Kia Sportage (2022)
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
-
- Posts: 61
- Joined: 19 Sep 2018, 12:04
- Auto: Opel Astra H 1.8 Ecotec 140 cp
- Location: Brasov
Re: Kia Sportage (2022)
In anul 2018 am vrut sa cumpar varianta facelift, dar un singur lucru m-a oprit, transmisia 7DCT. Am deschis topicul 7DCT Probleme ..., iar dupa doua luni am hotarat sa spun pas. De atunci astept noul model. Stiam ca o sa apara, pentru ca deja erau zvonuri despre noul Tucson. Asteptarea a meritat cu prisosinta, raportul pret/calitate/dotari/inovatiie/design/garantie si sper ca si fiabilitate este imbatabil fata de alte oferte din segment.
Re: Kia Sportage (2022)
Știu că cea care are 265cp are 6AT dar am spus că nu îmi place cum arată, de când s-a deschis această discuție, partea din fața a mașinii este neterminată 

Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: Kia Sportage (2022)
fireman01
Crezi că la ultima generație Sportage au rezolvat problema cu 7DCT?
Crezi că la ultima generație Sportage au rezolvat problema cu 7DCT?
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
-
- Posts: 61
- Joined: 19 Sep 2018, 12:04
- Auto: Opel Astra H 1.8 Ecotec 140 cp
- Location: Brasov
Re: Kia Sportage (2022)
Faust
Problemele de la transmisia 7DCT nu au fost rezolvate, cum nici la DSG-ul cu abreiaje uscate de la VW nu au gasit solutii totale. Cutiile de viteze cu ambriaje uscate sunt transmisii foarte bune si rapide in schimbari, dar la drum intins. In oras uzura este foarte mare, nu intru in amanunte pentru ca este un topic unde s-a dezbatut suficient aceasta problema.
Asa cum am precizat intro postare anterioara, voi cumpara un HEV GT-line care are transmisie automata cu convertizor de cuplu(motor electric) 6AT si tractiune integrala.
Problemele de la transmisia 7DCT nu au fost rezolvate, cum nici la DSG-ul cu abreiaje uscate de la VW nu au gasit solutii totale. Cutiile de viteze cu ambriaje uscate sunt transmisii foarte bune si rapide in schimbari, dar la drum intins. In oras uzura este foarte mare, nu intru in amanunte pentru ca este un topic unde s-a dezbatut suficient aceasta problema.
Asa cum am precizat intro postare anterioara, voi cumpara un HEV GT-line care are transmisie automata cu convertizor de cuplu(motor electric) 6AT si tractiune integrala.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Kia Sportage (2022)
De ce hev si nu phev daca in Ro ajutorul de stat le duce pe amândouă cam la același pret? Eu stau in cumpana intre cele doua desi ma gandesc la un schimb mai degraba in 2023 (daca nu apar alte chestii intre timp).
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Kia Sportage (2022)
La banii de PHEV(fără opțiuni)iei Ioniq 5 AWD Long range Luxury(adică full).Sau un EV6 earth AWD Long range cu niște opțiuni bune.
Sa vedem prețurile mai întâi.
Sa vedem prețurile mai întâi.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 61
- Joined: 19 Sep 2018, 12:04
- Auto: Opel Astra H 1.8 Ecotec 140 cp
- Location: Brasov
Re: Kia Sportage (2022)
akeem
vecine
HEV pentru ca bateria are doar 50 kg (phev + 100 kg), iar motorul electric de 1.49 kw impreuna cu motorul IC asigura o acceleratie 0-100 in sport in doar 7,3 s. Chiar daca pretul pentru PHEV este aproximativ acelasi pentru HEV, nu vreau o greutate in plus la drum intins si nici sa pierd timpul la statiile de incarcare, mai ales ca bateria este indicat sa fie incarcata la max. 90% si sa nu scada sub 30%. Si mai sunt multe de discutat despre baterie, lucruri care m-au determinat sa scot din calcul PHEV-ul. Benzina 100 si la drum fara alte complicatii.
vecine
HEV pentru ca bateria are doar 50 kg (phev + 100 kg), iar motorul electric de 1.49 kw impreuna cu motorul IC asigura o acceleratie 0-100 in sport in doar 7,3 s. Chiar daca pretul pentru PHEV este aproximativ acelasi pentru HEV, nu vreau o greutate in plus la drum intins si nici sa pierd timpul la statiile de incarcare, mai ales ca bateria este indicat sa fie incarcata la max. 90% si sa nu scada sub 30%. Si mai sunt multe de discutat despre baterie, lucruri care m-au determinat sa scot din calcul PHEV-ul. Benzina 100 si la drum fara alte complicatii.
