asta de poluare sub forma taxei de prima inmatriculare? daca eu vand masina, se pare ca am facut o mare favoare urmatorului proprietar.
2. Cretinii astia sunt absurzi, pentru ca o masina noua (Euro 4, Euro 5) polueaza mai putin decat o troaca Euro 2 sau Euro 3 aflata la sfarsitul vietii sau cu un motor obosit. Astfel, o rabla veche de 10 ani, va polua in urmatorii 10 ani cat nu va polua o masina noua Euro 4/5 toata viata ei.
3. Cum de suntem furati asa pe fata si nu se face nimic. Lumea ar trebui sa iasa in strada. Nu e normal. Si taxa veche era o nedreptate si era contestata, si ca raspuns, au stat ei si s-au gandit s-o mareasca si sa inlesneasca invechirea parcului auto.
Sincer, ma indoiesc de capacitatea de a rationa a baietilor astia.
Kia Cee'd 1.6 CRDi LX BEST PewterBeige(TM) C:19.07.07, S:03.10.07, L:20.10.07. T3h album
Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-LINE MT CanyonSilver(TM) C: 30.06.2017 L:09.09.2017
Laszlo Kovacs, comisarul european pentru fiscalitate: Le-am spus autoritatilor romane ca banii de pe taxa auto incasati trebuie returnati
de Anne Marie Blajan HotNews.ro
Joi, 21 februarie 2008, 17:02
Laszlo Kovacs
Foto: Rompres Autoritatile romane au primit mesajul clar de la comisarul european pentru fiscalitate, Laszlo Kovacs, ca banii incasati pe taxa auto trebuie returnati cetatenilor. Daca nu se va gasi o solutie, aceasta va veni din partea Curtii Europene de Justitie, a declarat Kovacs pentru HotNews.ro, si va consta tot in returnarea banilor.
mykep wrote:cand ai luat masina ar fi trebuit sa primesti o fisa de conformitate acolo scrie.
..sincer, nu imi aduc aminte de fisa asta de conformitate, am sa verific...dar ma gandeam ca ar trebui sa fie specificat undeva in CIV sau Certificat !
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?
singurul loc unde am vazut ca mai scrie este in brosura cu caracteristicile motorului. de exemplu in fisierul ala power point urcat de cineva pacilea "CO2 ?n emisie (manual): 145g/100km", dar bineinteles asta nu e "document".
fisa aia e o foaie A4 cu niste date pe ea, nu-i mare lcuru.
Kia Cee'd 1.4 GSL Abyss Blue, Best + Opt BV 77 MKP ODO 71.000 KM
Tin minte ca si mie mi-a dat dealerul o fisa de conformitate pe care apoi am dat-o ori la leasing, ori la primarie. Nu mai tin minte exact.
Si putin pe linga. Dupa cite stiu eu, acele emisii de CO2 trebuie trecute in orice reaclama (in ziare) la orice masina (apar cu steluta undeva in josul imaginilor).
Sefii nostrii de sus sunt niste cretini idioti, nici macar nu stiu sa ne minta frumos. Ei considera k o masina noua are o perioada de viata de 25 de ani parca ziceau adica ea polueaza 25 de cand o cumperi. Una veche de 10 ani mai polueaza cica 15 ani din cei 25.Acum sincer nu stiu cum au gandit ei taxa asta a furtului pe fata dar la o masina noua totusi in 25 de ani mai schimbi si tu tobele mai faci una alta si totusi este euro 4 deci nu polueaza asa mult, pe cand una euro 2 poti sa-i schimbi tot pe ea k tot euro 2 ramane si tot polueaza mai mult k euro 4. Si acum sa zicem k eu am cumparat o masina de 10 ani si poate vreau sa o tin 20 de ani de cand o cumpar. Nu mai inteleg nimic din gandirea asta a lor.
mykep wrote:cand ai luat masina ar fi trebuit sa primesti o fisa de conformitate acolo scrie.
..sincer, nu imi aduc aminte de fisa asta de conformitate, am sa verific...dar ma gandeam ca ar trebui sa fie specificat undeva in CIV sau Certificat !
Daca imi mai amintesc eu bine, in copia DVI-ului primita odata cu masina era trecut gradul de poluare, in baza caruia se completeaza CIV-ul si certificatul de inmatriculare. Am inteles ca ultimele doua caractere scrise la numarul de omologare din certificat, specifica norma de poluare. La mine se termina in E4. Asa ar trebui sa fie si la voi.
ART. 9
(1) Pentru vehiculele ?nmatriculate ?n Rom?nia, ?ncadrarea ?n clasa de emisii poluante se face pe baza decodific?rii ultimelor dou? caractere alfanumerice ale num?rului de omologare ?nscris ?n rubrica nr. 5 din cartea de identitate a vehiculului sau ?n rubrica nr. 10 din certificatul de ?nmatriculare a acestuia...
(cf ORDIN Nr. 1230 din 26 iulie 2005 emis de Ministerul Transporturilor)