The Red XCeed 204 HP

User avatar
Cibi
Posts: 126
Joined: 03 Nov 2008, 23:23
Auto: Proceed 1.4 T-GDi 7DCT 2019
Location: Bucuresti

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by Cibi »

1. Ca sa ai frână de motor la vale.
2. Turbina intra acolo unde incepe cuplul maxim, la 1450-1500 rpm si se simte un pic acel boost cand mergi subturat si accelerezi, dupa 1500 rpm prinde "tupeu" :). E ok faza cu racirea dar putina lume face asa. Eu dupa un drum in afara mai sprinten pe sport, merg pe eco in oras pana ajung acasa tocmai pt a nu mai forja turbina ... Cred ca mai ajuta si AC-ul pornit prin faptul ca ventilatorul mai produce si el un flux de aer pe la motor.
ProCeed 1.4 T-GDi / 7DCT / 2019
Image

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by ionutp »

1. Nu mergi niciodata pe liber. Atat ca frana de motor ca sa nu prapadesti placutele si discurile de frana cat si exista posibilitatea sa ai nevoie sa accelerezi (ocolesti ceva si vine ceva de pe contra sens) si apesi pedala si... nimic. Oricum consumul este foarte mic "la vale" deci nu e niciun beneficiu.

2. Da, peste tot am vazut ca se recomanda ca turbina sa se raceasca dupa un drum lung pe autostrada de exemplu. Eu chiar am o problema cu turbina insa nu am idee de la ce. De exemplu daca faci jumatate de autostrada si bagi la benzinarie poti astepta 1-2 minute cu motorul pornit. Din punctul meu de vedere, daca intri in oras si mergi cativa km ar trebui aa fie mai mult decat de ajuns ca ea sa se raceasca.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by bprodan »

La plimbare in Bucegi:
20200625_152153.jpg
20200625_150815.jpg
20200625_135253.jpg
20200625_135522.jpg
20200625_124050.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by ionutp »

Arata foarte bine si masina si peisajul! Cam pe unde prin Bucegi?
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by quelloo »

transbucegi spre piatra arsa din DN71 sinaia targoviste
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by bprodan »

quelloo wrote: 25 Jun 2020, 22:44 transbucegi spre piatra arsa din DN71 sinaia targoviste
Da, da, aia e locatia, ai fost in spatele meu ? :)
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by quelloo »

neah, just good with places :)
astia care le aveti ceva mai inalte, puteti sa mergeti din zona cheia spre valea stanii, e super misto acolo si nu e aglomeratia aia din bucegi. (este inca curat ca sa zic asa)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by bprodan »