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Kia Sportage (2022)
Argumentul meu pentru a nu lua PHEV e destul de simplu: atat timp cat nu incarci bateria intotdeauna (indicat fiind sa ai posibilitatea asta acasa), cari greutate in plus dupa tine, ajungand la un consum potential mai mare decat la HEV, mai ales la drum lung. HEV mi se pare un compromis bun, iar si eu as lua probabil tot prin 2023 un upgrade, daca imi pun problema de un buy-back la actuala. Argumentele principale fiind 7DCT si consumul.
Re: Kia Sportage (2022)
Faceam niste calcule pentru o trecere la EV, si ies cam cu 1000euro/an, evident in fct de km parcursi, oricum nu scad sub 500 euro mai ieftin la alimentarea electrica, asta doar costul combustibilului, fara altel costuri.
Deci de la diferenta in jur de 7-5000euro intre 2 masini, aia EV iese clar in avantaj, chiar adaca o tii mai putin de 5 ani.
Nici eu nu vad alegerea HEV/PHEV prea avantajoasa in conditiile actuale de pret, dar la o diferenta de 10k cum este acuma clar EV are un TCO mai mare, dar la 40k o PHEV, un EV e mai avantajos, sa nu mai zic ca te pui bine cu gretistii
EV6 in BE pleaca de la 43600 pret oficial, mai pui ceva, mai negociezi, oficial un GT-Line 77.4 kWh - 325 CH - AWD (506 km) 57200, eu zic ca o poti scoate intr-un 55k lejer - dai un ban dar ai 325 caluti + AWD vs un KIA Sportage PHEV care nu iese mai jos de 45k GT-Line parca EV6 e mai atractiv, asta DOAR financiar sa ne lamurim, la bugetul meu eu nu imi permit nici mildhybrid
P.S. asta doar dpvd financiar, ca sunt si alti factori care deocamdata dau cu virgula pentru un EV
P.S2 Daca o poti pune la munca in priza pe banii firmei la care lucrezi e clar o afacere cu EV, daca tot ai buget de 45k
Deci de la diferenta in jur de 7-5000euro intre 2 masini, aia EV iese clar in avantaj, chiar adaca o tii mai putin de 5 ani.
Nici eu nu vad alegerea HEV/PHEV prea avantajoasa in conditiile actuale de pret, dar la o diferenta de 10k cum este acuma clar EV are un TCO mai mare, dar la 40k o PHEV, un EV e mai avantajos, sa nu mai zic ca te pui bine cu gretistii

EV6 in BE pleaca de la 43600 pret oficial, mai pui ceva, mai negociezi, oficial un GT-Line 77.4 kWh - 325 CH - AWD (506 km) 57200, eu zic ca o poti scoate intr-un 55k lejer - dai un ban dar ai 325 caluti + AWD vs un KIA Sportage PHEV care nu iese mai jos de 45k GT-Line parca EV6 e mai atractiv, asta DOAR financiar sa ne lamurim, la bugetul meu eu nu imi permit nici mildhybrid

P.S. asta doar dpvd financiar, ca sunt si alti factori care deocamdata dau cu virgula pentru un EV
P.S2 Daca o poti pune la munca in priza pe banii firmei la care lucrezi e clar o afacere cu EV, daca tot ai buget de 45k
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Kia Sportage (2022)
Absolut corect.
In momentul de fata, la noi e cam 80% plin la stații de când cu spring și de când majoritatea constructorilor au scos electrice.Acum ai de unde alege și asta se vede in vânzări.
