Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
kusadasi cu avionul? mai nou , dupa deschiderea autostrazii Istanbul - Izmir , sunt 12 h de condus
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Sunt 1200 km, n-am cum sa scot medie de 100 km/h cand 3 ore iti ia sa iesi din Ro.
OK. Deci am trecut de 18.000 km. Mici verificari facute azi.
- Bateria are 12.48 V cu motorul oprit (ciudat ca in ianuarie avea 12.56 dupa drumuri zilnice si scurte pana la munca, acum merg cu ea doar in we, peste suta de km). Cu motor pornit are 14.25 V iar cu motor pornit si faza lunga, clima si radio are 14.15. Deci OK.
- Antigelu e cum il vedeti in poza. Daca ma uit in postarile vechi, gasesc o poza pe la 10.000 km. Deci sa zicem ca in 8000 km a papat cam cat sa zic? 200 ml? Asta ca azi a fost cald afara. Motorul oprit cam de 4 ore.
- Uleiul e in dreptul coditei de la F. Deci n-a consumat decat max 100 ml de la revizie.
Greierele din stalpul din spatele meu n-a murit, dar nu se mai manifesta decat mai rar, cand e pe Sport.
In schimb a re-aparut scartaitul scaunului, dar nu se freaca perna de margine cum credeam ci mai jos, in interior, cam pe unde ar fi cablurile de la butoanele de reglaj. N-am sta sa investighez, iar la intoarcere n-a mai facut. Cred ca depinde si cu ce parte sta la soare.
Senzorii de presiune arata intr-adevar 0.1...0.2 mai putin, am verificat la mai multe OMV. Manomelul personal l-am gasit cu acul cazut, asa ca nu stiu daca l-am infipt la loc in pozitia corecta. Cred ca-mi cumpar altul.
In we asta am bagata-o un pic pe coclauri, ocazie cu care am si auzit ceva craci scartaind pe usi. Noroc ca dand cu degetul cu scuipinol dispar dungile, traiasca tratamentul cu Gyeon facut de Mutzunache.
OK. Deci am trecut de 18.000 km. Mici verificari facute azi.
- Bateria are 12.48 V cu motorul oprit (ciudat ca in ianuarie avea 12.56 dupa drumuri zilnice si scurte pana la munca, acum merg cu ea doar in we, peste suta de km). Cu motor pornit are 14.25 V iar cu motor pornit si faza lunga, clima si radio are 14.15. Deci OK.
- Antigelu e cum il vedeti in poza. Daca ma uit in postarile vechi, gasesc o poza pe la 10.000 km. Deci sa zicem ca in 8000 km a papat cam cat sa zic? 200 ml? Asta ca azi a fost cald afara. Motorul oprit cam de 4 ore.
- Uleiul e in dreptul coditei de la F. Deci n-a consumat decat max 100 ml de la revizie.
Greierele din stalpul din spatele meu n-a murit, dar nu se mai manifesta decat mai rar, cand e pe Sport.
In schimb a re-aparut scartaitul scaunului, dar nu se freaca perna de margine cum credeam ci mai jos, in interior, cam pe unde ar fi cablurile de la butoanele de reglaj. N-am sta sa investighez, iar la intoarcere n-a mai facut. Cred ca depinde si cu ce parte sta la soare.
Senzorii de presiune arata intr-adevar 0.1...0.2 mai putin, am verificat la mai multe OMV. Manomelul personal l-am gasit cu acul cazut, asa ca nu stiu daca l-am infipt la loc in pozitia corecta. Cred ca-mi cumpar altul.