Bun, am zis de toate despre masina, acum sa trecem la cel mai interesant capitol: The ugly
In general review-urile la masini sunt jalnice pentru ca respectivii primesc o masina de la dealer si ca sa fie dealer-ul multumit descriu doar partile pozitive. Mai rau e ca multi,desi zic ca au testat mii de masini, descriu niste facilitati uzuale ca un mare wow, de exemplu - Buhnici vazuse prima data un portbagaj cu podea reglabila in 2015, atelierul de detailing vede SsangYong ca un OZN, altul crede ca umbrela camuflata in maner la skoda superb e extraordinara, desi aceasta chestie o are din 2008, iar review-ul turatii.ro la xceed arata ca defect major locul in care e pus butonul de inchidere al portbagajului electric, desi 90% dintre noi nu au aceasta facilitate.
Asa ca m-am hotarat sa descriu si toate punctele negative pe care le vad la Xceed, desi nu e dracul asa de negru.
1. Chestii majore
a) La motorul asta de 204 cai, cand esti in a doua la 30km/h si ii dai talpa full, masina e incontrolabila, pur si simplu nu merge in directia in dorita. Sunt niste explicatii (e inalta si o ridica aerul, eu am peste 100 de kile deci greutatea nu mai e simetrica stanga/dreapta, tractiunea fata in teorie se pune pana in 200cai) insa pur si simplu mi se pare un risc imens sa ai o masina incontrolabila. Singura solutie e sa ridici piciorul de pe acceleratie la 1-2 secunde sa se aseze un pic. Ma gandesc ca un baiat de la o spalatorie care vrea sa o scoata din parcare mai energic sau un prieten neavertizat pe care il lasi sa faca o tura o pot baga usor in sant. E greu de descris in cuvinte, dar ideea ca pot face masina sa o ia pe aratura in 2 secunde ma frapeaza. Cum ar fi sa am un buton cu care sa pot scoate volanul in mers? Pe mine personal nu ma deranjeaza ca masina e putin dementa, dar mi se pare ca trebuie punctat. Pe de alta parte, daca esti in a 4-a cu 80 si apesi acceleratia la maxim masina se comporta superb, aderenta perfecta, atingi 120 intr-o clipire, practic aici obtii 'factorul wow' daca vrei sa impresionezi.
b) motorul asta turbo arata naspa. jur ca mi se pare ca e pus pe life suport. Furtune colorate ca la lego, care trec prin toate partile, cabluri electrice vizibile neizolate pana la final. am mai vazut si la alte masini (noul nissan juke de ex) si nici acolo nu arata mai bine, dar senzatia cand am deschis prima data capota e ca imi lipsesc niste piese.
motor.jpg
c) Nu mai are torpedou cu aer conditonat in el. Dupa 12 ani in care scoteam sticla rece sa ajungi sa mergi cu gentuta frigorifica e trist. E un feature mic dar care imi lipseste enorm.
d) insonorizarea - au pus ei mult material de antifonare, am vazut ca pe review-ul de la turatii e f laudat acest aspect, dar eu personal am o problema la 140 pe autostrada. nu stiu daca e doar la mine, dar se aude un zgomot de plastic care flapeaza(sau suspensie care tacane, nu ma prind), se aud rotile (si am Continental, nu Khumo) iar aerul vajaie tare. Si degeaba au izolat motorul daca in interior e zgomot, ca nu imi pasa de unde vine.
e) vizibilitatea. Nu am testat eu sute de masini si poate exista si unele mai proaste, dar luneta minuscula, oglinzile exterioare mici si stalpii grosi (ca au o gramada de tehnologie si airbaguri in ei) ma fac sa declar un design foarte slab din acest punct de vedere.

2. Chestii minore, dar enervante
a) Nu stiu cum, desi masina e foarte lata (si asta e misto) nu reusesc sa reglez gurile de aerisire astfel incat sa nu sufle direct. Cele central frontale unde le pui tot lovesc direct o parte a corpului, cele laterale bat foarte dubios, practic in spatele tetierei mele daca pun mana e un vartej de aer (si nu e de la gurile din spate). E ok, ma descurc, dar se putea mai gandit.
b) Cutia cotierei e adanca si putin lata. Nu reusesc sa bag nimic acolo practic, care sa nu faca zgomot la franari.
c) garnitura la usa din spate e in interior si exista o mare zona aproape orizontala neprotejata. Se aduna acolo rapid o gramada de praf, cand deschid rar usile din spate pt vreun pasager mi se face rusine.
usa.jpg
d) telefonul sare din locul lui cand accelerezi brusc.
e) nu inteleg de ce nu au facut si portul ala usb tot in acel loc cumva si trebuie sa folosesc un cablu care sa uneasca 2 zone de depozitare ale masinii (cea unde e mufa usb cu cea in care sta telefonul)
f) placa aia de pe portbagaj suporta doar 60 kg. Adica ai capacitate portbagaj de 350 litri (un litru de apa are 1 kg) dar , ce sa vezi, nu poti pune decat 3 damigene de 20 ca atat suporta placa. Aiurea treaba.
g) usa care acopera alimentarea la rezervor am vazut ca se misca sus jos si cand dadeam cu jet de apa pe ea, cred ca e prinsa intr-un arc facut dintr-o agrafa.
h) combinatia de tapiterie din piele artificiala si material alb la scaune - fac pariu ca peste 5 ani o sa caut huse. Prin comparatie, pe aia veche dupa 12 ani scaunele aratau impecabil.
i) consumul e de 8.8 mediu, cu 10 sambata in bucuresti. O sa se mai lase, dar ma gandeam ca tehnologia a avansat si ca a mai scazut consumul (cea veche a avut un consum mediu de 7.5). cel putin cand plec la inceput, cu motorul rece, primii 5-10 km zici ca pune filme de groaza la consumul mediu afisat pe bord (in jur de 14%)
consum.jpg
j) cifrele alea mari si verzi cu care imi sugereaza in ce viteza sa fiu ca sa merg economic. Si nici in manual cred ca nu scrie ca e doar o recomandare, nu tine cont de deal/vale, ca daca mergi cum zice el la deal omori motorul. Daca iei piciorul de pe acceleratie cifra dispare, daca apesi reapare, face un flick continuu la mine in bord. imi vine sa ii pun o bulina de scoch acolo.
k) 2 rame la tableta. nu numai ca are o rama groasa de zici ca e allview din 2005, dar la asta de 8' mai e si in interior o zona neagra. daca luam masina sh bagam mana in foc ca e tableta aftermarket, ca asemenea tiganie nu poti sa faci ca mare producator de masini.
tableta.jpg
l) Observ ca la masina de culoare rosie (nu am mai avut masini pe culoarea asta) trag albinele sa o polenizeze. cum opresc undeva cum gasesc 2-3 albine in jurul ei.