Acum e o știre cum ca toate benzinăriile vor instala stații de încărcare.Multe stații.Dacă se va adeveri și măcar 50% din cele promise vor fi instalate și date in funcțiune in 2022, lucrurile vor merge intr-o direcție foarte buna.Deja prețurile la mașinile noi au crescut considerabil și după cum se vede, cam pui in balanța dacă sa dai 45mii pe un Sportage HEV/PHEV, sa ai revizii de minim 1000lei și sa și mai dai banii pe benzina, sau sa dai 45mii pe un EV, sa nu ai întreținere, sa ai performante superioare etc.
Dacă lucrezi undeva unde îți poți pune masina la încărcat, pe bani sau nu, sau poți încarca acasă, alegerea se duce spre EV.De exemplu, dacă la munca ai o stație type 2(ca astea sunt cele mai răspândite), poți lasa masina câteva ore si ai baterie pentru următoarea/următoarele zile.Indiferent ca e pe bani sau nu, un 25-30kwh încărcați inseamna 40 lei pentru o autonomie reala de 200km pe timpul iernii.Pe vara poți face și 300km sau și mai mult, depinde de masina.Nu exista comparație ca și costuri cu termicele, mai ales dacă aduni toate elementele din ecuație.
Într-adevăr, pentru cine merge mult in extern sau doar in extern, variantele de EV se diminuează simțitor, dar na, vrei sa mergi la mare și înapoi și sa nu încarci decât la returul din punctul de plecare, alegi Tesla Long range.Mai ales ca ai puncte de Supercharger prin toate orașele mari din țara.
Fac 1 an cu masina electrica și voi posta in topicul meu toate avantajele și dezavantajele pe care le-am cunoscut pana acum.
In momentul de fata, la noi e cam 80% plin la stații de când cu spring și de când majoritatea constructorilor au scos electrice.Acum ai de unde alege și asta se vede in vânzări.
Acum e o știre cum ca toate benzinăriile vor instala stații de încărcare.Multe stații.Dacă se va adeveri și măcar 50% din cele promise vor fi instalate și date in funcțiune in 2022, lucrurile vor merge intr-o direcție foarte buna.Deja prețurile la mașinile noi au crescut considerabil și după cum se vede, cam pui in balanța dacă sa dai 45mii pe un Sportage HEV/PHEV, sa ai revizii de minim 1000lei și sa și mai dai banii pe benzina, sau sa dai 45mii pe un EV, sa nu ai întreținere, sa ai performante superioare etc.
Dacă lucrezi undeva unde îți poți pune masina la încărcat, pe bani sau nu, sau poți încarca acasă, alegerea se duce spre EV.De exemplu, dacă la munca ai o stație type 2(ca astea sunt cele mai răspândite), poți lasa masina câteva ore si ai baterie pentru următoarea/următoarele zile.Indiferent ca e pe bani sau nu, un 25-30kwh încărcați inseamna 40 lei pentru o autonomie reala de 200km pe timpul iernii.Pe vara poți face și 300km sau și mai mult, depinde de masina.Nu exista comparație ca și costuri cu termicele, mai ales dacă aduni toate elementele din ecuație.
Într-adevăr, pentru cine merge mult in extern sau doar in extern, variantele de EV se diminuează simțitor, dar na, vrei sa mergi la mare și înapoi și sa nu încarci decât la returul din punctul de plecare, alegi Tesla Long range.Mai ales ca ai puncte de Supercharger prin toate orașele mari din țara.
Fac 1 an cu masina electrica și voi posta in topicul meu toate avantajele și dezavantajele pe care le-am cunoscut pana acum.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: Kia Sportage (2022)
https://autolatest.ro/stiri/prim-contac ... -1-6-crdi/
cum sunt integrate tabletele alea in versiunea de baza.... mai bine lasa niste indicatoare analogice, clasice, decat mizeria aia...
cum sunt integrate tabletele alea in versiunea de baza.... mai bine lasa niste indicatoare analogice, clasice, decat mizeria aia...

-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
- Megahertz
- Posts: 215
- Joined: 25 Aug 2017, 17:26
- Auto: KIA Sportage 2021 FL 1,6 T-GDI
- Location: Bucuresti
Re: Kia Sportage (2022)
Varianta de baza manuala 1,6 T-GDI si GT Line
Preluare de pe Grup FB
Preluare de pe Grup FB
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
KIA SPORTAGE 2021 FL 1,6 T-GDI 7DCT CLASIC+