In we asta am bagata-o un pic pe coclauri, ocazie cu care am si auzit ceva craci scartaind pe usi. Noroc ca dand cu degetul cu scuipinol dispar dungile, traiasca tratamentul cu Gyeon facut de Mutzunache.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Astazi am trecut la bocanci. Stiu ca se anunta o saptamana caniculara dar sambetele viitoare am diverse chestii de facut, in plus la Brasov sunt doar cateva grade dimineata iar azi la 14h00 arata 15 in bord, asa ca nu cred ca am exagerat. Pret 192 lei, din care 32 montajul, 60 echilibratul si 100 hotelul. Rotile se echilibreaza by-default la intrarea in hotel, ceea ce mi se pare o treaba desteapta dpdv business: clientul vrea-nu vrea, plateste iar in momentul schimbului nu se mai pierde timp, deci mai multi clienti pe zi. Iar de echilibrat isi fac ei timp cand nu au clienti ori ramane careva peste program. Personal nu ma deranjeaza, chiar cerusem echilibrare si am fost nitel sceptic, apoi am vazut ca erau plumbi albi ori cei precedenti de la Autosoft erau negri.
M-am uitat pe net de curiozitate si sunt preturi normale pentru un service cu pretentie din provincie. Autosoftul Fundeni e muuult peste iar ce e la jumate de pret sunt chestii de cartier. Ce m-a distrat e ca multi au tarife superioare pentru o roata de 17 SUV fata de o roata de 17 ne-SUV, de parca n-ar fi acelasi lucru. Pe principiul "SUV, adica gipan, adica oameni cu bani".
Apropo, cei de la SIGEMO s-au mutat intr-o hala mare din fostul Organe de Asamblare pe care au renovat-o, cred ca au refacut si podeaua cu o sapa autonivelanta, per total arata bine iar loc... cred ca au de vreo 4 ori mai mult decat inainte. Cand am sunat pentru programare, doamna era foarte incantata "sa vedeti ce hala noua avem....". imi place cand oamenii pun suflet in ceea ce fac.
Rotile aveau marcat doar nr de inmatriculare, deci nu cred ca au fost montate in aceleasi pozitii ca iarna trecuta. Banuiesc ca s-au resetat si in bord arata pozitiile corecte, nu?
Oricum dupa rulajul de cativa km toate au aratat 2.2 dupa care dreapta-fata a inceput sa-mi dea alarma de lipsa presiune. Nu inteleg de ce, poate a rotunjit la 2.2 dar avea mai putin? La cele de vara am avut si 2.1 si nu mi-a dat alarma. M-am intors si le-am umflat la 2.5 si a disparut alarma. In bord arata tot 2.5 deci senzorii sunt precisi (sunt cei originali). Cei de vara aftermarket arata cam 0.1...0.15 mai putin.
Chestii generale: am trecut de 20.000 km, masina se comporta perfect. Nu mai e niciun greiere (au intrat la hibernare) si am descoperit si de unde venea scartaitul scaunului (dupa ce am infipt la carpe peste tot): de fapt se freca centura de perna in zona de prindere de jos de la stalp.
Stergatoarele au inceput sa lase dungi fine, desi n-au fost folosite cine stie ce. Poate au imbatranit de stat in soare. Nu deranjeaza dar nu mai sunt ca la inceput. Si nu pot sa zic ca n-au fost ingrijite. De cate ori plec sterg nisipul care se strange deasupra lamelei si dau si cu mana sau cu racleta pe cauciuc. Un coleg care a lucrat la Federal Modul divizia wipers zice ca ii iau grafitul asa, dar prefer sa schimb stergtoarele anual decat sa zgârii parbrizul. Probabil trec iarna cu ele iar la primavara altele. Ma intreb cum facem rost de PIAA pana atunci.
Am avut si primul vizitator la motor (nu eram sigur ca a urcat chiar sus dar am vazut urmele pe filtru a doau zi). E un martanel de la munca (sunt 2 plus ma-sa) si seara cand am plecat am auzit un zgomot cand am bagat in viteza dar am zis ca o fi frana automata. Apoi l-am vazut ca fuge in lateral. De atunci zilnic cand il vad ii promit câte un șut in fund daca nu-si vede de treaba.
M-am uitat pe net de curiozitate si sunt preturi normale pentru un service cu pretentie din provincie. Autosoftul Fundeni e muuult peste iar ce e la jumate de pret sunt chestii de cartier. Ce m-a distrat e ca multi au tarife superioare pentru o roata de 17 SUV fata de o roata de 17 ne-SUV, de parca n-ar fi acelasi lucru. Pe principiul "SUV, adica gipan, adica oameni cu bani".