3. Chestii de imagine
a) sa nu ai tu ca importator pe nici o configuratie climatronic default inseamna sa nu intelegi nimic din piata auto. Vei vinde masini din stock fara acest feature si apoi te miri de ce e vazuta ca o masina fara dotari.
b) masina nu are nici macar optional scrumiera si bricheta. O fi un trend acum si norocul meu e ca m-am lasat de fumat, dar a fost aproape un deal-breaker pt mine, cea mai mare dezamagire pe care am avut-o in showroom asta a fost.
c) nu are cornering light si semnalizator secvențial (dinamic) . cand vrei sa te duci spre premium si sa lasi o impresie cu primul model, nu te zgarcesti la 5 euro si lasi semnalizarea sa tacane ca la 1900 toamna.


Nu ma intelegeti gresit, sunt f multumit de masina si nu as alege alta acum pt ca pe criteriile mele e in continuare prima optiune. Dar cand compar cu un ceed best care era 12000, mi se pare ca diferenta asta nu se regaseste, nu mai e calitate decenta la un super pret ci o calitate medie cu valente premium pe o masina ce are inca bolile copilariei la un pret 'oho'

Fac pariu ca in facelift jumatate din probleme vor fi rezolvate, astept o masina noua de la importator ca multumire pt observatiile de mai sus, ca am salvat 50 de designeri care puteau sa gandeasca.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

JohnB
Posts: 138
Joined: 08 Mar 2020, 07:50
Auto: Kia Ceed My20 1.4 T-GDI
Location: Bucharest

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by JohnB »

Referitor la tableta aia chiar e o dezamăgire. Cea veche de 8 inch arata mult mai bine. Designerii sunt din ce in ce mai idioți. Mă uitam la Golf 8, iar tableta lor mare de 10 inch e fix cu margine dubla. Mașină de 30k euro.
Cel putin la Kia, cea de 10 inch arata mult mai bine.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by ionutp »

"l) Observ ca la masina de culoare rosie (nu am mai avut masini pe culoarea asta) trag albinele sa o polenizeze. cum opresc undeva cum gasesc 2-3 albine in jurul ei."

Multumim ca ne-ai spus, acum o sa vrem sa ne aduci miere. :D

Acum, serios vorbind, prima problema nu suna deloc bine. Peste celelalte probabil se poate trece peste, dar prima pare mai urata.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by bprodan »

@JohnB
Cea de 8 de la WV e un pic mai decent lucrata, dar tot rau arata.
Cea de 10 de la Kia are ca dezavantaje (din ce stiu, ma poti corecta) faptul ca nu ai Android Auto full screen si inaltimea e cam aceeasi, e mai degraba wide. Iar acest lucru nu aduce vreun avantaj la navigatie, nu vezi mai mult 'in fata'
@ionutp: mie nu mi se pare grava, cati dau full kick down pe transmisie manuala? si cat de des? e mai degraba o ciudatenie decat un dezavantaj real. poti evita foarte usor acest 'bug' pe cand vizibilitatea redusa de exemplu o sa o simti des la depasiri, mers inapoi, etc
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by alexcrist »

