Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
-
- Posts: 41
- Joined: 18 Dec 2018, 03:08
- Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
- Location: Ilfov
Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
Salutare,
Sunt proaspat posesor de Sportage 1.6 t-gdi 4x4 din 2019, nici nu am apucat sa o prezint pe forum.
Ma confrunt de un comportament pe care nu imi dau seama daca este normal sau nu si cer sfatul celor care au motorizare identica si MT. Maine plec cu ea pt. 2 saptamani si ma obsedeaza un pic.
La plecare in loc in orice situatie intra un fel de protectie care ma impiedica sa plec din loc mai dinamic.
Accelerez, fac demersurile standard pentru pornire ce am facut la orice masina insa cand incepe sa se puna in miscare, pierde 90% din putere pana am ambreajul ridicat si masina ruleaza. Apoi accelereaza ok.
Este un delay de 1-2 secunde, in rest accelereaza normal. Daca sunt in miscare, ex in a 1-a dar ff incet si o calc, demareaza ok.
Ma deranjeaza fiindca deseori am nevoie sa ies mai rapid de pe o straduta de ex. cand este aglomerat si efectiv nu ma lasa.
Apoi sa mai intamplat sa am pedala de acceleratie apasata, putere nimic si in urmatoarea secunda da tot ce are, senzatie de on-off fara control al acceleratiei, am avut cateva situatii periculoase pana m-am obisnuit cat de cat.
Am un audi cu traction control, intervine insa pe departe nu asa cum e la Kia.
Pornirile line, "normale" sunt ok.
Stiu ca are protectie la rece, ma intreb daca acesta este tot un fel de protectie pentru cutie/diferentiale.
Va trebui sa traiesc cu asta sau fac o vizita la service?
Va multumesc.
Sunt proaspat posesor de Sportage 1.6 t-gdi 4x4 din 2019, nici nu am apucat sa o prezint pe forum.
Ma confrunt de un comportament pe care nu imi dau seama daca este normal sau nu si cer sfatul celor care au motorizare identica si MT. Maine plec cu ea pt. 2 saptamani si ma obsedeaza un pic.
La plecare in loc in orice situatie intra un fel de protectie care ma impiedica sa plec din loc mai dinamic.
Accelerez, fac demersurile standard pentru pornire ce am facut la orice masina insa cand incepe sa se puna in miscare, pierde 90% din putere pana am ambreajul ridicat si masina ruleaza. Apoi accelereaza ok.
Este un delay de 1-2 secunde, in rest accelereaza normal. Daca sunt in miscare, ex in a 1-a dar ff incet si o calc, demareaza ok.
Ma deranjeaza fiindca deseori am nevoie sa ies mai rapid de pe o straduta de ex. cand este aglomerat si efectiv nu ma lasa.
Apoi sa mai intamplat sa am pedala de acceleratie apasata, putere nimic si in urmatoarea secunda da tot ce are, senzatie de on-off fara control al acceleratiei, am avut cateva situatii periculoase pana m-am obisnuit cat de cat.
Am un audi cu traction control, intervine insa pe departe nu asa cum e la Kia.
Pornirile line, "normale" sunt ok.
Stiu ca are protectie la rece, ma intreb daca acesta este tot un fel de protectie pentru cutie/diferentiale.
Va trebui sa traiesc cu asta sau fac o vizita la service?
Va multumesc.
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
Salut, ai încercat sa vezi diferențe cu traction control off?vancsazsolt wrote:Salutare,
Sunt proaspat posesor de Sportage 1.6 t-gdi 4x4 din 2019, nici nu am apucat sa o prezint pe forum.
Ma confrunt de un comportament pe care nu imi dau seama daca este normal sau nu si cer sfatul celor care au motorizare identica si MT. Maine plec cu ea pt. 2 saptamani si ma obsedeaza un pic.
La plecare in loc in orice situatie intra un fel de protectie care ma impiedica sa plec din loc mai dinamic.
Accelerez, fac demersurile standard pentru pornire ce am facut la orice masina insa cand incepe sa se puna in miscare, pierde 90% din putere pana am ambreajul ridicat si masina ruleaza. Apoi accelereaza ok.
Este un delay de 1-2 secunde, in rest accelereaza normal. Daca sunt in miscare, ex in a 1-a dar ff incet si o calc, demareaza ok.
Ma deranjeaza fiindca deseori am nevoie sa ies mai rapid de pe o straduta de ex. cand este aglomerat si efectiv nu ma lasa.
Apoi sa mai intamplat sa am pedala de acceleratie apasata, putere nimic si in urmatoarea secunda da tot ce are, senzatie de on-off fara control al acceleratiei, am avut cateva situatii periculoase pana m-am obisnuit cat de cat.
Am un audi cu traction control, intervine insa pe departe nu asa cum e la Kia.