Apropo, cei de la SIGEMO s-au mutat intr-o hala mare din fostul Organe de Asamblare pe care au renovat-o, cred ca au refacut si podeaua cu o sapa autonivelanta, per total arata bine iar loc... cred ca au de vreo 4 ori mai mult decat inainte. Cand am sunat pentru programare, doamna era foarte incantata "sa vedeti ce hala noua avem....". imi place cand oamenii pun suflet in ceea ce fac.
Rotile aveau marcat doar nr de inmatriculare, deci nu cred ca au fost montate in aceleasi pozitii ca iarna trecuta. Banuiesc ca s-au resetat si in bord arata pozitiile corecte, nu?
Oricum dupa rulajul de cativa km toate au aratat 2.2 dupa care dreapta-fata a inceput sa-mi dea alarma de lipsa presiune. Nu inteleg de ce, poate a rotunjit la 2.2 dar avea mai putin? La cele de vara am avut si 2.1 si nu mi-a dat alarma. M-am intors si le-am umflat la 2.5 si a disparut alarma. In bord arata tot 2.5 deci senzorii sunt precisi (sunt cei originali). Cei de vara aftermarket arata cam 0.1...0.15 mai putin.
Chestii generale: am trecut de 20.000 km, masina se comporta perfect. Nu mai e niciun greiere (au intrat la hibernare) si am descoperit si de unde venea scartaitul scaunului (dupa ce am infipt la carpe peste tot): de fapt se freca centura de perna in zona de prindere de jos de la stalp.
Stergatoarele au inceput sa lase dungi fine, desi n-au fost folosite cine stie ce. Poate au imbatranit de stat in soare. Nu deranjeaza dar nu mai sunt ca la inceput. Si nu pot sa zic ca n-au fost ingrijite. De cate ori plec sterg nisipul care se strange deasupra lamelei si dau si cu mana sau cu racleta pe cauciuc. Un coleg care a lucrat la Federal Modul divizia wipers zice ca ii iau grafitul asa, dar prefer sa schimb stergtoarele anual decat sa zgârii parbrizul. Probabil trec iarna cu ele iar la primavara altele. Ma intreb cum facem rost de PIAA pana atunci.
Am avut si primul vizitator la motor (nu eram sigur ca a urcat chiar sus dar am vazut urmele pe filtru a doau zi). E un martanel de la munca (sunt 2 plus ma-sa) si seara cand am plecat am auzit un zgomot cand am bagat in viteza dar am zis ca o fi frana automata. Apoi l-am vazut ca fuge in lateral. De atunci zilnic cand il vad ii promit câte un șut in fund daca nu-si vede de treaba.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Bun.Si pe mine ma batea gandul.Dar cum nu am drumuri in tara, gen munte, le mai las pe astea de vara.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
A, zi-mi te rog cum ti se par placutele de frana (fata si spate). Le-am facut poze dar n-am reper sa-mi dau seama de grosime.
Iar cu ochiul liber nu le vad. Pentru ochelari sunt prea aproape iar fara ochelari sunt prea departe
Nu le vad clar nici-nici.
Buza de la disc cat trebuie sa fie? Max. 2 mm?
Iar cu ochiul liber nu le vad. Pentru ochelari sunt prea aproape iar fara ochelari sunt prea departe

Buza de la disc cat trebuie sa fie? Max. 2 mm?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Mai ai inca pe atat(22mii km) cel putin.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Daca tot sunt la capitolul uzura frane, azi am masurat si grosimile discurilor.
Pe fata s-au uzat sub 0.5 mm (masurat 25.01 in dreptul buzei si 24.33 pe zona placutelor, nu mai stiu celalat dar pe acolo). Pe spate uzura in jur de 0.1mm (masurat: 10.12 cu 9.96 la unul si 10.26 cu 9.96 la celalat).