1.a. Fenomenul se numește ”torque steer”, și-ntradevăr apare mai frecvent la mașinile cu tracțiune față și putere/cuplu mare. În condițiile potrivite de aderență apare și la motoare cu putere mică (pățeam și la motorul de 1,2 aspirat de la Rio). Fenomenul poate fi amplificat de aderența diferită pe stânga/dreapta (de exemplu dacă ai nisip sub o roată), sau de presiune diferită în anvelope (sau, mergând la extrem, anvelope/uzuri diferite, dimensiuni diferite etc...). În mare, cam orice duce la aderență diferită pe punte. Poți verifica presiunea în anvelope să te asiguri că e egală. Unele mașini (ca Honda Civic) au suspensia foarte avansată pentru a diminua efectul, dar vorbim de mașini foarte orientate spre sport, față de Kia, care-i o mașină de stradă.

https://youtu.be/Gw5-lVlzNoY?t=55

e. Mie nu mi se pare vizibilitatea proastă. Dar oglinda centrală e prea sus, și nu poate fi dată orizontal mai jos. Poate fi doar înclinată, și asta îți reduce distanța pe care o vezi în spate, că bate oglinda în jos. Mna, eu deja m-am obișnuit.

2.a. Pentru mine rezolvarea e să aleg manual toate cele 3 direcții pentru aer, încât se reduce un pic viteza aerului frontal. Restul parametrilor rămân automați. Pentru reglarea gurilor, la mine e ok, dar eu-s mai subțirel din fire, și poate mai ușor să fiu evitat de curenți. :D Dar deschizând toate direcțiile, și eventual reducând fluxul frontal (din rotițele de lângă guri), sper să găsești un reglaj rezonabil.

d. Asta cred că ai mai zis-o, eu n-am reușit. O fi tot de la cei 200 de cai. :lol:

e. Pentru că, teoretic, suportul de telefon poate fi cu încărcare wireless, motiv pentru care nu mai ai ce face cu un port USB acolo.

f. Dilema asta am avut-o și eu. Și o dilemă suplimentară din partea mea e dacă limita de 60 e doar cu podeaua pe treapta de sus, sau și pe treapta de jos. Dar nu am fost suficient de curios cât să studiez dacă, pe treapta de jos, există puncte suplimentare de susținere a poliței. Că până la urmă, problema e că polița e suspendată doar pe laterale și, ca să susțină mai mult de 60kg (de fapt susține mai sus, că pe alea 60 ar trebui să le ducă inclusiv în mers, cu ceva șocuri fizice la denivelări), probabil polița ar fi trebuit să fie foarte groasă și grea. Totuși e un turism, nu o utilitară, și asta se vede și în sarcina utilă (4-500kg, în funcție de dotări). Cu 60kg de bagaje și 4 pasageri mai corpolenți, depășești masa maximă admisă. :)

3. c. Cu corneringul sunt complet de acord. Cu atât mai atipic e pe Ceed, care are lumini de viraj pe dotarea de bază, le poți avea și cu farurile LED dar, cu cât urci în nivele de echipare și ajungi la GT Line, brusc rămâi fără. Wtf?! Eu încă le simt lipsa. :( Dar cu semnalizările alea... prima oară când voi avea vreo mașină cu așa ceva, sper să aibă opțiune de dezactivare. Mie, personal, mi se par o prostie.

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by bprodan »

@alexcrist
2e. In cazul meu merg mult cu Android Auto (chiar si daca ma duc la Sinaia de exemplu, imi e mai usor sa vad fiecare curba inainte si sa o abordez cu viteza potrivita). Am un prieten care folosea waze pt drumul casa-servici in fiecare zi, pt ca ii sugera o ruta diferita functie de trafic. Daca Android Auto mergea fara cablu, eram de acord cu ei.
2f. In cazul meu mergem 2 persoane in masina dar se poate intampla sa avem bagaje multe/grele. Pana la urma scoti placa, dar mi se pare un minus, si am zis ca e un review cu tot ce e de rau, chiar daca unele sunt 'rezolvabile'. Oricum cred ca tine 100kg placa aia.
3c. Semnalizarile alea sunt pe Audi, BMW, etc. Nu zic ca sunt un exemplu de rafinament si eleganta, dar clar sugereaza o masina premium (si costul de productie cred ca e infim). Si e o dotare care iti sare in ochi repede, mult mai vizibila decat antena shark vs antena normala de exemplu. Ar fi interesant un pool pe forum, sa vedem cine le apreciaza, eu as vota pro.
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

alexcrist
Posts: 814
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by alexcrist »

