[Problema rezolvata] Sistemul hidraulic de la ambreiaj-curatat

Cum se rezolvă diverse probleme
Locked
bobbo1981
Posts: 350
Joined: 16 Jun 2007, 08:19
Auto:
Location: Galati

[Problema rezolvata] Sistemul hidraulic de la ambreiaj-curatat

Post by bobbo1981 »

Nu stiu exact cum sa descriu problema pentru ca se manifesta destul de ciudat.Astazi am patit-o prima oara.
Ambreiajul are o cursa de maxim 2-3 cm dupa care cupleaza brusc, de acolo in sus fiind cursa moarta. De asemenea problema se manifesta si in momentul in care vrei sa scoti din viteza, adica nu pot scoate din viteza deoarece nu se debreiaza. Cu atat mai ciudat e faptul ca din 3-4 schimbari de viteza se manifesta o singura data.
Problema e mai grava la pornire de pe loc cu treapta 1 sau marchariere masina debreind brusc si asa cum am zis cursa ambreiajului este foarte scurta.
M-am uitat in compartimentul motor la ambreiaj nu se vad scurgeri de lichid sau alte probleme pe acolo pe la ambreiaj.
Daca bag treapta 1 si plec in momentul in care vreau sa opresc si apas ambreiajul la podea masina este inca cuplata la cutia de viteze. Deci eu deduc ca ambreiajul nu mai decupleaza motorul de cutie.
Nu prea am ce sa fac acum decat sa astept ziua de luni sa le fac o vizita celor de la service.
Mentionez ca nu am bruscat masina in vreun fel cand a inceput sa faca probleme si am aproximativ 4000 km pana acum.

A mai sesizat cineva ceva suspect in functionarea ambreiajului?

User avatar
psystem
Geologu'
Posts: 1776
Joined: 16 May 2007, 13:53
Auto:
Location: Focsani

Post by psystem »

:shock:
Deja ma inspaimant cand mai aud de cate o problema.

Multa bafata si sper sa nu fie cava grav. Sa ne tii si pe noi la curent cu ce se intampla luni la service.

Inca o data, multa bafta.
KIA Cee'd 1,4 GLS, 07/07/07, Mars Red, Base + Cateva optionale ODO: 121.000+ Km///album\\\///JB\\\
DACIA Logan 1,4 MPI+GPL, 01/06/10, Bej Laureate ODO: 76.000+ Km
DACIA Duster 1,5 dCi 4X4, 11/12/13, Laureate, Gris Comete ODO: 0.050+ Km

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

la mine, singura problema a fost si este faptul ca ambreiajul cupleaza prea sus! invers, la debreiere este la fel ...abia apesi pedala ca a si decuplat!

la ceed ambreiajul este hidraulic, care se reduce in principiu la un cilindru debitor, ( pompa cu piston) furtun, si cilindru receptorca mecanism de executie. comportarea descrisa, cred ca se datoreaza unei neetanseitati a sistemului hidraulic ...mai exact " a prins aer"

mai cred ca trebuie sa te duci in service si te rog sa ne tii la curent cu verdictul lor!

bafta
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

Cristi_G
Posts: 130
Joined: 29 Sep 2007, 23:29
Auto:
Location: Navodari
Contact:

Post by Cristi_G »

la service cu ea...
Kia Cee'd 1.4 GSL LX, Black Pearl + GPL

bobbo1981
Posts: 350
Joined: 16 Jun 2007, 08:19
Auto:
Location: Galati

Post by bobbo1981 »

La service in mod sigur ma duc cu ea. Acum ma gandesc sa nu trebuiasca vreo piese si sa ma tina cu masina in service de sarbatori.

cristian
Posts: 190
Joined: 21 Aug 2007, 09:51
Auto:
Location: Iasi

Post by cristian »

Oarecum Off Topic:

De cand am luat masina nu am avut nici o problema cu abreiajul, cu toate ca multi s-au plans, si eu pana acum am condus mai mult o dacie din 93, posibl ca si la dacia lui tata sa tina ambreiajul tot sus, parca tin minte acum vreo cativa ani ca mi-a zis un prieten ceva de genul.
Cu frana a trebuit/ trebuie sa ma obisnuiesc :)
Kia Ceed 1.4 Best, Pewter Beige

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Post by Teddy »

