Filtru de particule
Filtru de particule
Va salut , poate sa mi spună cineva de ce doar iarna se aprinde în bord și mi apare mesajul regenerare filtru de particule?? Am o kia sportage fabricație decembrie 2021. Iarna trecuta m am dus de doua ori la reprezentanta sa l desfunde..acum iar s a aprins ...am ieșit și oe autostrada de n ori..am mers cu ea turata 30 de km nimic..nu se desfunda..ma poate ajuta cineva cu un sfat? Va mulțumesc.
Re: Filtru de particule
nu ai citit nimic despre DPF, desi e netul plin de info ....iarna de obicei e mult mai frig decat restul anotimpurilor si un diesel se incalzeste greu cand se circula in oras si/sau pe distante scurte 2/3/4 km, rezulta motorul nu ajunge la temperatura optima ca sa isi faca procesul normal de regenerare (curatare) a filtrului, rezulta ca dupa cateva rateuri in care nu ajunge la conditii de regenerare o sa inceapa sa se aprinda becul, rezulta ca ar trebui sa i acorzi ceva atentie, cum scrie in manual
daca nu te intereseaza mai tragi de ea asa dupa care se supara rau si nu mai trage si posibil nici sa o mai cureti mergand turat la drum lung, rezulta interventie service
dupa cum zici, ai mai facut-o de 2 ori deci ai ajuns cu ea in ultima clipa, banuiesc ca nu te a interesat becul aprins
deci, cel mai probabil DPF este plin si tot inservice trebuie vazut, asta daca nu exista si alte probleme care pot duce la bec aprins
daca nu te intereseaza mai tragi de ea asa dupa care se supara rau si nu mai trage si posibil nici sa o mai cureti mergand turat la drum lung, rezulta interventie service
dupa cum zici, ai mai facut-o de 2 ori deci ai ajuns cu ea in ultima clipa, banuiesc ca nu te a interesat becul aprins
deci, cel mai probabil DPF este plin si tot inservice trebuie vazut, asta daca nu exista si alte probleme care pot duce la bec aprins
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
Re: Filtru de particule
Cum spune si "aqua" iarna motoarele se incalzesc mai greu . Valabil si pentru motoarele pe benzina . De aceea o perioada mai lunga de timp pana se ajunge la temperatura de regim se arunca pe evacuare combustibil nears . Care se opreste in catalizator sau filtrul de particule . De aceea este foarte problematic iarna , cand se circula , cu ambele motoare pe drumuri scurte , sub 10 km . Ai consum mare de combustibil , poluare . Daca pentru benzina este mai simplu , se incalzeste mai rapid si pana la urma catalizatorul se autocurata , la motorina este mai dificil . In filtru se depun multe particule nearse ( grase ) , plus motorina . Daca nu se face regenerarea complet , in timp , aceste particule raman in filtru , nu mai pot fi arse si pur si simplu se tranforma intr-un material gen calamina , care nu mai poate fi eliminat si se blocheaza filtrul . Daca tu ai incercat si nu ai reusit , probabil nu au fost suficienti cei 30 km de mers turat . In service , nu stiu daca se poate face ceva . Mai incearca odata tu , un mers mai lung , 50-100 km , si daca tot nu reusesti nimic , du-te la un atelier specializat in regenerare pentru asa ceva . Parca in Ploiesti ar fi unul dar mai bine cauti pe internet . S-ar putea sa se rezolve pentru o perioada de timp . Daca revine fenomenul , trebuie alt filtru
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km