Pornirile line, "normale" sunt ok.
Stiu ca are protectie la rece, ma intreb daca acesta este tot un fel de protectie pentru cutie/diferentiale.
Va trebui sa traiesc cu asta sau fac o vizita la service?
Va multumesc.
Dacă merge, înseamnă că pleci prea agresiv și va trebui sa ajustezi 'talpa'.
Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk
-
- Posts: 41
- Joined: 18 Dec 2018, 03:08
- Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
- Location: Ilfov
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
Nu am citit manualul pana la capat(work in progress) insa am butonat meniul.
Nu am butom pt. controlul tractiunii si in meniu parca gasisem doar ESP off, ceea ce parca nu asi opri. Nu are optiune dedicata pt. controlul tractiunii.
Oricum daca nu va fi o defectiune si se ajunge sa trebuiasca sa opresc esp ca sa pot iesi dinamic de pe o straduta, e o buba undeva. Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar face 4x2 iarna la pornirea de pe loc...
Nu consider ca vina e la mine, am sute de mii de km si 10 masini la activ, nu am avut problema niciodata. Da, conduc dinamic(nu agresiv) si ma limiteaza, ocazional ma pune in pericol in situatii intalnite zilnic in traficul din Bucuresti. Probabil ma voi adapta in timp...
La Audi intr-adevar aveam un buton separat pt. tractiune(asr) insa a fost folosit de 2-3 ori doar de curiozitate. Chiar si cand se activa si limita puterea, masina demara cum trebuie (cu tractiune fata si 110 cai)pe orice suprafata.
In afara de asta si lipsa puterii (chiar daca are 1600kg, nu se simt cei 177 de cai) sunt multumit de mașină.
Sunt curios daca mai sunt colegi care au sesizat acest comportament.
Nu am butom pt. controlul tractiunii si in meniu parca gasisem doar ESP off, ceea ce parca nu asi opri. Nu are optiune dedicata pt. controlul tractiunii.
Oricum daca nu va fi o defectiune si se ajunge sa trebuiasca sa opresc esp ca sa pot iesi dinamic de pe o straduta, e o buba undeva. Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar face 4x2 iarna la pornirea de pe loc...
Nu consider ca vina e la mine, am sute de mii de km si 10 masini la activ, nu am avut problema niciodata. Da, conduc dinamic(nu agresiv) si ma limiteaza, ocazional ma pune in pericol in situatii intalnite zilnic in traficul din Bucuresti. Probabil ma voi adapta in timp...
La Audi intr-adevar aveam un buton separat pt. tractiune(asr) insa a fost folosit de 2-3 ori doar de curiozitate. Chiar si cand se activa si limita puterea, masina demara cum trebuie (cu tractiune fata si 110 cai)pe orice suprafata.
In afara de asta si lipsa puterii (chiar daca are 1600kg, nu se simt cei 177 de cai) sunt multumit de mașină.
Sunt curios daca mai sunt colegi care au sesizat acest comportament.
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
Sindromul berlina vs. SUV Comparand CP/kg la SUV vs berlina, chiar si cu un cx apropiat, diferentele dinamice sunt de fapt mult mai mari, si chiar daca nu mereu sunt diferente pe hartie, la secunde, metri, viteza maxima, etc., un sofer obisnuit cu o berlina le va simti mult mai mari decat sunt.
Nu stiu ce se intampla exact la tine, cum e de fapt aceasta "impiedicare" la plecare, si ce inseamna "dinamic", dar e posibil sa fie atat ceva la masina, cat si ceva la sofer
Nu stiu ce se intampla exact la tine, cum e de fapt aceasta "impiedicare" la plecare, si ce inseamna "dinamic", dar e posibil sa fie atat ceva la masina, cat si ceva la sofer
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+
-
- Posts: 41
- Joined: 18 Dec 2018, 03:08
- Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
- Location: Ilfov
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
E ca si cum ar fi un incepator la intersectie care "ineaca" motorul doar ca la mine face asa si la pornire ceva mai dinamica si cu acceleratia la podea.
Vrea sa plece masina, se pune in miscare, are o ezitare(nu exagerez la 90% din putere), mai ca se opreste si apoi pleaca "normal".
Nu ii dau atata putere sa intervina in halul asta.
In mod cert electronica taie alimentarea sau intervine intr-un fel sau altul(cum este si normal intr-o oarecare masura) dar pentru mine e prea de tot.
Am gasit discutii intetesante despre ceva similar in 2 postari diferite. E despre modelul anterior insa in este similar cu cel 2019:
https://www.kia-forums.com/2014-2015-so ... 330?page=1
https://www.kia-forums.com/3g-2011-2016 ... html?amp=1
Vrea sa plece masina, se pune in miscare, are o ezitare(nu exagerez la 90% din putere), mai ca se opreste si apoi pleaca "normal".