Pe fata s-au uzat sub 0.5 mm (masurat 25.01 in dreptul buzei si 24.33 pe zona placutelor, nu mai stiu celalat dar pe acolo). Pe spate uzura in jur de 0.1mm (masurat: 10.12 cu 9.96 la unul si 10.26 cu 9.96 la celalat).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Ca sa nu poluez jurnalul altora, scriu la mine:
Azi am incercat jmekeria cu mers in trafic pe manual. Se pare ca cu un pic de practica ar fi compromisul ideal. Cum ziceam, pe Normal schimba lin dar trece prea repede intr-a 2a si practic merge cu ambreiajul patinat (ca intr-a 1a mai revine doar cand aproape te-ai oprit pe loc). Pe Sport tine a 1-a mai mult dar merge prea zmucit si n-o poti controla din acceleratie, nu e suficient de fina in zona de inceput de apasare a pedalei. Pe Normal si Manual insa se combina acceleratia mai fina cu tinutul in turatie cat vrei tu.
Contra: sunt complet incapabil sa schimb vitezele fie din padele fie din schimbator. Tot timpul tre sa ma gandesc cum e plus si cum e minus si numai de asta nu-ti arde in trafic. Padelele sunt mai de moft puse ca sunt prea mici, am dat de cateva ori flash-uri in loc sa retrogradez, poate daca erau mai inalte nu mai aveam maneta de la lumini in dreptul lor. Iar ca sa mut de schimbator fara sa apas ambreiajul e ca si cum mi-as scoate un dinte
.
Pro: noroc ca stie ea saraca sa nu mearga nici turata nici subturata. Deci practic cu un pic de exercitiu de mutat in sus din padela, o poti lasa sa schimbe ea in jos si ar trebui sa fim capabili sa facem "inch-ing" si cu DCT.
Azi am incercat jmekeria cu mers in trafic pe manual. Se pare ca cu un pic de practica ar fi compromisul ideal. Cum ziceam, pe Normal schimba lin dar trece prea repede intr-a 2a si practic merge cu ambreiajul patinat (ca intr-a 1a mai revine doar cand aproape te-ai oprit pe loc). Pe Sport tine a 1-a mai mult dar merge prea zmucit si n-o poti controla din acceleratie, nu e suficient de fina in zona de inceput de apasare a pedalei. Pe Normal si Manual insa se combina acceleratia mai fina cu tinutul in turatie cat vrei tu.
Contra: sunt complet incapabil sa schimb vitezele fie din padele fie din schimbator. Tot timpul tre sa ma gandesc cum e plus si cum e minus si numai de asta nu-ti arde in trafic. Padelele sunt mai de moft puse ca sunt prea mici, am dat de cateva ori flash-uri in loc sa retrogradez, poate daca erau mai inalte nu mai aveam maneta de la lumini in dreptul lor. Iar ca sa mut de schimbator fara sa apas ambreiajul e ca si cum mi-as scoate un dinte

Pro: noroc ca stie ea saraca sa nu mearga nici turata nici subturata. Deci practic cu un pic de exercitiu de mutat in sus din padela, o poti lasa sa schimbe ea in jos si ar trebui sa fim capabili sa facem "inch-ing" si cu DCT.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Mi-a atras atentia un detaliu si anume faptul ca spuneai ca nu schimba inapoi in treapta 1 fara sa opresti pe loc. Din ce am observat, dupa cum mai ziceau pe aici ca pe facelift DCT-ul a venit cu mici revizii, se pare ca e adevarat. Eu am aceeasi motorizare in combinatie cu DCT, dar pe FL si pot confirma ca in momente de "crawling", am observat sa mai schimbe si in treapta 1, in functie de conditii. Sunt de acord ca are prea multe momente cand prefera sa patineze ambreiajul intr-a doua si asta pe langa uzura, mi se pare ca in momentul in care mergi cu 10 km/h catre un sens si prinzi un moment in care sa te strecori, sa zicem, poate sa te si incurce putin, pentru ca tinde sa aiba un raspuns destul de incet din cauza asta. Insa strict la vis-a-vis de patinat, nu mi-as face prea multe probleme, sincer, atat timp cat nu vad temperatura transmisiei crescand. Ceea ce nu s-a prea intamplat in diminetile aglomerate de "inching".
