Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
daniel175
Posts: 27
Joined: 20 May 2009, 10:24
Auto:

Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Post by daniel175 »

Buna tuturor,
DE vreo 2-3 luni, am observat ca nu vrea sa traga de loc intre turatiile astea.Apoi isi da drumul.Care sa fie hiba oare????INdiferet de viteza, dar in a 2, si a 3-ia se simpte mai tare.CE ziceti????Mersi oricum!!!Motor de 1.6 CRDI 126.000 km la bord.Fara alte antecedente la bord.

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Post by Dannyboy »

Daca schimbi treapta de viteza pana in 2200 ture, e normal sa faca asa. Fa schimbarea la 2700-3000 si vezi ce stie sa faca.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

BAU
Moderator General
Posts: 3330
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Post by BAU »

Vad ca ai CRDI, eu am motor pe benzina aspirat dar cred ca tu ai turbina. Vad ca masina ar fi din 2009 si ai si peste 126.000 km.
Daca pina acum nu ai simtit acest fenomen (zici ca are probleme de vre-o 2-3 luni) , ar trebui verificata si turbina ( peste 100.000 km a functionat destul) daca nu cumva este "putin" blocata.
Daca nu , vezi ce zice si Dannyboy, si incearca sa o fortezi putin mai mult ,eventual s-o alergi citiva zeci de km.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km

daniel175
Posts: 27
Joined: 20 May 2009, 10:24
Auto:

Re: Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Post by daniel175 »

Mersi de idei si sfaturi, dar pina acum tragea constant, indiferent de turatie, sau treapta.De schimbat vitezele in jur de 2000 de ture le schimb, nu merg mult in afara, cel mai mult in oras, doar la 2-3 zile cate 10*2 km in afara, asa mi-am dat si seama.Am facut si figura cu mersul turat in jur de 3500, o anumita distanta, dar nu prea a avut efect.( cte zeci,de km sa merg cu el turat cam la 3500- 4000 rpm??????) Unii ziceau ca e EGR_ul, ceva care face sa polueze,mai putin, dar nu stiu si care o fii, asta la masinaa asta, sau debitmetrul de aer, nu da informatii corecte.De facut nu am facut la ea, nimic, nimic inca.Nu stiu de unde sa o apuc.

quelloo
Posts: 4414
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Post by quelloo »

vezi daca e drive by wire s-ar putea sa fie o problema cu un motoras actionat de pedala de acceleratie (la mine asta a fost. aveam impresia ca da in nas si se simtea cel mai mult in vit 2 si 3)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

BAU
Moderator General
Posts: 3330
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Post by BAU »

In acest caz si quelloo are dreptate.
Trebuie mers intr-un service " serios " si testata electronic .
Sigur computerul va arata un cod de eroare.
Poate fi " bolnav " orice senzor (de turatie , de temperatura , de amestec, etc .)
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 140.500 km

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Post by Dannyboy »

Daniel, se pare ca nu ai inteles. Nu ti-am zis sa mergi in 3000 pana la Oradea, ci doar sa maresti turatia la schimbarea vitezelor. Daca schimbi in 2800-3000, cand eliberezi ambreiajul, fara a accelera, vei vedea 2100-2200 rotatii, si in acest caz nu vei mai avea problema cu puterea.
Daca exista probleme la turbina, acestea se vor manifesta indiferent de turatie. Practic ti se fura din „cai”. Turbina poate fluiera chiar puternic, si tot functioneaza, dar cand crapa, vei lasa in spate un fum de nu se poate.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

daniel175
Posts: 27
Joined: 20 May 2009, 10:24
Auto:

Re: Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Post by daniel175 »

Problema am rezolvat-o poartial, chiar eu, am desfacut furtunul gros de aer, care face trecerea de la schimbatorul de caldura aer-aer la galeria de admisie si era chiar la intrare, din cauza, chestiei aia, care nu mai stiu cum o cheama un adevarat perete de calamina.Toata galeria de admisie este cu calamina, am curtat cat am putut si motorul a mers mult mai bine. Am curatat, tot ce este pe acolo, plus ceva ulei, pe furtun, si merge mult mai bine.SE mai simpte ca nu trage chiar constant, iar de la 2200, cand intra turbina, trage mai tare.ERa dar nu mult ulei, si in schimbator, l-am sters cu o carpa, si este mult mai bine.Galeria de admisie trebuie data oricum jos si curatata bec.Poate mai pats si altii, chestia asta, deci in principiu este tot vechea problema, a calaminei.De mers este de preferat a se merge totusi, cu motorul, in jurul turatiei de 2000 ture/minut si nu mai jos, cu mult,Multumesc mult pentru idei si sugesti, tuturor ........de facut inca nu am facut nici un test motor sau asa ceva, desi cred ca s-ar impune totusi.

daniel175
Posts: 27
Joined: 20 May 2009, 10:24
Auto:

Re: Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Post by daniel175 »

Masina are 230000, km.DE facut operatia de curata calamina nu am mai facut-o. In schimb am pus tot timpul motorina aditivata de la Lukoil.Am avut probleme cu EGR-ul, dar dupa ce am folosit un an motorina aditivata s=a rezolvat problema. Am mai facut un artificiu, cum cam scapa ulei, pe la turbo, nu mult, inainte de galeria de admisie, am lasat sa sufle supapresiunea un pic, pierd ulei, nu mult, dar nu se mai infunda. Cam la fiecare 10000 km, dau jos toata tubulatura de dupa turbina, inclusiv, schimbatorul de caldura aer-aer, il spal, bine de tot, toata tubulatura de la admisie, pina dupa turbina, suflu mult si bine cu aer comprimat, tot si nu mai am probleme. Motorul merge, trage, nu ca nou dar nu da in bot sau nas.

Slyjulius
Posts: 1
Joined: 13 May 2019, 19:53
Auto: CERATO1.6 CRDI 85KW 2007
Location: Romania, Iasi

Re: Motorul nu trage intre 1800 - 2300 rpm

Post by Slyjulius »

Salutare tuturor, a mai descoperit cineva o rezolvare la problema din topic? :roll: La Kia mea se manifesta doar la pornire dupa ce sta cateva ore bune. Nu trage cateva sute de metri, apoi la o pedala "blana" isi revine deodata si merge bine oricat...
Problema a aparut dupa 94000 km...
Masina a mers ok de la 87000 km, cat avea cand am cumparat-o.
Mentionez ca am gasit levierul/axul dintre vacuum si turbina partial gripat, si l-am deblocat cu cateva picaturi de lichid de frana.

Kia Cerato LD 1.6 CRDI 115CP, an 2007

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”