Nu ii dau atata putere sa intervina in halul asta.
In mod cert electronica taie alimentarea sau intervine intr-un fel sau altul(cum este si normal intr-o oarecare masura) dar pentru mine e prea de tot.
Am gasit discutii intetesante despre ceva similar in 2 postari diferite. E despre modelul anterior insa in este similar cu cel 2019:
https://www.kia-forums.com/2014-2015-so ... 330?page=1
https://www.kia-forums.com/3g-2011-2016 ... html?amp=1
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
O filmare atat din exterior cat si cu turometrul ne-ar lamuri. Eu sunt tare curios cum se pleaca cu orice masina cu pedala la pamant.
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
-
- Posts: 41
- Joined: 18 Dec 2018, 03:08
- Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
- Location: Ilfov
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
O sa fac filmare, sigur.
Cu pedala la podea am facut doar de test.
Azi am incercat, cu esc off cu amandoua setari, acelasi lucru.
Cineva cu 1.6 t si 4x4 incearca o pornire mai agresiva cu esc on si off va rog? Sunt curios ce se intampla.
Cu pedala la podea am facut doar de test.
Azi am incercat, cu esc off cu amandoua setari, acelasi lucru.
Cineva cu 1.6 t si 4x4 incearca o pornire mai agresiva cu esc on si off va rog? Sunt curios ce se intampla.
-
- Posts: 41
- Joined: 18 Dec 2018, 03:08
- Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
- Location: Ilfov
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
O pornire agresiva cu esc si tcs off, o fi 4x4 dar nici macar un scart mic la roti, cobiara mult turatia si abia cand se pune in miscare demareaza bine.
Nu pot exemplifica bine on poze, probabil nici nu explic cum trebuie insa nu e ok cum se comporta.
Cu toate sistemele oprite si 177 de cai trebuie se plece mai bine orice masina.
Nu pot exemplifica bine on poze, probabil nici nu explic cum trebuie insa nu e ok cum se comporta.
Cu toate sistemele oprite si 177 de cai trebuie se plece mai bine orice masina.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
Intradevar pare inacata. În mod normal e racheta dacă o turezi pe la 4000 și pleci de pe loc cu ea.vancsazsolt wrote:O pornire agresiva cu esc si tcs off, o fi 4x4 dar nici macar un scart mic la roti, cobiara mult turatia si abia cand se pune in miscare demareaza bine.
Nu pot exemplifica bine on poze, probabil nici nu explic cum trebuie insa nu e ok cum se comporta.
Cu toate sistemele oprite si 177 de cai trebuie se plece mai bine orice masina.
Mergi la reprezentanta și vezi sa nu fie o problema cu ea. ( eu privesc din perspectiva dc7)
Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk
-
- Posts: 41
- Joined: 18 Dec 2018, 03:08
- Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
- Location: Ilfov
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
Da, voi face o vizita.
Am o excursie de 5000km, vedem cum se comporta si voi face o programare la service dupa.
In primii 1500km am mers ff cuminte sa se aseze lucrulile (motor, frane, ambreaj) de saptamana trecuta am inceput sa merg mai dimamic.
Am mai remarcat ca motorul nu trage constant:
1. In aceleasi conditii (temperatura exterioara, motor cald, acelasi combustibil) nu are acelasi putere/accelerare. Sunt zile in care trage bine si zile in care nu...stiu, e ciudat insa sunt sigur ca nu e o chestie de perceptie, diferenta e mare. Am mai citit undeva pe forum chestia asta la un ceed si nu au gasit nimic la service.
2. In zilele in care nu trage ok, cand accelerez nu accelereaza liniar, ca si cum asi "pompa" acceleratia, are mici ezitari ritmice cum urca in turatie. Se simte in special in a 2-a, mai rar in a 3a.
Cand sunt cu copii si conduc batraneste, atunci nu sesizez absolut nici o neregula, merg mai incet, nu accelerez brusc, nu prea intru in depasiri si rar trec de 2500-3000rpm. Masina se comporta super.
Ma gandesc ca multi doar asa conduc.
Cand sunt singur si ma si grabesc, solicit motorul si atunci sesizez tot felul de mici nereguli ce ma deranjeaza. Ma gandesc ca ori sunt ghinionist, ori daca asa e masina multi fie nu le sesizeaza fie nu le deranjeaza, fiind minore.
Problema este ca aceste ezitari pot fi presemnele unor probleme care o sa se arate in timp, problema la turbo, la injectie sau partea electrica.
De asta ma interesa daca cineva a mai sesizat ceva similar.
Pe mine ma depaseste si la service imi e ca nu o sa ma ia in serios.
Masina noua, mai ales in acest segment trebuie sa functioneze impecabil, daca nu, nu se justifica investitia...
Astept in continuare parerile celor cu cutie manuala.