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
la mine schimba din 2 in 1 doar cand urc o panta si reduc mult, ca sa iau o curba mare cu viteza mica.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Nici la mine nu stie de a 1-a decat la oprit pe loc, eventual cum zici tu, la vreo panta unde ar muri motorul cu a 2-a.
Noi n-avem senzor de temperatura transmisie la pre-FL dar chiar si asa, ambreiajul tot se uzeaza chiar daca n-ajunge sa puta. In plus, cum mai zicea cineva, dupa un frecus din ala pe la ora cand ies corporatistii de la munca, mai incepe sa dea rateuri, asta pot confirma personal.
Bun. Duminica am dus nevestina la gara la 7 dimineata si la intoarcere m-am jucat nitel cu padelele ca era relativ pustiu prin oras (gen Bucuresti la aceeasi ora pe 1 ianuarie). Stiam ca daca ramai in poarta automata si dai de padele, dupa 20 sec revine pe automat (ori mai repede, daca simte ca esti intr-o zona de turatie naspa, prea sus sau prea jos). Ei bine, am incercat sa o tin pe la 3000 rpm vreo cativa km pe centura (am fost sa bag benzina) dar doar retrogradand din padela (mi-a fost lene sa dau de schimbator) si ce sa vezi, dupa vreo 2 chestii din astea a ramas pe manual, fara sa mai revina pe automat minute intregi (pana am franat ca sa intru in oras). Ca si cum ar fi zis: "OK, vad ca insisti, te las pe manual pana cand te prind ca incerci sa faci vreo tampenie".
Voua vi s-a intamplat?
Noi n-avem senzor de temperatura transmisie la pre-FL dar chiar si asa, ambreiajul tot se uzeaza chiar daca n-ajunge sa puta. In plus, cum mai zicea cineva, dupa un frecus din ala pe la ora cand ies corporatistii de la munca, mai incepe sa dea rateuri, asta pot confirma personal.
Bun. Duminica am dus nevestina la gara la 7 dimineata si la intoarcere m-am jucat nitel cu padelele ca era relativ pustiu prin oras (gen Bucuresti la aceeasi ora pe 1 ianuarie). Stiam ca daca ramai in poarta automata si dai de padele, dupa 20 sec revine pe automat (ori mai repede, daca simte ca esti intr-o zona de turatie naspa, prea sus sau prea jos). Ei bine, am incercat sa o tin pe la 3000 rpm vreo cativa km pe centura (am fost sa bag benzina) dar doar retrogradand din padela (mi-a fost lene sa dau de schimbator) si ce sa vezi, dupa vreo 2 chestii din astea a ramas pe manual, fara sa mai revina pe automat minute intregi (pana am franat ca sa intru in oras). Ca si cum ar fi zis: "OK, vad ca insisti, te las pe manual pana cand te prind ca incerci sa faci vreo tampenie".
Voua vi s-a intamplat?
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Am patit si eu ce zici, @Akeem. Dupa cateva actionari din padele, nu mai revine la automat numai daca e cazul sa scada treapta de viteza. Celalta varianta e sa o treci in manual si inapoi pe automat ca sa isi revina.
Pe partea cealalta, tot de crawling, eu am observat o chestie interesanta vis-a-vis de treapta a doua: de la un moment dat, daca mergi inca incet si nu accelerezi decat fin, nu mai patineaza ambreiajul, atat timp cat mergi constant cu un 15 km/h, ci merge putin subturat cu a doua, ca si cum ai merge si tu cu una manuala, de altfel, ceea ce mi se pare ok. Dar oricum, tot patineaza ambreiajul multicel. Si eu m-am gandit de multe ori ca poate mai bine as fi luat una pe convertizor de cuplu, gen ce au de la Mazda, ca sa am o grija in minus. Sau macar ambreiaj dublu, dar "umed". Dar vom vedea cu timpul care va fi soarta cutiei si ambreiajului. Si eu merg cate 16 km pe zi, cel putin, cu multe situatii de crawling and so on.
