[Problema rezolvata] Sistemul hidraulic de la ambreiaj-curatat
[Problema rezolvata] Sistemul hidraulic de la ambreiaj-curatat
Nu stiu exact cum sa descriu problema pentru ca se manifesta destul de ciudat.Astazi am patit-o prima oara.
Ambreiajul are o cursa de maxim 2-3 cm dupa care cupleaza brusc, de acolo in sus fiind cursa moarta. De asemenea problema se manifesta si in momentul in care vrei sa scoti din viteza, adica nu pot scoate din viteza deoarece nu se debreiaza. Cu atat mai ciudat e faptul ca din 3-4 schimbari de viteza se manifesta o singura data.
Problema e mai grava la pornire de pe loc cu treapta 1 sau marchariere masina debreind brusc si asa cum am zis cursa ambreiajului este foarte scurta.
M-am uitat in compartimentul motor la ambreiaj nu se vad scurgeri de lichid sau alte probleme pe acolo pe la ambreiaj.
Daca bag treapta 1 si plec in momentul in care vreau sa opresc si apas ambreiajul la podea masina este inca cuplata la cutia de viteze. Deci eu deduc ca ambreiajul nu mai decupleaza motorul de cutie.
Nu prea am ce sa fac acum decat sa astept ziua de luni sa le fac o vizita celor de la service.
Mentionez ca nu am bruscat masina in vreun fel cand a inceput sa faca probleme si am aproximativ 4000 km pana acum.
A mai sesizat cineva ceva suspect in functionarea ambreiajului?
Ambreiajul are o cursa de maxim 2-3 cm dupa care cupleaza brusc, de acolo in sus fiind cursa moarta. De asemenea problema se manifesta si in momentul in care vrei sa scoti din viteza, adica nu pot scoate din viteza deoarece nu se debreiaza. Cu atat mai ciudat e faptul ca din 3-4 schimbari de viteza se manifesta o singura data.
Problema e mai grava la pornire de pe loc cu treapta 1 sau marchariere masina debreind brusc si asa cum am zis cursa ambreiajului este foarte scurta.
M-am uitat in compartimentul motor la ambreiaj nu se vad scurgeri de lichid sau alte probleme pe acolo pe la ambreiaj.
Daca bag treapta 1 si plec in momentul in care vreau sa opresc si apas ambreiajul la podea masina este inca cuplata la cutia de viteze. Deci eu deduc ca ambreiajul nu mai decupleaza motorul de cutie.
Nu prea am ce sa fac acum decat sa astept ziua de luni sa le fac o vizita celor de la service.
Mentionez ca nu am bruscat masina in vreun fel cand a inceput sa faca probleme si am aproximativ 4000 km pana acum.
A mai sesizat cineva ceva suspect in functionarea ambreiajului?

Deja ma inspaimant cand mai aud de cate o problema.
Multa bafata si sper sa nu fie cava grav. Sa ne tii si pe noi la curent cu ce se intampla luni la service.
Inca o data, multa bafta.
KIA Cee'd 1,4 GLS, 07/07/07, Mars Red, Base + Cateva optionale ODO: 121.000+ Km///album\\\///JB\\\
DACIA Logan 1,4 MPI+GPL, 01/06/10, Bej Laureate ODO: 76.000+ Km
DACIA Duster 1,5 dCi 4X4, 11/12/13, Laureate, Gris Comete ODO: 0.050+ Km
DACIA Logan 1,4 MPI+GPL, 01/06/10, Bej Laureate ODO: 76.000+ Km
DACIA Duster 1,5 dCi 4X4, 11/12/13, Laureate, Gris Comete ODO: 0.050+ Km
la mine, singura problema a fost si este faptul ca ambreiajul cupleaza prea sus! invers, la debreiere este la fel ...abia apesi pedala ca a si decuplat!
la ceed ambreiajul este hidraulic, care se reduce in principiu la un cilindru debitor, ( pompa cu piston) furtun, si cilindru receptorca mecanism de executie. comportarea descrisa, cred ca se datoreaza unei neetanseitati a sistemului hidraulic ...mai exact " a prins aer"
mai cred ca trebuie sa te duci in service si te rog sa ne tii la curent cu verdictul lor!
bafta
la ceed ambreiajul este hidraulic, care se reduce in principiu la un cilindru debitor, ( pompa cu piston) furtun, si cilindru receptorca mecanism de executie. comportarea descrisa, cred ca se datoreaza unei neetanseitati a sistemului hidraulic ...mai exact " a prins aer"
mai cred ca trebuie sa te duci in service si te rog sa ne tii la curent cu verdictul lor!
bafta
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?
Dorele, ne mai tii mult ma?
Oarecum Off Topic:
De cand am luat masina nu am avut nici o problema cu abreiajul, cu toate ca multi s-au plans, si eu pana acum am condus mai mult o dacie din 93, posibl ca si la dacia lui tata sa tina ambreiajul tot sus, parca tin minte acum vreo cativa ani ca mi-a zis un prieten ceva de genul.
Cu frana a trebuit/ trebuie sa ma obisnuiesc
De cand am luat masina nu am avut nici o problema cu abreiajul, cu toate ca multi s-au plans, si eu pana acum am condus mai mult o dacie din 93, posibl ca si la dacia lui tata sa tina ambreiajul tot sus, parca tin minte acum vreo cativa ani ca mi-a zis un prieten ceva de genul.
Cu frana a trebuit/ trebuie sa ma obisnuiesc