2.e. Și eu merg permanent cu GPSul activ (la Rio aveam mereu telefonul în geam, că n-aveam unitate media șmecheră :lol: ), din aceleași motive ca tine. ;) Dar faptul că Android Auto nu merge fără cablu, și nu se vede pe tot ecranul de 10 inch, plus alte limitări cretine, nu-s decât din vina Google, care mai mult insistă să-și promoveze forțat propriile servicii, decât să fi făcut de la început un sistem cu adevărat util pentru toată lumea. Eu, unul, m-am jucat cu AA fix 2 zile, apoi l-am dezactivat din unitatea media și am uitat că există, mi se pare o mizerie sinistră. Mult superioară e navigația mașinii, care se vede bine pe ecran (eu îl am pe cel de 10), plus vederea și accesul simultan la alte informații (de ex radio, media, etc... ) fără a ieși din hartă. Și eu chiar regret că m-am bazat pe AA și n-am luat încărcarea wireless pentru telefon, care m-ar fi scutit fix de problema cu cablul întins inutil. Asta pentru că sistemul multimedia al mașinii comunică prin BT și Wifi cu telefonul. Dar, ce să vezi, Android Auto vrea neapărat cablu. :)

2.f. Eu nu te-am contrazis cu nimic. :) Foarte bine că detaliezi și punctele negative. Nu văd de ce ne-am idolatriza mașinile doar pentru că le avem noi, pentru că e clar că defecte există. Important e totalul să fie pozitiv.

Api, eu nu vorbeam de scos polița, spuneam de mutat pe poziția de jos (polița e reglabilă, cu 2 poziții de înălțime). Nu știu, poate pe poziția de jos se susține în mai multe puncte pe podea, și rezistența ei crește. Pe loc sau drumuri bune, nu mi-aș face mari griji cu 100kg (dar să n-o iei de bună c-o zic eu, că nu garantez :D ). Cum spuneam, cele 60 oficiale trebuie să fie suportate indiferent că dai în denivelări de îndoi jantele, iar asta înseamnă că polița în sine rezistă la forțe mai mari. Dar dacă pui 100 și dai în denivelări... nu știu cât de mult mai rezistă.

3c. E și pe Skoda și Seat, nu mai e demult ceva ”premium”. Și eu-s un om practic, nu-mi pasă absolut deloc că ceva e ”cool”, dacă factorul practic e scăzut. De-aia, de exemplu, am evitat ceasurile digitale la XCeed, că nu aduc nimic util în plus pentru un preț destul de mare. La fel și semnalizările alea, pe lângă că nu aduc vizibilitate în plus, unele din ele sunt implementate atât de prost încât chiar sunt mult mai puțin vizibile, clipesc foarte rapid, iar timpul petrecut aprinse maxim e de ordinul fracțiilor de secundă. Poftim Audi: https://youtu.be/-zchZBbQ_SU?t=25
Păi ce mama zmeilor de semnalizări sunt alea? Îmi aduc aminte de taximetriștii care și-au pus LEDuri pe Logane cu instalații defecte, de clipocesc alea rapid ca pomii de Crăciun. Mai au puțin și-o să pună avertizări de crize de epilepsie pe spatele mașinilor când pornesc semnalizările.

Pot să pună ce efecte vor pe semnalizări (deși eu le-aș interzice). Dar dacă vizibilitatea e afectată, e o mare problemă. Până la urmă semnalizările nu-s ca să ne lăudăm cu ele, ci ca să fie vizibile și să spună ceva fără să stai să te uiți la ele.

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: The Red XCeed 204 HP

Post by bprodan »

Navigația mașinii, oricât ar fi de buna, are un mare dezavantaj. Nu are cum sa își ia informații de trafic pt ca nu exista suficiente mașini care sa partajeze locația. Google castiga aici pt ca e un gigant foarte popular . Și în opinia mea informatia de trafic e cel mai mare improvment de după invenția GPS.ului .
Asta a fost singurul motiv pt care nu am comandat navi și m-am bazat pe AA
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”