Personal, pe mine ce ma sacaie cel mai tare la dct-ul asta de la Kia e faptul ca pare cateodata ...ezitanta la schimbarea treptelor. Anume, uitandu-ma la turometru, pare ca si cum nu as face forfecarea corect la o manuala. Asta la mers mai incet. Cand conduc mai sportiv, nu prea vad asta. Si am vazut ca si masina de test drive facea la fel.
Pe partea cealalta, tot de crawling, eu am observat o chestie interesanta vis-a-vis de treapta a doua: de la un moment dat, daca mergi inca incet si nu accelerezi decat fin, nu mai patineaza ambreiajul, atat timp cat mergi constant cu un 15 km/h, ci merge putin subturat cu a doua, ca si cum ai merge si tu cu una manuala, de altfel, ceea ce mi se pare ok. Dar oricum, tot patineaza ambreiajul multicel. Si eu m-am gandit de multe ori ca poate mai bine as fi luat una pe convertizor de cuplu, gen ce au de la Mazda, ca sa am o grija in minus. Sau macar ambreiaj dublu, dar "umed". Dar vom vedea cu timpul care va fi soarta cutiei si ambreiajului. Si eu merg cate 16 km pe zi, cel putin, cu multe situatii de crawling and so on.
Personal, pe mine ce ma sacaie cel mai tare la dct-ul asta de la Kia e faptul ca pare cateodata ...ezitanta la schimbarea treptelor. Anume, uitandu-ma la turometru, pare ca si cum nu as face forfecarea corect la o manuala. Asta la mers mai incet. Cand conduc mai sportiv, nu prea vad asta. Si am vazut ca si masina de test drive facea la fel.
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Alx03, merge ezitant aparent, pt ca modul confort e identic cu modul eco. Senzația e mai pregnantă după ce mergi o vreme în sport, iti pare ca nu mai accelerează în modul confort. Eu zic ca e făcut intenționat, merge cu 1500rpm sa favorizeze consumul. Dacă nu apar probleme specifice diesel subturat, si cu ambreiajele , eu sunt foarte mulțumit de cutie.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
In ultimele saptamani am mers cu masina la munca. Drumuri scurte, 1500 rpm... Regim de pensie. Drept urmare cutia s-a lenevit. E ezitanta, smuceste din cand in cand, trebuie forjata nitel sa se mai trezească.
Am cautat discuri de frana pe net si am aflat cat trebuie sa fie uzura: 1mm la buza de sus (adica 2 in total). Pe fata are 25 mm lățime, se accepta 23 minim (am gasit si 23,4 la Bosch parca), iar pe spate are 10mm si se accepta min 8.
Si ultima chestie: stergatoarele cum ziceam s-au uzat nitel, lasa dungi fine la ducere, la întoarcere sterg aproape perfect dar se vede bine noaptea si nici nu scartaie.
Maine asteptam primele temperaturi negative.
Am cautat discuri de frana pe net si am aflat cat trebuie sa fie uzura: 1mm la buza de sus (adica 2 in total). Pe fata are 25 mm lățime, se accepta 23 minim (am gasit si 23,4 la Bosch parca), iar pe spate are 10mm si se accepta min 8.
Si ultima chestie: stergatoarele cum ziceam s-au uzat nitel, lasa dungi fine la ducere, la întoarcere sterg aproape perfect dar se vede bine noaptea si nici nu scartaie.
Maine asteptam primele temperaturi negative.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Flavius18
- Posts: 359
- Joined: 30 Mar 2018, 21:31
- Auto: Kia Sportage 1.6 GDI
- Location: Bucuresti, Dristor
Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Si totusi era cineva la intalnirea de duminica care spunea ca nu a auzit sa patineze ambreiaju la automata, ceva gen"nu exista asemenea problema"... ezitand un raspuns mai amplu.