Multumesc
Am o excursie de 5000km, vedem cum se comporta si voi face o programare la service dupa.
In primii 1500km am mers ff cuminte sa se aseze lucrulile (motor, frane, ambreaj) de saptamana trecuta am inceput sa merg mai dimamic.
Am mai remarcat ca motorul nu trage constant:
1. In aceleasi conditii (temperatura exterioara, motor cald, acelasi combustibil) nu are acelasi putere/accelerare. Sunt zile in care trage bine si zile in care nu...stiu, e ciudat insa sunt sigur ca nu e o chestie de perceptie, diferenta e mare. Am mai citit undeva pe forum chestia asta la un ceed si nu au gasit nimic la service.
2. In zilele in care nu trage ok, cand accelerez nu accelereaza liniar, ca si cum asi "pompa" acceleratia, are mici ezitari ritmice cum urca in turatie. Se simte in special in a 2-a, mai rar in a 3a.
Cand sunt cu copii si conduc batraneste, atunci nu sesizez absolut nici o neregula, merg mai incet, nu accelerez brusc, nu prea intru in depasiri si rar trec de 2500-3000rpm. Masina se comporta super.
Ma gandesc ca multi doar asa conduc.
Cand sunt singur si ma si grabesc, solicit motorul si atunci sesizez tot felul de mici nereguli ce ma deranjeaza. Ma gandesc ca ori sunt ghinionist, ori daca asa e masina multi fie nu le sesizeaza fie nu le deranjeaza, fiind minore.
Problema este ca aceste ezitari pot fi presemnele unor probleme care o sa se arate in timp, problema la turbo, la injectie sau partea electrica.
De asta ma interesa daca cineva a mai sesizat ceva similar.
Pe mine ma depaseste si la service imi e ca nu o sa ma ia in serios.
Masina noua, mai ales in acest segment trebuie sa functioneze impecabil, daca nu, nu se justifica investitia...
Astept in continuare parerile celor cu cutie manuala.
Multumesc
- Qalex21
- Moderator
- Posts: 535
- Joined: 13 Feb 2014, 09:41
- Auto: XCeed 1.5 T-GDi 48V 7DCT
- Location: Voluntari
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
Intradevar pare sa "dea in nas" la tine. Cam asa ar trebui sa arate:
-
- Posts: 41
- Joined: 18 Dec 2018, 03:08
- Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
- Location: Ilfov
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
Yupp, alta viata.
-
- Posts: 41
- Joined: 18 Dec 2018, 03:08
- Auto: Sportage 1.6 t-gdi 4x4 MT
- Location: Ilfov
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
Sugestia fiind sa resetez ecu la o masina noua prin deconectarea bateriei.
Asta pe baza unui film cu un mitsubishi de generatie mai veche.
Ultima oara cand am facut o tampenie de genul fara sa ma documentez m-a costat o dupaamiza sa caut pe forumuri, cum sincronizez cheia din nou cu masina, de unde fac rost de codul de la sistemul audio si cum o introduc, cum re-invat geamurile automate pentru functia auto etc.
Fiecare masina are ceva specific, fara un tutorial bine facut pentru acest model si validat de cateva persoane nu m-as atinge de mașină. Pentru asta e reprezentanta si cei 7 ani de garantie.
Eu vreau sa stiu daca ceea ce sesizez a mai sesizat si altcineva, pe baza feedback-ului o sa am o idee mai buna despre ce se intampla.
Multumesc oricum pentru intentie, chiar daca ar rezolva problema, nu ma risc.
Asta pe baza unui film cu un mitsubishi de generatie mai veche.
Ultima oara cand am facut o tampenie de genul fara sa ma documentez m-a costat o dupaamiza sa caut pe forumuri, cum sincronizez cheia din nou cu masina, de unde fac rost de codul de la sistemul audio si cum o introduc, cum re-invat geamurile automate pentru functia auto etc.
Fiecare masina are ceva specific, fara un tutorial bine facut pentru acest model si validat de cateva persoane nu m-as atinge de mașină. Pentru asta e reprezentanta si cei 7 ani de garantie.
Eu vreau sa stiu daca ceea ce sesizez a mai sesizat si altcineva, pe baza feedback-ului o sa am o idee mai buna despre ce se intampla.
Multumesc oricum pentru intentie, chiar daca ar rezolva problema, nu ma risc.
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Demaraj 1.6 t-gdi 4x4 MT
Codul la sistemul audio este probabil in manualul masinii si este unul standard. Celelalte se reinitializeaza singure. La ESC tot in manual iti arata cum se reactiveaza (daca se dezactiveaza). De desincronizarea cheii n-am mai auzit. Geamurile se seteaza din butonul de coborat si ridicat (tot in manual).Pe scurt, cred ca asa ai invatat-o tu sa se comporte. Nu trebuie sa mergi "foarte cuminte" in perioada de rodaj.