@bobbo1981:
Asa se manifesta ambreiajul hidraulic cand trebuie aerisit.
ida01ro ti-a prezentat corect ambreiajul .Ai verificat nivelul lichidului?Daca a scazut atunci sa te uiti la burduful de la cilindrul receptor pe paretea inferioara sa nu fie deteriorat(crapat/spart ...de la vreo piatra...),daca burduful este ok (nu este umezit)atunci trbuie facuta o aerisire .Eu la Cielo foloseam DOT 4(lichid de frana)dar la Cee`d nu stiu ce se foloseste.In cazul in care burduful este umed(crapat)atunci intra mizerie in cilindru si se strica garnitura.Eu am fost nevoit sa cumpar tot cilindrul receptor ptr. ca cei de la Daewoo nu aveau garnituri.Sper ca tu sa ai parte numai de aerisire care nu dureaza mai mult de 10 min.
P.S. Verifica masina si spune ce ai mai constatat,poate iti mai putem da ceva sfaturi. :smt023
Cee`d 1.4 START+opt.(13) kompass blue HD-09-CTM
ALBUME: http://picasaweb.google.com/TeddyKyty

bobbo1981
Posts: 350
Joined: 16 Jun 2007, 08:19
Auto:
Location: Galati

Post by bobbo1981 »

Cu lichidul nu cred ca este vreo problema pentru ca din cate mi-am dat eu seama este acelasi rezervor cu lichid ca si la frana si este ok.
Nu am verificat acel cilindru pe dedesubt. Am sa verific si va zic.La prima inspectie nu se vedea nimic ciudat. Acum daca cilindrul e ok mi se pare cam suspect ca dupa numai 4000 km sa trebuiasca sa aerisesc ambreiajul.

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Post by Teddy »

Daca nivelul,pompa,cilindru receptor sunt ok atunci singura problema este lichidul care cu timpul pierde din propietatile sale (devine mai apos)si nu mai tine presiunea de unde rezulta acel mic joc la pedala.Poti da cateva pedale la rece si dupa aceea sa pornesti de pe loc sa vezi ce efect are ...normal ar trebui sa intareasca pedala.Aerisirea se face cu motorul pornit. 8)
Cee`d 1.4 START+opt.(13) kompass blue HD-09-CTM
ALBUME: http://picasaweb.google.com/TeddyKyty

bobbo1981
Posts: 350
Joined: 16 Jun 2007, 08:19
Auto:
Location: Galati

Post by bobbo1981 »

Am verificat si nu am constat nici un fel de crapaturi sau altceva la burduful de la cilindrul care actioneaza ambreiajul.
Am facut si pedale destule. Nu se schimba nimik.

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Post by Teddy »

Daca si dupa aerisire ai aceeasi problema (sa zicem si dupa ce schimbi tot lichidul) ar mai fi de verificat pedala de ambreiaj,poate ai apasat-o mai "hotarat"(tare) si i-ai produs un mic joc(adica s-a mai tocit nitul).
P.S. Momentan cam astea cred ca ar putea fi cauzele,astept sa vad ce rezolvi la service! :smt023
Cee`d 1.4 START+opt.(13) kompass blue HD-09-CTM
ALBUME: http://picasaweb.google.com/TeddyKyty

bobbo1981
Posts: 350
Joined: 16 Jun 2007, 08:19
Auto:
Location: Galati

Post by bobbo1981 »

Am dus masina la service. A ramas acolo pentru investigatii. La ora 17 cand plec de la servici ma duc pe acolo si aflu verdictul. Va tin la curent.

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Post by Teddy »

Nu si-au dat cu parerea cei de la service asa la rece???
Trebuie sa analizeze situatia la cald...poate citesc posturile mele ...si imi mai iau un job... :lol: :D
Cee`d 1.4 START+opt.(13) kompass blue HD-09-CTM
ALBUME: http://picasaweb.google.com/TeddyKyty

bobbo1981
Posts: 350
Joined: 16 Jun 2007, 08:19
Auto:
Location: Galati

Post by bobbo1981 »

Pai situatia a fost cam asa: Eu m-am dus cu masina dimineata la ora 8 dar inginerul de la service venea abia la ora 9.30 si cum eu incepeam programul la 8 am lasat masina acolo si am plecat.
Cand m-am dus pe la 11 si am vb cu inginerul baietii cica facusera o verificare inainte sa vina el si au zis ca pompa ar fi de vina, dar el nu prea crede ca pompa a cedat asa repede si ca mai verifica inca odata toate conductele si ce o mai fi pe acolo.
Si a ramas ca trec din nou pe la ei pe la ora 17 cand termin programul.

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Post by Teddy »

S-au uzat garniturile de la pompa asa de repede???
Eu la Cielo le-am schimbat dupa aproximativ 100.000 km...
Cee`d 1.4 START+opt.(13) kompass blue HD-09-CTM
ALBUME: http://picasaweb.google.com/TeddyKyty

Locked

Return to “Tips & Tricks”