Kia Ceed 1.4 Best, Pewter Beige
@bobbo1981:
Asa se manifesta ambreiajul hidraulic cand trebuie aerisit.
ida01ro ti-a prezentat corect ambreiajul .Ai verificat nivelul lichidului?Daca a scazut atunci sa te uiti la burduful de la cilindrul receptor pe paretea inferioara sa nu fie deteriorat(crapat/spart ...de la vreo piatra...),daca burduful este ok (nu este umezit)atunci trbuie facuta o aerisire .Eu la Cielo foloseam DOT 4(lichid de frana)dar la Cee`d nu stiu ce se foloseste.In cazul in care burduful este umed(crapat)atunci intra mizerie in cilindru si se strica garnitura.Eu am fost nevoit sa cumpar tot cilindrul receptor ptr. ca cei de la Daewoo nu aveau garnituri.Sper ca tu sa ai parte numai de aerisire care nu dureaza mai mult de 10 min.
P.S. Verifica masina si spune ce ai mai constatat,poate iti mai putem da ceva sfaturi.
Asa se manifesta ambreiajul hidraulic cand trebuie aerisit.
ida01ro ti-a prezentat corect ambreiajul .Ai verificat nivelul lichidului?Daca a scazut atunci sa te uiti la burduful de la cilindrul receptor pe paretea inferioara sa nu fie deteriorat(crapat/spart ...de la vreo piatra...),daca burduful este ok (nu este umezit)atunci trbuie facuta o aerisire .Eu la Cielo foloseam DOT 4(lichid de frana)dar la Cee`d nu stiu ce se foloseste.In cazul in care burduful este umed(crapat)atunci intra mizerie in cilindru si se strica garnitura.Eu am fost nevoit sa cumpar tot cilindrul receptor ptr. ca cei de la Daewoo nu aveau garnituri.Sper ca tu sa ai parte numai de aerisire care nu dureaza mai mult de 10 min.
P.S. Verifica masina si spune ce ai mai constatat,poate iti mai putem da ceva sfaturi.

Cu lichidul nu cred ca este vreo problema pentru ca din cate mi-am dat eu seama este acelasi rezervor cu lichid ca si la frana si este ok.
Nu am verificat acel cilindru pe dedesubt. Am sa verific si va zic.La prima inspectie nu se vedea nimic ciudat. Acum daca cilindrul e ok mi se pare cam suspect ca dupa numai 4000 km sa trebuiasca sa aerisesc ambreiajul.
Nu am verificat acel cilindru pe dedesubt. Am sa verific si va zic.La prima inspectie nu se vedea nimic ciudat. Acum daca cilindrul e ok mi se pare cam suspect ca dupa numai 4000 km sa trebuiasca sa aerisesc ambreiajul.
Daca nivelul,pompa,cilindru receptor sunt ok atunci singura problema este lichidul care cu timpul pierde din propietatile sale (devine mai apos)si nu mai tine presiunea de unde rezulta acel mic joc la pedala.Poti da cateva pedale la rece si dupa aceea sa pornesti de pe loc sa vezi ce efect are ...normal ar trebui sa intareasca pedala.Aerisirea se face cu motorul pornit. 

Daca si dupa aerisire ai aceeasi problema (sa zicem si dupa ce schimbi tot lichidul) ar mai fi de verificat pedala de ambreiaj,poate ai apasat-o mai "hotarat"(tare) si i-ai produs un mic joc(adica s-a mai tocit nitul).
P.S. Momentan cam astea cred ca ar putea fi cauzele,astept sa vad ce rezolvi la service!
P.S. Momentan cam astea cred ca ar putea fi cauzele,astept sa vad ce rezolvi la service!

Pai situatia a fost cam asa: Eu m-am dus cu masina dimineata la ora 8 dar inginerul de la service venea abia la ora 9.30 si cum eu incepeam programul la 8 am lasat masina acolo si am plecat.
Cand m-am dus pe la 11 si am vb cu inginerul baietii cica facusera o verificare inainte sa vina el si au zis ca pompa ar fi de vina, dar el nu prea crede ca pompa a cedat asa repede si ca mai verifica inca odata toate conductele si ce o mai fi pe acolo.
Si a ramas ca trec din nou pe la ei pe la ora 17 cand termin programul.
Cand m-am dus pe la 11 si am vb cu inginerul baietii cica facusera o verificare inainte sa vina el si au zis ca pompa ar fi de vina, dar el nu prea crede ca pompa a cedat asa repede si ca mai verifica inca odata toate conductele si ce o mai fi pe acolo.
Si a ramas ca trec din nou pe la ei pe la ora 17 cand termin programul.