Joco wrote:vali40 wrote:
Revenind: Stie cineva de ce sunt doua pozitii ale schimbatorului pentru D?
Mercik!
Pozitia D(drive) este practic treapta 4. in care teoretic ar trebui sa avem si o functie de conectare mecanica intre turbine din convertorul hidraulic. Spun teoretic pentru ca inca nu am primit documentaia. In pozitia 3. ai limitare de schimbare ale treptelor pana la 3. si nu schimba mai sus. Probabil in aceatsta pozitie ai o dinamica foarte buna in regim agresiv de oras.
Joco
Nu, nu cred ca D "este practic treapta 4". Cand schimbatorul e in D si slabesti frana, masina pleaca imediat lin, apoi, pe masura ce accelerezi,
cuplajul se modifica in functie de toate cele patru trepte ale cutiei, oprindu-se desigur la ultima, daca nu franezi sau nu slabesti acceleratia...
Am impresia - dar nu sunt sigur! - ca la fel procedeaza in toate pozitiile, adica si in 3 si in 2 si in 1. Doar cuplul e diferit. De pilda in 3 nu mai schimba la 2200 de turatii, ci aproape de 3000. N-am verificat, insa cred ca la fel face si in 2 si in 1. In carte scrie doar ca pozitia 3 a schimbatorului se foloseste cand urci si cobori pante si ai nevoie de forta sau de frana de motor. Pozitia 2 am retinut doar ca e pentru drum alunecos, iar 1 pentru cand remorchezi ceva - ai forta mare la turatie mare, dar nici motorul nici cutia nu sunt solicitate...
Ieri am facut un drum de 110 km dus intors, prin localitati, dar si putin in afara localitatilor. Cu schimbatorul numai in D am avut o medie de consum de 7,1. Am remarcat ca la 2000 rot/ min am fix 80 km/h, iar la 3000 rot/ min, fix 120 km/ h. De fiecare data, la condus normal, accelerand progresiv, mi-a schimbat in sus la 2200 rot/min. Cand accelerez brusc, retrogradeaza, desigur, si schimba la turatii mai mari.
PS: am parcurs abia 2400 km...
